lastikleri radyal (dubleks) yapmamı tavsiye eder misiniz?


20200317_182702-1.jpg

şamrelli lastikler eskidi ve tutunamıyor artık ve lastiklerimi değiştiricem. motor güçlü fakat lastikler ince ve silik olduğuna gücünü yere veremiyor. ve alinan lastik 8 10 sene kullanilacagi icin bir kere aliniyor ve iyi bir tercih yapmak istiyorum. şamrelli goodyearın lastiklerinin dişlerini gördüm ve cok begendim, bu lastiklerin iyi tutunacağını dusunuyorum. Ya da onun yerine iyi bir radial (lassa, bkt, alians) taksam daha mı iyi olur(tutunma ve konfor açısından deger mi?) amacım yine ince lastik alıp, tutunmamı en iyi hale getirmek. sizlerinde fikirlerinizi istiyorum. teşekkür ederim şimdiden...
 
Son düzenleme:
Good year in eski kalitede olduguna eminseniz good year alin derim.Biz 10 sene kullandik tik demedi.Diger turlu 3 secenek arasindan bkt derim.420/85R28 bkt kullaniyoruz cok memnunuz.Tutunmasi,konforu,yük cekisi harika.Topraga tam duz basiyo kolay kolay patinaja dusmez.Yanlarindaki baloncuklar sayesinde ufak tefek darbeleri emiyo.Yumruk buyuklugunde tasdan geciyosun hissettirmiyo bile.Bizim tek sıkıntımiz 8lik pullugun izine sigmiyo onuda idare ediyoz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur...
lastikleri radyal (dubless) lassa agri 1 aldim. 1 ay oldu alali. onceden hidrolik kol elimde iken tarla surerdim. simdi yere yayilip bastigina lastikler bir de disleri ince olup yere iyi battigina kolay kolay patinaja hic dusmuyor. ve hidroligi saldigimda nerdeyse hic kolla oynamadan tarla sonuna kadar duz ara sürüyorum.
 

Resimler ve ekler

  • 20201205_153427.jpg
    20201205_153427.jpg
    129.1 KB · Görüntüleme: 69
  • 20201205_153448.jpg
    20201205_153448.jpg
    116.8 KB · Görüntüleme: 68
lastikleri radyal (dubless) lassa agri 1 aldim. 1 ay oldu alali. onceden hidrolik kol elimde iken tarla surerdim. simdi yere yayilip bastigina lastikler bir de disleri ince olup yere iyi battigina kolay kolay patinaja hic dusmuyor. ve hidroligi saldigimda nerdeyse hic kolla oynamadan tarla sonuna kadar duz ara sürüyorum.
Şambrelli değil dimi sibob değişimiyle halloldu lastiklerin takılması
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur...
evet şimdiki lastikler şamrelli degil. lastikleri çıkardığımızda cant yanaklarını lastikci oldukca iyi temizledi, yoksa dubless lastik yanaklardan hava kacirirdi. sonrada dediginiz gibi yeni siboplar cantlara takildi. lastik basinclarini kontrol halindeyim, fakat hic hava kacirmiyor.
Bizdede tt55 var lastikler 13.6 28 Şambrelli lastik patinaja biraz yatkın gibi lastikler bende 14.9r28 yapmayı düşünüyorum acaba nasıl olur sizin düşünceniz neler yoksa 13.6r28 mi daha iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur...
benim düşüncem, 14.9 lastik çekişten daha çok, genis alana basarak topragi daha az ezilmesine katkı sağlar. traktör ağırlığı aynı olduktan sonra geniş lastik ile farklı bir çekiş elde edeceğinizi düşünmüyorum. cunku lastik ebati değişsede yere uygulanan toplam basinci sbt olan traktor agirligi uyguluyor. traktor agirliginizi arttirmaniz lazim veya dubless lastiklere gecerek, dubless ince dislerinden dolayi tarlada daha fazla dişlerin derine batmasi sonucu daha fazla toprağa tutundugunu düşünüyorum. samrelli lastiklerin disleri daha genis olduguna daha az yere batip daha az tutundugunu gördüm. eger yuzey arttikca fazla tutunma olsa idi, botlarin altini düz yaparlardi, amaç temas yuzeyini azaltip, birim yuzeye düşen kuvveti arttirmak.
 
benim düşüncem, 14.9 lastik çekişten daha çok, genis alana basarak topragi daha az ezilmesine katkı sağlar. traktör ağırlığı aynı olduktan sonra geniş lastik ile farklı bir çekiş elde edeceğinizi düşünmüyorum. cunku lastik ebati değişsede yere uygulanan toplam basinci sbt olan traktor agirligi uyguluyor. traktor agirliginizi arttirmaniz lazim veya dubless lastiklere gecerek, dubless ince dislerinden dolayi tarlada daha fazla dişlerin derine batmasi sonucu daha fazla toprağa tutundugunu düşünüyorum. samrelli lastiklerin disleri daha genis olduguna daha az yere batip daha az tutundugunu gördüm. eger yuzey arttikca fazla tutunma olsa idi, botlarin altini düz yaparlardi, amaç temas yuzeyini azaltip, birim yuzeye düşen kuvveti arttirmak.14

benim düşüncem, 14.9 lastik çekişten daha çok, genis alana basarak topragi daha az ezilmesine katkı sağlar. traktör ağırlığı aynı olduktan sonra geniş lastik ile farklı bir çekiş elde edeceğinizi düşünmüyorum. cunku lastik ebati değişsede yere uygulanan toplam basinci sbt olan traktor agirligi uyguluyor. traktor agirliginizi arttirmaniz lazim veya dubless lastiklere gecerek, dubless ince dislerinden dolayi tarlada daha fazla dişlerin derine batmasi sonucu daha fazla toprağa tutundugunu düşünüyorum. samrelli lastiklerin disleri daha genis olduguna daha az yere batip daha az tutundugunu gördüm. eger yuzey arttikca fazla tutunma olsa idi, botlarin altini düz yaparlardi, amaç temas yuzeyini azaltip, birim yuzeye düşen kuvveti arttirmak.
14.9 görünüş olarakda daha hoş duruyo hemde büyük lastik çukurda falan daha az sarsar diye düşünüyorum o yüzden 14.9 a çevirmeyi düşünüyoruz hayırlısı artık
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur...
evet şimdiki lastikler şamrelli degil. lastikleri çıkardığımızda cant yanaklarını lastikci oldukca iyi temizledi, yoksa dubless lastik yanaklardan hava kacirirdi. sonrada dediginiz gibi yeni siboplar cantlara takildi. lastik basinclarini kontrol halindeyim, fakat hic hava kacirmiyor.
Lastiklerini hayırlı olsun inşallah uzun yıllar kullanırsınız. Pulluk tekeri kullanmıyormusunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur...
Bkt nin ölçüleri nedir şuan lassa takılı 13.6.28ebatinda bölgemiz aşırı taşlı değil olan taşlarda yuvarlak şekilde genelde ama lassa da kesikler var kaliteli değilmiş pek.
380.70.28 şu anda üstünde olanlar Lassa’nın dubleks lastikleri gerçekten kaliteli bundan önceki lastiklerim lassaydı fiyat yüzünden bkt aldım birde lastiklerde dubleks ve şambrelli arasında 3 katı gibi bir dayanıklılık söz konusu fiyattanda anlaşılacağı gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: HarunAkgn7468
Ben de traktörlerin arka lastiğini değişmeyi düşünüyorum. Bir bayiyle görüştüm normalde lastiklerim şambrelli. Radyale geçmeyi düşünüyorum dedim. Tek çeker traktörde düze devam etsen de olur ama çiftçekerde kesinlikle radyal kullam farkı gör dedi. Bakalım 285 e 18.4 15-30 GOOD YEAR. 3075 e de 460.85R30 LASSA YA DA BKT düşünüyorum. Kullanıcı yorumlarını da dikkate almaya çalışıyorum.
 
Lastiklerini hayırlı olsun inşallah uzun yıllar kullanırsınız. Pulluk tekeri kullanmıyormusunuz
resimdeki pulluklar 4x10 o da emanet. bizde 3x10 var, daha once anca o pulluklari cekebiliyordu. suan cekis cok artti. ben pullukta cekemeginde motorun 5 sn de yeri oydugunu veya önünün kalktigina yeni sahit oluyorum. 4x10 pulluklar cok uzun degil ondan tekerlek olmasada sorun olmuyor. tesekkur ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrbezirci

Benzer Konular