Seçenek cümbüşü
25 Kasım 2014 Salı - 16:15
Kategori: Haber
Seçenek cümbüşü
Farklı şanzıman ve donanım seçeneklerinin neler getirip götürdüğünü görmek için, altı silindirli MF7615 modelinin tüm versiyonlarını test ettik
Seçenekler arttıkça, karar vermek güçleşir. Alacağınız traktörün Massey markalı olacağına karar vermişseniz bile, hâlâ bir 6600 mü yoksa 7600 mü istediğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında, hangi tür şanzıman istediğiniz, hangi donanım paketine ihtiyaç duyduğunuz sorularıyla karşılaşacaksınız. Bu sorulardan bazılarına yanıt vermenizi kolaylaştırmak için, 110kW/150 hp gücündeki 7615 modelinin üç versiyonunu da teste tabi tuttuk. İncelediğimiz traktörleri şöyle sıralayabiliriz:
7615 Dyna-6 Efficient: Orta donanım paketine ve azami 40 km/sa hareket hızı temin eden, altı vitesli yarı powershift şanzımana sahip versiyon. Çok işlevli kolçak, yüke duyarlı hidrolikler, 110 l/dak kapasiteli hidrolik pompası ve elektronik hız kumandası gibi standart özellikler
İşe, her üç traktörü de Frankfurttaki DLG test merkezine göndermekle başladık. Daha dinamometredeki ilk testlerde bile, üç versiyon arasındaki farklılıklar kendini göstermeye başladı. Mekanik şanzımanlı traktörlerde ani güç yükseltme [power boost] özelliği mevcutken, CVT şanzımanlı modelde böyle bir olanak bulunmamaktaydı. Katalog verilerine göre, Dyna-4ün üçüncü ve ya daha yüksek bir viteste hızı 9,6 km/sai geçtiğinde, 11 kW/15 hp ilave güç üretmesi gerekiyordu. Benzer şekilde Dyna-6 2D ve daha yüksek viteslerde (yaklaşık 7 km/sa ve üzerinde denk geliyor) kuyruk mili çalışması için 18 kW/25 hp ilave güç üretmeliydi.
Kataloğa baktığımızda, Massey Fergusonun 7615 için 103 kW/140 hp nominal güç değeri beyan ettiğini gördük (ISO TR14396). Oysa resmi lisans belgesinde belirtilen değer 110 kW/150 hpydi. Bu farkın pek sıradan olmadığını düşünüyoruz. Azami kuyruk mili gücü için verilen bilgilerde de aynı durum geçerli: Dyna-4 için 92 kW/125 hp iken, Dyna-6 ile Dyna-VT için 100 kW/135 hp.
Dolayısıyla, motor kapağının altında ne kadar güç yattığını bulmak için kâğıtlara bakıp durmak yerine, işin özüne inmeye karar verdik. Testlerde, Dyna-4 modeli nominal devirde 97,5 kW/130 hp güç üretti ve 2.000 devirde bu değer 100,2 kW/134,3 hpye yükseldi. Dyna-6da, nominal devirdeki güç 99,0 kW/132,7 hp, azami güç ise 1.800 devirde 107,3 kW/143,8 hp olarak ölçüldü. Son olarak, 7615 Dyna-VTde ise 98,1 kW/131,5 hp olan nominal güç, azami devirde 105,6 kW/141,6 hpye çıktı. Dolayısıyla, üçlümüzden hiçbirinin kuyruk milinde güç eksikliği yaşamadığını söyleyebiliriz.
Kuyruk milindeki ölçümler de benzer bir ilişkiyi yansıtıyor. Nominal devirdeki tüketim, Dyna-4te 261 g/kWh, Dyna-6da 259 g/kWh ve Dyna-VTde 258 g/kWh olarak hesaplandı ve birbiriyle neredeyse eşit düzeydeydi. Azami güçteki tüketime geçildiğinde ise, Dyna-4 253 g/kWh ile çok daha obur bir makine olduğunu gösterirken, Dyna-6 ile Dyna-VT sırasıyla 235 g/kWh ve 234 g/kWhde kaldı.
Farklı kullanım tarzlarındaki tüketim değerlerini ölçmeye dönük Powermix testlerine geçtiğimizde daha da şaşırtıcı gerçeklere rastladık. Burada her iki yarı powershift şanzımanlı traktör de benzer sonuçlar verdi ve tutumlu davrandı: Dyna-4 için 283 g/kWh ve Dyna-6 için 278 g/kWh. Bu değerler, iki traktörün, bugüne dek Powermix testine soktuğumuz tüm diğer traktörlerin ortalamasına göre sırasıyla %4 ve %6 daha yüksek yakıt verimliliği sunduğu anlamına gelmekte.
Asfaltta fazla zaman geçirmeyecek, sade bir traktör arıyorsanız, Essential donanım paketine sahip Dyna-4 modeli size göre olabilir.
Kademesiz şanzımana sahip Dyna-VT ise, mekanik dostlarına kıyasla daha obur olduğunu ortaya koydu. 310 g/kWhlik test sonucu, Powermix ortalamalarına göre %5 daha fazla tüketen bir makineyle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyordu. Bu yüksek tüketim, kısmen çekiş kuvveti verimliliğindeki farklılıktan kaynaklanıyor olabilirse de, 1.000 d/daklık kuyruk mili ekonomi devrinin bulunmaması asıl neden gibi. Dyna-VT, orta ve yüksek zorluk derecesine sahip kuyruk mili işlerinde, diğer iki traktöre göre daha yüksek devirde çalışıyordu.
25 Kasım 2014 Salı - 16:15
Kategori: Haber
Seçenek cümbüşü
Farklı şanzıman ve donanım seçeneklerinin neler getirip götürdüğünü görmek için, altı silindirli MF7615 modelinin tüm versiyonlarını test ettik
Seçenekler arttıkça, karar vermek güçleşir. Alacağınız traktörün Massey markalı olacağına karar vermişseniz bile, hâlâ bir 6600 mü yoksa 7600 mü istediğinizi belirlemelisiniz. Sonrasında, hangi tür şanzıman istediğiniz, hangi donanım paketine ihtiyaç duyduğunuz sorularıyla karşılaşacaksınız. Bu sorulardan bazılarına yanıt vermenizi kolaylaştırmak için, 110kW/150 hp gücündeki 7615 modelinin üç versiyonunu da teste tabi tuttuk. İncelediğimiz traktörleri şöyle sıralayabiliriz:
7615 Dyna-6 Efficient: Orta donanım paketine ve azami 40 km/sa hareket hızı temin eden, altı vitesli yarı powershift şanzımana sahip versiyon. Çok işlevli kolçak, yüke duyarlı hidrolikler, 110 l/dak kapasiteli hidrolik pompası ve elektronik hız kumandası gibi standart özellikler
İşe, her üç traktörü de Frankfurttaki DLG test merkezine göndermekle başladık. Daha dinamometredeki ilk testlerde bile, üç versiyon arasındaki farklılıklar kendini göstermeye başladı. Mekanik şanzımanlı traktörlerde ani güç yükseltme [power boost] özelliği mevcutken, CVT şanzımanlı modelde böyle bir olanak bulunmamaktaydı. Katalog verilerine göre, Dyna-4ün üçüncü ve ya daha yüksek bir viteste hızı 9,6 km/sai geçtiğinde, 11 kW/15 hp ilave güç üretmesi gerekiyordu. Benzer şekilde Dyna-6 2D ve daha yüksek viteslerde (yaklaşık 7 km/sa ve üzerinde denk geliyor) kuyruk mili çalışması için 18 kW/25 hp ilave güç üretmeliydi.
Kataloğa baktığımızda, Massey Fergusonun 7615 için 103 kW/140 hp nominal güç değeri beyan ettiğini gördük (ISO TR14396). Oysa resmi lisans belgesinde belirtilen değer 110 kW/150 hpydi. Bu farkın pek sıradan olmadığını düşünüyoruz. Azami kuyruk mili gücü için verilen bilgilerde de aynı durum geçerli: Dyna-4 için 92 kW/125 hp iken, Dyna-6 ile Dyna-VT için 100 kW/135 hp.
Dolayısıyla, motor kapağının altında ne kadar güç yattığını bulmak için kâğıtlara bakıp durmak yerine, işin özüne inmeye karar verdik. Testlerde, Dyna-4 modeli nominal devirde 97,5 kW/130 hp güç üretti ve 2.000 devirde bu değer 100,2 kW/134,3 hpye yükseldi. Dyna-6da, nominal devirdeki güç 99,0 kW/132,7 hp, azami güç ise 1.800 devirde 107,3 kW/143,8 hp olarak ölçüldü. Son olarak, 7615 Dyna-VTde ise 98,1 kW/131,5 hp olan nominal güç, azami devirde 105,6 kW/141,6 hpye çıktı. Dolayısıyla, üçlümüzden hiçbirinin kuyruk milinde güç eksikliği yaşamadığını söyleyebiliriz.
Kuyruk milindeki ölçümler de benzer bir ilişkiyi yansıtıyor. Nominal devirdeki tüketim, Dyna-4te 261 g/kWh, Dyna-6da 259 g/kWh ve Dyna-VTde 258 g/kWh olarak hesaplandı ve birbiriyle neredeyse eşit düzeydeydi. Azami güçteki tüketime geçildiğinde ise, Dyna-4 253 g/kWh ile çok daha obur bir makine olduğunu gösterirken, Dyna-6 ile Dyna-VT sırasıyla 235 g/kWh ve 234 g/kWhde kaldı.
Farklı kullanım tarzlarındaki tüketim değerlerini ölçmeye dönük Powermix testlerine geçtiğimizde daha da şaşırtıcı gerçeklere rastladık. Burada her iki yarı powershift şanzımanlı traktör de benzer sonuçlar verdi ve tutumlu davrandı: Dyna-4 için 283 g/kWh ve Dyna-6 için 278 g/kWh. Bu değerler, iki traktörün, bugüne dek Powermix testine soktuğumuz tüm diğer traktörlerin ortalamasına göre sırasıyla %4 ve %6 daha yüksek yakıt verimliliği sunduğu anlamına gelmekte.
Asfaltta fazla zaman geçirmeyecek, sade bir traktör arıyorsanız, Essential donanım paketine sahip Dyna-4 modeli size göre olabilir.
Kademesiz şanzımana sahip Dyna-VT ise, mekanik dostlarına kıyasla daha obur olduğunu ortaya koydu. 310 g/kWhlik test sonucu, Powermix ortalamalarına göre %5 daha fazla tüketen bir makineyle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyordu. Bu yüksek tüketim, kısmen çekiş kuvveti verimliliğindeki farklılıktan kaynaklanıyor olabilirse de, 1.000 d/daklık kuyruk mili ekonomi devrinin bulunmaması asıl neden gibi. Dyna-VT, orta ve yüksek zorluk derecesine sahip kuyruk mili işlerinde, diğer iki traktöre göre daha yüksek devirde çalışıyordu.