Koca Yusuf teslimata hazır


İnsanlığın 50 yıldan sonra geliştirip ürettiği ilk 4 Adet Turboprop motorlu, Askeri Nakliye uçağının Seri 001 numarası, dün Airbus Askeri Kanadı /İspanya tesislerinde yapılan törenle Fransız Hawa Kuwwetlerine teslim edildi, Seri 002 kodlu uçağı kısmet olursa bu sene sonuna doğru Türk Hawa Kuwwetlerine teslim edilecek...Ha unutmadan üretiminde Türkiye ' de pay sahibidir...

Hermiyas



Koca Yusuf teslimata hazır
Uğur CEBECİ/Sevilla
1 Ekim 2013

Koca Yusuf teslimata hazır
Türkiye hem tasarımına hem de imalatına ortak olduğu Airbus A400M askeri nakliye uçağını önümüzdeki ay sonunda teslim alıyor.

37 ton kargo taşıyabilen ve takma adı ‘Koca Yusuf’ olacak A400M, Kayseri/Erkilet’teki 221. Filo tarafından kullanılacak. İspanya’nın Sevilla kentinde Airbus’ın askeri kanadı merkezinde yapılan törenle ilk uçağı Fransız Hava Kuvvetleri teslim aldı. Türk Hava Kuvvetleri, A400M’in Fransa’nın ardından ikinci operatörü olacak.

10 ADET ALACAK

Türkiye, 2018’e kadar alınacak 10 adet A400M uçağı ile stratejik bir güce kavuşacak. Dört motorlu A400M, 116 paraşütçü taşıyabiliyor. Menzili 9 bin 300 kilometreye kadar çıkan uçağın hızı saatte 780 kilometre. Türk Hava Kuvvetleri’ne verilecek ilk uçak halen teslimat sürecinde. İkinci uçak ise imalat hattında montajı tamamlanıyor. MSN013 olarak adlandırılan ikinci uçağın teslimatı önümüzdeki yıl yapılacak.

BİR MİLYAR EURO PAY

Almanya, Fransa, İngiltere, İspanya gibi bugün Avrupalı havacılık devi Airbus’ın hissedarlarıyla birlikte Türkiye’nin de ortak olduğu projede toplam 174 uçak imal edilecek. Türkiye 10 uçak alacak. Projede Türkiye’yi TAI (Türk Havacılık ve Uzay Sanayi) temsil ediyor. Motor konusunda ise Eskişehir merkezli TEI, başını Rolls Royce’un çektiği konsorsiyumda yer alıyor.
Toplam 500 Türk mühendisin 4 milyon saat tasarımına katkı yaptığı bu projede, 1 milyar Euro’luk parça imalatı Türkiye’de gerçekleşiyor. Airbus’ın araştırması, gelecek 30 yılda 1000 uçaklık pazarı ortaya koyuyor. Uçak satışı oldukça Türkiye proje ortağı olarak bu satıştan hem pay hem de iş alacak.

Krizi aşan CEO

A400M projesi, 2009’da artan maliyetlerle ciddi bir çıkmaza girmişti. O dönemde Airbus şirketinin CEO’su olan Tom Enders büyük bir çaba ile projenin yeniden hayata dönmesini sağladı. Halen Airbus’ın ana şirketi olan Avrupalı havacılık ve uzay devi EADS’nin CEO’su olan Tom Enders, krizin aşılmasından sonra A400M uçağından paraşüt atlayışı gerçekleştirmişti.

TOPRAK PİSTLERE İNİP KALKABİLİYOR

Kargo kapasitesi: 37 ton veya 116 paraşütçü komando veya 66 sedye
Hızı: 780 km/saat
Menzili: 3,300-9,300 km arasında
Seyir yüksekliği: 11,300 metre
İniş mesafesi: 625 metre

Motor: 4 adet

Rolls Royce-MTU imalatı turboprop pervaneli motor. Her biri 11 bin shp gücünde. Bu motorlar şu ana kadar üretilen en kuvvetli turboprop motor.



 
Ynt: Koca Yusuf teslimata hazır

baya başarılı bir uçak olmuş testleride yapıldı yakında havada görmeye başlarız

envanterdeki diğerlerine göre deli bişey yav....
eskide bizm askeriyelerde Amerikan malı benzinli reolar vardı çok ses yaparladı biz o eski uçaklara uçan reo diyoruz ;D ;D ;D
 
Ynt: Koca Yusuf teslimata hazır

şerefli1 link=topic=68494.msg780201#msg780201 date=1380651099' Alıntı:
baya başarılı bir uçak olmuş testleride yapıldı yakında havada görmeye başlarız

envanterdeki diğerlerine göre deli bişey yav....
eskide bizm askeriyelerde Amerikan malı benzinli reolar vardı çok ses yaparladı biz o eski uçaklara uçan reo diyoruz ;D ;D ;D

Muzaffer bütün testler yapıldı, 4 adet test uçağı kalifikasyon we sertifikasyon için üretildi, hatta bize teslim edilecek Koca Yusuf şu an Erkilet ' de ya da Akıncı ' da olması lazım orada kabul testleri yapılıyor bildiğim kadarı ile....
 
Ynt: Koca Yusuf teslimata hazır

ismail_17 link=topic=68494.msg780220#msg780220 date=1380652123' Alıntı:
C 130 VE C 160 ların yerini alır herhalde.

Aynen dediğin gibi İsmail abi, zaten projenin çıkış sebebi de o....

Lockheed (USA) C-130 ' un we Transall (Almanya) C-160 ' ın yerini alması için üretildi...
 
Ynt: Koca Yusuf teslimata hazır

Yayınlanma tarihi: 2 Oca 2014

Koca Yusuf Türkiye ' de aşağıda wideosunu görebilirsiniz...

Geleceğin Uluslararası Askeri Nakliye Uçağı (Future International Military Airlifter (FIMA)) olarak başlatılan Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall ' ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB firmaları tarafından 1982 ' de planlanmıştır. Değişen gereksinimler ve milletlerarası politik görüşler nedeni ile yavaş bir ilerleme sağlandı. 1989 ' da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı. Alenia veCASA ' in de eklenmesi ile FIMA grubu Euroflag ' e dönüştü.

Ortak ülkeler olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık, Türkiye, Belçika ve Lüksemburg Mayıs 2003 ' te 212 adet uçak alımı için imza attılar. Bu ülkeler OCCAR ' ı A400M tedarik yönetimi ile görevlendirdiler.

İtalya ' nın projeden çekilmesinin ve tedarik sayısının gözden geçirilmesinin ardından gereksinim, 180 uçak için, ilk uçuşun 2008 ve ilk teslimatın 2009 ' da olacağı şekilde değiştirildi. 28 Nisan 2005 ' de Güney Afrika da ortaklık programına dahil oldu.


Mürettebat: 3-4 (2 pilot, 3. isteğe bağlı, 1 yükleme sorumlusu)
Kapasite: 37,000 kg (82,000 lb), 116 tam teçhizatlı asker/paraşütçü, 66 sedye ve 25 tıbbi personel,
Uzunluk: 43.8 m (143 ft 8 in)
Kanat Açıklığı: 42.4 m (139 ft 1 in)
Yükseklik: 14.6 m (47 ft 11 in)
Boş Ağırlık: 70 ton (154,000 lb)
Azami Kalkış Ağırlığı: 130 ton (287,000 lb)
Toplam İç Yakıt: 46.7 ton (103,000 lb)
Azami İniş Ağırlığı: 114 ton (251,000 lb)
Azami Faydalı Yük: 37 ton (82,000 lb)
Motor (prop): EPI (EuroProp International) TP400-D6[12]
Prop cinsi: Turboprop
Prop sayısı: 4
Ana güç: 8,250 kW (11,000 hp)
Azami seyir hızı: 780 km/s (421 kt)
Seyir hızı aralığı: Mach 0.68 - 0.72
Azami Görev Hızı: 300 kt CAS (560 km/h, 350 mph)
İlk Seyir İrtifası: at MTOW: 9,000 m (29,000 ft)
Azami İrtifa: 11,300 m (37,000 ft)
Azami Görev Yüksekliği - Özel Harekat: 12,000 m (40,000 ft)
Menzil :Azami yük ile: 3,300 km (1,782 nmi) (uzun menzilli seyir hızı ; MIL-C-5011A ' ye göre)
30-ton yük ile menzil: 4,800 km (2,592 nmi)
20-ton yük ile menzil: 6,950 km (3,753 nmi)
Yüksüz Uçuş: 9,300 km (5,022 nmi)
Taktik Kalkış Mesafesi: 940 m (3 080 ft) (Şartlar: uçak ağırlığı 100 ton, ham pist, ISA, deniz seviyesi)
Taktik İniş Mesafesi: 625 m (2 050 ft) (bkz. üst)
Dönüş yarıçapı (Yerde): 28.6 m


http://youtu.be/kAsb_bko4LQ
 

Benzer Konular