MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

ARKADAŞLAR İNTERKOL AMACI HAVAYI SOGUTUP HAVA İÇERİSİNDEKİ OKJİEN İ ARTIRMAKTIR .. TURBO TRAKTÖRE TAKILIR VE RADYATÖR ÖNÜNE KONULUR RADYATÖR ÖNÜNE KONULUNCA MOTOR SUYU DAHA YAVAŞ SOGUR VE HARARET E NEDEN OLABİLİR BAŞKA BİR ZARAR OLMAZ VE BUNU ÖNLEMEK İÇİN PERVANE DEGİŞMELİ YADA PERVANE DEVRİ ARTIRILMALI BUNUNLA BU SORUN BİTER.
HER HANGİBİR YAKIT AYARI GEREKTİRMEZ BUNDAKİ AMAC SİLİNDİRE VERİLEN MAZOTUN TAM YANMASINI SAGLAMAKTIR HAVADA OKŞİJEN FAZLA OLUNCCA YANMA DAHA İYİ OLUR VE MOTOR İYİ ÇEKER DUMAN ATMAZ. VE AZYAKAR,,,,
 
Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

intercooler havayı soğutarak yanma odalarına gönderiri. Soğuyan hava hacim olrak küçülür ve böylece daha çok oksijen içeri girer verimi arırır. yakıt iyi yandığpı için verim artar yakıt düşer. bilginize arkadaşlar
 
Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

arkadaşlar ustalar konuşsun bakam turbosuz intercooler olmaz turbo intercooler güç artırır ama motor dayanmaz silindirin ve pistonların kaldırabileçegi bi yük vardır turbo intercooler için motor modifikasyonu gerekir
 
Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

Arkadaşlar selamlar.
İntercoolerı hepiniz azbuçuk anlatmışsınız. Doğru bilgilerde var...

Günümüzde egzoz gazı çıkışının çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirebilmek amacıyla konulan yükümlülükler nedeniyle ağır yük ve yolcu taşıyan araçların tamamında kullanılması zorunlu tutulmaktadır. Euro-3 dediğimiz turbolu motorlarda kullanılmaktadır.

Intercooler kullanılmasıyla egzoz gazı çıkışı iyileştirildiği gibi motor verimi artar ve turbo ' dan geçirilmiş hava motora girmeden önce soğutulduğu için ısıl gerilimler düşürülerek faydalar sağlanmış olur.

Turbodan çıkışta sıcaklığı 200 dereceye kadar yükselen hava Intercooler’a girer ve ortam sıcaklığının yaklaşık 40 derece üzerine kadar soğutularak motora sevk edilir.

Üretici firmalar bu hava soğutma radyatörü için değişik isimler kullanırlar. Ancak bu hava soğutucusunun turbo ile motor arasında yer alması nedeniyle INTERCOOLER (ARA SOĞUTUCU) ismi yaygın olarak kullanılmaktadır.

Az da olsa turboyu anlatırsak eğer;

Turbo Egzoz gazındaki atık enerjiyi kullanarak motora ekstra hava destekli güç sağlayan bir parçadır. Egzoz gazını ve birlikte gelen enerjiyi gerçekleştirdiği kinetik dönüşümle motora ek güç sağlama adına kullanır.

Turbo destekli bir motor aynı büyüklükteki bir motordan 7 kata kadar daha fazla güç üretebilir.

Standart uygulamalarda Turbo sayesinde motorun gücünü ikiye katlamak mümkündür. Böylelikle aracın ihtiyaçlara daha iyi cevap vermesi ile daha güvenli sürüş sağlanır. Yani araç her an gaz tepkilerine çok hızlı tepki vermek için hazırdır. Bu hem performans açısından avantaj sayılır hem de yol şartlarında karşılaşılan tehlikeli sollama durumlarında aracın çabuk devirlenip tehlikeden sıyrılmasına olanak tanır.

Ayrıca Turbo ' lar yüksek rakımlarda performans düşüşünü engelleyerek özellikle kamyon ve off-road araçlarına ( 4x4 Arazi Araçları ) belirgin bir avantaj saglar.

Turbo ' nun faydaları toplanmak istenirse :

- Motorun gücünü ve torkunu arttırır

- Dizel motorların yakıt tüketimini azaltır zararlı egzoz gazı atıklarını azaltır

- Daha küçük ve hafif motorların kullanılmasına olanak verir

Ortalama bir Turbo 1 dakika içerisinde bir minibüsün iç hacmi kadar havayı dönüşüme uğratır ve bir turbo için birkaç saniyede 20.000 rpm ' den 150.000 rpm ' ye çıkmak sorun değildir.

Turbolar bilinenin aksine yüksek sıcaklıkta çalışan parçalardır.

Yanlız unutmamak gerek motorunuz turbo olabilir ama interccoler a uygun olmayabilir. Takdırdığınızda mazot pompasının ayarını işin ehline yaptırmayı sakın unutmayın...

Saygılarımla...
 

Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

arkadaşlar bende de 3.060 var bende intercool taktırmak istiyorum uzun zamandır araştırıyorum ve intercool tam olarak %20 güç artışı sağlıyo.çünkü neden 3.060 a takılan motor 67 begir bu motorun aynısı 288 g lere takılmış.aynı motor biri67 begir diğeri 83 begir 288 de sadece intercool var güç farkı ondan doğuyor.onun aynısını takacam tek sorun 3.060 ların kaportanın dar olması.288 e takılan intercool radyatörünün 3.060 a göre dizayn ettirmek sadece boruları sıkıntı yaratıyo kaportadan geçmiyo
 
Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

slm arkadaşlar massey ferguson 3085 4x4 e intercol taktırmayı düşünüyorum ne gibi faydası ve zararı olur bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurmusunuz teşekkürler birde en iyi intercol markası nedir?
 
Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

ınetercoolerın faydası havayı soğutarak emme manifolduna turboya iletmek sıcak hava herzaman genleşir ve yakıtla bir araya geldiğinde patlama düzeyi soğuk havaya göre az olur..dikkat ettiyseniz akşam serinlikte traktör daha iyi çeker sebebi soğuk serin havadır işte bu intercooler hava soğutma paneli havayı soğutarak motora iletir.öğle sıcağında bile traktör akşam serinliği gibi çalışır ve performanslı olur 1000 tl gibi fiyata taktırılır
 
Ynt: MF 266G 4*4 intercooler taktırsam iyi mi olur kötü mü olur

es es bekir link=topic=11281.msg798753#msg798753 date=1385149311' Alıntı:
slm arkadaşlar massey ferguson 3085 4x4 e intercol taktırmayı düşünüyorum ne gibi faydası ve zararı olur bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurmusunuz teşekkürler birde en iyi intercol markası nedir?


3.105 gibi olur, en iyi marka KALE olması lazım.
 

Benzer Konular