LPG ' li Araçlarda Gaz Kokusunun Sebepleri:
1- Katkılı otogazların bir miktar koku yaptığını artık herkes bilinir. Koku katkılı bir gaz almanızın ardından başladı ise onu bitirip başka bir istasyondan farklı lpg aldığınızda değişir.
2- Gaz kokusunun diğer ve en önemli sebeplerinden biri de kaçak olmasıdır. Lpg sisteminin borularından, bağlantı vidalarından, enjektör hortumlarından vs. kaçak olursa koku yapar. Bu kaçağı tespit etmek için mutlaka bir lpg ciye gidip makineyle Gaz kaçak testi yaptırmak gerekir.
Lpg tankı üzerindeki şamandıra yoğun lpg kaçağı olması halinde otomatik olarak gazı keser. Ancak bunun için gazın çok yoğun kaçması gerekir. Yani az kaçaklarda bu sistem iş yapmaz. Lpgciler makinayla detaylı olarak kaçak olup olmadığını kontrol ederek kaçağı tespit ederler.
3- Aldığınız Lpg katkılı veya yağlı ise regülatör veya başka yerlerin yağlanmasına sebep olur, o da ısınınca koku yapabilir.
4- Lpg Regülatörü arızalı ise motora gönderdiği gazın miktarını artırarak hem koku yapmasına hem de motorun bozuk çalışmasına sebep olur. TAbi yakıtınız da fazla bir artış olur
5- Lpg nin beyni motordaki sıcak suyun içinde dolaşıp gazı yoğunlaştırmasıyla çalışır. Yani lpg beyninin içine herhangi bir sebepten dolayı sıcak su girmezse beyin göndereceği gazın miktarını algılayamaz ve motora 5 katına kadar fazla yakıt gönderebilir. Lpg beyninin üstü karlayarak beyaz buzlar oluştuğunu veya dokunduğunuzda çok soğuk olduğunu hissedersiniz. Bu durumda hem motor düzgün çalışmaz hem de motor gelen gazların hepsini yakamayacağı aşırı bir gaz kokusu oluşur.
6- Lpg beyninin içindeki diyafram bozulursa yine aynı şekilde sorunlar yaşatır.
7- Egsoz delik olursa motordan çıkan yanmış gazlar sizin burnunuza lpg kokusu olarak gelir. Egsozun sağlam olduğundan emin olun.
1- Katkılı otogazların bir miktar koku yaptığını artık herkes bilinir. Koku katkılı bir gaz almanızın ardından başladı ise onu bitirip başka bir istasyondan farklı lpg aldığınızda değişir.
2- Gaz kokusunun diğer ve en önemli sebeplerinden biri de kaçak olmasıdır. Lpg sisteminin borularından, bağlantı vidalarından, enjektör hortumlarından vs. kaçak olursa koku yapar. Bu kaçağı tespit etmek için mutlaka bir lpg ciye gidip makineyle Gaz kaçak testi yaptırmak gerekir.
Lpg tankı üzerindeki şamandıra yoğun lpg kaçağı olması halinde otomatik olarak gazı keser. Ancak bunun için gazın çok yoğun kaçması gerekir. Yani az kaçaklarda bu sistem iş yapmaz. Lpgciler makinayla detaylı olarak kaçak olup olmadığını kontrol ederek kaçağı tespit ederler.
3- Aldığınız Lpg katkılı veya yağlı ise regülatör veya başka yerlerin yağlanmasına sebep olur, o da ısınınca koku yapabilir.
4- Lpg Regülatörü arızalı ise motora gönderdiği gazın miktarını artırarak hem koku yapmasına hem de motorun bozuk çalışmasına sebep olur. TAbi yakıtınız da fazla bir artış olur
5- Lpg nin beyni motordaki sıcak suyun içinde dolaşıp gazı yoğunlaştırmasıyla çalışır. Yani lpg beyninin içine herhangi bir sebepten dolayı sıcak su girmezse beyin göndereceği gazın miktarını algılayamaz ve motora 5 katına kadar fazla yakıt gönderebilir. Lpg beyninin üstü karlayarak beyaz buzlar oluştuğunu veya dokunduğunuzda çok soğuk olduğunu hissedersiniz. Bu durumda hem motor düzgün çalışmaz hem de motor gelen gazların hepsini yakamayacağı aşırı bir gaz kokusu oluşur.
6- Lpg beyninin içindeki diyafram bozulursa yine aynı şekilde sorunlar yaşatır.
7- Egsoz delik olursa motordan çıkan yanmış gazlar sizin burnunuza lpg kokusu olarak gelir. Egsozun sağlam olduğundan emin olun.