Lastik ebat hesaplama programı


Adamlar traktör üretiyor ama lastik bilgisinden hiç haberleri yok. Burdaki opsiyonlar baştan sona saçma. Bunlara güvenip de lastik değişikliği yapmayın, şanzıman elinizde kalır.

Bir istisna, belki de üretim esnasında bu lastiklere göre şanzıman dizayn ediliyor.
Fazla irdeliyorum ama 320nin 280 den farkı genişlik değilmi ? Tur sayısında bir fark yaratır mı bu?
 
Bahsi geçen lastik opsiyonu John Deere'in 3 silindirli traktörlerinde sunuluyor. Buna benim traktörüm de dahil. Onlarda şanzıman oranı: 76 küsürdür. Yani ön lastikler biraz daha büyük. Fakat New Holland'ın TD D serilerinde böyle bir opsiyon sunulmaz. Bu mümkün değil. TD D ve TT serilerinde şanzıman oranı 73,5'tir. %1,5 civarında altı da olabilir üstü de. Sıkıntı yok.
Düzeltme:
New Holland TD65 D ve TD 75 D serilerinde kullanılan lastik ebatları için çeker oranı aynıdır. Buna karşılık TD90 D ve TD100D serilerinde kullanılan lastikler için de ayrı bir çeker oranı vardır.
 

Lastik tabanı genişledikçe (aynı beygir ve tork değerleri için) lastiğin kavradığı alan arttığı için daha çok güç gerekiyor. Ayrıyeten pullukta da uygun kulak kullanılmazsa lastiğin bir kısmı sürülen yerden gideceği için verimlilik azalır (toprağı çiğnediği için verim de azalır)
Bir traktörün toprağa tutunma alanı genişledikçe hem çeki gücü artar hem de çiğnediği alan artar. Fakat tüm ağırlık birden fazla yüzeye dağılacağı için çiğneme kat sayısı azalacaktır.

Eğer lastik genişliği bir dezavantaj olsaydı, 4×4 traktörlere ve paletli iş makinelerine gerek duyulmazdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
Bir traktörün toprağa tutunma alanı genişledikçe hem çeki gücü artar hem de çiğnediği alan artar. Fakat tüm ağırlık birden fazla yüzeye dağılacağı için çiğneme kat sayısı azalacaktır.

Eğer lastik genişliği bir dezavantaj olsaydı, 4×4 traktörlere ve paletli iş makinelerine gerek duyulmazdı.
Emmi ben ne yapayım 18.4 / 30 taksam sıkıntı yaşar mıyım. Valtra a75 e takacam
 
Bir traktörün toprağa tutunma alanı genişledikçe hem çeki gücü artar hem de çiğnediği alan artar. Fakat tüm ağırlık birden fazla yüzeye dağılacağı için çiğneme kat sayısı azalacaktır.

Eğer lastik genişliği bir dezavantaj olsaydı, 4×4 traktörlere ve paletli iş makinelerine gerek duyulmazdı.
Ancak buradaki söz konusu traktör nh td 75. Çekide sorun olmaz bir vites aşağı gider ancak diyelim ki çiziden çıktık ileri geri yapacağız, motor boğulmaya daha yatkın oluyor. Td 100ün balon ve ince tekerini kullandım, balon tekerliyi daha devirli kullanmam gerekiyordu.
Yoksa lastiğin genişliği kötü bir şey değil, onu taşıyacak makine olduktan sonra tabi
 
Ancak buradaki söz konusu traktör nh td 75. Çekide sorun olmaz bir vites aşağı gider ancak diyelim ki çiziden çıktık ileri geri yapacağız, motor boğulmaya daha yatkın oluyor. Td 100ün balon ve ince tekerini kullandım, balon tekerliyi daha devirli kullanmam gerekiyordu.
Yoksa lastiğin genişliği kötü bir şey değil, onu taşıyacak makine olduktan sonra tabi
Bu, tamamen yapacağınız işe göre değişir. İlaçlama ve gübreleme için 340, kepçe için 460, normal tarla işlemleri için de 420 idealdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
Burdaki bilgiler doğrultusunda önleri 11.2_24 e düşürdüm. Özellikle cenap emmiye teşekkürler.
Arkalarıda 16.9_30 yani orijinal seneye değiştiririm.

Değiştirince 12.4_24 ü satacam lazım olan varsa söylesin
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20210204_140944.jpg
    IMG_20210204_140944.jpg
    132.9 KB · Görüntüleme: 18

Benzer Konular