Evet bende o yüzden korktum o pim geri çıkmazsa difransiyel kilitli kalır sıkıntılı bir pim paslanmış kaýnak gibi olmuş oraya hiç kullanmadım traktörü 2015 te sıfır aldık..Pedal kontrol edilmeli iş bitince
Yukarıya yerine otomatik atmaz ise el ile yukarı çekip traktör ileri geri oynatilmali
Pedal yukariya yerine gelir govdeye giren pim var pedalin ittiği o basılı kalır yine defransiyel kilitli dir
Pim geriye yerine atmazsa pastan kuften dolayi kötü
Pas sökücü gibi sey ile alistirmak gerek
Kullanilmayan pedal atmaz büyük ihtimal badili kalır
Zaten kilitli kalır ise dönmekte zorlanir kasar traktör
Düğmeli kilitler nasil çalışıyor bilmiyorum
Aslinda 2015 model traktör paslanmaz ama yinede dikkat etmek gerekirEvet bende o yüzden korktum o pim geri çıkmazsa difransiyel kilitli kalır sıkıntılı bir pim paslanmış kaýnak gibi olmuş oraya hiç kullanmadım traktörü 2015 te sıfır aldık..
Kilide göre frene dokunmak yerine göre daha uygun . Tabi yerine göreBen patinaja kacan tekerin frebine hafif dokunuyorum padinajdan cikiyor zaten fazla patinaja kacmiuor ciftceker olunca bunun frene basmanin zarari olurmu. Saygilar
Pas çözücü yü devamli kullanmak gerekir. Alıştırmalı,takılı kalırsa çıkmaz ise; eğer çıkaramazsanız. 2 vidali pedalini sökülüp ,ayarli pense ile sıkıca ucundan tutturup yaralamadan zarar vermeden çıkarabilirsiniz.Difransiyel kilitini Ben hiç kullanmadım korktum geri açılmaz diye paslanmış kullansam geri açılırmı..Ekli dosyayı görüntüle 33526Ekli dosyayı görüntüle 33527
Lsd nedir? hocam ben sürümde kilitli kullanıyorum gayet memnunum hem tutunma artıyor hem hız artıyor yakıt düşüyorErkunt Nimet 70T 4*2, arka tekerlerde LSD var, patinaj kilidine gerek duymuyor.
Şuan tam 4x4 önleri de manuel yada hidrolik yardımıyla arkalar gibi tam kilitleyen benim gördüğüm SDF grubunda explorer 4G-5C Case Farmall C NH T5 MF 4700 de var.Bazıları LSD denilen sistem var ama genelde hep çarpraz çalışıyolar özellikle yerli modeller.Limited Sleep Differantial, sınırlı kaydırmalı dif. demektir. Teker yarım tur pati yapınca kilit açılır, ikisi aynı anda döner.Önlerde LSD olanlar pullukta 4*3 çeker.Önleri ayrı kilitleyen, 4 tekeri aynı anda kitleyen, çapraza veren, arka tekerleri LSD ile kitleyen veya patinaj pedalı ile kitleyen gibi çeşitleri mevcuttur.
Merhaba bende tümosan 8175 var diferansiyel açıkmı kapalımı olduğu belli olmuyor bir zararı olurmu açıksa bastığım halde kadrajda belli olmuyorbende bu şekilde biliyorum özellikle pulluklarda motor patinaj ile gidiyor ise difransiyel kilidinin faydası oluyor
ama özellikle belirtmek istedigim birşey varki dönüşlerde mutlaka difransiyel kilidini devreden çıkartmak gerekiyor
Merhaba bende tümosan 8175 var defransiyel kilidinin açık olup olmadığını bilemiyorum bastığım halde kadranda ne ışık yanıyor nede. Belli oluyor açık veya kapalı olduğunu nasıl anlarızPatinaj kilidini kullanmak değil kullanmamak arkayı dağıtır! Sagolsun biri yazmis paylastim..
---
Traktör kullanan değerli çifçilerimize; 1-Traktör deferansiyel karpuz milinin üzerinde montajlı konik dişlilerin diferansiyel karpuz mili üzerinde dönmesi neticesinde milin aşınması, milin emniyet pimini kırması ile karpuz üzerinde dönerek diferansiyel karpuzunun mil yuvasını aşındırması ve sonuçta milin diferansiyel içine düşerek kuyruk miline çarparak eğmesi,bazen ayna mahruti dişlerini, bazende difransiyel kutusunu kırması arızası oluşur. 2-Traktör düz yolda giderken diferansiyel karpuzu içindeki konik dişliler mil ve aks mili üzerinde sabit dururlar. Miller üzerinde aşınma oluşmaz. 3-Traktör viraj alırken/manevra yaparken bahse konu dişliler çok düşük hızlarda mil üzerinde dönerler ve viraj almayı / manevra yapmayı sağlarlar. Ancak bu kısa süreli dönmeler aşıntıya / arızaya neden olmaz. 4-ANCAK traktör kaygan zeminde ve özellikle ağır yük şartlarında çalışırken (çamurlu tarlada ekipman çekerken veya örneğin çamur zeminde/çim zeminde ağır yük çekerken) arka tekerleklerin bir tanesi DURURKEN diğeri süratli bir şekilde PATİNAJ yaparsa konik dişlililer mil üzerinde çok süratli dönerek mili aşındırarak arızayı başlatırlar. Diferansiyel karpuz mili ileriki bir dönemde yerinden fırlayarak arızayı oluşturur. Bu tarifide düz yolda giderken diferansiyel dağıldı olarak anlatılır.5- ARIZANIN OLUŞMAMASI İÇİN YAPILACAK İŞLEM; Bilindiği üzere traktörlerin tamamında diferansiyel kilidi (patinaj pedalı) bulunur. Bu kilidin amacı traktör kullanımında tek teker patinajın oluşması halinde kilide basılarak PATİNAJIN ÖNLENMESİDİR. Ancak bir çok çifçimiz bu pedala yanlışlıkla basarsam veya bu pedalı kullanırsam defransiyel dağılır korkusuyla bu pedalı kullanmaz. Bazende pedala basılmaması için altına takoz koyarlar. 7- Lütfen diferansiyel pedalını ihtiyaç anında kullanım kurallarına uyğun olarak kullanarak arızaya meydan vermeyiniz.
Tek fren yapıldığında sorun olmuyor mu hocam?Erkunt Nimet 70T 4*2, arka tekerlerde LSD var, patinaj kilidine gerek duymuyor.
Yerine göre kullanmak gerekiyor.Tek fren yapıldığında sorun olmuyor mu hocam?