Japonlar, Türk Zeytin ve Zeytinyağı Yiyecek

Dünyanın İkinci Büyük Ekonomisi Japonyada, Sağlıklı Beslenme Bilincinin Artışına Paralel Olarak Zeytinyağı Tüketimi de Katlanarak Artıyor.

--------------------------------------------------------------------------------






Dünyanın ikinci büyük ekonomisi Japonya ' da, sağlıklı beslenme bilincinin artışına paralel olarak zeytinyağı tüketimi de katlanarak artıyor. Bugüne kadar İtalyan ve İspanyolların hakim olduğu Japonya pazarından daha fazla pay almak için Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), Chiba şehrinde düzenlenen Foodex 34. Gıda ve İçecek Fuarı ' na bir stantla katılarak Türk zeytin ve zeytinyağını tanıttı.

ZZTK Yönetim Kurulu Başkan Vekili Metin Ölken ve Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Raportörü Alper Alpar, Japonya, Çin ve Tayvan başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerinden gelen zeytin ve zeytinyağı alıcılarına Türk pazarının büyüklüğü ve kalitesi hakkında bilgi aktardı.

ZZTK Başkanı Ölken, Türkiye Millî Katılım Organizasyonu İhracatı Geliştirme Merkezi (İGEME) ' nin organizasyonuyla gidilen Foodex 34. Gıda ve İçecek Fuarı ' na katılan alıcıların talep ettiği ürün gamının çok geniş olduğunu belirtti. Ölken, 'Bazı firmalar meyvemsi sızma zeytinyağı isterken bazıları özel tasarımlı şişelerde ambalajlı talep ediyor. Bazıları da yüksek hacimli zeytinyağı alımı yapıp yapamayacağını araştırıyor. Japon ithalatçılar, alım öncesinde ihracatçıları uzun soluklu bir deneme sürecinden geçiriyor. Yazışma yoluyla kendilerine gönderilen teklifleri ciddiye almıyorlar. Japonya ' ya mal satmak isteyen firmalarımızın, bizzat gelerek fuarlarda ürünlerini tanıtması ve Japon ithalatçılarla yüz yüze görüşmesi gerekiyor.' dedi.

Sofralık zeytinde ise talep edilen çeşidin daha fazla olduğunu anlatan Metin Ölken, 'Standımızı ziyaret eden ithalatçılar, zeytini çerez şeklinde temin etmelerinin mümkün olup olmadığını sordu. Stantta yaptırılan tadımlarda sızma zeytinyağımız, yeşil zeytin, soslu dilimli zeytin, siyah zeytin, siyah ve yeşil zeytin ezmeleri sunuldu ve Japon alıcılar tarafından beğenildi.' şeklinde konuştu.

Fuarda İtalya, İspanya ve Tunus gibi zeytin ve zeytinyağı üreticisi ülkelerin, tanıtım çalışmaları yanında konferans düzenleyerek zeytin ve zeytinyağlarının özelliklerini, kalitesini, dünya üretimi ve dış ticaretindeki ağırlıklarını vurgulayacak biçimde sunuş yaptığını aktaran Ölken, ZZTK olarak önümüzdeki yıllardaki fuarlarda Türk mutfağı köşesi de düzenleyeceklerini, tanınmış şeflerin sunumlarıyla Türk yemeklerini tattırmayı düşündüklerini, ayrıca konferans ve seminer seçeneklerini de gündemlerine aldıklarını söyledi.

Türkiye ' nin zeytinyağı ihracatı, son üç yıldır genel olarak gerilerken Japonya ' ya ise artıyor. Bu ülkeye, 2005 yılında 3 milyon 285 bin 566 dolarlık zeytinyağı ihraç edilmişken 2006 ' da 6 milyon 556 bin 267 dolara ulaşıldı. Japonya ' ya zeytinyağı ihracatı 2007 yılında 8 milyon 4 bin 806, 2008 ' de 10 milyon 790 bin 37 dolara çıktı. Bu da 2005 yılına göre yüzde 230 ' luk artışa tekabül ediyor.
 

Benzer Konular