Motor şanzıman uyumsuzlukları


yine tecrübesizliğe dayalı bir soru soracağım.
massey şanzımanlarının 2. vites hepsinde sorunlumu kendi traktörüm harici bindiğim traktörler geneli zf şanzıman oda kırkta yılda bir bu gün arkadaşa yardım ettim 265s 2. vites baya bilek ağrısı yapacak ayarda
3.105 onada bir kaç ay önce bindim oda öyle

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Kaptırarak çıkmak iyidir.

240 ın vites geri ile 3 arasında 2 yi tutturma mücadelesi hayatta bir çok şeyden daha zor emin ol. 240 ta iki vites kolunu idare ediyorum diyen arkadaşa sesleniyorum...

Bende ki 240 ın 4.vitesi 2 ila geri arasındaydı. Bazen oda kendini aratıyordu...Demem o ki arkadaş ın bahsettiği manevra ve hareket tıpta uzmanlık sınavını vermek gibi birşey...
 
Yapanlar gerçekten yapıyorlar mıydı yoksa üfürüyorlar mıydı bilmiyorum; 240'la yüklü rampa çıkarken debriyajsız vites küçültüyorlarmış. Ben de çocuktum hayretle dinliyordum. Acaba öyle bir şey olur mu?

Düz yolda giderken yapılır, vites devir aralıklarını iyi bilirseniz, hızlanırken hafif yavaşlama veya sabit giderken motora küçük bir boşlama verilir, vites boşa alınır.Ara gazı yapıp gerekli devir bulununca vites geçer.
 
  • Beğen
Tepkiler: kubilay 85
Motorunu kendi üretmeyen firmalarda karşılaşılan bir durum misal erkunt zf şanjıman yav kardeşim yaptıktan sonra hiç mi binip sürmüyorsunuz şunları 3 le giderken 4 e takınca bayılıyor çok kötü bir uyum var
John deere, new holland, kubota,tümosan ve zetor bunlar kendi motorunu kendi yapan takdir edilecek markalardır
Erkunt toplama bir traktördü satıldı gitti
Saydığım markalar kendi şirketleri adı altında üretim yapmaktadırlar o kadar emek verip motor yapmışlar kolay kolay satılmaz şirket bunlar
 
Motorunu kendi üretmeyen firmalarda karşılaşılan bir durum misal erkunt zf şanjıman yav kardeşim yaptıktan sonra hiç mi binip sürmüyorsunuz şunları 3 le giderken 4 e takınca bayılıyor çok kötü bir uyum var
John deere, new holland, kubota,tümosan ve zetor bunlar kendi motorunu kendi yapan takdir edilecek markalardır
Erkunt toplama bir traktördü satıldı gitti
Saydığım markalar kendi şirketleri adı altında üretim yapmaktadırlar o kadar emek verip motor yapmışlar kolay kolay satılmaz şirket bunlar
2L 3L 4L 4H diye vites artırırsanız pekte sorun olmuyor 1.vitesleri hesaba katmiyorum bile onlar oldukca yavas bu da aslinda yüklü rampaya vuruldugunda yukarida bahsedilen traktoru rampada durdurup takviyeye gecirene kadar 1 le her türlü çıkar gecen td80 le bicere gittim aksamdan sabaha kadar her tarla anından engebeden geçerken takviyeye dustum seri 1 cok hizli ,erkutun yolda bayıldığı aşikar fakat şanzıman da oldukça seri bayılması çok normal
 
2L 3L 4L 4H diye vites artırırsanız pekte sorun olmuyor 1.vitesleri hesaba katmiyorum bile onlar oldukca yavas bu da aslinda yüklü rampaya vuruldugunda yukarida bahsedilen traktoru rampada durdurup takviyeye gecirene kadar 1 le her türlü çıkar gecen td80 le bicere gittim aksamdan sabaha kadar her tarla anından engebeden geçerken takviyeye dustum seri 1 cok hizli ,erkutun yolda bayıldığı aşikar fakat şanzıman da oldukça seri bayılması çok normal
Şuan H vitesi geçmiyor geçince takılı kalıyor galiba vites hilali kırıldı
 

Benzer Konular