Lastik tabanı genişliği ve çeki.


Geniş veya dar lastik seçimi yaparken neye dikkat etmeli . Hangisinin ne gibi avantajları vardır.
Araştırdım ama çoğu otomobilden bahsediyor.
Toprakta - kuru- çamur kumlak zeminde kıyaslarsak hangisi daha avantajlıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci87
şahsi tecrübem; genis lastik ile dar lastik arasinda normal şartlarda çekiş bakimindan buyuk bir fark yok. Zaten yerine göre ikisininde avantajli oldugu durumlardan dolayi, fabrikalar bu lastik ebatlarini kullanicilara sunuyor; siz ihtiyaç şartlarınıza göre uygun olani seçip kullanmanız için.
Dar lastik az bir yere basar ama cok batar, genis lastik genis bir yuzeye basar ve az batar. onun icin toplamda tutunma miktarlari asagi yukari esittir. Veya şöyle diyelim, lastik genisligi iki katina çıktıginda birim yüzeye düsen agirlik yariya düser ama toplam yuzeye etki eden basinç, iki lastiktede eşittir. soylemimi traktorlerin ikisininde özdeş esit agirlikta olduklarini düşünerek söylüyorum. yoksa daha agir ise traktor hangi lastigi taksaniz daha fazla tutunma gücü sergileyecektir.
tarla az islak ise ve dar lastik fazla batarak tabani geniş lastige göre bulma şansi daha fazla olduğundan dolayi, dar lastik avantajlidir.
tarla cok camur ise ve lastik tabani bulamayacak kadar çamur ise genis lastik daha az batarak palet gibi daha yuzeyde giderek ilerleyebilir ve tarlada topragi dar gibi deşip, traktorun altini yere degdirecek kadar batmayabilir.
Eger aycicegi gibi sira arasina girmeniz gerekiyor ise dar lastikten baska seçeneğiniz yok zaten.
sizin icin ozel bir durum yoksa, genis lastik tercih edip, arazinizi daha az ezip daha az sıkıştırmış olursunuz.
İki lastiginde yeri ayrıdır, biri lokma anahtar digeri ise iki agizli anahtar gibi, ikisininde yeri ayridir, ayni isleri yapiyor gibi gozukselerde, buyuk çiftçilerin iki traktor alma nedenleri ikisininde avantajli oldugu durumlarindan fayadalanabilmektir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ILGIN ve şiyarfy
arkadaşlar hazır lastik üstünden konu açılmışken bu çavuş desenlerinde açılar var hangisi kuru hangisi çamurda daha iyi hangisi daha iyi çeker acaba örnek olarak 2 foto atıyorum
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20210216-111016_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210216-111016_Samsung Internet.jpg
    67.9 KB · Görüntüleme: 41
  • 20210216_111225.jpg
    20210216_111225.jpg
    402.1 KB · Görüntüleme: 40
bence, üstteki lastik; tekerlegin yere batmadigi yerlerde. batmaktan kastım kupkuru toprak veya beton zemin icin, alttaki ise tirnaklarin batabilecegi durumlarda, tavli toprak gibi...daha kullanislidir.
Taşlık, kuru, asvalt ve beton yerlerde alttaki lastik daha dayanıksız olur. camurdan sert zemine dogru grafik dusundugumuzde, kullanim yeri sertlestikce ustteki lastik, camurlastikca alttaki lastigin kullanimi daha mantikli.
motosikletlerde endrolarin lastigi ustteki gibidir, camurda dağda gezen crosslarin lastigi altta gibidir. cross asvalta cikar ama dikkatli olmalidir. Çünkü hem konforsuzdur lastigi hemde kayabilir. enduro ise camurda hic tutunmaz, kayarsiniz hatta düşebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
şahsi tecrübem; genis lastik ile dar lastik arasinda normal şartlarda çekiş bakimindan buyuk bir fark yok. Zaten yerine göre ikisininde avantajli oldugu durumlardan dolayi, fabrikalar bu lastik ebatlarini kullanicilara sunuyor; siz ihtiyaç şartlarınıza göre uygun olani seçip kullanmanız için.
Dar lastik az bir yere basar ama cok batar, genis lastik genis bir yuzeye basar ve az batar. onun icin toplamda tutunma miktarlari asagi yukari esittir. Veya şöyle diyelim, lastik genisligi iki katina çıktıginda birim yüzeye düsen agirlik yariya düser ama toplam yuzeye etki eden basinç, iki lastiktede eşittir. soylemimi traktorlerin ikisininde özdeş esit agirlikta olduklarini düşünerek söylüyorum. yoksa daha agir ise traktor hangi lastigi taksaniz daha fazla tutunma gücü sergileyecektir.
tarla az islak ise ve dar lastik fazla batarak tabani geniş lastige göre bulma şansi daha fazla olduğundan dolayi, dar lastik avantajlidir.
tarla cok camur ise ve lastik tabani bulamayacak kadar çamur ise genis lastik daha az batarak palet gibi daha yuzeyde giderek ilerleyebilir ve tarlada topragi dar gibi deşip, traktorun altini yere degdirecek kadar batmayabilir.
Eger aycicegi gibi sira arasina girmeniz gerekiyor ise dar lastikten baska seçeneğiniz yok zaten.
sizin icin ozel bir durum yoksa, genis lastik tercih edip, arazinizi daha az ezip daha az sıkıştırmış olursunuz.
İki lastiginde yeri ayrıdır, biri lokma anahtar digeri ise iki agizli anahtar gibi, ikisininde yeri ayridir, ayni isleri yapiyor gibi gozukselerde, buyuk çiftçilerin iki traktor alma nedenleri ikisininde avantajli oldugu durumlarindan fayadalanabilmektir.
Benim tarla ayçiçeği gibi işlerim yok. Yokuş arazide arkada yük olunca hangisi daha iyi tutunur. yokuş yukarı hangisi daha iyi tırmanır. Bunları merak ediyorum. Ona göre 11.2.24- 12.4.24 --16 9.30 dan 18..9.30 geçebilirim.
 
bence, üstteki lastik; tekerlegin yere batmadigi yerlerde. batmaktan kastım kupkuru toprak veya beton zemin icin, alttaki ise tirnaklarin batabilecegi durumlarda, tavli toprak gibi...daha kullanislidir.
Taşlık, kuru, asvalt ve beton yerlerde alttaki lastik daha dayanıksız olur. camurdan sert zemine dogru grafik dusundugumuzde, kullanim yeri sertlestikce ustteki lastik, camurlastikca alttaki lastigin kullanimi daha mantikli.
motosikletlerde endrolarin lastigi ustteki gibidir, camurda dağda gezen crosslarin lastigi altta gibidir. cross asvalta cikar ama dikkatli olmalidir. Çünkü hem konforsuzdur lastigi hemde kayabilir. enduro ise camurda hic tutunmaz, kayarsiniz hatta düşebilirsiniz.
teşekkürler mantıklı cevap :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgur...
bence, üstteki lastik; tekerlegin yere batmadigi yerlerde. batmaktan kastım kupkuru toprak veya beton zemin icin, alttaki ise tirnaklarin batabilecegi durumlarda, tavli toprak gibi...daha kullanislidir.
Taşlık, kuru, asvalt ve beton yerlerde alttaki lastik daha dayanıksız olur. camurdan sert zemine dogru grafik dusundugumuzde, kullanim yeri sertlestikce ustteki lastik, camurlastikca alttaki lastigin kullanimi daha mantikli.
motosikletlerde endrolarin lastigi ustteki gibidir, camurda dağda gezen crosslarin lastigi altta gibidir. cross asvalta cikar ama dikkatli olmalidir. Çünkü hem konforsuzdur lastigi hemde kayabilir. enduro ise camurda hic tutunmaz, kayarsiniz hatta düşebilirsiniz.
Bu genişlik fazlamı gelir acaba traktöre.
Screenshot_2021-02-16-18-41-10-478_com.facebook.orca.jpg
 
Bu genişlik fazlamı gelir acaba traktöre. Ekli dosyayı görüntüle 58304
eger secenek bu iki lastik ise, mukemmel deseninden dolayi soldakini tercih ederdim. soldakinde patinaja duşme orani cok cok daha azdir. cunku batan dişler arasında kalan toprak parcasinin daha buyuk olmasindan dolayi, traktorun bu topraga tutunmasi cok daha fazla olacaktir. kendimde soldakine benzer lastik aldim. pullukta onceden hidrolikleri patinaja dustugu icin hafif kaldirirdim, simdi ise önü kalktiginda hidrolikleri kaldiriyorum.
 


Dar lastikli tumosan, kabin ile iyice ağırlaşıp, geniş lastikli, daha hafif kalan 285 i rahat çekiyor; üstelik kavramaya bas diye söylenmesine rahmen 😀. tabiki lastiklerin kauçugununda yeni olmasi cok buyuk bir etken.

 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Traktör ağırlığı ve zemine göre tercih edilebilecek bir konudur.
Pancar römorkunu batak tarlalardan çıkarırken genelde 3 tonluk tek çeker traktörde dar lastik tercih ederdik.
Tarlayı çabuk yarar , sert zemini bulunca traktör daha iyi çekiye sahip olur.
2 ton ilaveli römork + 8 ton yük , brüt 10 ton çekilir.
Lastiklerin pırtık arası genişliği az olanlarda çamur fazla sarar ve lastikler çamuru fazla atamaz, tahliye edemez.
Biraz seyrek dişli olanlar çamurda pırtık arasındaki çamuru iyi temizleyip atabiliyor.
Steyr 768 de sofralı römork üst çekiye takılır ve 9 delik demirle arışa hidrolik basılır, traktörün önü yerden 50 cm kesildi mi römorku çamurdan yolarak çeker.
Steyr SHB modelde balon lastikle , patinaj pedalı kilitli iken saman bağlarken, rampa iniş ve çıkışlarda tutunma gayet iyi oluyordu.
Traktöründe arkası ağır olduğundan arkayı kıvırtmaz.
Kumsal zemin , düz arazide, pırtıksız, gabak ve balon lastik , dişler toprağa geçmediğinden basıncı iyi dağıtır , mibzerle tohum ekimlerinde kullanışlı olabilir.
Traktör genel ağırlığı aynı ise dar lastikte toprak basıncı yüksek , balon lastikte toprak basıncı az olur.
Basınç: Kuvvet/Yüzey alanı . Yüzey alanı ile basınç ters orantılıdır, yüzey alanı artınca basınç azalır.
MF ve Ford , ön taraf ağırdır.
Steyr ve Fiat, arka taraf ağırdır.
Traktörlerin önden ve arkadan kayma eğilimleri, sürüş dinamiklerini şoför için etkiler.
Taksilerde geyik testi yapılıyor, traktörde geyik testi var mı?
 
Traktör ağırlığı ve zemine göre tercih edilebilecek bir konudur.
Pancar römorkunu batak tarlalardan çıkarırken genelde 3 tonluk tek çeker traktörde dar lastik tercih ederdik.
Tarlayı çabuk yarar , sert zemini bulunca traktör daha iyi çekiye sahip olur.
2 ton ilaveli römork + 8 ton yük , brüt 10 ton çekilir.
Lastiklerin pırtık arası genişliği az olanlarda çamur fazla sarar ve lastikler çamuru fazla atamaz, tahliye edemez.
Biraz seyrek dişli olanlar çamurda pırtık arasındaki çamuru iyi temizleyip atabiliyor.
Steyr 768 de sofralı römork üst çekiye takılır ve 9 delik demirle arışa hidrolik basılır, traktörün önü yerden 50 cm kesildi mi römorku çamurdan yolarak çeker.
Steyr SHB modelde balon lastikle , patinaj pedalı kilitli iken saman bağlarken, rampa iniş ve çıkışlarda tutunma gayet iyi oluyordu.
Traktöründe arkası ağır olduğundan arkayı kıvırtmaz.
Kumsal zemin , düz arazide, pırtıksız, gabak ve balon lastik , dişler toprağa geçmediğinden basıncı iyi dağıtır , mibzerle tohum ekimlerinde kullanışlı olabilir.
Traktör genel ağırlığı aynı ise dar lastikte toprak basıncı yüksek , balon lastikte toprak basıncı az olur.
Basınç: Kuvvet/Yüzey alanı . Yüzey alanı ile basınç ters orantılıdır, yüzey alanı artınca basınç azalır.
MF ve Ford , ön taraf ağırdır.
Steyr ve Fiat, arka taraf ağırdır.
Traktörlerin önden ve arkadan kayma eğilimleri, sürüş dinamiklerini şoför için etkiler.
Taksilerde geyik testi yapılıyor, traktörde geyik testi var mı?
Hocam lastik büyüyünce yakıtta bi artış olurmu ?
Çayır biçme gibi güç gerektirmeyen bir işte mesala.
Tek traktörüm olduğu için ağır iştede kullanıyorum hafif işlerdede. Yakıt konusu aklımı karıştırıyor.
 

Benzer Konular