OTOMATİK DÜMENLEME HAKKİNDA


Selamlar herkese

Otomatik dümenleme kullanan var mı
Ben hali hazırda ekim işi yapıyorum, bu teknolojiyi duydum ve 260 bin liraya sıfır ürün buldum, case bayisi satıyormuş trimble marka sanırım
Konu hakkında bilginiz var mı bu alet ile nasıl bir çalışma yapıyoruz sadece direksiyonu mu kontrol ediyo, sıra sonu dönüşü, hidrolik kollarını kaldırmayı,gazı,freni yine biz mi kontrol ediyoruz
 
Sıra sonu dönüşü (u-turn) uygun olan dümenleme modeline ek fiyatla ilave ediliyor diye biliyorum ve kesinlikle bu özelliği isteyin. Yönlendirme cihazda geri kalan tüm işlemler şöföre ait. Ama gerçekten kolaylık herhangi bir toprak işlemede üst üste bindirmeyi en aza indirmek (özellikle geniş takımlarda) böylelikle yakıt-amortisman ve zamandan tasarruf,özellikle sıralı ekimlerde en düzgün hattı çekmek ardından yapılacak işlemleri kolaylaştırıyor. Trimble güzel marka fakat bölgenizde en yaygın kullanılan ve servisi size en yakın markayı almanızı tavsiye ederim çünkü rtk olaylarında bölge çok önemli düzeltme sinyali alamadığı anda olayın hiçbir özelliği kalmıyor
 
benim bildiğim üzere en yogun kullanımı düzgün hat çekilmesi ve üst üste binmeleri engelliyor. ekipmanı cihaza tanıtıyorsunuz mesela 4m bi ekipman tarlayı a ve b noktaları ile hat oluşturduktan sonra 4 er metrelere bölüyor. ve siz sıra baslarında o hatlara yanasıp otomatik dümenlemeye basıyorsunuz o hatta giriyor ve iptal edene kadar hatta ilerliyor. genelde 3 cm hassasiyet ile çalısıyor.
 
Biz agv'ninkini kullanıyoruz. Bizim kullandığımız modelde sadece a noktasından b noktasına düz bir şekilde hat çekiyor. Onun dışındaki gaz ayarı, hidrolik indirme kaldırma, dönüşü falan biz yapıyoruz. U-turn bazı modellerde var diye biliyorum ama ben şu anki teknolojinin bu sistem için yetersiz kaldığı görüşündeyim. Oto dümenlemenin en büyük faydası sırada giderken elinizin serbest kalması, tarla sürmenin daha az yorması, hatların daha düzgün olacağı için ekimde vs hataların minumuma düşmesi.
 
Bu arada bugün fjdynamic için u-turn aktivasyonunu sordum 500 dolar gibi bir fiyattan bahsediliyor ama satan kişi önermedi aktive edildiğinde gecikmelerin yaşanacağından bahsetti ama bu fjd de geçerlidir belki trimble markası içinde kullanan birisinden kesinlikle tecrübe almanız lazım 500 dolar diyip geçmemek lazım neredeyse 18bin lira eder
 
Bu arada bugün fjdynamic için u-turn aktivasyonunu sordum 500 dolar gibi bir fiyattan bahsediliyor ama satan kişi önermedi aktive edildiğinde gecikmelerin yaşanacağından bahsetti ama bu fjd de geçerlidir belki trimble markası içinde kullanan birisinden kesinlikle tecrübe almanız lazım 500 dolar diyip geçmemek lazım neredeyse 18bin lira eder
ben demo istedim yastık dönüşü için ancak çok eziyetli, massey traktörüm var alt yapılı trimble ekranımı alt yapısına bağladım joystik ten dümenlemeyi kontrol edebiliyorum, direksiyon can bus a bağlı diye harici direksiyon da takılmadı neredeyse orijinal gibi ancak u turn için elini her hatta ekrana götürüp basman lazım kendi yaklaşınca çevirmiyor ya da en azından bana söyleyenlerin bildiği bu, ve yastıklarda muazzam miktarda işlenmedik alan kalıyor, fiyat da çok gelince istemedim(kaç euroydu hatırlamıyorum).
 
ben demo istedim yastık dönüşü için ancak çok eziyetli, massey traktörüm var alt yapılı trimble ekranımı alt yapısına bağladım joystik ten dümenlemeyi kontrol edebiliyorum, direksiyon can bus a bağlı diye harici direksiyon da takılmadı neredeyse orijinal gibi ancak u turn için elini her hatta ekrana götürüp basman lazım kendi yaklaşınca çevirmiyor ya da en azından bana söyleyenlerin bildiği bu, ve yastıklarda muazzam miktarda işlenmedik alan kalıyor, fiyat da çok gelince istemedim(kaç euroydu hatırlamıyorum).
Bazı oto sistemlerde tarlayı giriyorsun direkt kendisi dönüşleri falan yapıyor. Avrupada videolarda falan gördüğüm oto dümenlemelerde o özellik vardı ancak ülkemizde çoğu şey avrupadan onlarca yıl geri olduğu için bir iki kere gördüm. Zaten şu anda şahsen u-turn pek mantıklı değil. Zira gördüğüm u turnlarda genelde ileri geri yapmaktan ziyade direkt olarak "U" çiziyor. Tarla sürerken zaten biz atlamalı sürüm yapıyoruz(çapraz sürümler gibi özel durumlar hariç) gireceğimiz hat gps üzerinden zaten belli oluyor. Türkiyede bu teknoloji nispeten yeni olduğu için biraz daha gelişmesi lazım bence.
 

ben demo istedim yastık dönüşü için ancak çok eziyetli, massey traktörüm var alt yapılı trimble ekranımı alt yapısına bağladım joystik ten dümenlemeyi kontrol edebiliyorum, direksiyon can bus a bağlı diye harici direksiyon da takılmadı neredeyse orijinal gibi ancak u turn için elini her hatta ekrana götürüp basman lazım kendi yaklaşınca çevirmiyor ya da en azından bana söyleyenlerin bildiği bu, ve yastıklarda muazzam miktarda işlenmedik alan kalıyor, fiyat da çok gelince istemedim(kaç euroydu hatırlamıyorum).
Öyleyse cidden gereksiz bir özellik ve para ziyanlığı olucaktır. Banada bu sıra başında yine başlat-durdur butonuna basmak çok zor gelmeye başladı. Sizin alt yapı olduğu için joystickten işlemler elinizin altında. Ben her sıra başına geldiğimde sanki uçak kaldırır gibi elimi kırk yere gezdiriyorum 😅
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt