İlk Motorum Suzuki Best110 2004 Modeldi Babamlar O Yıl 260Gold ' u Alınca Kırmızıya Kırmızı Gerek Deyip Yine Kırmızı Renkte Olan Honda Kinetic ' ği Satıp Suzuki ' yi Almışlar Böylece benimde Motorsiklet Serüvenim Başlamış Oldu
Motor Şuan Kumluca Bölge Trafik Denetleme İstasyonunda Ebedi İstirahate Çekildi ;D
Çektiğim Fotoğraflar 2 Yıl Önce 97000 Km ' de Yatak Sarınca Çekildi Şöyle Oldu Anlatayım ;
Bi Yaz Akşamı Arkadaşlarla Kumluca Turuna Çıktık Benim Motor Zaten Alarm Zillerini Çoktan Çalmaya Başlamıştı Demre-Finike Arasında Virajlara Hızlıca Yatıp-Kalkarken Biraz Fazla Sıkıştırmış Olacağım ki Önce Süpaplardan Yükselen Şıkırtılar Kumlucaya Kadar Gittik Dönüştü Son Sürat Tahminen 95-100 Km Ani Bir Motor Kilitlenmesi Akabinde Düşmemek İçin kendime Denge Kurma Çabalarım Ve Sağ Salim Duruş Ben Sağlamım Ama Motor Kendinden Çoktan Geçmiş Gece Gece Ne Olduğunu Tam Anlamasakta Taa Kumluca ' dan Demre ' ye Çeke Çeke Getirdik Sabah Serviste Söktürdük Ki Manzara Bu Bizim Motor Şişmiş Pistonu Kilitlemiş Piston Durunca Krank Milini Kıramamış Ve Pistonu Ezmiş Tabi Silindirin Alt Kısımlarında Da Hasar Vardı Eksantrik Süpapları Ufalamış Bunlar Resimlerde Görüldüğü Gibi İlk Etapta Öğrendiklerimiz Di ;D
Daha Sonra Daha Uygun Fiyata Bu İşi Halledecek Bir Servise Götürdük Ve Acı Gerçekler Oradaydı
Krank Milinde Hafif Eğrilikler Ve Aşınmalar Vardı Piston Kolu Kırılmış Ve Motorun Derinliklerine İlerleyip Ölümcül Hasarı Bırakmış Bu Kadar Değil Artık Hepsi Olacak Ya Daha Önceden Koptuğunu Tahmin Ettiğimiz Marş Motoru Dişlisinin Bir Parçası Kartere İnerek Yağ Dolaşımına Katılmış Ve Debriyaj Kısmına Çomak Etkisi Yaparak Oranın Bırakın Çalışmayı Yeniden Toplanmasını Önleyecek Derecede Hasar Bırakmış ;D
Sonuç Olarak Biz Motoru Yeniden Toplattık Parça Bulamadığımız İçin Bu Süreç Yaklaşık 4 Ay Sürdü Değişen Parçalar İse;
Silindir,Piston-Segman Takımı,Krank,Piston Kolu Takımı,Komple Debriyaj Ve Balatası,2.Vites Dişlisi,Vites Dişlileri Mili(öyle bişeydi adı),Eksantrik Mili,Dişlisi Ve Zinciri,Süpaplar,Silindir Üst Kapak Ve Bilimum İncik Boncuk Parça,Vida,Conta,Keçe İşçilik dahil Tüm Bunlar 1500 Lira Gibi Bir Rakam Tutmuştu
Suzukinin Parçaları Çok Pahalı Sadece Silindir Bile 350 Liraydı cöö-*s
Marş Motorunu Da Değiştirecektim Fakat Bulamamıştık zateb 250 Lira Diyolardı Çıldırmış Olmalılar bay-*s
Tabi 97 Bine Gelene Kadar Neler Değiştirmedik Ki 8 Tane Arka Lastik 5 Tane Ön Lastik 2 Kez Takla Attım Sağ Grenajlar 2 Kez Komple Değişmişti Arka Amortisörleri 3 Kez Değiştirdim 2 Kez Ön Disk Değişti Sanırım Daha Vardır Da Aklıma Gelmiyor ;D
Tabi 1500 Lirayı Verip Birde Dikiş Tutmaması Gibi Bir Durum Söz Konusu Olmuştu Yaklaşık 6 Ay Gibi Hunharca Kullanım Süresi Sonunda Bizim Debriyaj Çoktan Bitmişti
Suzuki Sağlam Motor Vesselam ))) )))
En Sonunda Da Geçen Yıl Ramazan Ayında Kumluca Bölge Trafik Radara Girince Ruhsat Sordu Ruhsat Mı O Nasıl Bişey Yeniyo Mu Dedim Bağladılar zuha-*-s
Suzuki Gidince Yerine Yamaha CryptonR Aldım Tabi Motor Mavi Olunca Maviye Mavi Gerek Diyerek Bide 'Bağcık' Aldık
Motor Şuan Kumluca Bölge Trafik Denetleme İstasyonunda Ebedi İstirahate Çekildi ;D
Çektiğim Fotoğraflar 2 Yıl Önce 97000 Km ' de Yatak Sarınca Çekildi Şöyle Oldu Anlatayım ;
Bi Yaz Akşamı Arkadaşlarla Kumluca Turuna Çıktık Benim Motor Zaten Alarm Zillerini Çoktan Çalmaya Başlamıştı Demre-Finike Arasında Virajlara Hızlıca Yatıp-Kalkarken Biraz Fazla Sıkıştırmış Olacağım ki Önce Süpaplardan Yükselen Şıkırtılar Kumlucaya Kadar Gittik Dönüştü Son Sürat Tahminen 95-100 Km Ani Bir Motor Kilitlenmesi Akabinde Düşmemek İçin kendime Denge Kurma Çabalarım Ve Sağ Salim Duruş Ben Sağlamım Ama Motor Kendinden Çoktan Geçmiş Gece Gece Ne Olduğunu Tam Anlamasakta Taa Kumluca ' dan Demre ' ye Çeke Çeke Getirdik Sabah Serviste Söktürdük Ki Manzara Bu Bizim Motor Şişmiş Pistonu Kilitlemiş Piston Durunca Krank Milini Kıramamış Ve Pistonu Ezmiş Tabi Silindirin Alt Kısımlarında Da Hasar Vardı Eksantrik Süpapları Ufalamış Bunlar Resimlerde Görüldüğü Gibi İlk Etapta Öğrendiklerimiz Di ;D
Daha Sonra Daha Uygun Fiyata Bu İşi Halledecek Bir Servise Götürdük Ve Acı Gerçekler Oradaydı
Krank Milinde Hafif Eğrilikler Ve Aşınmalar Vardı Piston Kolu Kırılmış Ve Motorun Derinliklerine İlerleyip Ölümcül Hasarı Bırakmış Bu Kadar Değil Artık Hepsi Olacak Ya Daha Önceden Koptuğunu Tahmin Ettiğimiz Marş Motoru Dişlisinin Bir Parçası Kartere İnerek Yağ Dolaşımına Katılmış Ve Debriyaj Kısmına Çomak Etkisi Yaparak Oranın Bırakın Çalışmayı Yeniden Toplanmasını Önleyecek Derecede Hasar Bırakmış ;D
Sonuç Olarak Biz Motoru Yeniden Toplattık Parça Bulamadığımız İçin Bu Süreç Yaklaşık 4 Ay Sürdü Değişen Parçalar İse;
Silindir,Piston-Segman Takımı,Krank,Piston Kolu Takımı,Komple Debriyaj Ve Balatası,2.Vites Dişlisi,Vites Dişlileri Mili(öyle bişeydi adı),Eksantrik Mili,Dişlisi Ve Zinciri,Süpaplar,Silindir Üst Kapak Ve Bilimum İncik Boncuk Parça,Vida,Conta,Keçe İşçilik dahil Tüm Bunlar 1500 Lira Gibi Bir Rakam Tutmuştu
Suzukinin Parçaları Çok Pahalı Sadece Silindir Bile 350 Liraydı cöö-*s
Marş Motorunu Da Değiştirecektim Fakat Bulamamıştık zateb 250 Lira Diyolardı Çıldırmış Olmalılar bay-*s
Tabi 97 Bine Gelene Kadar Neler Değiştirmedik Ki 8 Tane Arka Lastik 5 Tane Ön Lastik 2 Kez Takla Attım Sağ Grenajlar 2 Kez Komple Değişmişti Arka Amortisörleri 3 Kez Değiştirdim 2 Kez Ön Disk Değişti Sanırım Daha Vardır Da Aklıma Gelmiyor ;D
Tabi 1500 Lirayı Verip Birde Dikiş Tutmaması Gibi Bir Durum Söz Konusu Olmuştu Yaklaşık 6 Ay Gibi Hunharca Kullanım Süresi Sonunda Bizim Debriyaj Çoktan Bitmişti
Suzuki Sağlam Motor Vesselam ))) )))
En Sonunda Da Geçen Yıl Ramazan Ayında Kumluca Bölge Trafik Radara Girince Ruhsat Sordu Ruhsat Mı O Nasıl Bişey Yeniyo Mu Dedim Bağladılar zuha-*-s
Suzuki Gidince Yerine Yamaha CryptonR Aldım Tabi Motor Mavi Olunca Maviye Mavi Gerek Diyerek Bide 'Bağcık' Aldık