4,29 liralık bir litre benzinin 2,5 lirası devlete gidiyor. Uluslararası piyasalarda artan petrol fiyatları benzine zam olarak yansıyor. Yılbaşında 3,90 TL olan benzin fiyatları yapılan zamlarla 22 Şubat ' ta 4 lirayı aştı. Mart ' ta üç kez zamlanan petrol fiyatları, Nisan ' da da bir kez zamlandı ve 4,20 TL ' ye ulaştı.
3 Mayıs ' taki zamla birlikte 95 oktan kurşunsuz benzin 4,29 liraya kadar yükseldi. Benzin fiyatlarındaki artış nedeniyle kimi akaryakıt şirketlerini, kimi hükümeti eleştiriyor.
2,5 LİRASI DEVLETE
Avrupa ' nın en pahalı benzinini kullanan Türkiye ' de bir litre benzinin vergisiz fiyatı 1,7486 TL düzeyinde bulunuyor. ÖTV ve KDV ' nin de eklenmesiyle benzinin fiyatı 4,29 TL ' ye ulaşıyor. Bir başka deyişle benzin alanlar 4,29 liranın 2,5 lirasını devlete ödemiş oluyor.
HÜKÜMET VERGİ İNDİRİMİNE YANAŞMIYOR
Benzin fiyatlarındaki vergi yüküne karşın hükümet vergi indirimine yanaşmıyor; akaryakıt şirketlerinden fedakarlık istiyor.
Maliye Bakanı Şimşek son açıklamasında, ' ' Akaryakıt ürünleriyle iştigal eden firmaların kâr marjlarının Avrupa ' nın üzerinde olduğunu biliyoruz. Türkiye ' de yüzde 9, Avrupa ' da yüzde 6 civarında olduğunu da biliyoruz. Tabii ki herkes üzerine düşen fedakarlığı yaparsa iyi olur ' ' demişti.
ŞİRKETLER MALİYETTEN YAKINIYOR
Sektör temsilcileri kârın Avrupa ' dan yüksek olduğunu belirtiyor ancak maliyetlerin de yüksek olmasından yakınıyor. Temsilciler, 'Avrupa ' da vergi akaryakıt ithal edildikten üç ay sonra ödeniyor. Bizde ise pompadan akınca ödüyorsun' diyor.
3 Mayıs ' taki zamla birlikte 95 oktan kurşunsuz benzin 4,29 liraya kadar yükseldi. Benzin fiyatlarındaki artış nedeniyle kimi akaryakıt şirketlerini, kimi hükümeti eleştiriyor.
2,5 LİRASI DEVLETE
Avrupa ' nın en pahalı benzinini kullanan Türkiye ' de bir litre benzinin vergisiz fiyatı 1,7486 TL düzeyinde bulunuyor. ÖTV ve KDV ' nin de eklenmesiyle benzinin fiyatı 4,29 TL ' ye ulaşıyor. Bir başka deyişle benzin alanlar 4,29 liranın 2,5 lirasını devlete ödemiş oluyor.
HÜKÜMET VERGİ İNDİRİMİNE YANAŞMIYOR
Benzin fiyatlarındaki vergi yüküne karşın hükümet vergi indirimine yanaşmıyor; akaryakıt şirketlerinden fedakarlık istiyor.
Maliye Bakanı Şimşek son açıklamasında, ' ' Akaryakıt ürünleriyle iştigal eden firmaların kâr marjlarının Avrupa ' nın üzerinde olduğunu biliyoruz. Türkiye ' de yüzde 9, Avrupa ' da yüzde 6 civarında olduğunu da biliyoruz. Tabii ki herkes üzerine düşen fedakarlığı yaparsa iyi olur ' ' demişti.
ŞİRKETLER MALİYETTEN YAKINIYOR
Sektör temsilcileri kârın Avrupa ' dan yüksek olduğunu belirtiyor ancak maliyetlerin de yüksek olmasından yakınıyor. Temsilciler, 'Avrupa ' da vergi akaryakıt ithal edildikten üç ay sonra ödeniyor. Bizde ise pompadan akınca ödüyorsun' diyor.