JD 6210R Test

Uzun Dönem Traktör Testi: John Deere 6210R
12 Eylül 2014 Cuma - 15:00



Uzun dönem testimiz boyunca 6210R’yi meşgul eden işlerden biri, kombine ekim makinesinin kullanılmasıydı

Motor teknolojilerindeki gelişmeler, John Deere’nin orta boy traktörlerden oluşan 6R serisiyle getirdiği yeniliklerden sadece biri. Firmanın, yüksek satış rakamlarına ulaşma amaçlı seri üretime dönük bu modellerinin sahadaki gerçek koşullarda nasıl bir performans sergilediğini görmek için bir 6210R traktörünü elimize geçirdik ve son 18 aylık dönemde 3.000 saati aşan süreyle denedi

Kabin yerleşim planı, Deere’nin 30 serisi modellerine kıyasla bir adım önde

6R serisinin tasarımındaki temel özelliklerden pek çoğunun izlerini 20 yıl öncesine, 6000 serisinin ilk kez piyasaya sürüldüğü günlere kadar sürebiliriz. Ancak, aradan geçen bu süre içinde Mannheim’de imal edilen tüm ürünler arasında en yenilikçi modellerin 6R traktörleri olduğunu da söylemek gerekir. Söz konusu yeniliklerden bazıları, yeni Stage IIIB dizel motor emisyon standardına uyumluluk sağlama zorunluluğu nedeniyle ortaya çıksa da, bu standarda geçiş çalışmaları, aslında seriyi tümden yenilemek için bir tasarım fırsatı olarak görülmüş gibi. Alışıldık altı sütunlu kabinin yerini dört sütunlu bir tasarımın aldığını söyleyerek söze başlayabiliriz.

Test ettiğimiz 6210R AutoQuad, ait olduğu çiftliğin bugün tümüyle John Deere modellerinden oluşan traktör filosunun ilk üyesi konumundaydı. Yeni traktör, işletmeye Nisan 2012’de ulaştı ve çiftlikteki ağır işleri 7530’dan devraldı. 7530, daha hafif işlerde kullanılmak üzere işletmede tutulurken, satılan bir Valtra T202 traktörünün boşluğu da yeni bir 6210R ile dolduruldu.


Yağ seviye çubuğuna erişmek için motor kapağını epeyce kaldırmak gerekiyor

Test etiğimiz makinenin sahibi, son beş yılda farklı markalardan pek çok traktör kullandıklarını belirtiyor. Peki bu kez neden Deere modellerini tercih ettiler? 7530, işletmenin filosunda taşıdığı değeri kanıtlamıştı ve daha önce hiç kanlı canlı görmemelerine rağmen doğrudan 6210R’ye yönelmelerinin nedeni de bu oldu. Hatta, o bölgedeki Deere bayisinin sattığı ilk 6R modeli bu traktör olacaktı. Ancak, bayideki son 7530 modelini son anda ellerinden kaçırdıklarını, aksi taktirde böyle bir yeniliğe gerek duymayacaklarını da belirtelim.

Çiftlikte 6210R’nin altından kalkması beklenen belli başlı işler, altı sıralı bir asılır tip pulluğun çekilmesi, 4,0 m eninde bir kombine ekim makinesi ile ekim yapılması, bir diskli ve dişli kültivatörle toprak işleme çalışmalarının yürütülmesi, büyük kare balyaların hazırlanması ve silaj döneminde de yem arabasının çekilmesi şeklinde sıralanıyor. Römork işlerinin büyük bölümü, işletmedeki iki adet 7530 tarafından hallediliyor. İşletme, toplamda 850 hektarlık bir alanda tarla tarımı yaparken, otlakların büyüklüğü de 60 ha’ı buluyor.

Uzun süreli teste tabi tuttuğumuz 6210R traktörünün sahibi, bu makineyi tercih ettiği için, özellikle de motor üzerinde güncelleme yapılması sonucunda tork sorunu çözüldüğünden beri genel olarak memnun. Gerek makine sahibini gerekse operatörümüzü memnun edecek olası tasarım değişiklikleri arasında, motor yağ çubuğuna erişimin kolaylaştırılması, arka çamurlukların uzatılması, arka askı sistemi askı kolları ile gergilerindeki pimlerin güçlendirilmesi, kabin içi ve dışındaki eşya saklama seçeneklerinin artırılması öne çıkmakta.

Çekiş kuvvetinin, önceki 7530 modeli ile karşılaştırıldığında önemli ölçüde daha yüksek olduğu ve 6210R’nin aynı zamanda daha konforlu bir kullanım sunduğu ifade edilmekte. Ancak, bu konfor artışının yeni süspansiyon sisteminden mi, yoksa geniş yanaklı lastiklerden mi kaynaklandığını belirlemek güç. Geniş kabin, iş gününü geçirmek için daha elverişli bir alana dönüşmüş durumda. Kumandaların yerleşimi ve gürültü düzeyinin azalması da memnun edici artılar arasında.

Teknik bilgiler
Motor: 2.100 devirde 154 kW/210 hp güç üreten, su soğutmalı, altı silindirli, 6,8 litre hacminde, DPS yapımı PowerTech Plus PVX motoru; dizel yanma katalizörü (DOC), AdBlue kullanımı ve dizel partikül filtresi (DPF) ile Stage IIIB/Geçici Tier 4 emisyon standardına uyumluluk; turbo besleme; ara soğutucu; 465 litrelik yakıt deposu

Şanzıman: Beş şanzıman aralığına, her aralıkta dört powershift vites adımı ile 20 ile/20 geri vitese sahip AutoQuad şanzımanı; ileri/geri yön değişimi, otomatik vites değişimi ve hız sabitleyici; 1.880 d/dak’da 50 km/sa azami hız

Frenler: Ön ve arka dingillerde ıslak diskli frenler ve 4x4 çekiş sistemi; ileri/geri yön değişim kumandasına entegre park freni; standart havalı fren sistemi

Elektrik sistemi: 12 V, 174 amper akü, 200 amper alternatör, 3,8 kW/5,1 hp marş gücü

Askı sistemi: Tip III; ELC (elektronik askı kumandası) yönlendirmeli alt askı kolu; tercihe bağlı ön askı sistemi ve ön güç çıkış mili

Hidrolik sistem: 114 litre/dak kapasiteli eğik plakalı pompa, 200 bar; tamamı zaman ve debi kumandalı olmak üzere, yedi adede kadar (dört önde, üç arkada) yön kontrol valfi; alet kullanımı için 55 litre yağ kapasitesi

Kuyruk mili: 540/540E/1.000 veya 540E/1.000/1.000E; 1 3/8 inç, altı veya 21 yivli, elektro-hidrolik kumandalı

Dingiller ve hareket takımı: Flanşlı planet tahrikli dingil; çok plakalı diferansiyel kilidi ve 4x4 çekiş (her ikisi de elektro-hidrolik esaslı); test edilen traktörde, önde 600/70 R28 ve arkada 700/70 R42 ebadında lastikler

Servis ve bakım: 19,5 litre motor yağı (500 saatlik değişim aralığı), 75 litre şanzıman/hidrolik sistem yağı (1.500 saatlik değişim aralığı), 28 litre soğutma sıvısı
 

Benzer Konular