John Deere 2040 Restarasyon...!

Maaşallah çok güzel olmuş, bu serideki john deerelerin motor güçleri nedir?

Sağolun Teşekkürler.30 serisi 1975 1978 yılları arasında üretilmis olup 1130:53 hp 2030:72 hp 2130:79 hp gücündedir 40 serisi modeller ise yani 2040 serisi 2130 ile aynı güçtedir aynı motora sahiptir 79 hp gücündedir ama 30 serisi ile 40 serisi arasında çok farklıliklar var kullandım icin biliyorum.
 
Sağolun Teşekkürler. John Deere için Severek yaptığım bir uygulama.
30 serisi ile 40 serisi arasında ne gibi farklılıklar var güç haricinde birde park freni 30 serisinde var 40 serisinde yok galiba, ben sırf park freni var diye 30 serisi aldım,3sene dır kullanıyorum başıma gelen en büyük sorun 3dort kere hassasiyet mili kırıldı, bikere debriyaj ayırmıyor du vitesleri çalışırken başka vitese geçmiyor du,hor kullanmadan kaynaklanıyor rampa aşağı boşa atmıyorum debriyaj a basıyorum yavaşlamak istediğimde de genelde ayağımı debriyajdan yavaş çekerek motor freniyle yavaşlıyorum bunun aşırı bi zararı olurmu, başka hassasiyet ı ayarlamak çok sıkıntı oluyor ya cok dalma yapıyor yada tersi oda benim acemiligim den kaynaklanıyor sanırım, birde çok hararet yapıyor yazın ratyatördeki su resmen kaynıyor, açınca kapağı buhar çıkıyor, hararet olayını çözmek için ne yapılabilir. Güçlü bi hava filtresi kullansam duzelirmi acaba,

Traktör ün gövdeyi boyamak istiyorum ama bir sezon sonra solmuş bi boya olsun istemiyorum, nasıl bi boya yada fırın boya diye tabir edilen boya kullanılırmı, şanzıman kapak yerleri var ordan içeri kaçıp bi zararı olurmu, hidrolik direksiyon yandan sevmediğim için taktırmadım yandan takılanlar hep sola çekiyor traktörü yada ötme yapıyor fazla kırınca, ortadan pistonlu hidrolik direksiyon olmaz dedi herzaman gittiğim usta senin bu konuda bilgin varmı. Ben en son şu yeni 240 lık fergusonların hidrolik direksiyonu gibi bi sistem taktırıyım diyorum ön iki tekere de iki tane küçük piston şeklinde..

Diğer bi sorunda tırmık yada discaro ile çalışırken kolların bağlı olduğu hassasiyet milinin ordan yağ atıyor keçeleri değiştirmeme rağmen sarsıntılarda yağ sızyor

Çok uzun yazdım ama bu 2030 serisi bağımlılık yapıyor sanırım satmak yada değiştirmek istemiyorum, daha nasıl guzelleştiririm hep bunlar aklıma geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: johndeere2030
30 serisi ile 40 serisi arasında ne gibi farklılıklar var güç haricinde birde park freni 30 serisinde var 40 serisinde yok galiba, ben sırf park freni var diye 30 serisi aldım,3sene dır kullanıyorum

Merhaba sinoplu Ustam bayağı uzun bir metin olmuş ama,tek tek hepsine yardımcı olacağım.
İlk olarak 30 serisi ile 40 serisi arasında ne gibi farklıklar var demişsiniz bende ikiside mevcut farklılık olarak 40 serilerinde el freni var 30 serilerinde yok. 30 serilerinde park vitesi var diğer farklılıklar ise 40 serisi 30 serisinden yaklaşık 10 cm uzun bu uzunluğun çok faydası var.Motor gücü 2040 ile 2130'un ki aynı 79 hp şanzumanda aynı ama geliştirilmiş sistem motora fazla yük bindirmiyor kompresörü çok güçlü yani kısacası 30 serisindeki eksiklikleri ve fazlalıkları tesbit etmişler ona göre 40 serisini üretmişler bence performans olarak 40 serisi daha iyi 30 serisinin manevrası iyi ve kullanım rahatlığı var.
 
  • Beğen
Tepkiler: sinoplu
Hassasiyet milinin kırılmasının sebebi kasıntı yapıyodur veya milin baş kısmındaki tutan pim düşüyodur yada mil ile gövde arasında boşluk vardır pul ile sorunu çözebilirsiniz.Vites geçmemesinin sebebi ilk olarak debriyaj pedal ayarına bakın orada sıkıntı yoksa balatada problem vardır uzun süreli yarım debriyaj kullanırsanız balata biter Bende 2030'da var ilk traktörümüz oydu zaten 1977 model daha debriyaj ve fren balataları orjinal en az 10 tane şoför yetiştirdi doğru düzgün bakım yapılmadı ama hala her parçası orjinal hala hizmet vermekte.

Diğer ve en önemli konu ise traktörü boşa atmamanız ve viteste iken debriyaja basıp yavaşlatmak için motor kompresörünü kullanmanız bu durum hiç tavsiye etmediğim bir durum çünkü traktör hızlanıyor belli bi hıza ulaşıyor ortalama 30-40 kmh ulaşıyor bu hızda giderken aniden şanzumana ve motora yüklenmek hiç iyi olmayacaktır çünkü şanzumanda problem teşkil eder veya motorun subaplarının eğilmesine sebep olur.Bunun yerine uzun mesafeli yokuşlarda iki viteside boşa atın ama kısa mesafeli yokuşlarda sadece sağ taraftaki 1-2-3-4 ün bulunduğu vitesi boşa atın ileri vitesini boşa atmanıza gerek yok hemde geri vitese geçirirken debriyajdan ayağınız çekili iken bir kere son gaza basın tekrar debriyaja basın ve vitesi takın bu durum vites gıcırdamasının önüne geçiyor sadece tavsiye.

Sanırsam hidrolik hassasiyetinden bahsetmişsiniz buda çok derin bir konu 2 çeşit hidrolik hassasiyet sistemi var sizinki nasıl 2130'ların ki gibi 3 kademe yani L-LD-D ise L konumunda iken düz zeminlerde LD de iken engebeli zeminlerde D konumunda iken engebeli ve sert zeminlerde kullanılması gerekiyor.Bunun detaylı ve görsel anlatımı youtube de var link atacağım ( https://www.youtube.com/watch?v=nZt2wdmkI4w )


trakkulup.net
 
  • Beğen
Tepkiler: sinoplu

bendede kepceli 2130 var cok rahat arıza pek yasamdık cok sukur ama bakım gerektirmiyor değil ayıp olmazsa maliyeti öğrenebilirmyiz ?

Komple restarasyonmu düşünüyorsunuz.Eğer komple bakım yapılırsa ne kadar malzeme gider hangi parçalar eksik onu bilemeyiz malzemeler hariç Sadece işçilik fiyatımız 2-3 bin tl arasında malzeme sizden olur.Komple elden geçmesi gereken yerlerin bakımını yapıyoruz zaten restarasyon videomuzu izlediyseniz nasıl yapıldığını görmüştürsünüz.Kısacası fabrikadan çıktığı gibi oluyor.Fiyat konusunda traktörün durumuna göre fiyat olur ben ortalama fiyatını yazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: erdoerdogan
Traktör ün gövdeyi boyamak istiyorum ama bir sezon sonra solmuş bi boya olsun istemiyorum, nasıl bi boya yada fırın boya diye tabir edilen boya kullanılırmı, şanzıman kapak yerleri var ordan içeri kaçıp bi zararı olurmu, hidrolik direksiyon yandan sevmediğim için taktırmadım yandan takılanlar hep sola çekiyor traktörü yada ötme yapıyor fazla kırınca, ortadan pistonlu hidrolik direksiyon olmaz dedi herzaman gittiğim usta senin bu konuda bilgin varmı. Ben en son şu yeni 240 lık fergusonların hidrolik direksiyonu gibi bi sistem taktırıyım diyorum ön iki tekere de iki tane küçük piston şeklinde..

Diğer bi sorunda tırmık yada discaro ile çalışırken kolların bağlı olduğu hassasiyet milinin ordan yağ atıyor keçeleri değiştirmeme rağmen sarsıntılarda yağ sızyor

Çok uzun yazdım ama bu 2030 serisi bağımlılık yapıyor sanırım satmak yada değiştirmek istemiyorum, daha nasıl guzelleştiririm hep bunlar aklıma geliyor

Traktörün hararet yapması sölediklerinize göre üst kapak contası yanmış eğer sürekli hararet yapıyorsa ve radyötörden buhar atıyorsa üst kapak contosı yanmıştır aynısı benim başımada geldi.Radyötör kapağındanda kaynaklanabilir kapağı değiştirin birde termostatınız kaçlık oda çok önemli ona bir bakın 70lik veya 75 lik termostat takın.Bakın tekrar aynı sorun oluyorsa bir ustaya gösterin.

Hidrolik direksiyona gelince bende 2040 a ve 2130 a yeni hidrolik direksiyon taktım sola çekme gibi bir problemi yok ufaktan tam tur yapınca bi ötme söz konusu oluyor onun haricinde herhangi bir sıkıntısı olmuyor iyi ayarlanırsa.John Deere'ye takılan yandan hidrolik direksiyon sistemi orjinal gibi oluyor orjinalide aynı zaten yandan sistem ama diğer traktörler gibi uydurma olmuyor uyumlu oluyor mesela Ford 5000 direksiyon sistemi bence uyumsuz yeni çatal takılıyor tek mile yük biniyor ama John Deere için bu durum söz konusu değil.Çatalı kendinde olduğu için orjinal bir sistem oluyor.Dediğiniz 2040 ların sitemi yapılabilir ama çok emek ve plan ister bence.eğer benim traktörümde sonradan takılma pompa kasnak olasın diyorsanız orjinal hidrolik direksiyon kutusu mevcut onu taka bilirsiniz o gücünü şanzuman yağından alıyor.

Gövde boyası için bizim kullandığız malzeme 1.sınıf oto boyası kullanıyoruz komple gövdeyi sıçak su ile yıkıyoruz tiner ile siliyoruz ve oto bayası ile boyuyoruz.Bizim traktörlerde herhangi bi sıkıntı olmadı.Eğer sizin orada gelişmiş oto buyacısı varsa komple gövdeyi kumlama işlemi yapıp astarlayıp boyasanız fabrika boyası gibi olur bizim burada öyle sistem olmadığı için elimizdeki malzemeler ile yaptık her hangi sıkıntı olmadı.

Hassasiyet milinden yağ atması kullandığınız keçeden (oring) kaynaklanıyor olabilir. iki çeşit oring var biri köşeli diğeri oval biz ikisinide denedik köşeli daha iyi oluyor diğer bir hususta hassasiyet milinin burcu var kolun takıldığı kısma burç takılıyor buda sarsınsıyı kesiyor burcu ve köşeli oringi takarsanız sorun büyük ihtimalle ortadan kalkar ustam.
 
Hassasiyet milinin kırılmasının sebebi kasıntı yapıyodur veya milin baş kısmındaki tutan pim düşüyodur yada mil ile gövde arasında boşluk vardır pul ile sorunu çözebilirsiniz.Vites geçmemesinin sebebi ilk olarak debriyaj pedal ayarına bakın orada sıkıntı yoksa balatada problem vardır uzun süreli yarım debriyaj kullanırsanız balata biter Bende 2030'da var ilk traktörümüz oydu zaten 1977 model daha debriyaj ve fren balataları orjinal en az 10 tane şoför yetiştirdi doğru düzgün bakım yapılmadı ama hala her parçası orjinal hala hizmet vermekte.

Diğer ve en önemli konu ise traktörü boşa atmamanız ve viteste iken debriyaja basıp yavaşlatmak için motor kompresörünü kullanmanız bu durum hiç tavsiye etmediğim bir durum çünkü traktör hızlanıyor belli bi hıza ulaşıyor ortalama 30-40 kmh ulaşıyor bu hızda giderken aniden şanzumana ve motora yüklenmek hiç iyi olmayacaktır çünkü şanzumanda problem teşkil eder veya motorun subaplarının eğilmesine sebep olur.Bunun yerine uzun mesafeli yokuşlarda iki viteside boşa atın ama kısa mesafeli yokuşlarda sadece sağ taraftaki 1-2-3-4 ün bulunduğu vitesi boşa atın ileri vitesini boşa atmanıza gerek yok hemde geri vitese geçirirken debriyajdan ayağınız çekili iken bir kere son gaza basın tekrar debriyaja basın ve vitesi takın bu durum vites gıcırdamasının önüne geçiyor sadece tavsiye.

Sanırsam hidrolik hassasiyetinden bahsetmişsiniz buda çok derin bir konu 2 çeşit hidrolik hassasiyet sistemi var sizinki nasıl 2130'ların ki gibi 3 kademe yani L-LD-D ise L konumunda iken düz zeminlerde LD de iken engebeli zeminlerde D konumunda iken engebeli ve sert zeminlerde kullanılması gerekiyor.Bunun detaylı ve görsel anlatımı youtube de var link atacağım ( https://www.youtube.com/watch?v=nZt2wdmkI4w )


trakkulup.net
Detaylı anlatmış sın teşekkürler, olan sorunları sanayide yaptırdım ama ćalışırken bu hassasiyet milinin ordaki contalari değiştirmeme rağmen yağ sızı tısına çare bulamadım kollarda ekipman bağlı değilken olmuyor römork işlerinde de olmuyor sadece kollarda tırmık veya discaro takılıyken oluyor

Hassasiyet milini kaynatma yı bile düşündüm bi an..
Koltuğun altında üzerinde yazmıyor 3tane kademe boşluğu var
 
Detaylı anlatmış sın teşekkürler, olan sorunları sanayide yaptırdım ama ćalışırken bu hassasiyet milinin ordaki contalari değiştirmeme rağmen yağ sızı tısına çare bulamadım kollarda ekipman bağlı değilken olmuyor römork işlerinde de olmuyor sadece kollarda tırmık veya discaro takılıyken oluyor

Hassasiyet milini kaynatma yı bile düşündüm bi an..
Koltuğun altında üzerinde yazmıyor 3tane kademe boşluğu var

Hassasiyet milinden yağ atması kullandığınız keçeden (oring) kaynaklanıyor olabilir. iki çeşit oring var biri köşeli diğeri oval biz ikisinide denedik köşeli daha iyi oluyor diğer bir hususta hassasiyet milinin burcu var kolun takıldığı kısma burç takılıyor buda sarsınsıyı kesiyor burcu ve köşeli oringi takarsanız sorun büyük ihtimalle ortadan kalkar ustam.

Hidrolik hassaiyet sistemi iki çeşit demiştim ustam sizinki diğer çeşit 4-5 tane ayar deliği var o sistemde hassasiyet pek söz konusu değil o sadece hidrolik kaldırma kollarının yüksekliğini ayarlıyor hassaiyeti kendisi otomatik ayarlıyor siz belli bir ayara getirirsiniz o hep o ayarda gider traktör zorlandımı kendisi otomatik kaldırır geri indirir ustam..
 
  • Beğen
Tepkiler: sinoplu
Hassasiyet milinden yağ atması kullandığınız keçeden (oring) kaynaklanıyor olabilir. iki çeşit oring var biri köşeli diğeri oval biz ikisinide denedik köşeli daha iyi oluyor diğer bir hususta hassasiyet milinin burcu var kolun takıldığı kısma burç takılıyor buda sarsınsıyı kesiyor burcu ve köşeli oringi takarsanız sorun büyük ihtimalle ortadan kalkar .

Köşeli oring için 2 tane usta çağırdım ayrı ayrı tarlaya ikiside köşeli oringin iyi olduğunu söylemelerine rağmen onu makinaya takamadılar, oringi taktıktan sonra mili yerleştirirken keçeye zarar vermeleri ve kenarından yırtık yada ezik oluşturmaları, en son oval keçeyi takıp bıraktılar...kollar sallandığı zaman yağ sızıntısı oluyor.

Diğer en önemli noktada harareti ortadan kaldırmak için yapılması gereken ler.yukarda anlattığın şeyleri dikkate alıcam, bunun yanında radyotör ve hava filtresi konularında daha güçlü bi hava filtresi ile değiştirmek. Hava filtresini ve radyotör değişimi konusunda ne düşünür tavsiye verirsin.
 
Hassasiyet milinden yağ atması kullandığınız keçeden (oring) kaynaklanıyor olabilir. iki çeşit oring var biri köşeli diğeri oval biz ikisinide denedik köşeli daha iyi oluyor diğer bir hususta hassasiyet milinin burcu var kolun takıldığı kısma burç takılıyor buda sarsınsıyı kesiyor burcu ve köşeli oringi takarsanız sorun büyük ihtimalle ortadan kalkar .

Köşeli oring için 2 tane usta çağırdım ayrı ayrı tarlaya ikiside köşeli oringin iyi olduğunu söylemelerine rağmen onu makinaya takamadılar, oringi taktıktan sonra mili yerleştirirken keçeye zarar vermeleri ve kenarından yırtık yada ezik oluşturmaları, en son oval keçeyi takıp bıraktılar...kollar sallandığı zaman yağ sızıntısı oluyor.

Diğer en önemli noktada harareti ortadan kaldırmak için yapılması gereken ler.yukarda anlattığın şeyleri dikkate alıcam, bunun yanında radyotör ve hava filtresi konularında daha güçlü bi hava filtresi ile değiştirmek. Hava filtresini ve radyotör değişimi konusunda ne düşünür tavsiye verirsin.

Köşeli oringin takılası basit bir işlem ustam ben tarif edeyim belki kendiniz takabilirsiniz. öncelikle yan kolları dipten sökün sonra hassasiyet milini bir tarafa çekin tam yerinden çıkarmayın çıkardığınız yerin oringini takın sonra mili taktığınız yere doğru çekin sonra diğer trafı takın sonra mili ortalayın bu şekilde rahatlıkla yakılıyor.Bide hassasiyet mil burcunu ihmal etmeyin o sarsıntıyı alıyor yağ atmasını engelliyor.

Hararet yapmasının sebebi radyatörden kaynaklanıyordur bir tanıdığımdada oldu komple gözenekler tıkanmıştı bu yüzden motor hararet yapıyordu Radyatöre bir bakın bide kullandığınız sıvıda önemli içindeki normal su ise pas yapmıştır bu pasta gözenekleri tıkamıştır antifriz olmasına dikkat edin bide termostatta önemli termostat varmı varsa kaçlık eğer eski ise özlliğini yitirmiştir bunun yerine 75'lik termostat kullanın. sanırsam iki çeşit Radyatör var geniş gözlü ve dar gözlü ben hiç değişim yapmadım hangisinin iyi olduğunu bilmiyorum onu satıcısına veya ustasına sorarsan yardımcı olcaklardır biz yedek parçayı genellikle bafra atakan topaldan temin ediyoruz oraya sorarsan yardımcı olacaktır.Büyük Hava filtresi nasıl bir uygulama olabilir bilmiyorum bence gerek yok orjinali iyidir dediği hususları kontrol edin eğer sorun çözülmezse büyük hava filtresi çözüm olabilir.
 
Harbi şu jon da eskileri ne kadar çirkin oluyor ya

''Nasıl Bakarsan öyle görürsün''.Bana görede Dünyanın en güzel traktörü zevkler ve renkler tartışılamaz!!!...


769455.jpg
 

Benzer Konular