Patetes sökümü yaptık turbo480 yapamadı. Tümosan 8175 ile yaptık

30.01.2008
312
328

Merhaba arkadaşlar turbo 480 ile bir hidrolik macerası yaptık patetes söküm için malasef tarlaya girdiğimizde ısınan transmisyon yağı 3. Ciziden sonra hidrolik indirip kaldırmayı kesti. Ayrıca yarım paker patates makinesini turbo 480 traktör tek çeker olduğu için randıman alamadık makineyi iyice toprağa daldırdığımızda tekerler pati çekiyor. 4 çeker olsa makinayı rahat çekebilcek ama hidrolikler problem yaratıyor. Onun sebebi 480 traktörker 16 kilo hidrolik yağ alma kapisitesi var. 30 litre yağ alabilecekki devirdaim esnasında soğuyabilsin yağ. Bizde çiftci arkadşı çağırdık. Onun tümosan 8175 4 çeker traktör ile tam palet makibasıyka patatesleri söküm yaptık.

 
Bence sizin hidrolik bağlantıları yanlış o destek pistonuyla dünyayı kaldırır motor. Destek pistonlarıni iç pistona giden orjinal bağlantidan almadan ayrıca damper valfi falan koyduğunu gördüm. Bi hata var koyduğun damper valfi sürekli akış miktarı pompanin bastığından düşükse motor rolantidede ısıtır yağı. Geri dönüş zayıfsa, yanlış yerdense veya geri dönüş yokda bypass varsa sadece yarım saatte pompa ısınıp erir içi.
 
Bence sizin hidrolik bağlantıları yanlış o destek pistonuyla dünyayı kaldırır motor. Destek pistonlarıni iç pistona giden orjinal bağlantidan almadan ayrıca damper valfi falan koyduğunu gördüm. Bi hata var koyduğun damper valfi sürekli akış miktarı pompanin bastığından düşükse motor rolantidede ısıtır yağı. Geri dönüş zayıfsa, yanlış yerdense veya geri dönüş yokda bypass varsa sadece yarım saatte pompa ısınıp erir içi.
Katılıyorum 🤝
 
Bence sizin hidrolik bağlantıları yanlış o destek pistonuyla dünyayı kaldırır motor. Destek pistonlarıni iç pistona giden orjinal bağlantidan almadan ayrıca damper valfi falan koyduğunu gördüm. Bi hata var koyduğun damper valfi sürekli akış miktarı pompanin bastığından düşükse motor rolantidede ısıtır yağı. Geri dönüş zayıfsa, yanlış yerdense veya geri dönüş yokda bypass varsa sadece yarım saatte pompa ısınıp erir içi.
Valf kollar yardımcı pistonların aynı zamanda beyni indirip kaldırmayı levyeler ile kontrol ediliyor. Bağlantılar doğru devirdaim yetersiz olduğu için yağ soğumaya geçmiyor. Fiat newholland pompalar yüksek devirli pompalar. Ağır devirli pompa olsa iş değişir
 
Valf kollar yardımcı pistonların aynı zamanda beyni indirip kaldırmayı levyeler ile kontrol ediliyor. Bağlantılar doğru devirdaim yetersiz olduğu için yağ soğumaya geçmiyor. Fiat newholland pompalar yüksek devirli pompalar. Ağır devirli pompa olsa iş değişir
Sanmıyorum ısınma varsa hata vardır. 60 70 80 derece hidrolik için aşırı sıcak değil. O destek pistonları doğru kurulursa kaldırmama şansı yok motorun.
 
Sanmıyorum ısınma varsa hata vardır. 60 70 80 derece hidrolik için aşırı sıcak değil. O destek pistonları doğru kurulursa kaldırmama şansı yok motorun.
Bizde tumosan a ek piston uyguladık yağı orijinal pistonun üzerinden gömleği delipte aldı usta
Yatay orijinal piston ile ek pistonlar aynı anda basınç uygulanıyor
 
Sanmıyorum ısınma varsa hata vardır. 60 70 80 derece hidrolik için aşırı sıcak değil. O destek pistonları doğru kurulursa kaldırmama şansı yok motorun.
Lift otomatik tarzı yapalım dedik. Hidrolik kolu istediğim yukseklikte ayarlayıp sadece yardımcı pistonlar ile indirip kaldırabiliyorum. Çift sürerken bu rahat olacak. Bu şekilde normal ekipman kullanmaya devam. 480 tek çeker olduğu için makinede randıman almadı. Önümuzdeki yıllarda Tümosan 9115 düşünüyorum
 
Bizde tumosan a ek piston uyguladık yağı orijinal pistonun üzerinden gömleği delipte aldı usta
Yatay orijinal piston ile ek pistonlar aynı anda basınç uygulanıyor
Patetesi soken arkadaş 8175 tümosan var tam palet patetes makinasını indirip kaldırmak için orjinal pistonlari sipariş verip taktirdı. Hidrolik ile bir hareket ediyor. Hatta rolantide bile kaldırıyor. 5 ton gibi
 
Senin yaptığın sistem ic gömlek ayrı dış pistonlar ayrı çalışıyor. Çok kabaca hesaplarsan iç piston 2000cc dıştakiler de göz kararı 2500cc iç piston basıncı 250bar dış pistona koyduğun valf 200bar max. Dışa koyduklarin kuvvet kolu biraz daha uzun hadi ordan kazanıyor desen 480 iç pistonu 1.5 ton kaldırır senin piston kurulumun hesabıma göre maks 1800kg kaldırmış. Artı yanlış kurulum yağı ısıtıyor dahası hassasiyet özeligini de kaybediyor. Tek hidroligi 2 farklı yerden aynı güçle kontrol etmeye çalışıyorsun. Yapacağın şey o ekstra pistonlara gelen hortumu iç pistona giden rekora takmak bunun için de td110 rekoru alacan yada kesip kendin kaynatacan. Doğru kurarsan kaldırma hızı biraz düşse 3ton kaldırır tabi hidrolik pompa sağ kaldıysa. Çünkü içe de kursan dışa da kursan yağın ısınıp çalışmayi durdurması bir hata olduğunu gösterir.
 
Senin yaptığın sistem ic gömlek ayrı dış pistonlar ayrı çalışıyor. Çok kabaca hesaplarsan iç piston 2000cc dıştakiler de göz kararı 2500cc iç piston basıncı 250bar dış pistona koyduğun valf 200bar max. Dışa koyduklarin kuvvet kolu biraz daha uzun hadi ordan kazanıyor desen 480 iç pistonu 1.5 ton kaldırır senin piston kurulumun hesabıma göre maks 1800kg kaldırmış. Artı yanlış kurulum yağı ısıtıyor dahası hassasiyet özeligini de kaybediyor. Tek hidroligi 2 farklı yerden aynı güçle kontrol etmeye çalışıyorsun. Yapacağın şey o ekstra pistonlara gelen hortumu iç pistona giden rekora takmak bunun için de td110 rekoru alacan yada kesip kendin kaynatacan. Doğru kurarsan kaldırma hızı biraz düşse 3ton kaldırır tabi hidrolik pompa sağ kaldıysa. Çünkü içe de kursan dışa da kursan yağın ısınıp çalışmayi durdurması bir hata olduğunu gösterir.
Senin dediğini dedim ustama hidrolik piston ile ek pistonlar aynı anda görev yapsın dedim öyle deneyem dedim. Fark yok aynı hesap diyor dedi. Pombadan gidiş bakır borularına rekor kaynaktım yaptık. Hidroliğe gidiş farklı ek pistonlara gidiş farklı. Rolantide hidrolik hiçbir ekipmanı kaldırmıyor. 10 gaz verince ozaman kaldırmaya giriyor. Şimdilik böyke pulluk kazayağı Ekime girecem arpa buğday için.
 
Dostum ben şunu anlamadım. Sen sadece ek pistonlar ile mi kaldırma yapıyorsun yani 480 in orijinal hidrolik pistonu (içten olan) ile değil anladığım kadarıyla. Bence bu sistem randıman vermez öyleyse eğer. İkisinin de bağımlı çalışması lazım.
Hidrolik kaldırdıktan sonra ayrı levye koluyla pistonları kaldırıp destek vermek. Hidrolikten ağırlığı almak ve kirlenmesini önlemek. Ayrıca farklı yapmamız nedeni de lift otomatik olarak gibi kullanım. Hidrolik koluyla belirli bir yükseklikte birakıp kitleyip devamında indirme kaldırma ek pistonların yapması
 
Hidrolik kaldırdıktan sonra ayrı levye koluyla pistonları kaldırıp destek vermek. Hidrolikten ağırlığı almak ve kirlenmesini önlemek. Ayrıca farklı yapmamız nedeni de lift otomatik olarak gibi kullanım. Hidrolik koluyla belirli bir yükseklikte birakıp kitleyip devamında indirme kaldırma ek pistonların yapması
çaba emek hepsi güzel ama genel dizaynı o çapta ise uygun degil kovan kırar hidrolik merkezini kırar kırarda kırar sen işini görece daha büyük kalıpta makine al en basitinden uygun fiyatlı ve güçlü olan td65s td65d jx70 bunlar hem uygun hem işini fazlasıyla görür
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil
çaba emek hepsi güzel ama genel dizaynı o çapta ise uygun degil kovan kırar hidrolik merkezini kırar kırarda kırar sen işini görece daha büyük kalıpta makine al en basitinden uygun fiyatlı ve güçlü olan td65s td65d jx70 bunlar hem uygun hem işini fazlasıyla görür
Duruma göre bakacam artık. Bugün sandıklıdan arkadaş vardı 200 dönüm patates ekiyor elimde dedi ki 8110 ve 8195 var dedi 2 yıldır kullanıyorum iyi traktör dedi.
 
Senin dediğini dedim ustama hidrolik piston ile ek pistonlar aynı anda görev yapsın dedim öyle deneyem dedim. Fark yok aynı hesap diyor dedi. Pombadan gidiş bakır borularına rekor kaynaktım yaptık. Hidroliğe gidiş farklı ek pistonlara gidiş farklı. Rolantide hidrolik hiçbir ekipmanı kaldırmıyor. 10 gaz verince ozaman kaldırmaya giriyor. Şimdilik böyke pulluk kazayağı Ekime girecem arpa buğday için.
Ustanı değiştir usta sen o dediğine cevap olarak hepsi aynı yola çıkıyor diyorsa o adam ya uğraşmak istemiyor ya da kafası almıyordur
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil

Silindirlerin yükü kendi aralarında paylaşması lazım. Şuan ki sistemde yükü paylaşmıyorlar. Yük ya içerideki yada dışarıdaki silindire biniyor. Böyle olunca da bir anlamı kalmıyor aynı zamanda içerideki silindirin gömleği, hidrolik kapak üzerinde kolların takılı olduğu frezeli mil ve dışarıdaki silindirin alttaki kovan bağlantısı risk altında oluyor. Zayıf olan hangisi ise ilk ordan kırar. İç, dış beraber çalıştığında yükü dağıtacağı için bu saydığım parçalara gelen yükler de dağılacak, daha emniyetli bir şekilde çalışacaktır. Massey ferguson olsa al tak şeklinde çıkışları mevcut ama fiatta nasıl olur bilemiyorum.
 

Benzer Konular