ME9000 Lastik Ebatlarını Değiştirdik

Yeni lastikler hayırlı olsun Mustafa abi güle güle kullan kubotanın orjinal agırlıkları yokmu abi nh takmışsın...
Sağol Ahmet tşk ederim.
Jantlar nh jantı olduğundan yeni bir delik delip kubota agırlıklarını takmak istemedim 2 det elimde vardı, 4 tane daha alıp jantın dışarısına takacağım.15-30 lastikler dursun belki sıkışınca takarız yine.
 
Orası tamam.benim demek istediğim önler ve arkalar aynı hızda dönmesi gerekir.eğer aynı hızda dönmezlerse otomatik olarak traktor sürekli kasıntıda olur. Lastiklerin tur sayısı ile dönme hızını karıştırmamak gerekir.
 
Tamam işte aynı hızda dönerse tur sayılarıda farklı olur. Mesela tek çeker traktörde arka lastiği büyük olanıyla değiştirirseniz traktör aynı viteste daha hızlı gider :)
 
Çift çekerde lastik kombinasyonu önemlidir. Yanlış seçimde hızlı aşınma ve uzun vadede ise şanzıman arızasına yol açabilir. İdeal olanı fabrikanın vereceği tolerans aralığında olmak şartıyla, öntekerlerin daha hızlı olması.
 
İşte bende bunu soyluyorum lastik ebatlarının ne olduğu önemli değil önemli olan aynı hızda dönmesi. Ön ve arka tekerin tursayısı önemli değil.

en basit anlatım ile vitesli bisiklet kullandıysan
vites yükseltince bi pedal daha çok yol kat ettirir
yani arka teker bisikletin 1. vites dişlisine denk geldiğinde
ön teker 5. vites
ne oluyor ufak tekeri daha çok çevirip eşit gitmeleri sağlanıyor
 
Arkadaşlar verdiğiniz rakamlar karar vermek için yeterli değil. Traktörün şanzıman oranıda önemli. Kubotada çapta 1 cm yani 0.007 lik fark çok küçük olduğundan sorun olmuyor. Diğer örnekler için söylliyebileğim eğer matematikle aranız ii değilse fabrikanın tavsiye ettiği kombinasyonlara göre seçim yapmak
 
Eğer aynı hızda dönmuyorsa defransiyel kilidine bastığın an bir yerleri kırması gerek.

Abi olay şu şekilde oluyor :

Ön lastiğin çevresi arka lastiğe göre kücük olduğundan daha fazla tur atması gerekir ki arka lastiğe yetişsin.

Bu olay dişli sistemi gibi. 2 dişli düşünün birinin capı büyük diğerinin kücük. büyük 1 tur attığı zaman çevresi kadar yol alır kücükte büyüğün cevresi kadar yol alması gerekli ama kendi capı kücük olduğu için dolayısıyla çevreside kücük bu yüzden daha fazla tur atar.

Yani ön lastikler arkalara yetişmek için daha fazla tur atmaları gerekir dolayısıyla daha hızlı döner ama sonuç olarak aynı yolu almış olurlar. Heralde traktörlerin ön lastiklerinin daha erken bitmesinin sebebi bu olabilir :)


kılıt sadece arkaları veya sadece onlerı kılıtler . yan yana olan tekerler kılıtlı ıken aynı doner

Abi difrenisiyal olayı traktörden traktöre değişiyor sanırım. Bizim fiatta sadece arkalar kilitleniyodu Şimdi nh de 4 ü birden kilitleniyor gibi geldi.(Batınca basmıştım.)
 
Ön ve arka uyumuna kısaca örnek..
30 jantlı arka lastik 50 mt'lik yolu 7 kez yerde dönerek tamamlar..
önündeki 24 jantli ön lastik ise 9 kez dönerek tamamlar.

yani ön küçük tekerler arkaya nazaran fazla döner.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt