Masseyin Ferguson 5420 yakıtı


Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

CropMasteR link=topic=86190.msg1030919#msg1030919 date=1446274221' Alıntı:
Birinci dugme derinlik hassasiyet ayaridir. Genel olarak 3 ve 4 arasinda cogu ekipmana uyar. Fotograftaki gibi 5 te ise arkanizdaki ekipman surekli batma egilimdedir. Battikca batar battikca batar. Bu da istem disi zorlanmalara neden olur, yakit asiri derecede artar. Zaten calisirken dikkat ederseniz, misal pullukla surum yapıyorsunuz, surekli asagi ok isareti yanar. Dogrusu yukari asagi isiklari sirasiyla yanip sonmelidir. Sonuc olarak 1 e dogru gittikce ekipman batmaya meyiili degil, daha yuzer konum durumdadir. 5e dogru gittikce ekipman surekli batma meyillidir. 3 v4 arasi daha kararinda dalgalanarak surum olur. Zaten dikkat ederseniz, diyelim bu dugme 5 te iken, derinlik 4 ise pulluk 40 cm batar. Diger ayarlar ayni olsun bu dugmeyi 1 e getirin, pulluk kendiliğinden topragin uzerine dogru cikar.

Bu dugmenin dogru ayarlmasi su sekildedir. Diyelim surum yapiyorsunuz. Dugmeyi 3 ve 4 arasina alin. Surume baslayin. Derinliği 1-9 arasi derinlik dugmesinden ayarlayin. Istediginiz derinlige ulasinca , bu hassasiyet dugmesini yukari asagi isiklari sirasiyla yanacak sekilde saga veya sola cevirin. Yani surum yaparken yukari asagi yanip sonecek, bu ekipmanin toprak icinde stabil gittigini gosterir.

ortadaki dugme ise ekipmani asagi indirme hizinin ayaridir. Arttikdikca ekipmani daha hizli yere indirir. Cok hizli indirmesi agir ekipmanlarda zarar verebilir. Kilit isaretine sifirlarsaniz asagi indirmez. Sari bolgeye cekerseniz, traktorun ilerleme hizina gore asagi indirme hizi belirlenir. Yani traktor hizli giderse hizli indirir, yavas giderse yavas indirir.

Ucuncu ve son dugme ise maksimum kaldirma yuksekligi ayaridir. Ihtiyaciniza gore kaldirma yuksekligini belirleyebilirsiniz.

Altta ortadaki kutu icindeki dugme aktiftasima dugmesidir. yolda agir ekipmanlari tasirken kullanmalidir. Buna bastiginizda ekipmani bir nebze asagi indirir, yolda cukurlardan vs gecerken ekipmanin ziplayip zarar vermesini onler.
eksik bi şey bırakmamışsın hocam eline ağzına sağlık.
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

polat519 link=topic=86190.msg1031001#msg1031001 date=1446312412' Alıntı:
hassasiyet ayarı 5 te kullanıyorduk 2 b ile çekiyor.diyelim ki çiftte hassasiyet ayarindan dolayı çok yakıyor yolda da çok yakıyor, artı 285 s in vites düşmeden çıktığı yerde bu bayılıp kalıyo

Bilader hiç kullanmamışsınız traktörü tkdk 10. çağrı döneminde almıştınız galiba yanlış hatırlamıyorsam biz sizden daha sonra aldık 1000 saate merdiven dayadık çekiş yönünden bir sıkıntı yok bizde yakıt konusunda en som 1000m2) ye 1.5 litre yaktı son ne olur bilmem
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

polat519 link=topic=86190.msg1031001#msg1031001 date=1446312412' Alıntı:
hassasiyet ayarı 5 te kullanıyorduk 2 b ile çekiyor.diyelim ki çiftte hassasiyet ayarindan dolayı çok yakıyor yolda da çok yakıyor, artı 285 s in vites düşmeden çıktığı yerde bu bayılıp kalıyo
Yakıttan şikayetçi iseniz kullanımınızı değiştirmelisiniz. Ben de aynı seriyi kullanıyorum. Fazla devri sevmeyen traktör bunlar. Size tavsiyem yolda çok aceleniz yoksa 1200 ile 1600 devir arasında kullanmanızı tavsiye ederim. 1600 devri geçtikten sonra yakıt artıyor.
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

Böyle bi sorunumuz daha çıktı 1.vites Işığı yanıp sonuyo
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20151101_132031.jpg
    IMG_20151101_132031.jpg
    2 MB · Görüntüleme: 324
  • IMG_20151101_132031.jpg
    IMG_20151101_132031.jpg
    2 MB · Görüntüleme: 317
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

polat519 link=topic=86190.msg1031149#msg1031149 date=1446373155' Alıntı:
Böyle bi sorunumuz daha çıktı 1.vites Işığı yanıp sonuyo
Hiç endişelenmeyin. 1. vites ışığı traktörü hareket ettirip birden frene bastığınızda yanıp söner aynı zamanda ilk yandığında did did sesi çıkarır. Traktörü stop ettirip tekrar çalıştırdığınızda durum düzelir. 2. nedeni ise (başıma geldi) Shuttle ile debriyajı aynı anda basılı tutarsanız (yani shuttle boşta iken havaya kaldırıp aynı zamanda debriyaja basarsanız) traktörün kalibrasyonu bozuluyor yani debriyajdan birdaha hareket etmiyor. Kalibrasyon yapmak gerekiyor ve traktörün debriyajı %30 çalışıyor traktörün çekişide %30 kalıyor. Size tavsiyem debriyajı gerekmedikçe kesinlikle kullanmayın . Yani ekipman takarken veya bir yere yanaşmaktan başka bir yerde kullanmanızı tavsiye etmem.
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

İslamdogan link=topic=86190.msg1031331#msg1031331 date=1446413590' Alıntı:
Hiç endişelenmeyin. 1. vites ışığı traktörü hareket ettirip birden frene bastığınızda yanıp söner aynı zamanda ilk yandığında did did sesi çıkarır. Traktörü stop ettirip tekrar çalıştırdığınızda durum düzelir. 2. nedeni ise (başıma geldi) Shuttle ile debriyajı aynı anda basılı tutarsanız (yani shuttle boşta iken havaya kaldırıp aynı zamanda debriyaja basarsanız) traktörün kalibrasyonu bozuluyor yani debriyajdan birdaha hareket etmiyor. Kalibrasyon yapmak gerekiyor ve traktörün debriyajı %30 çalışıyor traktörün çekişide %30 kalıyor. Size tavsiyem debriyajı gerekmedikçe kesinlikle kullanmayın . Yani ekipman takarken veya bir yere yanaşmaktan başka bir yerde kullanmanızı tavsiye etmem.
eyvallah islam
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

CropMasteR link=topic=86190.msg1030919#msg1030919 date=1446274221' Alıntı:
Birinci dugme derinlik hassasiyet ayaridir. Genel olarak 3 ve 4 arasinda cogu ekipmana uyar. Fotograftaki gibi 5 te ise arkanizdaki ekipman surekli batma egilimdedir. Battikca batar battikca batar. Bu da istem disi zorlanmalara neden olur, yakit asiri derecede artar. Zaten calisirken dikkat ederseniz, misal pullukla surum yapıyorsunuz, surekli asagi ok isareti yanar. Dogrusu yukari asagi isiklari sirasiyla yanip sonmelidir. Sonuc olarak 1 e dogru gittikce ekipman batmaya meyiili degil, daha yuzer konum durumdadir. 5e dogru gittikce ekipman surekli batma meyillidir. 3 v4 arasi daha kararinda dalgalanarak surum olur. Zaten dikkat ederseniz, diyelim bu dugme 5 te iken, derinlik 4 ise pulluk 40 cm batar. Diger ayarlar ayni olsun bu dugmeyi 1 e getirin, pulluk kendiliğinden topragin uzerine dogru cikar.

Bu dugmenin dogru ayarlmasi su sekildedir. Diyelim surum yapiyorsunuz. Dugmeyi 3 ve 4 arasina alin. Surume baslayin. Derinliği 1-9 arasi derinlik dugmesinden ayarlayin. Istediginiz derinlige ulasinca , bu hassasiyet dugmesini yukari asagi isiklari sirasiyla yanacak sekilde saga veya sola cevirin. Yani surum yaparken yukari asagi yanip sonecek, bu ekipmanin toprak icinde stabil gittigini gosterir.

ortadaki dugme ise ekipmani asagi indirme hizinin ayaridir. Arttikdikca ekipmani daha hizli yere indirir. Cok hizli indirmesi agir ekipmanlarda zarar verebilir. Kilit isaretine sifirlarsaniz asagi indirmez. Sari bolgeye cekerseniz, traktorun ilerleme hizina gore asagi indirme hizi belirlenir. Yani traktor hizli giderse hizli indirir, yavas giderse yavas indirir.

Ucuncu ve son dugme ise maksimum kaldirma yuksekligi ayaridir. Ihtiyaciniza gore kaldirma yuksekligini belirleyebilirsiniz.

Altta ortadaki kutu icindeki dugme aktiftasima dugmesidir. yolda agir ekipmanlari tasirken kullanmalidir. Buna bastiginizda ekipmani bir nebze asagi indirir, yolda cukurlardan vs gecerken ekipmanin ziplayip zarar vermesini onler.
Yukarıda anlatılanların çoğu doğru eklemek ve çıkarmak istediğim noktalar:
Öncelikle ortadaki düğmenin altında bulunan aktif taşıma düğmesi gömülü olan ekipman bağlandıktan sonra kaldırılınca otomatikman devreye girer bunuda yanında yanan kırmızı lambadan anlarız bu sistem ekipmanın motoru çırpmasını engeller,eğer gömülü düğmeye basarsak sistemi devre dışı bırakırız lamba söner.

En soldaki 1-5 arası düğme hassasiyet ayarı için toprak üstü ekipmanlarda örnek holder,gübre dağıtma ekipmanı gibi aletlerde düğme 1-de olması gerekir gereksiz hassasiyet yapmaması için.
Pullukta denedim orta kol alt delikte olursa (gövdede) hassasiyet 3-4 arasında çalıştı bunuda yukarı-aşağı üçgenlerin kırmızı-sarı fasılalı olarak yanıp sönmesinden anlaşılır.
Orta kolu üst delikten bağladığımda hassasiyet 2-3 arasında çalıştı.
Dip kazan gibi daha derinlerde belkide 4-5 arasında çalışır.
Hassasiyetin düzgün çalışmasını anlamanın yolu ekipmanı indirip çalışmaya başladıktan sonra düğmeyi üçgenlerin fasılalı yanıp sönmesine kadar sağa-sola çevirmek.
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

nailyetek link=topic=86190.msg1030872#msg1030872 date=1446239895' Alıntı:
Bu 5400 serisi ilk lansman edildiği zaman forumda çok muhabbetini çeviriyoduk, bir gece pullukla sürüyorum, 5420 almışım, acayip çekiyordu, borcunu nasıl ödeyecez falan derken uyandım :) meğer rüyaymış, mazotu bile ölçemedim :D kısmet olmadı alamadık ta, bundan sonrada hevesim kalmadı zaten.
Yalnız; bahsettiğiniz yakıtı yakan 6460 dyna-6 kullanıcıları var, onlarda şikayetci çok yaktığından, biz ise erkunt un 750 gr rekorunu egale etme derdindeyiz.

Nail emmi bişey yapamazsın al erkunt yaksın 750gr eski 70t o yakıtlara yakın yakıyor ama yeniler pek o kadar iddalı değil.
Bizimde hayalimiz 3,5 lt rekorunu kırabilmek ama kıramıyoz nailyetek emmi :(
 

Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

En çok nefret ettiğim şey,bu motorların hassasiyeti. Her yere baktım,yabancı forumları vs. araştırdım ama şunun hassasiyetinin tam manasıyla ayarını bulamadım. Bana lazım olan sayı arttıkça hassasiyet azalıyor mu? Artıyor mu? Bunu çözemedim bir türlü,hassasiyeti 4-4,5 arası alıyorum derinliği ayarlıyorum tamam. Fakat birde hassasiyeti 2-2,5 lara alıyorum,derinliği biraz yukarı çekiyorum,hassasiyet ışıkları sırasıyla yanıyor.
Birde deposunu doldurmak insanı bezdiriyor. Sallaya sallaya depo doluyor 6460 ın hava çıkmıyor anasını satayım,dolduruyorsun tarlaya bir geliyorsun depo ibresi zınk düşmüş :)
Bu hassasiyet işini ve depo olayını CHN çözmüş :) Geçenlerde t5050 ye bindim adam hassasiyetin üstüne dalgalı-az dalgalı-düz çizgi gibi işaretler koymuş ne güzel,üstüne deponun arkadan depo kapağının oraya hortum çekmiş mis gibi :) hava oradan çıkıyor.
Lafı uzatmazsak bu hassasiyetin hangi konumda sertleşip-yumuşadığını bana birisi söylesin lütfen :) Neye göre MF geliştirmiş bunu anlamadım ben...
Edit:Kendi edindiğim tecrübelere göre sayı arttıkça hassasiyet sertleşiyor gibi,sert yerlerde 4,5-5 lerde pulluk kendini kolay kolay yukarı atmıyor. Genede bilmiyorum yani :)
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

safak262 link=topic=86190.msg1048152#msg1048152 date=1450807737' Alıntı:
En çok nefret ettiğim şey,bu motorların hassasiyeti. Her yere baktım,yabancı forumları vs. araştırdım ama şunun hassasiyetinin tam manasıyla ayarını bulamadım. Bana lazım olan sayı arttıkça hassasiyet azalıyor mu? Artıyor mu? Bunu çözemedim bir türlü,hassasiyeti 4-4,5 arası alıyorum derinliği ayarlıyorum tamam. Fakat birde hassasiyeti 2-2,5 lara alıyorum,derinliği biraz yukarı çekiyorum,hassasiyet ışıkları sırasıyla yanıyor.
Birde deposunu doldurmak insanı bezdiriyor. Sallaya sallaya depo doluyor 6460 ın hava çıkmıyor anasını satayım,dolduruyorsun tarlaya bir geliyorsun depo ibresi zınk düşmüş :)
Bu hassasiyet işini ve depo olayını CHN çözmüş :) Geçenlerde t5050 ye bindim adam hassasiyetin üstüne dalgalı-az dalgalı-düz çizgi gibi işaretler koymuş ne güzel,üstüne deponun arkadan depo kapağının oraya hortum çekmiş mis gibi :) hava oradan çıkıyor.
Lafı uzatmazsak bu hassasiyetin hangi konumda sertleşip-yumuşadığını bana birisi söylesin lütfen :) Neye göre MF geliştirmiş bunu anlamadım ben...
Orta koldan hassasiyeti alan MF 5445 gibi bir traktörü de deneyin denk gelirse. Sizin 6460larda alt ceki kollarında hassasiyet. Bir kullanıcı olarak bakalım bariz fark hissedecek misiniz
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

Ben tarla sürerken yaptıklarım ve max verimi aldığım ayarlar şöyledir (5455 )
Tarlada çalışırken kesinlikle taşıma darbe emici ( zikzak işaretli lamba ) kapalı olacak cunki hassasiyetin verimli çalışmasına engel oluyor.
- hassasiyet ayarı olan yeri 4 e getiririm
- pullugu salarim tarlaya , istediğim is derinliğine gelince derinlik ayarını orda bırakırım ( 1-9 arası olan çevirmeli ayar )
- sonra surume başlayınca hassasiyet ayarindan yavaşça 3 e hatta 2 ye doğru getiririm taaki traktör rahat ça çekmeye basliyana kadar. Zaten o rahatlığı yakalayınca , yukarı -asagi lambaları sürekli yanıp sönmeye başlıyor. Bu da hassasiyetin devrede olduğunu gösterir.
Benim sürümde aldığım maksimum performans bu şekilde. Ve 1 depo ile 11 saat sürüm yapabiliyorum.
 
Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

CropMasteR link=topic=86190.msg1048155#msg1048155 date=1450807958' Alıntı:
Orta koldan hassasiyeti alan MF 5445 gibi bir traktörü de deneyin denk gelirse. Sizin 6460larda alt ceki kollarında hassasiyet. Bir kullanıcı olarak bakalım bariz fark hissedecek misiniz
Valla abi çok merak ediyorum,hassasiyet tepkilerini. Yakında bir arkadaşım var 5450 sahibi bahar sürümlerinde bir denemek istiyorum.
 
Cevap: Ynt: Masseyin Ferguson 5420 yakıtı

Orta koldan hassasiyeti alan MF 5445 gibi bir traktörü de deneyin denk gelirse. Sizin 6460larda alt ceki kollarında hassasiyet. Bir kullanıcı olarak bakalım bariz fark hissedecek misiniz
Gürkan bey merhaba
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
Bu hassasiyet olayında sarı düğmeye bastınız da kollar aşağı yada yukarı konumu alıyor bu konumlar anladım kadarı ile yük çırpma önlemi olarak bahsetmişsiniz yani yol konumuna almak için kollar yukardamı aşağıdamı olacak bilgi verirseniz sevinirim
Saygılarımla
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt