Traktörmetre incelemesinde şu konulara değinildi:
20 Aralık 2020'de lansmanı yapılan 5S serisine henüz traktörü görmeden bir çok müşteri çıktı. Tıpkı 8S serisindeki gibi dünya üzerindeki en çok talep ülkemizdendi.
5S serisi 5 sınıfında bir seri olduğu için tarla ve çiftlik traktörü olarak, kompakt şekilde kullanılabilir.
Sahip olduğu tilki burun sayesinde operatör koltuğundan 4 metre ilerisi görülebiliyor.
5S serisi;
* 5S.105,
* 5S.115,
* 5S.125,
* 5S.135,
* 5S.145 olmak üzere 4 modele ayrılıyor. Son 3 hanedeki sayılar ise motor gücünü belirtiyor.
Motor olarak Stage 5 emisyon seviyeli, 4 silinidir 4,4 litrelik silindir hacmine sahip AGCO Power motor bulunuyor. Modellere göre 440-550nm tork, 1500d/d da sağlanıyor.
Boştan doluya doğru sırasıyla;
- Essential,
- Efficient,
- Exclusive paketler var.
- Kabin üzeri açılır kapak,
- Ön PTO,
- Ön 3 nokta askı sistemi,
- Ön aks süspansiyonu,
- Kabin seçenekleri,
- Hidrolik orta kol,
- İçerden ayarlanan, ısıtmalı aynalar.
- 110 litre hidrolik debi,
- Opsiyonel hidrolik orta kol tüm paketlerde opsiyonel olarak sunuluyor.
Standart olarak ise;
- 6000kg kaldırma kapasitesi,
- 4 spool valf kumandası ( arkada 8 çıkış),
- 540/540E ve 1000 kuyruk mili devirleri,
- Arka çamurluklardan hidrolik kolları, kuyruk mili ve spool valf çıkışlarından 2 tanesinin kontrolü,
- 100 litre hidrolik debi var.
Exclusive pakette ek olarak;
* Kapalı devre hidrolik sistem,
* Datatronic 5 ekran,
* Elektronik kontrollü 3. ve 4. spool valfler bulunuyor.
Essential de kabin süspansiyonu opsiyonel olarak sunuluyor.
Eski 5700s serisine göre gösterge panelinde ufak iyileştirmeler yapılmış.
Vision tavan:
Aşağı yukarı ve ileri geri ayarlanabilir direksiyon:
Yakıt kapasitelerine baktığımızda;
20 litre kapasiteli adBlue deposu ve 200 litre yakıt tankı bulunuyor.
Max. 69dB ses ile sınıfının en iddialı kabin izolasyonuna sahip.
Şanzıman seçeneklerine baktığımızda;
- 16+16 Dyna 4
- 24+24 Dyna 6 var.
Dyna-6 versiyonunda 20km'ye kadar 18 farklı vites sunuluyor.
Dyna-6 ECO özelliği sayesinde 1530 devirde 40km/h sürate ulaşılabiliyor.
Her iki şanzımanda da sürüngen mevcut. Sürüngen vitesler sayesinde mevcut 16+16 ve 24+24 seçenekler 2 katına çıkıyor;
* Dyna 4'de saatte 100 metre
* Dyna 6'da saatte 90 metre hızlara kadar traktörün hızı düşürülebiliyor.
Traktörün kabinine geçip sağ taraftaki B sütununa baktığımızda;
- Sağ B sütununda ışıklandırma paneli,
- Dörtlüler,
- SpeedSteer düğmesi,
- Hidrolik ayar düğmeleri,
- Akıllı fren (Stop&Go),
- Kuyruk mili seçenek düğmeleri ve
- Ön aks süspansiyon düğmeleri bulunuyor.
Akıllı eve dönüş sistemi sayesinde, biz traktörden inince 1 dakika kadar ışıklar açık kalıyor, eve kadar bize eşlik ediyor.
Konsol üzerindeki MultiPad joystick'e baktığımızda;
- Artık pedal ve levye modu yok. Otomatik ve manuel sürüş modu var. Bunların da her birinin içinde 2'şer sürüş modu var. 1. ve 2. sürüş modları joystick üzerinden kontrol edilebiliyor .
- 1.modda sadece kademeler otomatik atıyor
- 2.modda kademe ve ana vitesler değişiyor
- Shuttle kolundan da vites değiştirme işlemleri yapılabiliyor
- Ayrıca Multipad üzerinde 4 eksenli mikro joystick var. Bu sayede arkadaki güç çıkışlarının 2 adeti kontrol edilebiliyor.
- F1 ve F' fonksiyon tuşlarına DataTronic ekranı üzerinden görev atamaları yapılabiliyor
Ek olarak 4x4 sisteminin 18km'yi geçince devre dışı kaldığını da paylaşalım.
SpeedSteer özelliği 1 tam tur bile yapmadan sola ve sağa tam dönüş yapabiliyor.
Otomatik kuyruk milini de artık konsol üzerinden aktif edebiliyoruz.
Kepçe uygulamalarına özel Visio tavan ve ana joystick'in yanında bir küçük elektronik levye de alınabiliyor.
Bu kadranlar sayesinde ise otomatik sürüş modlarında geçilmemesini istediğimiz max. vitesleri belirliyoruz.