Multipowerlı masseylerde şanzıman farkı var. Multipowerlı olanlar 12 ileri 3 geri oluyor bir nevi buçuk viteste denebilir. Masseyler üretilirken şanzıman olarak 3 e ayrılırlar. 6 ileri 2 geri + multipower (12 ileri 3 geri), 4 ileri 2 geri şanzıman (powersız), 6 ileri 2 geri (powersız). Multipower denen şey sadece şanzımanda multipowerın pompası olur, bu da dişlilere ekstradan yağ basan bir düzenektir. Aynı özellik neredeyse bütün 100 serisinde ve 1000 serisinde vardır. Çarpılı yani X serisinde bile var diye hatırlıyorum. Diğer özelliklerde de farklılıklar vardır, masseyler üretilirken hep opsiyonlu bir şekilde üretildiler.Nedir bu normalinden farkı ney aynı 165 liktede var sanırım konu hakkında bilgisi olan varmı arkadaşlar
Hımmm ben Turbo gibi bişey sanıyordum çünkü vidyo izlerken görmüştüm bayır yukarı yük çekerken motor bayılıyor direksiyonun altında veya yan tarafında bi kol varya onu açıyor sanki Extra güç yapıyor gibi hemen topluyor çünküMultipowerlı masseylerde şanzıman farkı var. Multipowerlı olanlar 12 ileri 3 geri oluyor bir nevi buçuk viteste denebilir. Masseyler üretilirken şanzıman olarak 3 e ayrılırlar. 6 ileri 2 geri + multipower (12 ileri 3 geri), 4 ileri 2 geri şanzıman (powersız), 6 ileri 2 geri (powersız). Multipower denen şey sadece şanzımanda multipowerın pompası olur, bu da dişlilere ekstradan yağ basan bir düzenektir. Aynı özellik neredeyse bütün 100 serisinde ve 1000 serisinde vardır. Çarpılı yani X serisinde bile var diye hatırlıyorum. Diğer özelliklerde de farklılıklar vardır, masseyler üretilirken hep opsiyonlu bir şekilde üretildiler.
Toplaması çok normal. Sonuçta ekstradan yağ basıyor dişliye, daha rahat dönmesini sağlıyor.Hımmm ben Turbo gibi bişey sanıyordum çünkü vidyo izlerken görmüştüm bayır yukarı yük çekerken motor bayılıyor direksiyonun altında veya yan tarafında bi kol varya onu açıyor sanki Extra güç yapıyor gibi hemen topluyor çünkü
Eeee güç vermiyorsa senin dediğin gibi bütün serilerde var diyorsan sadece vites farkı var bu kadarmı yaniToplaması çok normal. Sonuçta ekstradan yağ basıyor dişliye, daha rahat dönmesini sağlıyor.
Tüm MF lerde yok ama demiŞimdiki Hight Low gibi bir sistem galiba her vitesin hızlısı ve yavaşı var
Çalışanı bulmak zor anlamayanlar bozmuşlar
Eskiden bizde 185 mf vardı bununda powerı yoktu sökmüşler veya bozulmuş neyse
Traktör aşırı yavaştı bir traktör onun kadar yavaş olamaz galiba 15 km yolu 45 dk giderdik max 20 km falan yapıyor hatırlaması bile kafayı yememe neden oluyor
İşte bu power bozulunca yavaşta mı takılı kaldı artık öyle kullandık
O zaman sonradan takılan bi şey bu istediğin zaman kapatabiliyosun ki saçma cevap vermiş ozaman kaç ileri oluyor bu 35 liler yav illaki güç artışı olur ama sonuçta devirleniyorBizde 165 vardı 4 ileri onda yoktu köyde bi tane daha 165 vardı onlarınki almanyadan gelmiş 3 ileriydi onda varmış sökmüşler yerine hız dişlisi takmışlar, neden söktünüz diye sordum rampa aşşa durmuyomuş ve akü de şarj marş dinomosunda bi sorun olursa çekmeyle veya vurdurmayla çalıştırılamıyormuş, normal halinde çok yavaş oluyormuş power açtığında çok hızlı gidiyormuş power iptal edilince hız dişlisi takıyorlarmış.
O zamanın turbosu gibi bişey ve bu 100 serisinde var çok güzel bişey türkiyede 135 lik multipower yok galiba aslında alma gibi bi hayalim var ama nasıl olur1974 model 165 multipower kayınpederde var. Bolca kullandım ve kullanıyorum mükemmel bir mekanizma multipower. Her vitesin buçuğu gibi çalışıyor. Power devre dışı olunca yokuş aşağı viteste olmasına rağmen boşta gibi gidiyor. Yokuş yukarı power devredeyken durunca arkaya kesinlikle kaçırmıyor ve vites değiştirmeye müsaade etmiyor. Poweri devre dışı bırakınca istediğini yapabiliyorsun. Nakliye yaparken de powerden çıkarmak için debriyaja ihtiyaç duyulmadığımdan kesintisiz bir sürüş sağlıyor.Heriflerin 50 yıl önceki teknolojisi...
O zamanın turbosu gibi bişey ve bu 100 serisinde var çok güzel bişey türkiyede 135 lik multipower yok galiba aslında alma gibi bi hayalim var ama nasıl olur
Çok yazık değerini bilmek kaybolduktan sonra olmamalı135 bizim bölgede kalmadı artık teknik özellikeri hakkında yorum yapamıyorum ne yazık ki.
Power sistemi aktif olan mf sayısı çok az. Ustalar tamirini beceremediklerinden iptal ettirmişler çoğuna.135 de var mıdır bilemem
Genel olarak memnunsunuz yani değerli bişeyki koskoca MF markası koymuş demekki hız konusuyla alakalıymış aslında olsa çokta güzel olurBen aktif olarak kullanıyorum, 1975 model massey ferguson 165 yol hızı 47 km'ye kadar çıkıyor
Rampada debriyaja basınca şanzıman kendini kilitliyor geri kaçmıyor vitestende çıkmıyor vitesten çıkarmak için poweri kapatmak gerekiyor. aynı şekilde rampa aşağı geri vitesteykende yapıyor. Debriyajsız kullanılabiliyor, buçuk gibi kullanılıyor. Power kapalıysa rampa aşağı vitesi boşa almış gibi salıyor kendini.
Çekerek veya vurdurarak çalışmıyor.
Öyle rampada bayılınca poweri açıp rampa çıkamazsınız power traktörü hızlandırıp çekişi biraz düşürüyor rampaya power açık cıkmaya başlarsınız traktör bayılınca kapatıp traktörü yüke bindirirsiniz.
Rampa çıkarken poweri kapatınca 1-2saniye gecikmeli yüke giriyor o hissiyat cok güzel.Genel olarak memnunsunuz yani değerli bişeyki koskoca MF markası koymuş demekki hız konusuyla alakalıymış aslında olsa çokta güzel olur
Sizce olmalımı yoksa olmasada olurmuRampa çıkarken poweri kapatınca 1-2saniye gecikmeli yüke giriyor o hissiyat cok güzel.
Olmasada olur. Traktörü emanet verirkn sıkıntı oluyor verdiğim kişiye iyice tembihliyorum başkasına kullandırtma diye. Yama arazilerde hızı gübre serpme ve holderle çalışırken hızı ayarlaması zor oluyor rampa tarlayı düz 1le power kapalı çıkıyorum aşağı dönünce poweri açmazsan kendini salıyor poweri açık inincede çıkış hızından daha hızlı iniyor. Ayarlaması zor oluyor. Tek güzel yanı yol hızı.Sizce olmalımı yoksa olmasada olurmu