Eski yeni motorların yakıt tüketimleri aynı(290 gr/kw.h ten 260 gr/kw.h civarına düştü) seviyelerdedir. EGR,SCR,DOC,DPF egzoz temizler.Sıkıştırma (kompresyon)oranları değişmemiştir.Yakıt basınçları arttırılarak yanma kalitesi iyileştirilmiştir.Eski motorlarda max tork noktası varken yenilerde tork bandı vardır.Eskilerde güç noktası tek devir üzerindeyken yenilerde güç bandı vardır.
En az yakıt bölgesi CRD motorların uzun bir band boyunca geniştir.Eskilerde 300 devir iken yeni motorlarda 700 devire kadar bu aralık uzar.Bazı motorlarda bu aralık tork bandı civarıdır, bazılarında güç bandı içindedir.
Yakıt şoförün ayağının altındadır.%26 etkiler diyor hoca.
En az yakıt bölgesi CRD motorların uzun bir band boyunca geniştir.Eskilerde 300 devir iken yeni motorlarda 700 devire kadar bu aralık uzar.Bazı motorlarda bu aralık tork bandı civarıdır, bazılarında güç bandı içindedir.
Yakıt şoförün ayağının altındadır.%26 etkiler diyor hoca.