Bende senin gibiyimDur emmi zaten lastiklerle başım belada ne yapacağıma karar veremedim
Oysa ben size traktörünüz için uygun ebatları söylemiştim. Sizin traktörünüz olan TD75 D'nin şanzıman oranı: 73,5'tir. Bu oran korunduktan sonra ve aşırıya kaçmamak kaydıyla istediğiniz lastik ebatlarını kullanabilirsiniz.Bende senin gibiyim
Hocam o oranı nasıl hesapladınız ?Oysa ben size traktörünüz için uygun ebatları söylemiştim. Sizin traktörünüz olan TD75 D'nin şanzıman oranı: 73,5'tir. Bu oran korunduktan sonra ve aşırıya kaçmamak kaydıyla istediğiniz lastik ebatlarını kullanabilirsiniz.
Kendi kendine artıları eksileri yazmışsın aslında, 38 jant yapınca zararı olmayacaksa yap gitsin senin gaza ihtiyacın var birazBen oranları biliyorum zaten aynı güçteki traktörlerin teknik özellikleri nde lastik opsiyon larında belli oluyor.
Benim derdim traktörü aldığım kişi önleri değiştirmiş 12.4/24 lastik takmış. Arkalar eskisi duruyor 16.9/30 yüzde 30 a yakın .
Mesele bu iki lastik birbirine uymuyor. Arkaları yeni alayım desen 18.4/30 yapmam gerekiyor. Bunu yapınca taban baya genişliyor 46 cm oluyor, pulluk ta 4 lü 12 inç taksam traktör çiziye sığmaz ve yakıt tüketimi artabilir. Ama traktörün yoldaki hızı yükseliyor
Bu şekil 18.4 kullanıp 12 inç pulluk takan varmıdır ne gibi sorunlar oluyor.
Diğer seçenek hem önü hem arkayı yenilemek. Öne 11.2/24 takmak arkaya 16.9/30 takmak. Bunuda pek yapmak istemiyorum madem incelecek lastikler cantlarıda büyütüp mısır , pancar sıra arasına girebileyim diye düşünüyorum.
Hangisi olacağına karar veremedim. Bunun en büyük sebebi
16.9/30 lastikle 37.5 km/h yaparken
14.9/38 lastikle 41.5 km/h yapabilirim.
4km hız çok yüksek değilse de uzun yolda farkeder.
Birde şu pulluk meselesini azda olsa çözmüş olurum. 14.9 inç taban genişliği olan lastikle 12 inç sürüm yapmak var birde 18.4 inç lastikle 12 inç sürüm yapmak var
Hem sıra arasına girebileceğim hem traktörün hızını artıracak hem çekebileceği pulluğa uygun bir lastik almış olacam. 14.9/38 jant a geçersem. Yanlış mı düşünüyorum tecrübeli abiler kardeşler
Fotoğraf neyi anlatıyor anlamadım ?Ben oranları biliyorum zaten aynı güçteki traktörlerin teknik özellikleri nde lastik opsiyon larında belli oluyor.
Benim derdim traktörü aldığım kişi önleri değiştirmiş 12.4/24 lastik takmış. Arkalar eskisi duruyor 16.9/30 yüzde 30 a yakın .
Mesele bu iki lastik birbirine uymuyor. Arkaları yeni alayım desen 18.4/30 yapmam gerekiyor. Bunu yapınca taban baya genişliyor 46 cm oluyor, pulluk ta 4 lü 12 inç taksam traktör çiziye sığmaz ve yakıt tüketimi artabilir. Ama traktörün yoldaki hızı yükseliyor
Bu şekil 18.4 kullanıp 12 inç pulluk takan varmıdır ne gibi sorunlar oluyor.
Diğer seçenek hem önü hem arkayı yenilemek. Öne 11.2/24 takmak arkaya 16.9/30 takmak. Bunuda pek yapmak istemiyorum madem incelecek lastikler cantlarıda büyütüp mısır , pancar sıra arasına girebileyim diye düşünüyorum.
Hangisi olacağına karar veremedim. Bunun en büyük sebebi
16.9/30 lastikle 37.5 km/h yaparken
14.9/38 lastikle 41.5 km/h yapabilirim.
4km hız çok yüksek değilse de uzun yolda farkeder.
Birde şu pulluk meselesini azda olsa çözmüş olurum. 14.9 inç taban genişliği olan lastikle 12 inç sürüm yapmak var birde 18.4 inç lastikle 12 inç sürüm yapmak var
Hem sıra arasına girebileceğim hem traktörün hızını artıracak hem çekebileceği pulluğa uygun bir lastik almış olacam. 14.9/38 jant a geçersem. Yanlış mı düşünüyorum tecrübeli abiler kardeşler
Aslında ilk 18.4/30 yapmak istiyorum ama pulluk ve lastik genişliği korkutuyorKendi kendine artıları eksileri yazmışsın aslında, 38 jant yapınca zararı olmayacaksa yap gitsin senin gaza ihtiyacın var biraz
Lastik genişliği ne göre vites hızları valtra a75 kullanım kılavuzu nda varFotoğraf neyi anlatıyor anlamadım ?
Taban genişledikçe bir de baygınlık durumu söz konusu olabilir aslında, pulluk da değişmek gerekecek bir de..Aslında ilk 18.4/30 yapmak istiyorum ama pulluk ve lastik genişliği korkutuyor
Ne gibi bi baygınlık? Benim pulluk işim yok pek.Taban genişledikçe bir de baygınlık durumu söz konusu olabilir aslında, pulluk da değişmek gerekecek bir de..
Allah kolaylık versin
Daha pulluk almadım sıkıntı değilde en uygunu 4 lü 12 olacak diye düşünüyorum. 4/14 rahat çeker diyenler var ama traktörü zorlamaya gerek yok.Taban genişledikçe bir de baygınlık durumu söz konusu olabilir aslında, pulluk da değişmek gerekecek bir de..
Allah kolaylık versin
Bir traktörün lastiklerini değiştirmek için 3 farklı değere dikkat etmek gerekir.Hocam o oranı nasıl hesapladınız ?
Peki bu şanzıman oranının ne kadarı tolere edilebilinir ?Bir traktörün lastiklerini değiştirmek için 3 farklı değere dikkat etmek gerekir.
1. Lastik genişliği
2. Lastik yanak mesafesi
3. Jantın çapı
Şimdi senin traktörünün orjinal lastik ebatlarını hesaplayalım.
Arka lastiklerin yanakları üzerinde "420 /85 R 30" şeklinde lastik ebatlarıni gösteren bir yazı vardır. Şimdi sırasıyla bunları hesaplayalım.
1. 420: bu rakam lastiğin taban genişliğini bize bildirir. Milimetre cinsinden yazılır. 420 milimetre demek; 42 santim demektir.
2. /85: bu rakam jantla lastiğin bitimi arasındaki yanak mesafesini bize bildirir. Herhangi sabit bir değer değildir. Mevcut lastik genişliğinin yüzdeliğine göre yanak mesafesinin gösterir. Bu, 85 olabilir, 70 olabilir, 65 de olabilir biçok şekilde yazılabilir. Örnegin: lastiğin üzerinde yazıldığı gibi: 420 /85 ya da daha açık bir anlatımla: 420 bölü 85 demek, yani kırk iki santimin her onda seksen beşi demektir. Bunu biz çarparak buluyoruz. 420×85=35,7'dir. Demek ki traktörünüzün yanak payı: 35,7 santimdir.
3. 30: bu rakam da jantın çapını bize bildirir ve inç bazında yazılır. Bir inç 254 milimetredir. Jantın çapı: 30×2,54=76,2 santimdir.
Şimdi arka lastiğin yerden olan yüksekliğini hesaplayalım.
Yanak mesafesi alt ve üst olduğu için:
35,7×2= 71,4
Jant çapı:
30×2,54= 76,2
Toplam: 147,6
Yani traktörünüzün arka lastiği 147,6 santimdir.
Daha sonra traktörünüzün ön lastiği olan "280/85 R 24" için de aynı hesaplamayı yapıyorsunuz. Yaptığım hesaba göre traktörünüzün ön lastiği de: 108,6 santimdir.
Şimdi de traktörünüzün ön ve arka arasında 4×4 şanzıman oranını bulalım.
Bunun için de ön lastiği arka lastiğe bölüyoruz.
Ön lastik çapı: 108,6/arka lastik çapı: 147,6=73,5.
Yani traktörünüzün şanzıman oranı: 73,5'tir.
Anlamadığımız bir nokta varsa söyleyin lütfen.
En fazla %1,5'tir.Peki bu şanzıman oranının ne kadarı tolere edilebilinir ?
Örneğin başka bir lastikte 75 çıktı.
Hocam td nin fabrika çıkışlı başka lastik opsiyonunu denedim o 77 çıktı.En fazla %1,5'tir.
Bahsi geçen lastik opsiyonu John Deere'in 3 silindirli traktörlerinde sunuluyor. Buna benim traktörüm de dahil. Onlarda şanzıman oranı: 76 küsürdür. Yani ön lastikler biraz daha büyük. Fakat New Holland'ın TD D serilerinde böyle bir opsiyon sunulmaz. Bu mümkün değil. TD D ve TT serilerinde şanzıman oranı 73,5'tir. %1,5 civarında altı da olabilir üstü de. Sıkıntı yok.Hocam td nin fabrika çıkışlı başka lastik opsiyonunu denedim o 77 çıktı.
İsterseniz bide siz bakın önler 12 4 24 / (320 85 24 )arka 13 6 36 (340 85 36)
Sanırım şanzımanın tolere oranı biraz daha fazla.
Adamlar traktör üretiyor ama lastik bilgisinden hiç haberleri yok. Burdaki opsiyonlar baştan sona saçma. Bunlara güvenip de lastik değişikliği yapmayın, şanzıman elinizde kalır.Ekli dosyayı görüntüle 56313
Burada yazıyor .
Benzer Konular | |||
---|---|---|---|
McCormick X4.110XL lastik ebatı | 0 | 148 | |
McCormick X4.110XL lastik ebatı | 0 | 157 | |
E | Jant ve lastik ebatı değişikliği | 57 | 4K |
Traktör lastik ebatı değişikliği hakkında bilgi | 9 | 1K | |
E | Lastik ebatları | 3 | 2K |
Y | 55 56 lastik ebatı | 1 | 2K |
M | Erkunt 80.3 orjinal jant lastik ebati | 5 | 1K |
Traktör lastik ebat değişimi | 3 | 1K | |
S | T480s ön lastik ebatı | 1 | 3K |
M | Lastik ebatları değiştirme | 23 | 3K |
M | Valtra a75 ön lastik ebatları 11.2.24 mü yoksa 12.4.24 mü kullanmalıyız | 21 | 4K |
C | Lastik ebat değişikligi hakkında | 0 | 681 |
Lastik ebatı | 3 | 1K | |
H | Lastik ebatına göre pulluk | 1 | 803 |
İ | Lastik ebatı | 0 | 563 |