2. el alınacaksa öncelikle hiç acele etmeyeceksiniz çünki baktığınız motor aynı ilde başka bir galeride saati ve fiyatı değişik olarak karşınıza çıkabilir yada galeriye gittiniz baktınız motorun önceki sahibini bulabilirseniz size en iyi bilgiyi o verir motorun neyi olup olmadığını eğer oda olmazsa ustayla gidip bakacaksınız motor çalışırken yağ çubuğunu çekin ve gaz verip bırakın yağ çubuğunun borusundan duman veya sıcak hava geliyorsa motorun piston sekmanları gidiktir motorun sökülmesi gerekir alır öyle kullanırım derseniz biraz kullandıktan sonra motor basıncı sürekli içine verdiği için krank keçesinden falan yağ kaçırmaya başlar , egsozdan gaz verdiğinizde sürekli siyah duman atıyorsa enjektörlerde sıkıntı vardır fazla mazot veriyordur ama ilk gaz vermede hafiften bir duman verip kesiyorsa normaldir mavi renk duman çıkıyorsa yağ yakıyordur motor turbolu ise turbo hortumlarını söküp bakın egsoz tarafına veya emme manifoldu tarafına yağ kaçırıyordur emme tarafına yağ kaçırıyorsa ama motorun ambeleye kalkma riski de vardır haberiniz olsun eğer turbo hortumları kuru ise silindir kapağındaki sübap lastikleri sertleşmiş ve piston kafasına yağ kaçıyıordur bu durumda ambele olayı gerçekleşmez ama silindir kapağı sökülüp bakım yapılması gerekir çalışma saatine çok güvenmeyin çoğu galeri saatleriyle oynuyuyor motorların traktöre oturun eğer direksiyon ve vites topuzundaki pütürler silinmişşe tamamen rahat bi 2500-3000 saat yapmıştır o motor koltuk kılıfına bakın rengi atmış soyulmaya başlamışsa gene 4000 küsür saatlerde çıkar minimum lastiklerine bakın ordan da iyi kötü belli eder kendini hepsini yapıca da galeri içinde ileri geri sürün vites geçişleri nasıl şatıl nasıl direksiyon nasıl bunlara bakın herşey tıkırındaysa sıkıntı olmaz elektrik tesisatına bakın elektrik çekecek bütün aksamları çalıştırın far klima dörtlü sinyaller tepe lambası kabin lambaları her şeyi açtığınızda motor devrinde düşme oluyorsa akü zayıflamıştır yada şarj dinamosunun kömürleri eskimiş olabilir gövde boyasına bakın kabin basamaklarına bakın eğer sağa veya sola yamukluk varsa motor önceden iyi şekilde gömülmüş ve zorlayarak çekilmiştir bunları johndeerenin 6000 serisinde görebilirsiniz basamakları baya yamuk oluyor bazılarının geriye de pek bişey kalmıyor zaten içinize sinerse alın alır almaz da eğer elektronik beyinli bir motor ise yetkili servisinde bilgisayara bağlatıp orjinal saatini öğrenebilirsiniz beyin yoksa ama saatini öğrenmek için önceki sahibini bulmanız lazım temiz bakımlı kullanılan traktörler zaten internet ilanına çok nadir düşer genelde motor arayanlar galerilere haber verdiği için galericinin tavsiyesiyle motor ilana koyulmadan gider hatta ankarada 3.105 phantom masseyin galeriye gitmeden ilk sahibinden takasla alınıp direk yeni shibine gittiğini bile biliyorum