Petlas- BKT lastik değişimi??


Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

fatihcastle link=topic=83894.msg1002434#msg1002434 date=1431989128' Alıntı:
Yok tamamiyle kuru tarım patos,balya takılmadı sadece sürüm ekim

Tamam hala duruyor olması normal. Radial lastik 8000 saat gider. Ben 3.095 in üstünde gelen standart tip Lassaları daha yeni attım 4000 küsür saatte 8 sene oldu. Continental yumuşak yapılı biraz. Biçerin üstünde gelen Goodyer lardan arka sol içten bezi yırtıp patladı paraya kıyıp gene Goodyear alamadım 3000 küsür lira Goodyear ben 2000 liraya Continental aldım.
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002437#msg1002437 date=1431989587' Alıntı:
Tamam hala duruyor olması normal. Radial lastik 8000 saat gider. Ben 3.095 in üstünde gelen standart tip Lassaları daha yeni attım 4000 küsür saatte 8 sene oldu. Continental yumuşak yapılı biraz. Biçerin üstünde gelen Goodyer lardan arka sol içten bezi yırtıp patladı paraya kıyıp gene Goodyear alamadım 3000 küsür lira Goodyear ben 2000 liraya Continental aldım.
Fiyatlarini bilmiyorum ama continental dünya malı bence yerli hic bi marka onun kalitesini tutturamaz onu demek istiyorum
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

fatihcastle link=topic=83894.msg1002438#msg1002438 date=1431989680' Alıntı:
Fiyatlarini bilmiyorum ama continental dünya malı bence yerli hic bi marka onun kalitesini tutturamaz onu demek istiyorum

Yok yaa ben öyle düşünmüyorum. Ki zaten Continental otomobil grubunda iddialı zirai grupta değil. Zirai grupta bana göre en iyi Michelin. Petlas ve Lassa da yabana atılcak ürünler üretmiyor. Yerli piyasada yerli Lastik takıldığı için yaşanan sorunlar yerli malında daha bi göze batıyor.
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002439#msg1002439 date=1431990079' Alıntı:
Yok yaa ben öyle düşünmüyorum. Ki zaten Continental otomobil grubunda iddialı zirai grupta değil. Zirai grupta bana göre en iyi Michelin. Petlas ve Lassa da yabana atılcak ürünler üretmiyor. Yerli piyasada yerli Lastik takıldığı için yaşanan sorunlar yerli malında daha bi göze batıyor.
Michelini bizim 285 in ön lastiklerine takmistim 6 ayda üstünden geçtiğim her taşta bi çizik aldi en sonunda mecburen yenisini aldik tabiki lassa
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

fatihcastle link=topic=83894.msg1002440#msg1002440 date=1431990193' Alıntı:
Michelini bizim 285 in ön lastiklerine takmistim 6 ayda üstünden geçtiğim her taşta bi çizik aldi en sonunda mecburen yenisini aldik tabiki lassa

Bilemiyorum lastik birazda şans işi. Ama özellikle üstüne basa basa söylüyorum şu lastikleri aman traktör zıplamasın diye düşük basınçta kullanmayın 1000 saatte çatlak içinde kalıyor.
 

Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002442#msg1002442 date=1431990418' Alıntı:
Bilemiyorum lastik birazda şans işi. Ama özellikle üstüne basa basa söylüyorum şu lastikleri aman traktör zıplamasın diye düşük basınçta kullanmayın 1000 saatte çatlak içinde kalıyor.
pirelli 15 yıldır düşük basınçla kullanıyorum..
ne çatlak var ne patlak.. yapmayın efendiler...
iş bunun hamurunda... daha önceden açtığımız bir petlas lastik konusu vardı orada bi uzman arkadaş bu konuya açıklık getirmişti
yapan yapıyor... kim yaparsa helal olsun..
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=83894.msg1002453#msg1002453 date=1432015403' Alıntı:
pirelli 15 yıldır düşük basınçla kullanıyorum..
ne çatlak var ne patlak.. yapmayın efendiler...
iş bunun hamurunda... daha önceden açtığımız bir petlas lastik konusu vardı orada bi uzman arkadaş bu konuya açıklık getirmişti
yapan yapıyor... kim yaparsa helal olsun..

Yusuf abim yukarıdada söylediğim gibi lastik biraz şans işi..

Pirelli diyosunda lastikleri Pirelli koyan traktör üreticisi kalmadı buda başarı hipotezini çürütüyor..

Düşük basınçta kullanmışsın ama dediğim gibi tamamen şans işi..

Trakörde kullandığın ekipmanlarda lastik için önemli..

Şöyle örnek vereyim çatlayan Goodyear ile ilgili bir konu açmıştım. Lastik üzerindeki kullanım ibaresine göre arka tekerleklerden sadece birinde 3550 kg yük oluştuğunda olması gereken hava basıncının 47 psi olduğunu belirtmiş. Biçerdöver 14.5 ton dane haznesi 6 ton etti yakıtla beraber 21 ton. Bunun 3 te 1 i arkaya basar 7 ton, böl 2 lastiğe 3.5 ton. Benim arkalarda 50 psi önlerdede 50 psi basınç var lastikler 10 senelik 2005 te üretilmiş ve hala şeker gibiler hiçbişeyleri yok bakıma gittiğimde 1 makine hariç hepsi çatlak patlaktı kimisi komple 2. lastiklere geçmiş. Demek istediğim traktör lastiklerindede bu tarz uyarılar var mikser, kültüvatör gibi ağır ekipman taşıyorsanız dolu römork taşıyorsanız lastiklerinizin havası lastiğinizin sağlığını büyük ölüçüde etkiliyor. Düşük basınçta lastik kullanmak marka ne olursa olsun hiçbir şekilde uygun değil. Ben Petlas ' ın avukatı değilim bana parada vermiyor yanlış anlama :) Lassa içinde aynı şeyi söylüyorum ve beğeniyorum 4000 küsür saat gitti sulama yok bişey yok kuru tarım 18 numara mezar çukuru gibi pulluk takıyorum patinaj gırla lastikleri attığımda taş çiziği hariç tek bir kılcal çatlak yoktu daha ne isteyim. Traktör garajda yatıyor olsa bile gereken havayı basın şişik dursun. Gün ola lazım ola :)
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002444#msg1002444 date=1431990599' Alıntı:
Minimum 25 psi. Kışında 30 psi yeterli.
Önler icin ve arkalar icin petlas maximum 23 psi demiş bu ön
66bd751bff211ee3eba1c92c29e52319.jpg

Buda arka
2663a5d9645dc85ba24c71fe95cd5ed2.jpg
32ae731ba8a5b5012797b3fe2398e9a9.jpg
6e9d5ac51734d4715e52370bc5660384.jpg
ne catlama var ne bisey 1100 saatte
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

Forumda bayağı güzel lastik konuları açılmaya başladı.
Köyde komşuya iki arka traktör lastiği alacağız.Petlasın sitesine girdim.Araziniz taşlı değil,normal şartlarda kullanacaksanız TA60,taşlı arazi ve zor şartlarda kullanacaksanız TA300 almalısınız diyor.Bugün fiyat için bayiyi aradım onunda ilk sorusu ' ' araziniz nasıl, hangi şartlarda kullanacaksınız ' ' oldu. Arazi yapısı,kullanım şartları,hava basıncı,çamurlu bırakmamak,hor kullanmamak gibi birçok faktör kullanım ömrünü etkiliyor.
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002437#msg1002437 date=1431989587' Alıntı:
Tamam hala duruyor olması normal. Radial lastik 8000 saat gider. Ben 3.095 in üstünde gelen standart tip Lassaları daha yeni attım 4000 küsür saatte 8 sene oldu. Continental yumuşak yapılı biraz. Biçerin üstünde gelen Goodyer lardan arka sol içten bezi yırtıp patladı paraya kıyıp gene Goodyear alamadım 3000 küsür lira Goodyear ben 2000 liraya Continental aldım.
Süleyman,
Bizim 3095 , 5500 saatte yaklaşık.
Üzerinde orjinalinde Lassa lar ile geldi , önleri bu kış değiştirdik , arkalarıda sonbaharda çifte girmeden değiştiririz belki.
Nasıl bir seri ise çok sağlam çıktı Lassa ' lar , bu sebeple yine Lassa ile değiştirmek istiyoruz.
Fakat önleri denk geldi Pirelli yaptık , bakalım arkaları inşallah denk gelir Lassa yaparız gene. Bizim lastikler ince teker denilen tiptendi.
En ağır malzememiz Azim disk tiller.
Dediğin gibi gerçekten şans işi.
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

fatihcastle link=topic=83894.msg1002515#msg1002515 date=1432045299' Alıntı:
Önler icin ve arkalar icin petlas maximum 23 psi demiş bu ön
ne catlama var ne bisey 1100 saatte

Fatih 23 ile 25 psi arasında abartı bir fark yok. Ben traktörün arkasına takım taktığımız için römork taktığımız için lastiğin şişik durması gerektiğini söylüyorum. Misal 1800 kg mikser takıyorum, misal 1700 kg kültivatör takıyorum misal 1500 kg disk tiller takıyorum. Ki bu taktığımız ekipmanlarda traktörün ağırlık merkezini arkaya kaydırıp arka lastiklere tahterevalli misali oldukça yük bindiren ekipmanlar. Seninki çatlamadı diye kimseninki çatlamıycak diye birşey yok. Neye varmaya çalışıyosun bilmiyorum lakin bu tezi çürütemezsin. Burada paylaştığım lastik bilgileri gerçekten ama gerçekten lastikçi denilebilcek türden bir lastikçinin teyitine dayanarakta veriyorum.

ufukk link=topic=83894.msg1002559#msg1002559 date=1432062569' Alıntı:
Süleyman,
Bizim 3095 , 5500 saatte yaklaşık.
Üzerinde orjinalinde Lassa lar ile geldi , önleri bu kış değiştirdik , arkalarıda sonbaharda çifte girmeden değiştiririz belki.
Nasıl bir seri ise çok sağlam çıktı Lassa ' lar , bu sebeple yine Lassa ile değiştirmek istiyoruz.
Fakat önleri denk geldi Pirelli yaptık , bakalım arkaları inşallah denk gelir Lassa yaparız gene. Bizim lastikler ince teker denilen tiptendi.
En ağır malzememiz Azim disk tiller.
Dediğin gibi gerçekten şans işi.

Ufuk abi gayet uzun kullanmışsınız bravo. Biz artık lastikler düz basmaya başladığı için değiştirdik 1 sene daha giderdi. Ön ile arka çok denk yendi. Ama bazen denk geliyor Ferguson ile ilaç atıyoruz dişsiz lastik ekinleri çiğniyor bilhassa ekim yaparkende sıkıntılı oluyor oyüzden değiştirelim dedik. Radial Petlas alacaktık Fergosun ' a da ama belki 2 3 seneye Fergosun ' u sepetleriz diye standart Lassa aldık :) Zaten güzel lastik bir kusuruda yok.
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002794#msg1002794 date=1432151991' Alıntı:
Fatih 23 ile 25 psi arasında abartı bir fark yok. Ben traktörün arkasına takım taktığımız için römork taktığımız için lastiğin şişik durması gerektiğini söylüyorum. Misal 1800 kg mikser takıyorum, misal 1700 kg kültivatör takıyorum misal 1500 kg disk tiller takıyorum. Ki bu taktığımız ekipmanlarda traktörün ağırlık merkezini arkaya kaydırıp arka lastiklere tahterevalli misali oldukça yük bindiren ekipmanlar. Seninki çatlamadı diye kimseninki çatlamıycak diye birşey yok. Neye varmaya çalışıyosun bilmiyorum lakin bu tezi çürütemezsin. Burada paylaştığım lastik bilgileri gerçekten ama gerçekten lastikçi denilebilcek türden bir lastikçinin teyitine dayanarakta veriyorum.

Ufuk abi gayet uzun kullanmışsınız bravo. Biz artık lastikler düz basmaya başladığı için değiştirdik 1 sene daha giderdi. Ön ile arka çok denk yendi. Ama bazen denk geliyor Ferguson ile ilaç atıyoruz dişsiz lastik ekinleri çiğniyor bilhassa ekim yaparkende sıkıntılı oluyor oyüzden değiştirelim dedik. Radial Petlas alacaktık Fergosun ' a da ama belki 2 3 seneye Fergosun ' u sepetleriz diye standart Lassa aldık :) Zaten güzel lastik bir kusuruda yok.
Yanlis anlama tez çurutme gibi bi derdim yok maksat bilgi dogru olsun simdi diyelim ki 30 psi hava vurduk 1500kg da yükledik lastik ustunde max infilation pressure yani maksimum infila basinci diyor yaani 23 psi üstündeki havada patlayabilir diyor radial lastikler yumusak lastik oldugundan hava basinci samyelli lastiklere göre düsuk olur sen simdi samyelli bi lastige 30 psi desen amenna diyecem ama radiale yanlis 11000kg agirliginda jd6170R arka lastik hava basinci 22psi ve buna 7li yayli ünlü takiliyor o da var bi 1500 kg
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

fatihcastle link=topic=83894.msg1002800#msg1002800 date=1432152345' Alıntı:
Yanlis anlama tez çurutme gibi bi derdim yok maksat bilgi dogru olsun simdi diyelim ki 30 psi hava vurduk 1500kg da yükledik lastik ustunde max infilation pressure yani maksimum infila basinci diyor yaani 23 psi üstündeki havada patlayabilir diyor radial lastikler yumusak lastik oldugundan hava basinci samyelli lastiklere göre düsuk olur sen simdi samyelli bi lastige 30 psi desen amenna diyecem ama radiale yanlis 11000kg agirliginda jd6170R arka lastik hava basinci 22psi ve buna 7li yayli ünlü takiliyor o da var bi 1500 kg

İnfilation un infilak ile ilgisi yok. Ya radial e neden 30 psi basılmasın ben biçere basıyorum 50 psi patlasa şimdiye kadar patlardı asıl radial i düşük basınçta kullanmak yanlış yanak yapıyor eziliyor. Bilhassa L95 in üzerinde gelen Michelin lerde yaşadım 20 psi da. Ben o lastikleri dişinin son zerresine kadar kullanamdım 2005 te Ferguson jantı ve dar lastik alınca attım daha yarım diş vardı Michelin de. 2009 da da petlas radial aldım orjinal jantlara 25 psi ın altına düşmedim lastiklerde leke yok yaa fırçayı bir süreyim pırıl pırıl hala. Bende 2005 ten beri tecrübeliyim lastik konusunda. 6170 R nin 22 psi nasıl olur ben 6430 VE 6930 premiumda Amazone kombine çalıştırdım 38 psi da daha azına lastik dayanmıyor. Normal takımda da 28 psi kullandım kullanılması gerekende bu. 6170 r de 11 ton değil bu arada ağırlıklarla beraber 8 ton gelir maksimum.
 

Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

dustero link=topic=83894.msg1002815#msg1002815 date=1432153494' Alıntı:
İnfilation un infilak ile ilgisi yok. Ya radial e neden 30 psi basılmasın ben biçere basıyorum 50 psi patlasa şimdiye kadar patlardı asıl radial i düşük basınçta kullanmak yanlış yanak yapıyor eziliyor. Bilhassa L95 in üzerinde gelen Michelin lerde yaşadım 20 psi da. Ben o lastikleri dişinin son zerresine kadar kullanamdım 2005 te Ferguson jantı ve dar lastik alınca attım daha yarım diş vardı Michelin de. 2009 da da petlas radial aldım orjinal jantlara 25 psi ın altına düşmedim lastiklerde leke yok yaa fırçayı bir süreyim pırıl pırıl hala. Bende 2005 ten beri tecrübeliyim lastik konusunda. 6170 R nin 22 psi nasıl olur ben 6430 VE 6930 premiumda Amazone kombine çalıştırdım 38 psi da daha azına lastik dayanmıyor. Normal takımda da 28 psi kullandım kullanılması gerekende bu. 6170 r de 11 ton değil bu arada ağırlıklarla beraber 8 ton gelir maksimum.
Ikimizde bilgi paylaşımında bulunduk ben 22psi de sen 30 psi de kullanmaya devam edelim o zaman anlaştık mı [emoji6]
 
Ynt: Petlas- BKT lastik değişimi??

fatihcastle link=topic=83894.msg1002816#msg1002816 date=1432153647' Alıntı:
Ikimizde bilgi paylaşımında bulunduk ben 22psi de sen 30 psi de kullanmaya devam edelim o zaman anlaştık mı [emoji6]

Fatih sana zaten 30 psi bas demedim :D infilation dan bukadar korkma infilak etmezsin :) lakin senin Kudret ' e bir 40 ayak Bülent kültivatör takarım varyaaa :D :D :D ne çeker Türk evladı
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt