Kötü Kepçe Veziri Rezil Eder

02.12.2012
13,461
3,246
Bayburt

defalarca mevzusu geçmiştir.. tekrar olcak ama önemli..

bugün hiç tanımadığım biri aradı..

zetor 106 almış 3-4 sene önce iyi de para vermis.. karaduzen on kepceli.. sonradan ciddi bi para verip arkaya orman/kütük işleri için halat-tambur yaptırmış ve hem sağa hem sola dönen kuyruk milinin çok faydasını görmüş..

yakar ve özellikle orman şartlarında çekerken çok memnun..

buraya kadar herşey güzel.. lakin karaduzen on kepce nasıl olmuşsa blok/kartere dayanmış catlatmis.. masraf/sıkıntı..

çok büyük sorun değil çözülür.. çözülecek insallah..

eğer zetor forterra 10641 gibi İs makinasi gibi bi motora takılı olmasa o uyduruk kepçeyle zaten ormanda hiç is yapamazdı..

bu vesile ile kötü kepce dünyanın EN iyi motoruna takilsin tek kelime ile "anasını aglatir" hiç akla gelmeyen işler acar..

2'ye de böler mi böler..

hiç bise yapmasa tad vermez düzgün çalışmaz..

kepceli motor düşünen, kepce attıracak arkadaşlar 2 kere dusunsun derim vesselam..
 
Kepçe tasarımı çok önemli tabiki ancak traktörün yükün bindiği aksamıda önemli,Kepce için en ideal traktör JDnin şaseli M serileridir bana göre. Kocaman şaseleri var. Hidrolik basınçları iyi,yük şanzımana değil şaseye biniyor. Tonluk patates haşalarını tırlara yüklüyorlar bizim burda. Haşa traktörün ucundan tırın istenilen yerine ,istenilen yüksekliğe ,metrelerce uzanınca korkunç bir yük oluyor ama traktörlerde hiç bir sıkıntı olmuyor.
 
zetor un ortaya yani bloga özellikle kepce bağlantı yeri vida yuvası konmamış..

yani elin mecbur TAM sase yapılacak.. biraz iscilik/masraf artar ama değer..

yalnız uyduruk ölçüsüz olursa yerinden de çıkar yuvasından da..

kepce diyip geçmemek lazım..
 
kepceli motorda ufak ince ama önemli ayrıntılar;

*ön sağ çamurluk SÖKULECEK.. gelip bi şekilde hidrolik hortumlara merkeze dolanıyor..

*as950 de bikac kere başıma geldi yazayım.. kasanın kapaklarin üst ortasinda ilavelerin yuvası var.. 20 cm x 20cm bi demir parça kesip yan kapaklar boydan boya düz olacak..

ne kadar dikkat edersen et gelip bi şekilde kepcenin öndeki merkeze takılıyor.. el kadar bi yol surus sensöru var içinde bin tl civarı sadece..
 
on duzen/dingile COK yuk biniyor.. kalitesiz/vasat markalarda jant catlagindan baslar devam eder bölunmeye kadar gidebilir..

kendim maksimum 1800 kg palet indirdim tirdan.. direksiyonun kendi hidrolik pompası olduğu halde.. baktım çok zorlanıyor.. yükü yere koyup direksiyonu çevirmek zorunda kaldım artık.. o derece..

gubrenin 1 tonu bile bulma/aşma ihtimali yok yani gubre çok zorlamaz.. kurusu 500 kilo bile gelir/gelmez..
 
  • Beğen
Tepkiler: beyfendi01
kilit ana malzeme ithal zaten yusuf.. olur olabilir ama ciddi emek iscilik lazım..

değer mi bilmem..

mesela özkan makina dünya devi isvec-alö yü taklit etmiş süper de olmuş.. sen de onu taklit edersin.. olur biter:)

sonuçta 1-1,5 ton demir.. bikac piston.. biraz hidrolik hortum.. ama ciddi emek/sabır ister..
 

Benzer Konular