NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

20 bg düşük olsun 4x4 olsun burda 5050e 4wd 7056 2wd nin çektiği pulluğu 4 lü 12 numarayı çekiyor saman makinasında ve balyada yapıyor 7056 dan az yakıyor 4x4 çok avantajlı tek dejavantajı dönüş açısı onada kubota çözüm bulmuş zaten
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

lastik deseni İLERİ daha iyi gidecek şekildedir.. dif kilidi olsa çıkar ordan..

4x4... kepçede OLMAZSA OLMAZ.. çok nadir ve standart hazır işlerde beton düz zeminde olur sadece..

4x4.. pullukta olursa iyi olur.. olmazsa ölüm değil..

4x4.. römorkta %99 lazım değil..

kubocular kızmasın ama kubotada olsa 4x4.. 4x2 gibi turlayamaz derim.. :)
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

UÖZKAN.77 link=topic=80620.msg956665#msg956665 date=1421081712' Alıntı:
lastik deseni İLERİ daha iyi gidecek şekildedir.. dif kilidi olsa çıkar ordan..

4x4... kepçede OLMAZSA OLMAZ.. çok nadir ve standart hazır işlerde beton düz zeminde olur sadece..

4x4.. pullukta olursa iyi olur.. olmazsa ölüm değil..

4x4.. römorkta %99 lazım değil..

kubocular kızmasın ama kubotada olsa 4x4.. 4x2 gibi turlayamaz derim.. :)
Videoyu göstermek amacıyla çektim abi yoksa geri geliyor.Tek fren yaptım ve direksiyonu ters kırdım oturuncada yer çamur ve birazda öne meyilli olunca sonuç bu :)
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

CELAL KARABULUT link=topic=80620.msg956619#msg956619 date=1421075915' Alıntı:
20 bg düşük olsun 4x4 olsun burda 5050e 4wd 7056 2wd nin çektiği pulluğu 4 lü 12 numarayı çekiyor saman makinasında ve balyada yapıyor 7056 dan az yakıyor 4x4 çok avantajlı tek dejavantajı dönüş açısı onada kubota çözüm bulmuş zaten

Saman ve balya makinası gibi kuyruk mili ile çalışan aletlerde traktörün 4x4 olmasının avantajını çözebilmiş değilim. Anlayan beri gelsede bir anlatsa ...
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

ikisinin tadıda başka...
tek çeker biçme ot toplama kıvrak işler v.s
cift çeker pulluk Kıraç arazi v.s ne bilim yaw ....
bende tereciye tere satıyom sanki siz bilmiyonuz..
sizi gidiler )
 

Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

ofas link=topic=80620.msg956746#msg956746 date=1421094422' Alıntı:
Saman ve balya makinası gibi kuyruk mili ile çalışan aletlerde traktörün 4x4 olmasının avantajını çözebilmiş değilim. Anlayan beri gelsede bir anlatsa ...
Valla abi bi bayir asagi saman makinasi bi sürsün motoru ozaman belli olur şahsen ben bikere atliyodum artik son anda oku kastirarak durdurabildim
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

valla sıcak yaz günleri kabinsiz üstü açık araba gibi oluyo.. yerine göre 4x2 olduğu yerde dönüyo.. 4x4 sanki hiç turlamıyomuş gibi geliyo.. yere zamana göre..

bu kuyruk milli işler bayır aşağı bide toprak kum gibiyse, zemin gevşekse.. baya iter motoru.. kendi halien bıraksan o götürür zaten..
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

fatihcastle link=topic=80620.msg956775#msg956775 date=1421097690' Alıntı:
Valla abi bi bayir asagi saman makinasi bi sürsün motoru ozaman belli olur şahsen ben bikere atliyodum artik son anda oku kastirarak durdurabildim

Evet şimdi anlaşıldı ben 70-56 ile güç bakımından bu makinalarda kıyas yapıyorsun gibi anladım. Ben hiç balya makinası vs kullanmadığım için karışıklık oldu.


Kendi köyümde bir kişi var jd 5050 traktörü için 50 hp motor, 5hp turbo, 5hp intercol, 5 hp çiftçeker güç ürettiğini iddia ediyor ve her ne kadar jd katalogda traktöre 50 hp yazsada traktörün 65hp olduğu matematiğine sahip. Bende ( sadace güç bakımından ) bu çizgidesiniz zannettim.
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

ofas link=topic=80620.msg956779#msg956779 date=1421098064' Alıntı:
Evet şimdi anlaşıldı ben 70-56 ile güç bakımından bu makinalarda kıyas yapıyorsun gibi anladım. Ben hiç balya makinası vs kullanmadığım için karışıklık oldu.


Kendi köyümde bir kişi var jd 5050 traktörü için 50 hp motor, 5hp turbo, 5hp intercol, 5 hp çiftçeker güç ürettiğini iddia ediyor ve her ne kadar jd katalogda traktöre 50 hp yazsada traktörün 65hp olduğu matematiğine sahip. Bende ( sadace güç bakımından ) bu çizgidesiniz zannettim.
Alakasi yok abi benim 4 tekerli romork 10 ton aliyor 4×4 olmazsa olmaz bayir arazi icin sart ustelik tek cekerin de gucunun isini yapamadigi kanaatindeyim gucu tekerlege aktarmaya calissa patinaja biniyor gucu kullanamiyorsun ki
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

fatihcastle link=topic=80620.msg956781#msg956781 date=1421098633' Alıntı:
Alakasi yok abi benim 4 tekerli romork 10 ton aliyor 4×4 olmazsa olmaz bayir arazi icin sart ustelik tek cekerin de gucunun isini yapamadigi kanaatindeyim gucu tekerlege aktarmaya calissa patinaja biniyor gucu kullanamiyorsun ki

Aynı düşüncedeyiz.
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

UÖZKAN.77 link=topic=80620.msg956778#msg956778 date=1421097920' Alıntı:
valla sıcak yaz günleri kabinsiz üstü açık araba gibi oluyo.. yerine göre 4x2 olduğu yerde dönüyo.. 4x4 sanki hiç turlamıyomuş gibi geliyo.. yere zamana göre..

bu kuyruk milli işler bayır aşağı bide toprak kum gibiyse, zemin gevşekse.. baya iter motoru.. kendi halien bıraksan o götürür zaten..
Bence kabinin klimanin tadini bi alsaniz boyle konusmazdiniz ciftcilik tozun,camurun,soğuğun bazen kokunun,yagmurun iç içe oldugu bi meslek tarladan eve gelirken yagmura tutulmak mi yoksa yagmurun zevkini cikara cikara eve gelmek mi yada samanda gözünü dahi acamamamak mi yoksa yanindan gecen saman tanelerini izlemek mi 😄😄😄 bence kabin+4×4 vazgecilmez varsin senede klima 20 lt fazla yaktirsin varsin 4×4 yüzünden turu az olsun tek fren yapariz 😉😉😉
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

güç, BG.. kitabında ne yazıyorsa odur! yok turbo yok 4x4 yok bilmem ne olmaz.. burda da özellikle 4x4 ' ler İLK yaygınlaşmaya başladığında sanki BG 2 katına çıkıyormuş hesabı yapan çoktu hala da var..

sadece sonradan atılan turbo BG ' yi artırır o kadar..

4x4 ' de BEYGİR artmaz lakin ÇEKİŞ kesinlikle artar!


kabaca %10-30 kadar.. bu herkesin tecrübesiyle sabittir.. teoride %25 denir ama.. aslında pratikte şu var;

4x2 ile mümkünü yok geçemiyeceğiniz yerden eğer 4x4 ile geçebiliyorsanız bu %25 ' den de fazladır.. hatta ölçülemiyecek kadar çoktur..


9 tonluk hidromek dahil bazen 4x2 ile yerinden kımıldaymazken, özellikle önde 2 tonluk palet/yük varken.. 4x4 ' de rahatça gidiliyo..


geçen karda, buzda 5-6 tonluk kepçeli motorla 1 tonluk palet indiriyoz tırdan.. 4x2 ile ileri gidebilidi.. ama geri gidemedi! çünkü öne yük binince arkalar yerden kesilecek gibi oluyo ve lastik deseni İLERİ için tasarlanmış..

yaş gübrede bırak traktörü JCB bile 4x2 çalışamaz! çok denedik.. 100 değil 150 bg motor olsa boş ÇALIŞMAZ!

yani 4x4 olmasa iş yapılamaz hale geliyo bazen..

****

DOĞRUDUR FATİH.. bizim buralar bi nevi yayla olduğundan yaz dahil araba dahil HİÇ bi araçta klima kullanmıyoz.. gerek kalmıyo.. ama kışın kabin ve iyi bi kalorifer ŞART burda..
 
Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

ofas link=topic=80620.msg956746#msg956746 date=1421094422' Alıntı:
Saman ve balya makinası gibi kuyruk mili ile çalışan aletlerde traktörün 4x4 olmasının avantajını çözebilmiş değilim. Anlayan beri gelsede bir anlatsa ...
Biz balyada 100 hp cifceker traktör kullanıyoruz yeri geliyor bayirda traktörun önleri bağlıyoruz, bayır aşağı inerken makinanın ağırlığı ve piston vuruşları eklenince tek ceker traktör makinayı zor zapt ediyor. Birde bizim kanalaltında su kacan yerlerde cogu balyaci traktör batirdi ama bizimki ciftceker olunca pek etkilenmedi.
 

Ynt: NEDEN Mİ 4 ÇEKER...!!!

şahsi fikrim. burada ki video baz alınması yanlış. oradaki makinanın önü 2 çekerli bir makinaya göre çok olduğundan geri gidemeyeceği belli olan birşey. 2 çekerli makinanın pratiğini kullanabilen işi götürürdü. şimdi 4 çeker bir makina aynı makinanın 2 çekerinden fazla yakar. iki çeşit makinanın da +,- leri vardır. ancak 4 çeker bir makina kullanan biri pratik işler için 2 çekerli bir makina da elinin altında olması gerektiğine inananlardanım.
 

Benzer Konular