İlk otomobili almak

Merhaba,

Çocukluğumdan beri traktör kullanıyorum. Arabayı sadece ehliyet alırken kullandım 10 yıl olmuştur.

Aracı daha çok şehir içi ve hafta sonu köye gidip gelmek için kullanacağım.

Hatchbag alıp biraz öğrenince belki satar station vagon falan alırım diye düşünüyorum. (Aslında station vagon köyden eşya taşımak için çok daha iyi ama)
Bu nedenle polo golf gibi bir şey düşünüyorum.

Dizel mi benzin mi?:

Dizelde buji vs olmadığı için traktörde alışık olduğum için daha yakın geliyor. Yakıt tasarrufu 2. plan şimdilik. Dizelin bakımı ağırdır falan diyorlar. Titiz biriyim bakımlarını aksatmam zaten. Sizce hangisi? Benzinli alsan tüp taktırmak durumundasın. Oda orjinal falan değilse uğraş dur.

Önden çekiş-arkadan itiş mi?:

Arkadan itişli araçların daha iyi olacağını düşünüyorum. Hangisi daha az bakım gerektirir?

Otomatik-manuel?


2.elde otomatik araç alınmaz sanırım.

Öğrenme işini gece geç saatlerde yapmayı düşünüyorum. Çok zorluk çekmem ama öğretecek kimse yok. Özellikle ışıkta beklemek gözümde büyüyor. Yeşil yanar yanmaz kornaya basıyor adam. Birde arabanın önü arkası tam görünmüyor.
 
merhabalar,simdiden hayırlı olsun kazasız belasız insallah.

1-)hb-sw-sedan-suv cok farketmez,sadece kücük arabaların park avantajı oluyor. altı yüksek araba tercih sebebidir.

2-)*yılda 15k km üstü yapanlara dizel,altında ve kısa mesafe kullananlara benzinli motor öneriliyor. (dizelin daha gec ısındıgı söyleniyor).
*arabalar bakımlı oldugu sürece sıkıntı yasamazsınız,yinede dizel tercih sebebidir. bakımlarını yaptırdıgınız sürece sıkıntı yasatmaz.(400.000 km de araba kullanıcısıyız)

3-) sizin belirttiğiniz kriterlerde arabalar genelde önden çekişli oluyor,pickuplarda veya sedanlarda büyük oranda arkadan itis oluyor.

4-) otomatik vites büyük rahatlık,yağ bakımları zamanında yapıldıysa ve cvt & tam otomatik ise sıkıntı yaşamazsınız. (vw dsg-renault edc-yarı otomatikler sorun cıkarmaya meyillidir) (zf markası-aisin-tam otomatikler-cvt (kayışlı yarı otomatik) sanzımanlar bakım yapılırsa pek sıkıntı cıkarmaz.)

5-) gece geç saat iyi bir tercih değil,sakin yollarda arabayı tanımanızı tavsiye ederim. traktör tecrübeniz var ise arabada yabancılık çekmezsiniz sadece panik yapmayın her sey hallolur.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*toyota corolla-hyundai accent & era vs tarzı japon arabalarını tercih ederseniz sıkıntı yaşamazsınız.

*alacağınız arabayı expere göstermelisniiz,tüv süd expere iyi diyorlar her yerde subesi var araştırın. garanti verdikleri koşullar bile oluyor.

*kaporta hasarlarını cok kafaya takmayın arabanın motor durumu,yürüyeni,şasesi daha önemli bir kıstastır.(hasarda düzeltise bile deger düser)

yapmanız gereken bakımları kitapcıktan veya arabanın bakım periyotları cizelgesinden zamanında yapmalsınız.
*10.000 km de bir yağ değişimi
*5 yıl,x km de bir lastik değişimi.
*fren hidrolikleri-radyatör sıvıları-klima radyatörü vs seylerin degisimleri temizlikleri.
*debriyaj balatası-fren balataları. aynı zamanda hidrolik rulmanları vs
*v kayısı-triger zinciri
*antifiriz

bu periyotları zamanında yaparsanız arabanız uzun ömürlü olur,bakımlı araba tercih edin.

1.000.000 km gören hyundai taksiler de var 140.000 de 2. motorunu yaptıran hyundailerde var.
 
Albea ya da palio 1.3 mjet süper bir arabadır. Yalnız kazasız olsun. İyi bakarsan 800.000 km motor ömrü var. 300bin ön takım yaptıran var. Motoru sorunsuzdur. Sadece turbo ve enjektör bakımı masraflıdır. Ayrıca zincir triger vardır. Kayış sıyırma derdi yoktur. Benzinliside fena değildir.
Hyundai accent era 1.4-1.6 benzinli sorunsuzdur. Yalnız temizi zor bulunur ve pahalıdır.
Renault clio 2 1.4 güzel arabadır. Yalnız 16 valf olsun 8 valfler conta yakar sürekli.
Renault kangoo 1.4 16 valf çok az bulunur otomobil olarak geçer.tam aranan araba.
Megane 1 1.4 16 v altı yüksektir. Güzel arabadır.
Dacıa logan benzinli 16valf tam bir köy arabasıdır. Altı yüksek şasi sağlam (modern toros)
1)Fiat albea palio (dizel)
2)Hyundai accent era (benzin)
3)Renault megane 1,clio 2,kangoo 2.(benzin ve 16 valf) ,logan 16 valf
Bunların hepsi iyi ve eski arabalara göre konforludur. Parçası ucuzdur ve ustası her yerde bulunur. Çıkma motor şanzıman bir siperişle gelir. Piyasası her zaman olur.
Volkswagen parça pahalıdır . polo classiclerin kronik sorunu vardır. Piyasası düşük, yakıtı fazladır. Golf altı çok alçak şanzıman patlatan var.
Dizel fiat mjet harici yakıt seçer masraflıdır. Sadece 1 enjektör bile 500 liradan başlar. Renault dizel parça çok pahalıdır.
Toyota parçaları pahalı altı alçak. Ford parça pahalı yakıt fazla aşırı sağlam.benzinlilerde kronik sorun var.
Connect 1.8 motor sağlamdır ama minibüs gibi yakar.
 

Benzer Konular