KISMET 55 fren denemeleri

Ynt: KISMET 55 fren denemeleri

eline emeğine sağlık ersan abi güzel bir video olmuş

kısmete gelince

abi duruşu tipi çok güzel olmuş yalnız tekerlekleri biraz küçük ve ince olduğu için görüntü bozukluğu yaratıyor ama genel duruş harika sonuçta 58 hp ama hakkını vereceğinden şüphem yok tarlada görmek lazım sesi kalın geliyor öyle bi kulak tırmalayıcı yanı yok performansını zaman gösterecek yeni minik pehlivanımız vatana millete türk çiftçisine hayırlı uğurlu olsun

tasarımında yapımında emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler

ayrıca paylaşım için teşekkürler
 
Ynt: KISMET 55 fren denemeleri

kısmeti geliştirmek için 1,5 milyon dolar harcandığı ve motoru aynı olduğuna göre.diğer kısımları tamamen kendine özgü bir traktör olması lazım.Erkunt u kutluyorum.pekçok firma Ar-ge ye giden parayı sokağa atılan para olarak görürken.bu paraları harcamak ta yürek ister.bu bilime teknolojiye ve çağdaşlaşmaya verilen değerdir.
bu yeni traktörü yakından görmeyi merakla bekliyorum.kısmet olursa almayı da düşünebiliriz.tabi fiyatı da çok önemli.
 
Ynt: KISMET 55 fren denemeleri

56 serisinin 66 serisinden fazla yakıyor olmasının esas nedeni vites sayısının az oluşu. 8 ileri vites ile 12 ileri vitesi aynı kefeye koyamazsın.56 ve 66 serisi arasında levye dışında bir fark olmadığını söyleyen arkadaşlar kesinlikle yanılıyorlar, şanzumanı tamamen farklı sonuçta.sadece motorları aynı bu 2 modelin. hatta hidrolik kaldırma kapasiteleri bile farklı. Tarla sürmek için sadece 2 uygun vitesi olan bir traktör bu devirde bence satın alınmamalı. 56 serisinde ya ağır 4 ile ya da hızlı 1 ile tarla sürebilirsiniz, tabi bu toprağa göre değişebilir. ama bu vitesler dışındaki virteslerden verim alamazsınız. Traktörü ya çok devirli kullanmak zorunda kalırsınız, ya da motoru baygın kullanırsınız, bu da yakıt sarfiyatını çok fazla arttırır.

bizde 1 tane 97, 1 tane de 98 model 70-56 var. 98 model olanını 2. el almıştık ve bir kez şanzuman dağıttı 2.si de yolda gibi. 56 serisinin şanzumanı 480 S8 fiat şanzumanıdır. bu şanzuman 640 serisinde de kullanılmıştır. en son olarak 70-56 serisinde de denenmiştir. yani 70-56 aslında şanzumanın en üst limitidir. Hatta yapılan işe göre limit rahatlıkla aşılabilir. Aynı şanzumanı kullanan traktör serilerinde asla en büyük güçteki traktörü almanızı önermem. Çünkü motor gücü, büyük ihtimal şanzumanın sınırları üzerindedir. Örneğin 70-56, 95-66 ya da td95 gibi modeller şanzuman açısından sakıncalı modellerdir.

Ek olarak 56 serisinin 1. ve 2. viteslerinde senkromeç yoktur. Geri vitesi ise kara şanzuman denilen tiptedir. yani geri vitese takmak istediğinizde manson ya da senkromeçi hareket ettirmek yerine doğrudan geri vites dişlisini hareket ettirmeye çalışırsınız, bu sebeple traktörü tam olarak durdurmadan geri vitese takmak pek mümkün değildir.

Sonuç olarak 40 yıllık bir geçmişi olan 56 serisi almak yerine ona nazaran daha iyi durumdaki 66 serisini öneririm.

sayın ersan bey size bir de eleştirim var.yukarıdaki yazı da fiat ın 56 serisinin 8 ileri vitesi olduğu ve bundan dolayı tarla sürmek için sadece iki vitesinin olduğu bu devirde böyle traktörün satın alınmaması gerektiğini yazmış sınız.yeni kısmet te 8 ileri var. muhtemelen tarla sürmek içini iki ileri vitesi var.yani bu kısmet te mi çağın gerisinde kalıyor....
 

Ynt: KISMET 55 fren denemeleri

Vites sayısından daha önemli olan vites çevrim oranlarıdır. 56 serisinde en uygun pulluk sürüm hızı olan 7,5 km/sa hıza en yakın vitesler takviye 4 ve hızlı 1 ' dir. Vites oranlarını doğru seçildiği taktirde toplamda 8 vites de olsa tarla için uygun vites sayısı daha fazla olabilir. Ayrıca 50 beygir civarındaki traktörlerde hangi markaya bakarsan bak 8 ' den fazla viteslisini bulamazsın. Sonuçta hem ucuz olacak, hem de çok vitesli olacak, bu pek mümkün olmuyor.

Sonuçta 56 serisi de benim kullandığım bir traktör, bunu eleştirmem kadar doğal birşey olamaz. 70 beygirlik bir traktörde 8 vites bence yetersiz, üstelik 12 vitesli versiyonu varken 8 vitesliyi tercih etmeyin demişim o yazımda da dikkat ederseniz. Eğer kısmetin de 12 vitesli versiyonu olsaydı ve buna yönelik bir soru gelseydi, yine aynı cevabı verirdim.

ali_kockaya link=topic=27664.msg229748#msg229748 date=1258883239' Alıntı:
sayın ersan bey size bir de eleştirim var.yukarıdaki yazı da fiat ın 56 serisinin 8 ileri vitesi olduğu ve bundan dolayı tarla sürmek için sadece iki vitesinin olduğu bu devirde böyle traktörün satın alınmaması gerektiğini yazmış sınız.yeni kısmet te 8 ileri var. muhtemelen tarla sürmek içini iki ileri vitesi var.yani bu kısmet te mi çağın gerisinde kalıyor....
 
Ynt: KISMET 55 fren denemeleri

vallahi bravo yani tek kelime ile mukemmel bu traktor ciktimi piyasaya ersan ben daha goremedim ondede fren var sanirim eger dingil mesafesi 240 s ile ayniysa ben dusunurum bu traktoru hidrolik aksam servet ve nimetle aynimi sanziman difransiyel zf mi vaesa daha video atarmisin
 

Benzer Konular