MF 265 hararet sorunu


Selamlar arkadaşlar 2000 model Massey Ferguson 265s var sıfırdan beri bizde iki yıl önce radyatör delindi 5 sıra normal tip radyatör taktik Ekim zamanı tarlada çalışırken hemen 100e dayanıyordu hararet sonra sırası ile gösterge ve eski cıvalı müşür elektrikli müşür ile degisti düzelmedi hemen yine kırmızı ya dayanıyordu. Motoru actirdik
benim aldığım radyatör çin malıymış gözenekleri çok inceymis tikanmis sonra usta ile birlik radyatör aldık yeksan marka olabilir 5 sıra süper radyatör taktık termostat kontrolü yaptı antifriz değiştirdik üzerinde 74 derecelik ithal termostat varmış topladık sonra tarlada pullukla 13 18 gaz ile gösterge ortasında duruyor motora 22 23 gaz yüklenince kırmızı cigiye yaklasiyor fakat kırmızıya gelmiyor bu durum normal midir. Temp yazan eski cıvalı gösterge
Yeni gösterge takosan elektrikli tip takıldı
Termostat 74 derecelik söküldü pas vs yokmuş
Traktör sıfırdan beri bizde sürekli antifriz kullandik
Bu hararet kırmızıya yaklaşması normal midir başına gelen oldumu akıl ihtiyacımiz var usta bunalinca normal dedi fakat conta yakar diye korkmaya başladım.
Usta conta kontrolü yaptı contada sıkıntı çıkmadı.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20231115_174708.jpg
    IMG_20231115_174708.jpg
    87 KB · Görüntüleme: 67
  • IMG_20231115_194757.jpg
    IMG_20231115_194757.jpg
    77.9 KB · Görüntüleme: 58
  • IMG_20231112_123551.jpg
    IMG_20231112_123551.jpg
    218.8 KB · Görüntüleme: 43
  • IMG_20231105_132610.jpg
    IMG_20231105_132610.jpg
    152.5 KB · Görüntüleme: 63
  • Beğen
Tepkiler: gocabolulu
Aleyküm selam,
Traktörünüzün orijinal antifrizi , açık yeşil renkte , uzun ömürlü ve değişmeyen cinsten bir antifrizdir,
Bomesi -24 C derecedir. Kaynama sıcaklığı 108 C dir.
Radyatör üzerinden 5-6 cm boşluk bırakmak gerekir.
Termostat ,şamandıralı tip , 82 C dir. Gösterge, Endiksan markadır.
60 C veya 74 C termostatlar piyasada mevcuttur.
Boş termostat traktörün motoru sıkıştırarak çalışırsanız, 75 C de motor ısınır.
Soğuk yerlerde 70C altında çalışmalarda segmanlar verimli çalışmaz.
Bunun için 74 C termostat tercih ediliyor.
Orijinal 82 C termostatla yaz sıcağında balye bağlarken ibre kırmızıya girebiliyor.
Bunun için yaz çalışmalarında boş termostat ile çalışılabilir.
Sıcak zamanlarda motorun hararet kaldırma meyili vardır, kroniktir.
Hararet kaldırdığı zaman motor devri 1000 rpm ile 10 dakika boşta çalışarak motor dinlendirme yapılır.
Radyatör gözlerinde tıkanma varsa iki farklı antifriz karışırsa çamurlaşma ve çökelme yapabiliyor.
Farklı antifrizler birbirine uymaz.
Orijinal antifrizinde motor hararet kaldırabilir, görülen bir durumdur.
Antifriz kullanmadan sadece suyla soğutma olsa da 82 C lik termostatta yine hararet kaldırabilir.
35 C üstü sıcakta görülebilen bir durumdur, motorun huyudur, böyle kabullenmek gerekiyor.
Motorun yağ kanalları dar olduğundan yağ köpürtme huyu vardır.
Su kanalları dar sayılmaz ama devir daim hızı yavaş geliyor, olabilir.
Devir daim markası Erdengiller ' dir. Gresörlük takmayı hep unutuyorlar, çabuk bozuluyor.
Contanın yanması için ;
Sıcaklığın 108 C olup , kırmızı çizginin içine 1 cm kadar ibrenin girip , suyun çoğunun buhar haline gelip devir daimin bitmesi durumunda sıcaklığın 110 C üstünü gördüğü durumlarda conta yanabilir.
Termostat , Made in England olması lazım.
Traktöre 22-23 gaz yüklenmeye gerek yok ki, motor 1800 rpm devirde verimli ve en az yakıtlı çalışıyor.

Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C dir.
Hararetin ise 75-100 C de gezmesi, soğuk iklimde tolere edilebilir durumdur, normaldir.
Steyr traktörlerde hararet kaldırır, motor dinlendirme yaparız.
Yeni rektefiyeli Steyr , kayış kopmuştu , 2. ye rektefiye yaptık.
 
Kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim hocam.
Bu traktör bu seneye kadar hiç bunalmiyordu fakat arızayı çözdükten sonraki süreçte denemek için 22 23 gaz yüklendim tekrar bunaliyor mu diye kırmızıya yaklaştığını görünce biraz tedirgin etti doğrusu çünkü bu mevsimde 10 derece sıcaklıkta kırmızıya yaklaşması yazın çalışırken acaba hararet yapar mı diye düşünüyorum.
Usta eski antifriz ile yeniyi karistirip koydu içerisine bunun hakkında ne düşünüyorsunuz sizce antifrizi değiştirmek faydalı olur mu
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Perkins genel olarak hararetli çalışan bir motor, kırmızıya girmediği sürece sorun yok. Bu sorun ilk kez bu sene oluyorsa motoru zorlayan başka etmenleri araştırmak gerekiyor(tav durumu, pulluk gönyesi, hassasiyetin sağlığı vs.)
Çok uzun tarla yoksa genelde sıra sonuna doğru kırmızıya dayanır, sıraya tekrar girerken ağır hareket edip ortaya getirirdim. Ters rüzgar da çok etkili olur, hava soğuk olsa bile harareti kaldırır.
Radyatör kapağının içinde basınç arttıkça açılan bir delik var sıkışma yapmaması için, kapağı değiştirmediyseniz bir de değiştirip deneyin.
Yan sanayi bir hararet saati takmıştık, patoz yaparken ibre yeşilde olmasına rağmen baktım su kaynatıyor. Yanımda sıcak su vardı, hararet düşene kadar bekleyip ondan ekleyip devam ettim. Saati Takosan marka ile değiştirdim. Sık elekli tip radyatörü de 5 sıra geniş elekli tiple değiştirdik. Henüz sıkıştırıp denemedim.
Antifrizde organik ve sentetik ayrımı var. İkisi karışmadığı sürece sorun olmaz. Yaşlanmış motora kırmızı organik antifriz konması da tavsiye edilmez çözücü-temizleyici özelliği olduğundan.
 
Perkins genel olarak hararetli çalışan bir motor, kırmızıya girmediği sürece sorun yok. Bu sorun ilk kez bu sene oluyorsa motoru zorlayan başka etmenleri araştırmak gerekiyor(tav durumu, pulluk gönyesi, hassasiyetin sağlığı vs.)
Çok uzun tarla yoksa genelde sıra sonuna doğru kırmızıya dayanır, sıraya tekrar girerken ağır hareket edip ortaya getirirdim. Ters rüzgar da çok etkili olur, hava soğuk olsa bile harareti kaldırır.
Radyatör kapağının içinde basınç arttıkça açılan bir delik var sıkışma yapmaması için, kapağı değiştirmediyseniz bir de değiştirip deneyin.
Yan sanayi bir hararet saati takmıştık, patoz yaparken ibre yeşilde olmasına rağmen baktım su kaynatıyor. Yanımda sıcak su vardı, hararet düşene kadar bekleyip ondan ekleyip devam ettim. Saati Takosan marka ile değiştirdim. Sık elekli tip radyatörü de 5 sıra geniş elekli tiple değiştirdik. Henüz sıkıştırıp denemedim.
Antifrizde organik ve sentetik ayrımı var. İkisi karışmadığı sürece sorun olmaz. Yaşlanmış motora kırmızı organik antifriz konması da tavsiye edilmez çözücü-temizleyici özelliği olduğundan.
Teşekkürler forumdaki tecrübeli abilerimin dediğine göre şuan bizim traktör normal
Babamlar eski tarihte elektrikli gösterge iptal edip cıvalı tıp takmışlar şimdi cıvalı müşür elektrikli ile degisti gösterge takosan marka takıldı çok teşekkürler tecrübelerinizi paylastiginiz için
 

Benzer Konular