MF 240S Komple Restorasyon, Bağımsız Damper Sistemi, Hız Sabitleyici ve İlave Özelliklerin Eklenmesi Projesi

Çok teşekkürler hocam. Eski sistemle döner pullukla aktarmaya gittim. 2-3 kez döndükten sonra emme hattı tıkandı direksiyon sertleşti pulluk dönsem mi dönmesem mi demeye başladı:) Bir de pulluğun pistonunda yön değiştirme valfi olduğu için yol pozisyonunda kilitli kaldı. Epey uğraştırdı anlayacağınız.
Hortumları pres kullandığıma pişman oldum desem yeridir. Sizin de dediğiniz gibi çok kalabalık oldu. Onun yerine kesenin ağzını biraz daha açıp metal boru kullansam daha iyi olacakmış ama artık çok geç belki ilerleyen zamanlarda.
Basınç emniyet valfini de kumanda hattına koymak yararlı fakat şöyle bir durum var. 50-380 bar arasında ayarlama yapabiliyoruz. Römork doluyken kaldırmada emniyete geçer mi henüz denemedim kullanınca deneyimlerimi burada paylaşırım.
Devir sabitleme videosundaki hattat 266 yı geçtiğimiz yaz 1 ay kullandım. Otomatik dümenlemeli klimalı falan ama bunun verdiği zevki vermiyor. Şimdi sırada vitesi yana alma projesi var. Yardımlarınız gerekebilir😀
Böyle parçalı tesisatlarda presli hortum daha pahalıya gelir bence, o dirseklere falan çok para istiyorlar, hortum da pahalı. Bir de bunlar zamanla motorun sıcaklığından çatlayacak, değişmesi gerekecek. Her türlü zarardayız aslında :D
Yandan vites olayı 3060’lara bakılarak yapılabilir, ufak rotlar kullanılarak.
Buna bir de askı pedal lazım :D Askı pedallı 240’ların direksiyon sehpası ve pedalları da direkt uyar hem :)
Bir ara da çıkma orijinal 240 kabini vardı piyasada.. Konfor olarak çağ atlatır :)
 
Böyle parçalı tesisatlarda presli hortum daha pahalıya gelir bence, o dirseklere falan çok para istiyorlar, hortum da pahalı. Bir de bunlar zamanla motorun sıcaklığından çatlayacak, değişmesi gerekecek. Her türlü zarardayız aslında :D
Yandan vites olayı 3060’lara bakılarak yapılabilir, ufak rotlar kullanılarak.
Buna bir de askı pedal lazım :D Askı pedallı 240’ların direksiyon sehpası ve pedalları da direkt uyar hem :)
Bir ara da çıkma orijinal 240 kabini vardı piyasada.. Konfor olarak çağ atlatır :)
O zaman çatlayana kadar bekleyip değişimi öyle yapmak daha mantıklı hocam:)
Hemen yan komşuda 3065 var bugüne kadar hiç incelememiştim. İlk fırsatta incelerim.
Askı pedalları bir türlü sevemedim. Boyumdan dolayı sığmakta zorluk çekiyorum:) bir de gaz pedalını koymayı unutmuşlar da son anda şuraya sıkıştırıverelim demişler gibi bir konumu var. Ama bizim sistemlerde F1 aracı kullanır gibi bana göre. Ara gazın verdiği haz da tartışılmaz:)
Çıkma kabinden kastınız gri renkli tamamen kapalı kabinler anladığım kadarıyla. Genişlik olarak bakacak olursak kullandığım kabin daha iyi ama yalıtım olarak tabi ki bahsettiğiniz kabinler çağ açıp çağ kapatır. Kabinle alakalı şu an tek sorunum tepedeki torpido gibi plastik malzemenin yaşından kaynaklı iyice çatlaması ve kırılması. Sıfırını bulmuştum ama çok astronomik bir rakam istemişlerdi. Ben de arka tarafı kapattığım gibi sacdan yapmayı düşünüyorum. Elimiz alıştı nasılsa :)
 
Hocam selamlar. Restorasyon projenizi ilgi ile takip ettim. Benim de elimde 1996 model tek hidrolik çıkışlı 240 s var. İlk traktörüm, çok seviyorum kendisini ve bağcılıkta kullanıyorum. Traktörüme yandan takılan , hidrolik sistem ile çalışan bir çapa makinesi satın aldım ve bunun için 3 kollu 4 çıkışlı hidrolik valf takıldı. (Bu arada traktörde tek taraflı, solda, sonradan takılmış direksiyon hidroliği bulunmakta. Ayrı bir direksiyon hidrolik pompası var mı bilmiyorum.) Bu sistemde sizin de bahsettiğiniz gibi sonradan takılan hidrolik valfler ana sisteme bağımlı oluyor ve arkada herhangi bir şey taşıyacak isem valf musluğunu kapatıp orijinal hidroliğe geri dönmek zorunda kalıyorum, iki sistemi aynı anda kullanamıyorum. Fakat buna alıştım ve sizinki gibi büyük bir hidrolik restorasyonuna girmeyi düşünmüyorum.
Asıl sorunum traktörün hidrolik basıncının düşüklüğü ve bu nedenle çapa makinemi ve diğer hidrolik sistemleri, mesela kaydırmalı kültivatör veya hidrlolik sıyırgalı sepet gibi aletlerimi tam verimli kullanamıyorum. Yavaş ve zayıf bir şeklide çalışıyor.
Sistemi tamamen bağımsız hale getirmeden yani sizinki gibi büyük bir restorasyona girmeden traktörün hidrolik pompasını değiştirerek veya ilave pompa takılması ile hidrolik basınç ve debisini arttırmanın bir yolu var mı.
 
Hocam selamlar. Restorasyon projenizi ilgi ile takip ettim. Benim de elimde 1996 model tek hidrolik çıkışlı 240 s var. İlk traktörüm, çok seviyorum kendisini ve bağcılıkta kullanıyorum. Traktörüme yandan takılan , hidrolik sistem ile çalışan bir çapa makinesi satın aldım ve bunun için 3 kollu 4 çıkışlı hidrolik valf takıldı. (Bu arada traktörde tek taraflı, solda, sonradan takılmış direksiyon hidroliği bulunmakta. Ayrı bir direksiyon hidrolik pompası var mı bilmiyorum.) Bu sistemde sizin de bahsettiğiniz gibi sonradan takılan hidrolik valfler ana sisteme bağımlı oluyor ve arkada herhangi bir şey taşıyacak isem valf musluğunu kapatıp orijinal hidroliğe geri dönmek zorunda kalıyorum, iki sistemi aynı anda kullanamıyorum. Fakat buna alıştım ve sizinki gibi büyük bir hidrolik restorasyonuna girmeyi düşünmüyorum.
Asıl sorunum traktörün hidrolik basıncının düşüklüğü ve bu nedenle çapa makinemi ve diğer hidrolik sistemleri, mesela kaydırmalı kültivatör veya hidrlolik sıyırgalı sepet gibi aletlerimi tam verimli kullanamıyorum. Yavaş ve zayıf bir şeklide çalışıyor.
Sistemi tamamen bağımsız hale getirmeden yani sizinki gibi büyük bir restorasyona girmeden traktörün hidrolik pompasını değiştirerek veya ilave pompa takılması ile hidrolik basınç ve debisini arttırmanın bir yolu var mı.
Konu ile ilgili özelden yazdığınız mesaja cevap verdim hocam.
 

Benzer Konular