Lastik ebat hesaplama programı

Ben oranları biliyorum zaten aynı güçteki traktörlerin teknik özellikleri nde lastik opsiyon larında belli oluyor.
Benim derdim traktörü aldığım kişi önleri değiştirmiş 12.4/24 lastik takmış. Arkalar eskisi duruyor 16.9/30 yüzde 30 a yakın .

Mesele bu iki lastik birbirine uymuyor. Arkaları yeni alayım desen 18.4/30 yapmam gerekiyor. Bunu yapınca taban baya genişliyor 46 cm oluyor, pulluk ta 4 lü 12 inç taksam traktör çiziye sığmaz ve yakıt tüketimi artabilir. Ama traktörün yoldaki hızı yükseliyor 🙂
Bu şekil 18.4 kullanıp 12 inç pulluk takan varmıdır ne gibi sorunlar oluyor.

Diğer seçenek hem önü hem arkayı yenilemek. Öne 11.2/24 takmak arkaya 16.9/30 takmak. Bunuda pek yapmak istemiyorum madem incelecek lastikler cantlarıda büyütüp mısır , pancar sıra arasına girebileyim diye düşünüyorum.
Hangisi olacağına karar veremedim. Bunun en büyük sebebi
16.9/30 lastikle 37.5 km/h yaparken
14.9/38 lastikle 41.5 km/h yapabilirim.
4km hız çok yüksek değilse de uzun yolda farkeder.
Birde şu pulluk meselesini azda olsa çözmüş olurum. 14.9 inç taban genişliği olan lastikle 12 inç sürüm yapmak var birde 18.4 inç lastikle 12 inç sürüm yapmak var
Hem sıra arasına girebileceğim hem traktörün hızını artıracak hem çekebileceği pulluğa uygun bir lastik almış olacam. 14.9/38 jant a geçersem. Yanlış mı düşünüyorum tecrübeli abiler kardeşler 🙄
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2021-01-04-19-23-50-550_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    Screenshot_2021-01-04-19-23-50-550_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    263.8 KB · Görüntüleme: 403
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: şiyarfy
Ben oranları biliyorum zaten aynı güçteki traktörlerin teknik özellikleri nde lastik opsiyon larında belli oluyor.
Benim derdim traktörü aldığım kişi önleri değiştirmiş 12.4/24 lastik takmış. Arkalar eskisi duruyor 16.9/30 yüzde 30 a yakın .

Mesele bu iki lastik birbirine uymuyor. Arkaları yeni alayım desen 18.4/30 yapmam gerekiyor. Bunu yapınca taban baya genişliyor 46 cm oluyor, pulluk ta 4 lü 12 inç taksam traktör çiziye sığmaz ve yakıt tüketimi artabilir. Ama traktörün yoldaki hızı yükseliyor 🙂
Bu şekil 18.4 kullanıp 12 inç pulluk takan varmıdır ne gibi sorunlar oluyor.

Diğer seçenek hem önü hem arkayı yenilemek. Öne 11.2/24 takmak arkaya 16.9/30 takmak. Bunuda pek yapmak istemiyorum madem incelecek lastikler cantlarıda büyütüp mısır , pancar sıra arasına girebileyim diye düşünüyorum.
Hangisi olacağına karar veremedim. Bunun en büyük sebebi
16.9/30 lastikle 37.5 km/h yaparken
14.9/38 lastikle 41.5 km/h yapabilirim.
4km hız çok yüksek değilse de uzun yolda farkeder.
Birde şu pulluk meselesini azda olsa çözmüş olurum. 14.9 inç taban genişliği olan lastikle 12 inç sürüm yapmak var birde 18.4 inç lastikle 12 inç sürüm yapmak var
Hem sıra arasına girebileceğim hem traktörün hızını artıracak hem çekebileceği pulluğa uygun bir lastik almış olacam. 14.9/38 jant a geçersem. Yanlış mı düşünüyorum tecrübeli abiler kardeşler 🙄
Kendi kendine artıları eksileri yazmışsın aslında, 38 jant yapınca zararı olmayacaksa yap gitsin senin gaza ihtiyacın var biraz :D
 
Ben oranları biliyorum zaten aynı güçteki traktörlerin teknik özellikleri nde lastik opsiyon larında belli oluyor.
Benim derdim traktörü aldığım kişi önleri değiştirmiş 12.4/24 lastik takmış. Arkalar eskisi duruyor 16.9/30 yüzde 30 a yakın .

Mesele bu iki lastik birbirine uymuyor. Arkaları yeni alayım desen 18.4/30 yapmam gerekiyor. Bunu yapınca taban baya genişliyor 46 cm oluyor, pulluk ta 4 lü 12 inç taksam traktör çiziye sığmaz ve yakıt tüketimi artabilir. Ama traktörün yoldaki hızı yükseliyor 🙂
Bu şekil 18.4 kullanıp 12 inç pulluk takan varmıdır ne gibi sorunlar oluyor.

Diğer seçenek hem önü hem arkayı yenilemek. Öne 11.2/24 takmak arkaya 16.9/30 takmak. Bunuda pek yapmak istemiyorum madem incelecek lastikler cantlarıda büyütüp mısır , pancar sıra arasına girebileyim diye düşünüyorum.
Hangisi olacağına karar veremedim. Bunun en büyük sebebi
16.9/30 lastikle 37.5 km/h yaparken
14.9/38 lastikle 41.5 km/h yapabilirim.
4km hız çok yüksek değilse de uzun yolda farkeder.
Birde şu pulluk meselesini azda olsa çözmüş olurum. 14.9 inç taban genişliği olan lastikle 12 inç sürüm yapmak var birde 18.4 inç lastikle 12 inç sürüm yapmak var
Hem sıra arasına girebileceğim hem traktörün hızını artıracak hem çekebileceği pulluğa uygun bir lastik almış olacam. 14.9/38 jant a geçersem. Yanlış mı düşünüyorum tecrübeli abiler kardeşler 🙄
Fotoğraf neyi anlatıyor anlamadım ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
Hocam o oranı nasıl hesapladınız ?
Bir traktörün lastiklerini değiştirmek için 3 farklı değere dikkat etmek gerekir.
1. Lastik genişliği
2. Lastik yanak mesafesi
3. Jantın çapı

Şimdi senin traktörünün orjinal lastik ebatlarını hesaplayalım.
Arka lastiklerin yanakları üzerinde "420 /85 R 30" şeklinde lastik ebatlarıni gösteren bir yazı vardır. Şimdi sırasıyla bunları hesaplayalım.

1. 420: bu rakam lastiğin taban genişliğini bize bildirir. Milimetre cinsinden yazılır. 420 milimetre demek; 42 santim demektir.

2. /85: bu rakam jantla lastiğin bitimi arasındaki yanak mesafesini bize bildirir. Herhangi sabit bir değer değildir. Mevcut lastik genişliğinin yüzdeliğine göre yanak mesafesinin gösterir. Bu, 85 olabilir, 70 olabilir, 65 de olabilir biçok şekilde yazılabilir. Örnegin: lastiğin üzerinde yazıldığı gibi: 420 /85 ya da daha açık bir anlatımla: 420 bölü 85 demek, yani kırk iki santimin her onda seksen beşi demektir. Bunu biz çarparak buluyoruz. 420×85=35,7'dir. Demek ki traktörünüzün yanak payı: 35,7 santimdir.

3. 30: bu rakam da jantın çapını bize bildirir ve inç bazında yazılır. Bir inç 254 milimetredir. Jantın çapı: 30×2,54=76,2 santimdir.

Şimdi arka lastiğin yerden olan yüksekliğini hesaplayalım.

Yanak mesafesi alt ve üst olduğu için:
35,7×2= 71,4
Jant çapı:
30×2,54= 76,2
Toplam: 147,6

Yani traktörünüzün arka lastiği 147,6 santimdir.

Daha sonra traktörünüzün ön lastiği olan "280/85 R 24" için de aynı hesaplamayı yapıyorsunuz. Yaptığım hesaba göre traktörünüzün ön lastiği de: 108,6 santimdir.

Şimdi de traktörünüzün ön ve arka arasında 4×4 şanzıman oranını bulalım.

Bunun için de ön lastiği arka lastiğe bölüyoruz.
Ön lastik çapı: 108,6/arka lastik çapı: 147,6=73,5.

Yani traktörünüzün şanzıman oranı: 73,5'tir.

Anlamadığımız bir nokta varsa söyleyin lütfen.
 
Bir traktörün lastiklerini değiştirmek için 3 farklı değere dikkat etmek gerekir.
1. Lastik genişliği
2. Lastik yanak mesafesi
3. Jantın çapı

Şimdi senin traktörünün orjinal lastik ebatlarını hesaplayalım.
Arka lastiklerin yanakları üzerinde "420 /85 R 30" şeklinde lastik ebatlarıni gösteren bir yazı vardır. Şimdi sırasıyla bunları hesaplayalım.

1. 420: bu rakam lastiğin taban genişliğini bize bildirir. Milimetre cinsinden yazılır. 420 milimetre demek; 42 santim demektir.

2. /85: bu rakam jantla lastiğin bitimi arasındaki yanak mesafesini bize bildirir. Herhangi sabit bir değer değildir. Mevcut lastik genişliğinin yüzdeliğine göre yanak mesafesinin gösterir. Bu, 85 olabilir, 70 olabilir, 65 de olabilir biçok şekilde yazılabilir. Örnegin: lastiğin üzerinde yazıldığı gibi: 420 /85 ya da daha açık bir anlatımla: 420 bölü 85 demek, yani kırk iki santimin her onda seksen beşi demektir. Bunu biz çarparak buluyoruz. 420×85=35,7'dir. Demek ki traktörünüzün yanak payı: 35,7 santimdir.

3. 30: bu rakam da jantın çapını bize bildirir ve inç bazında yazılır. Bir inç 254 milimetredir. Jantın çapı: 30×2,54=76,2 santimdir.

Şimdi arka lastiğin yerden olan yüksekliğini hesaplayalım.

Yanak mesafesi alt ve üst olduğu için:
35,7×2= 71,4
Jant çapı:
30×2,54= 76,2
Toplam: 147,6

Yani traktörünüzün arka lastiği 147,6 santimdir.

Daha sonra traktörünüzün ön lastiği olan "280/85 R 24" için de aynı hesaplamayı yapıyorsunuz. Yaptığım hesaba göre traktörünüzün ön lastiği de: 108,6 santimdir.

Şimdi de traktörünüzün ön ve arka arasında 4×4 şanzıman oranını bulalım.

Bunun için de ön lastiği arka lastiğe bölüyoruz.
Ön lastik çapı: 108,6/arka lastik çapı: 147,6=73,5.

Yani traktörünüzün şanzıman oranı: 73,5'tir.

Anlamadığımız bir nokta varsa söyleyin lütfen.
Peki bu şanzıman oranının ne kadarı tolere edilebilinir ?

Örneğin başka bir lastikte 75 çıktı.
 
Hocam td nin fabrika çıkışlı başka lastik opsiyonunu denedim o 77 çıktı.

İsterseniz bide siz bakın önler 12 4 24 / (320 85 24 )arka 13 6 36 (340 85 36)

Sanırım şanzımanın tolere oranı biraz daha fazla.
Bahsi geçen lastik opsiyonu John Deere'in 3 silindirli traktörlerinde sunuluyor. Buna benim traktörüm de dahil. Onlarda şanzıman oranı: 76 küsürdür. Yani ön lastikler biraz daha büyük. Fakat New Holland'ın TD D serilerinde böyle bir opsiyon sunulmaz. Bu mümkün değil. TD D ve TT serilerinde şanzıman oranı 73,5'tir. %1,5 civarında altı da olabilir üstü de. Sıkıntı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: şiyarfy

Benzer Konular