Massey Ferguson 5S | Traktörmetre İncelemesi - Nisan 2021 Fiyat Listesi


Bugün 20.00 itibariyle, Ömer Kuloğlu'nun anlatımı; Türkiye AGCO Genel Merkezi desteğiyle yapılan incelemeyi izleyebilirsiniz.

Videoyu izleyemeyecekler için bu paylaşımın altındaki yorumlarda özelliklerinden bahsedeceğiz.




Videonun açıklama kısmında 5S serisine ait fiyat listesini bulduk. Şu şekilde:
MF 5S Perakende Fiyat Listesi (Şubat 2021)-1.jpg


Türkçe teknik broşüre de buradan ulaşabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Traktörmetre incelemesinde şu konulara değinildi:

20 Aralık 2020'de lansmanı yapılan 5S serisine henüz traktörü görmeden bir çok müşteri çıktı. Tıpkı 8S serisindeki gibi dünya üzerindeki en çok talep ülkemizdendi.


5S serisi 5 sınıfında bir seri olduğu için tarla ve çiftlik traktörü olarak, kompakt şekilde kullanılabilir.

Sahip olduğu tilki burun sayesinde operatör koltuğundan 4 metre ilerisi görülebiliyor.

Screenshot_3.png


5S serisi;
* 5S.105,
* 5S.115,
* 5S.125,
* 5S.135,
* 5S.145 olmak üzere 4 modele ayrılıyor. Son 3 hanedeki sayılar ise motor gücünü belirtiyor.


Motor olarak Stage 5 emisyon seviyeli, 4 silinidir 4,4 litrelik silindir hacmine sahip AGCO Power motor bulunuyor. Modellere göre 440-550nm tork, 1500d/d da sağlanıyor.

Screenshot_4.png

Boştan doluya doğru sırasıyla;
- Essential,
- Efficient,
- Exclusive
paketler var.


- Kabin üzeri açılır kapak,
- Ön PTO,
- Ön 3 nokta askı sistemi,
- Ön aks süspansiyonu,
- Kabin seçenekleri,
- Hidrolik orta kol,
- İçerden ayarlanan, ısıtmalı aynalar.
- 110 litre hidrolik debi,
- Opsiyonel hidrolik orta kol tüm paketlerde opsiyonel olarak sunuluyor.

Standart olarak ise;
- 6000kg kaldırma kapasitesi,
- 4 spool valf kumandası ( arkada 8 çıkış),
- 540/540E ve 1000 kuyruk mili devirleri,
- Arka çamurluklardan hidrolik kolları, kuyruk mili ve spool valf çıkışlarından 2 tanesinin kontrolü,
- 100 litre hidrolik debi var.


Exclusive pakette ek olarak;
* Kapalı devre hidrolik sistem,
* Datatronic 5 ekran,
* Elektronik kontrollü 3. ve 4. spool valfler bulunuyor.

Essential de kabin süspansiyonu opsiyonel olarak sunuluyor.

Eski 5700s serisine göre gösterge panelinde ufak iyileştirmeler yapılmış.

Screenshot_8.png

Screenshot_22.png

Screenshot_24.png

Screenshot_16.png

Screenshot_11.png


Screenshot_12.png



Screenshot_6.png


Vision tavan:

Screenshot_23.png


Aşağı yukarı ve ileri geri ayarlanabilir direksiyon:
Screenshot_10.png





Yakıt kapasitelerine baktığımızda; 20 litre kapasiteli adBlue deposu ve 200 litre yakıt tankı bulunuyor.

Screenshot_7.png



Max. 69dB ses ile sınıfının en iddialı kabin izolasyonuna sahip.

Şanzıman seçeneklerine baktığımızda;
- 16+16 Dyna 4
- 24+24 Dyna 6 var.

Dyna-6 versiyonunda 20km'ye kadar 18 farklı vites sunuluyor.
Dyna-6 ECO özelliği sayesinde 1530 devirde 40km/h sürate ulaşılabiliyor.

Her iki şanzımanda da sürüngen mevcut. Sürüngen vitesler sayesinde mevcut 16+16 ve 24+24 seçenekler 2 katına çıkıyor;
* Dyna 4'de saatte 100 metre
* Dyna 6'da saatte 90 metre hızlara kadar traktörün hızı düşürülebiliyor.

Screenshot_9.png


Traktörün kabinine geçip sağ taraftaki B sütununa baktığımızda;
- Sağ B sütununda ışıklandırma paneli,
- Dörtlüler,
- SpeedSteer düğmesi,
- Hidrolik ayar düğmeleri,
- Akıllı fren (Stop&Go),
- Kuyruk mili seçenek düğmeleri ve
- Ön aks süspansiyon düğmeleri bulunuyor.

Akıllı eve dönüş sistemi sayesinde, biz traktörden inince 1 dakika kadar ışıklar açık kalıyor, eve kadar bize eşlik ediyor.

Screenshot_13.png

Screenshot_14.png

Screenshot_15.png

Screenshot_20.png


Konsol üzerindeki MultiPad joystick'e baktığımızda;
- Artık pedal ve levye modu yok. Otomatik ve manuel sürüş modu var. Bunların da her birinin içinde 2'şer sürüş modu var. 1. ve 2. sürüş modları joystick üzerinden kontrol edilebiliyor .

- 1.modda sadece kademeler otomatik atıyor
- 2.modda kademe ve ana vitesler değişiyor
- Shuttle kolundan da vites değiştirme işlemleri yapılabiliyor
- Ayrıca Multipad üzerinde 4 eksenli mikro joystick var. Bu sayede arkadaki güç çıkışlarının 2 adeti kontrol edilebiliyor.
- F1 ve F' fonksiyon tuşlarına DataTronic ekranı üzerinden görev atamaları yapılabiliyor

Ek olarak 4x4 sisteminin 18km'yi geçince devre dışı kaldığını da paylaşalım.

SpeedSteer özelliği 1 tam tur bile yapmadan sola ve sağa tam dönüş yapabiliyor.

Otomatik kuyruk milini de artık konsol üzerinden aktif edebiliyoruz.

Kepçe uygulamalarına özel Visio tavan ve ana joystick'in yanında bir küçük elektronik levye de alınabiliyor.

Screenshot_17.png

Screenshot_21.png

Bu kadranlar sayesinde ise otomatik sürüş modlarında geçilmemesini istediğimiz max. vitesleri belirliyoruz.
Screenshot_18.png
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: abici
Çok özellikleri var bir tuşla tam otomatik veya yarı otomatik şanzımana geçebiliyor.
Motor karakteristik özellikleri olarak bir JD6430 Premium, Claas Arion 450 , NH T6060 gibi değil.
1530 rpm devire Eco 40 şanzıman seçeneği verilmiş, bu traktör arkasında 15 ton hiç yük taşımayacak mı.
En az yakıt bölgesinin başlangıç devrine eco yol vitesi koyulmuş.
10 tonluk katı gübre serpme makinesine traktör bakıyoruz.
Valtra N 134 te çok güzel traktördü, ilk satın alma maliyeti yüksek olduğundan görünmez oldu.
JD 6130R, Fendth 516 , Case Maxxum 135 CVX, Claas Arion 500,
NH T6020 den 5711 modele geçen mum ışığıyla T6020 Elite modeli arıyor.
Kuru tarıma hitap eder.
Ağır işlere gelecek hissiyat vermiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykt_Alprsln
5713 S modelde , 7 kez turbo değiştiren olmuş, yazık valla.
4.5 lt motorun , 1600 rpm max tork tepesi , 2000 rpm max güç tepesi mevcut.
1600-1800 rpm en az yakıt bölgesi devirleri var.
5S.135 modeli pullukta 1500 rpm motor devriyle zorlamayınız.
C1 hız sabitleme tuşu , 5M seride 1730 rpm devire konumlanmıştır.
C2 hız sabitleme tuşu , 2100 rpm devire konumlanmalıdır.
Traktörün güçlü çekmeye başladığı 1300 rpm devire C2 tuşu konumlaması yapmayınız.
Sıra dönüşlerindeki zorlanmalarda turboya baskı artacaktır.
Motoru, VW scirocco gibi severek kullanmak istiyor.
Motor yüke verilmeden tam olarak ısıtılması gerekiyor.
Turbo arızasının nedeni bulunamamış.
Zorlu arazi koşullarında vites değişimleri 1730 rpm devirde yapılıp , 5445, 5455 modelde olduğu gibi 2000 rpm devirde toprak işleme yapılması gerekmektedir.
Euro 3 motorla , Euro 5 motor arasında güç yönetimi farkı olarak,
130 hp, 545 n.m. ile 135 hp 540 n.m.
Aynı tır motorlarında olduğu gibi çekiş, ivmelenme bir tık düşük, hızlanma aralığı bir tık yüksek olabilir.
Netice, powershift vitesle bir tık daha az oynanır.
 

Benzer Konular