Massey 165 pancar ve 203 212 blok meselesi


203ler soldan eksoz, 212 sağdan eksoz 203ler 196..den 1968 kadar vardır. Ondan sonra 212 yuvarlak gelir 1971 sonuna kadar.1971 sonu köşeliler gelir ki hem fren hemde çekişi güzeldir ve alıcısı çok olur.203 ler ispanyol, fransız ve ingiliz olarak vardır ülkemizde iyisi ingilizdir. Ama 203 lerde genelde pilok çatalağı riski çok yüksekdir. Alırken ustanız iyi olmazsa zararınız 5000-6000 tl arasında olabilir. Bu sebeple uzak durulması gerekir. 203lerde rampa aşağı yükle inerken buzda kayarmış hissi verir insana. 165in 236 motorlusu yoktur . 236 motor olanlar 168 ve 178 liklerdir. 248 motor olanlar 185 ve 188 dir. Tutulanlar 165 köşeli olanları ki 1972 ve 1976 model olanları çok az satılır ama bilen hemen alır köpek gibi çifte gider.Yakıt ise arazinin yapısına çift derinliğine göre değişir.

Ufak bir düzeltme 168 ve 175 236 motordur. 178/185/188 248 motor aynı motor olsada pompada avans farkı var. 203 165 ile 158 nerdeyse aynı 158 ara şanzımanlıdır. Bizdeki 203 1967 modeldi o seri x65 devamıydı. İspanyol 165 çok azdır hatta rot kolu biraz daha yukarda diye hatırlıyorum.Fransız İngiliz 175'ler uzaktan bakılınca 203'e benzer ağır devirdir arka ve ön tekerler küçüktür yan köyde vardı sahibi sıfır aldığında arka jantları değiştirip büyük taktırmıştı. 100 serisinde ara model çok ben ilk kez 152 gördüm.Ülkemizde ortalama en çok tutulan 135 165 188'dir
 
Arkadasın biri mf 165 lerin hepsinde kare farlar sonradan takma demiş. İsteyen internete 70 yılların katalog ve broşürleri var bakabilir. Orjinal dir ingiliz olanların haa şu var avrupa bunu bize otomobilde yaptığı gibi TR ye satılanlarda sökmüştür baksanıza 100 serisin çiftçekerleri gelmemiş hiç Tr ye.. çamurluklar yarım . demir mindersiz koltuk neler neler hatta 65 lğin ingilizlerde orjinal hid. Direksiyon olanları var benim köyümde ama onlar gümrük çıkışlı tabi.. yakıtı azdır senede 200 dönüm civarı arazı işleyene birebir Power e gelince pompası sorunsuz olursa süper yokus assa iner. Ama kaçırırsa sıkıntı.yaşım 30 aklım yetti yeteli mf ye binerim son 5 6 sene hariç benim memlekette çifçeker yoktu tahminim 100 üzerinde traktör var bunun 20 tanesi Fiat dı kalanı full mf 100 ve 200 serisi bunların çoğuda Almanyadan gelme ben kitabını yazdım mf nin master doktora yaptım:) sesinden anlarım 88 lik mi 65 78 likmi bende hastalık bu mf

Özvatanlı hemserim sen master yapmışın da bnde o masterın egitimini veriorum.köyümüzde 200 e yakın traktör var bunların 150 si 100 serisi 165 168 175 178 185 188 hepsindn var. Bunların yarıya yakınıda 0 alınma dedelermzin traktörleri hangi komşum da varsa hepsi aynısını söylüor kare fara sonradan cevrildi hepside. Hatta hepside orjinalinde alltdan egsozlu egsoz da sonradan yukarı alınıyor
 
Demekki ferguson cu olmak için kayseriden,önce eğitim almak lazımmış. Helal olsun guzel bilgiler.dayımda 175 vardı orjinal üstten egzoz ve kare far olandan arka teker lerde 14.9 28 diye hatırlıyorum ön tekerler küçüktü.ama 8073 steyr in çıkaramadığı pancar römorkunu 175 çıkartıyordu.ferguson harbiden o yılların prestijli traktörü.
 
Demekki ferguson cu olmak için kayseriden,önce eğitim almak lazımmış. Helal olsun guzel bilgiler.dayımda 175 vardı orjinal üstten egzoz ve kare far olandan arka teker lerde 14.9 28 diye hatırlıyorum ön tekerler küçüktü.ama 8073 steyr in çıkaramadığı pancar römorkunu 175 çıkartıyordu.ferguson harbiden o yılların prestijli traktörü.

O tarif ettiğin 175 yakın köyde vardı arka tekerleri büyütüp çamurluğun altına tahta atmışlardı. Orjınal üst eksozdu ve orjinal eksozu duruyordu. 2 tane alınmış o zaman ikiside satıldı Tümosan'la takasta 30 bin saydılar hemende satmış bayi. Orjinalde kuru hava filtreli ve stop çubuğunun altında hava filtre dolu uyarısı vardı ön tarafa hortumla bağlı şekilde sonradan yağlı filtre yapmışlar
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt