Kaç saate gelmiş motor ölüdür alınmaz?


Ynt: Kaç saate gelmiş motor ölüdür alınmaz?

AKGÜN43 link=topic=37071.msg315098#msg315098 date=1292341513' Alıntı:
aynen öle abi yoksa sorun yok yani
benim şarj dinamosu Mako.sabahları ilk 3-5 dakika ses geliyor sonra kesiliyor.traktör çalışırken hafif yanık kalıyor.bu durum sadece gece farlar sönükken fark ediliyor.servise söyledim.bağzı sıfır traktörlerde bunun olduğunu.arızadan sayılmadığını.bozulmayınca birşey yapamayacakların söylediler.
 
Ynt: Kaç saate gelmiş motor ölüdür alınmaz?

Makine bakımlı olduktan sonra isterse 15.000 saatte olsun.
O kadar da değil.Bir Fiat motoru ortalama kullanım şartlarında 10.000saat ümür verebilir.2000 saatte de motor bitebilir 12.000saatte de.Bunu anlamanın ilk basit yolu karter basıncı yüksek ve üflüyor mu ? diğeri beyaz duman ve yağ atma.Bunlar varsa zaten bitmiştir.Bunlar olmadan ömrünün azaldığını tahmin etme ancak enjektörleri teker teker söküp
marşa basıp makine ile silindir içi basıncı ölçmek.
 
Motor bakımları düzenli yapıldıktan sonra 15 bin saat yapsa yine ölmez, bende 6066 var 2001 model 7050 saat oldu motor halen canavar gibi maşallah.
 
Aklıma takılna birşey var.Kaç saate gelmiş makinaya ölü diyebiliriz?Örneğin 2004 model 60c 3800 saatte bi makina var.aile dostu bi galericie söyledim git bak diye.bakmış aradı.görünüm iyi ama çok çalışmış alınmaz karcı değil kullanıcısın sonuçta dedi.
sizlere bi danışayım dedim.yorumları bekliyorum.
7500saatte 70-66 iveco motor civata sikmadan motor yaptirmadan sattik belki bi o kadar da giderdi diye dusunuyorum yada en az yari saati kadar onemli olan bakim ve yaptigi is 4000saatte aldigim 285s traktorumuz senede 50dekar anca yer surer diger tarlalarimizada tirmik cekip ilac atar bir traktorun saatinden once hangi islerde ne kadar yoruldugu onemlidir
 
9500 saatte same explorer classıc 75 2006 model motorum var ne sibop ayarı ne avans ayarı yapıldı.3 metre mikserden tutunda 3.15 alaboraya kadar ekipmanları 2012 yılından beri bir fiil kullanıyorum.yıllarca kavramalı pancar kepçesiyle pancar sardım.saran bilir devamlı debriyaj kullanılır ve halen debriyaj balatası orjinal.Tek motor olarak çalışıyor zamanında çalışanlarda kullandı.Bakalım kaç saate kadar dayanacak
 
Yag yakmiyorsa eksiltmiyorsa sıkıntı yok devam saati 9000 de durmus belki 15000 saatte olan 37 yıllık 480 daha.tamir.edikmedi tahliyeden ufluyor ama yag eksiktmiyor hatta hep ufluyor
 

2. el alınacaksa öncelikle hiç acele etmeyeceksiniz çünki baktığınız motor aynı ilde başka bir galeride saati ve fiyatı değişik olarak karşınıza çıkabilir yada galeriye gittiniz baktınız motorun önceki sahibini bulabilirseniz size en iyi bilgiyi o verir motorun neyi olup olmadığını eğer oda olmazsa ustayla gidip bakacaksınız motor çalışırken yağ çubuğunu çekin ve gaz verip bırakın yağ çubuğunun borusundan duman veya sıcak hava geliyorsa motorun piston sekmanları gidiktir motorun sökülmesi gerekir alır öyle kullanırım derseniz biraz kullandıktan sonra motor basıncı sürekli içine verdiği için krank keçesinden falan yağ kaçırmaya başlar , egsozdan gaz verdiğinizde sürekli siyah duman atıyorsa enjektörlerde sıkıntı vardır fazla mazot veriyordur ama ilk gaz vermede hafiften bir duman verip kesiyorsa normaldir mavi renk duman çıkıyorsa yağ yakıyordur motor turbolu ise turbo hortumlarını söküp bakın egsoz tarafına veya emme manifoldu tarafına yağ kaçırıyordur emme tarafına yağ kaçırıyorsa ama motorun ambeleye kalkma riski de vardır haberiniz olsun eğer turbo hortumları kuru ise silindir kapağındaki sübap lastikleri sertleşmiş ve piston kafasına yağ kaçıyıordur bu durumda ambele olayı gerçekleşmez ama silindir kapağı sökülüp bakım yapılması gerekir çalışma saatine çok güvenmeyin çoğu galeri saatleriyle oynuyuyor motorların traktöre oturun eğer direksiyon ve vites topuzundaki pütürler silinmişşe tamamen rahat bi 2500-3000 saat yapmıştır o motor koltuk kılıfına bakın rengi atmış soyulmaya başlamışsa gene 4000 küsür saatlerde çıkar minimum lastiklerine bakın ordan da iyi kötü belli eder kendini hepsini yapıca da galeri içinde ileri geri sürün vites geçişleri nasıl şatıl nasıl direksiyon nasıl bunlara bakın herşey tıkırındaysa sıkıntı olmaz elektrik tesisatına bakın elektrik çekecek bütün aksamları çalıştırın far klima dörtlü sinyaller tepe lambası kabin lambaları her şeyi açtığınızda motor devrinde düşme oluyorsa akü zayıflamıştır yada şarj dinamosunun kömürleri eskimiş olabilir gövde boyasına bakın kabin basamaklarına bakın eğer sağa veya sola yamukluk varsa motor önceden iyi şekilde gömülmüş ve zorlayarak çekilmiştir bunları johndeerenin 6000 serisinde görebilirsiniz basamakları baya yamuk oluyor bazılarının geriye de pek bişey kalmıyor zaten içinize sinerse alın alır almaz da eğer elektronik beyinli bir motor ise yetkili servisinde bilgisayara bağlatıp orjinal saatini öğrenebilirsiniz beyin yoksa ama saatini öğrenmek için önceki sahibini bulmanız lazım temiz bakımlı kullanılan traktörler zaten internet ilanına çok nadir düşer genelde motor arayanlar galerilere haber verdiği için galericinin tavsiyesiyle motor ilana koyulmadan gider hatta ankarada 3.105 phantom masseyin galeriye gitmeden ilk sahibinden takasla alınıp direk yeni shibine gittiğini bile biliyorum
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt