Motor ısınınca rölanti devri neden düşer?


Herkese kolay gelsin. 2006 model mavi gövde eski nesil motor (turbosuz) 55-56s traktörümüz var. Yılda 100 saat anca çalışıyor ve sürekli garajda yatıyor. Son 2 yıldır motor soğukken rölanti devri normalken motor ısınınca stop edecek kadar devir düşüyor hatta pulluk vs kaldırırken eğer gaz verilmezse stop ediyor. Motor 1600 saatte ve her yıl yağ bakımlarını 200 saati doldurmasa bile düzenli yapıyorum. 4 yıl önce içinde yaklaşık 20 litre mazot varken yanlışlıkla 5 litre kadar benzin konulmuş ve yaklaşık yarım saat bu şekilde kullanıldı. Bugün motor ısınınca devir düşme sorunu bu yanlışlıkla konulan benzin yüzünden olabilir mi. Mazot pompasının revizyonu ortalama ne kadar maaliyet tutar. Yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. Herkese teşekkürler
 
Herkese kolay gelsin. 2006 model mavi gövde eski nesil motor (turbosuz) 55-56s traktörümüz var. Yılda 100 saat anca çalışıyor ve sürekli garajda yatıyor. Son 2 yıldır motor soğukken rölanti devri normalken motor ısınınca stop edecek kadar devir düşüyor hatta pulluk vs kaldırırken eğer gaz verilmezse stop ediyor. Motor 1600 saatte ve her yıl yağ bakımlarını 200 saati doldurmasa bile düzenli yapıyorum. 4 yıl önce içinde yaklaşık 20 litre mazot varken yanlışlıkla 5 litre kadar benzin konulmuş ve yaklaşık yarım saat bu şekilde kullanıldı. Bugün motor ısınınca devir düşme sorunu bu yanlışlıkla konulan benzin yüzünden olabilir mi. Mazot pompasının revizyonu ortalama ne kadar maaliyet tutar. Yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. Herkese teşekkürler
Bizim 54 c nin pompasını yeni yaptırdık elemanlar yenilendi bizdede durum aynı ısınınca stop edecek kadar rolentesi düşüyor normal mi bilmiyorum pompacı bir yerde hata mı yaptı acaba
 
Herkese kolay gelsin. 2006 model mavi gövde eski nesil motor (turbosuz) 55-56s traktörümüz var. Yılda 100 saat anca çalışıyor ve sürekli garajda yatıyor. Son 2 yıldır motor soğukken rölanti devri normalken motor ısınınca stop edecek kadar devir düşüyor hatta pulluk vs kaldırırken eğer gaz verilmezse stop ediyor. Motor 1600 saatte ve her yıl yağ bakımlarını 200 saati doldurmasa bile düzenli yapıyorum. 4 yıl önce içinde yaklaşık 20 litre mazot varken yanlışlıkla 5 litre kadar benzin konulmuş ve yaklaşık yarım saat bu şekilde kullanıldı. Bugün motor ısınınca devir düşme sorunu bu yanlışlıkla konulan benzin yüzünden olabilir mi. Mazot pompasının revizyonu ortalama ne kadar maaliyet tutar. Yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. Herkese teşekkürler
Pompaya ve enjektörlere baktırmanızı tavsiye ederim
 
Bizim 54 c nin pompasını yeni yaptırdık elemanlar yenilendi bizdede durum aynı ısınınca stop edecek kadar rolentesi düşüyor normal mi bilmiyorum pompacı bir yerde hata mı yaptı acaba
Gecen yıl bende konyaya gonderdim , eleman kaplattık, 1500 tl verdim , şimdi baska ist firmasi 3000 bine yaparim diyor rnd almadı 5503 , kuvvetle ihtimal sıfır pompa alacam, tamirle iş yürümüyor ya erbabinı bulamıyoruz, aynı durum bendede var eleman kaplandi bu sefer eleman gözü bozuk deniyor, biri 3000 eye yaparım diyor digeri sadece eleman 4680 tl diyor bende isin icinden cikamadim, yeniye müracat.
 
Mazot pompası dan oluyor diye biliyorum hatta ilerleyen zamanlarda motor ısınınca stop etmeler başlıyor pompaya su döküp soğuyunca çalışır
Bende öyle tahmin ediyorum. İyi bir ustaya göstermek lazım.
Gecen yıl bende konyaya gonderdim , eleman kaplattık, 1500 tl verdim , şimdi baska ist firmasi 3000 bine yaparim diyor rnd almadı 5503 , kuvvetle ihtimal sıfır pompa alacam, tamirle iş yürümüyor ya erbabinı bulamıyoruz, aynı durum bendede var eleman kaplandi bu sefer eleman gözü bozuk deniyor, biri 3000 eye yaparım diyor digeri sadece eleman 4680 tl diyor bende isin icinden cikamadim, yeniye müracat.
İyi bir usta bulmak çok önemli. Bende herkese kurcalatmak istemiyorum. Sıfır alırsa maliyeti ne kadar bilginiz var mı
 
Gecen yıl bende konyaya gonderdim , eleman kaplattık, 1500 tl verdim , şimdi baska ist firmasi 3000 bine yaparim diyor rnd almadı 5503 , kuvvetle ihtimal sıfır pompa alacam, tamirle iş yürümüyor ya erbabinı bulamıyoruz, aynı durum bendede var eleman kaplandi bu sefer eleman gözü bozuk deniyor, biri 3000 eye yaparım diyor digeri sadece eleman 4680 tl diyor bende isin icinden cikamadim, yeniye müracat.
Biz mazot kaçırıyor diye götürdük 2000 lira yapıldı sonra kaçak az az devam etti gelip bi daha bakacak dediğiniz doğru işin erbabı olması gerek bizimki afyonda bir usta erbabı olduğu konusunda şüpeliyim daha önce pompa ayarını kendimiz yapmıştık daha doğrusu dağın başında pislik tıkanınca sökmek zorunda kaldık yakıt baya azalmıştı çekişte fena diğildi çekiş dahada iğleşti ama kaçak devam ediyor bide bu ısınınca rolente gazı düşme derdi var tabi
 
Gecen yıl bende konyaya gonderdim , eleman kaplattık, 1500 tl verdim , şimdi baska ist firmasi 3000 bine yaparim diyor rnd almadı 5503 , kuvvetle ihtimal sıfır pompa alacam, tamirle iş yürümüyor ya erbabinı bulamıyoruz, aynı durum bendede var eleman kaplandi bu sefer eleman gözü bozuk deniyor, biri 3000 eye yaparım diyor digeri sadece eleman 4680 tl diyor bende isin icinden cikamadim, yeniye müracat.
Koçak pompaya baktınmı orda çözülür senin iş
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Satma niyetim yok baba yadigarı. O yüzden ne gerekiyorsa yapacağız
Hocam geçmiş olsun ben yaklaşık 5ay önce jd 5085m aldım motor daha 2000 saat olmamıştı 2012 model çok temiz di ama motor gitmiyordu acayip mazot yakıyordu bende pompa eletmek istemiyordum ama sitede arkadaşların ısrarı ve tavsiyeleri üzerine birde bizim jd servisi tavsiyesi üzerine pompayı söktuk gönderdik içinde birkaç parça değişmiş geldi taktik motor baya fark etmişti çekiş artmış yakıt düşmüştü sana tavsiyem iyi bir pompaciya yaptırman.
 
Herkese kolay gelsin. 2006 model mavi gövde eski nesil motor (turbosuz) 55-56s traktörümüz var. Yılda 100 saat anca çalışıyor ve sürekli garajda yatıyor. Son 2 yıldır motor soğukken rölanti devri normalken motor ısınınca stop edecek kadar devir düşüyor hatta pulluk vs kaldırırken eğer gaz verilmezse stop ediyor. Motor 1600 saatte ve her yıl yağ bakımlarını 200 saati doldurmasa bile düzenli yapıyorum. 4 yıl önce içinde yaklaşık 20 litre mazot varken yanlışlıkla 5 litre kadar benzin konulmuş ve yaklaşık yarım saat bu şekilde kullanıldı. Bugün motor ısınınca devir düşme sorunu bu yanlışlıkla konulan benzin yüzünden olabilir mi. Mazot pompasının revizyonu ortalama ne kadar maaliyet tutar. Yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. Herkese teşekkürler
Dizel bi su motoruna benzin konulduğunu duymuştum motor 15 dk. Gibi bir sürede kol çıkarmıştı. Motor ısınınca rölanti devri düşüyorsa kesinlikle pompadan kaynaklı çalıştığımız işyerinde 277 gold var ondada 2 yıl önce aynı sorun olmuştu yanlış hatırlamıyorsam 1700 civarı bi fiyata yaptırdılar şu an 2500 isterler fiyattan ziyadede işin ehli usta bulmak önemli
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydin5556
Herkese kolay gelsin. 2006 model mavi gövde eski nesil motor (turbosuz) 55-56s traktörümüz var. Yılda 100 saat anca çalışıyor ve sürekli garajda yatıyor. Son 2 yıldır motor soğukken rölanti devri normalken motor ısınınca stop edecek kadar devir düşüyor hatta pulluk vs kaldırırken eğer gaz verilmezse stop ediyor. Motor 1600 saatte ve her yıl yağ bakımlarını 200 saati doldurmasa bile düzenli yapıyorum. 4 yıl önce içinde yaklaşık 20 litre mazot varken yanlışlıkla 5 litre kadar benzin konulmuş ve yaklaşık yarım saat bu şekilde kullanıldı. Bugün motor ısınınca devir düşme sorunu bu yanlışlıkla konulan benzin yüzünden olabilir mi. Mazot pompasının revizyonu ortalama ne kadar maaliyet tutar. Yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. Herkese teşekkürler
abi bizim mf240 ta da öyle oluyordu sebebini bir türlü anlayamamıştık.motor ısındığında ayağını gazdan çekince stop ediyor ya da hidrolik kaldırırken falan.Bu mf lerde sol tarafta şarj dinamonun oralarda bir tane rölanti ayarlama yayı var o gevşemiş onu sıktık sorun düzeldi senin motordada böyle basit bişey olabilir bi ihtimal.
 
Her motor ailesinin rölanti devir konumlamaları farklıdır.
1985 model MF 285 , 550 rpm , 1996 model 285 S , 650-700 rpm , Euro 3 motorlar 800-850 rpm oluyor.
Yakıtların tutuşma gecikmeleri arasında da farklar var, rölanti devrini fazla oynatır.
Rölanti civatası zamanla ucu aşınarak 100 rpm düşük devir veren hale gelmiş olabilir , civatayı biraz sıkmak gerekebilir.
Eski nesil , Bosch pompa, devir koruma özelliğine sahiptir, her pompada aynı özellik bulunmuyor.
Motor başlangıç torku aşırı düşük modellerde el gazı kullanınız.
Farmall C , koltuğa oturunca rölantiye 200 rpm fazladan devir veriyor.
Rölantide az yakacakmışmışmış , motor beyni olmayanları elle manuel kontrol etmemiz gerekiyor.
Kısmet 58E de rölanti titrek çalışıyordu , avans ayarıyla artık pürüzsüz çalışıyor.
 
Son düzenleme:
abi bizim mf240 ta da öyle oluyordu sebebini bir türlü anlayamamıştık.motor ısındığında ayağını gazdan çekince stop ediyor ya da hidrolik kaldırırken falan.Bu mf lerde sol tarafta şarj dinamonun oralarda bir tane rölanti ayarlama yayı var o gevşemiş onu sıktık sorun düzeldi senin motordada böyle basit bişey olabilir bi ihtimal.
Rölanti ayarında sıkıntı yok çünkü motor soğukken rölanti düşük değil motor ısınınca rölanti düşüyor ben el gazı ile tekrar yükselttiğimde ve motor tekrar soğuduğunda daha önceden çektiğim el gazı bu sefer deviri 800 e kadar çıkarıyor. Yani bariz şekilde ısınınca devir düşme sorunu var ve rölanti ayarı yanlış olsa soğukken de düşük devirde çalışırdı.
 

Dizel bi su motoruna benzin konulduğunu duymuştum motor 15 dk. Gibi bir sürede kol çıkarmıştı. Motor ısınınca rölanti devri düşüyorsa kesinlikle pompadan kaynaklı çalıştığımız işyerinde 277 gold var ondada 2 yıl önce aynı sorun olmuştu yanlış hatırlamıyorsam 1700 civarı bi fiyata yaptırdılar şu an 2500 isterler fiyattan ziyadede işin ehli usta bulmak önemli
Parası önemli değil ama söylediğiniz gibi iyi bir ustaya ihtiyaç var. Usta araştırması yapıyorum şuan
 
Soğukta yada ilk çalıştırma da rölanti devriniz kaç oluyor?
Tam hatırlamıyorum ama soğukken normal devirli çalışıyor yüksek yada düşük değil. Isınınca bazen öyle bir düşüyor ki eğimli bir yerdeyken yada pulluk kaldırırken akü şarj lambası bile yanıyor. Bu durumlarda el gazını çekerek rölanti devrini tekrar normal seviyeye getirerek kullanıyorum. İş bitti motor soğudu el gazı o şekilde çekili kaldı ve tekrar soğuk marşa bastığımda devir 800 e kadar yükseliyor. Yani bariz şekilde ısınınca rölanti düşme sorunu var.
 

Benzer Konular