Dürtme için [MENTION=47774]alper4u[/MENTION] abiye teşekkürler
L95 eski tip düzenek olupta yakıtı konusunda turbo motor olarak çiftçiyi memnun eden ender traktörlerden birisidir. Şuan benim traktörüm 20 yıllık ve daha pompasına motoruna anahtar deymedi. Ama artık pompa ayarı istiyor eski haline göre biraz yakıyor
Saat sıfırlandı başa döndü dediğim gibi hala ne rektefe gördü ne ayar. İlk debriyaj değişimi 9000 saatte gerçekleşti aynı dönemde takviye 2 den atma sorunu vardı giderildi.
Diğer bir açıdan konfor olarak yaklaşırsak dönemine göre üstüne su dökülmeyecek traktördür, hala bu konforu hissetmek mümkün son derece geniş ve ferah kabin bulabileceğin en iyi mekanik ileri geriye sahip rahat bir trakör. Balya işin varsa balya bağlamaktan zevk duyarsın fakat hararete dikkat etmek gerek bir intercooler eklemesi yaptırmanı tavsiye ederim balya için.
Parça konusunda sıkıntı yaşamazsın TL serisinin ve T5000 serisinin alt yapısı L serisinden gelmektedir dolayısıyla çoğu parçası aynı. Bütçen müsaitse TL100A bakmanı öneririm shuttle ve istisnasız ara bölücüye sahip. L95 in bölücülüsünü bulmak biraz zor.
L95 te yüksek basınçlı turbo ya sahip 3900 cc TD serisi motor var motor gücü 95hp 340nm tork.
TL100A da düşük basınçlı turboya sahip 4500 cc lik güncel avrupa serilerde kullanılan motor var 96hp 360nm tork.
İkisinin birbirine göre + ları - leri nedir şöyle söyleyim TL100A nın avantajı torku daha alt devirlerde verebiliyor olması yani 1600 devirle iş yapabilirsiniz demektir.
L95 biraz eski Fiatlar gibi yüksek devirde çekiş hissettirir aynı etkiyi L95 te 1800 devirde alabilirsiniz. Ama bu demek değildirki iş yapmıyor sadece motor eğrileri birbirinden farklı.
Yakıtlarına gelecek olursak hemen hemen birebir aynı. Dediğim gibi TL100A daha düşük devirden itibaren tork eğerisi yükselmeye başladığı için çekişte daha hissetkar ve erken tepkili olacaktır.