Hidrojen yakıtı sistemi


Her seyden once bir yakit sistemi olarak degil !
Yakit destek sistemi olarak calistigi icin yakit taasarruf sistemi oluyor mazota gore yanma hizi daha ani oldugunda haznedeki butun mazotu tutusturuyor cig mazot birakmiyor cig gaz atmiyor tipki benzinli arabalarda iridyum bujinin calisma mantigi gibi dusun ve carbon clean yaparak

Adam aslinda kendi roportajda acik acik anlatiyor neyi nerde nasil kullandiklarini https://youtu.be/kjg-_2iCPqQ
 
Unutmayalim arkadaslar deneysel cesme suyuyla bakir tel elektrolizi gibi basit dusunmeyin 1000 km yetecek sulandirilmis potasyumhidroksit solusyonu ile platinyum plakalar arasinda elektroliz sistemi min. 3000cc motora kadar yetecek bir yakit destek sistemi elbetteki 3000cc nin uzerinde urunleride var
 
Kardesim ben kimsenin savunucusu degilim
Bende bir takim kimya bilgisine sahibim
Bir zamanlar rontgen banyosu sularindan ons ons gumus elde eden bir sistemim vardi

İste senin burada sıkıstigin gibi tum firmalarda burada sıkısmislar su yada saf su koymaktan...adamlar solusyon olarak sulandirilmis potasyum hidroksit kullaniyorlar fark burada bu adamlarda zamaninda senin bakir cubuk erittigin gibi plaka plaka metal eritmisler suan icin bunu ticari patent geregi soylemem dogru olmaya bilir kullandiklari metali ama sen bakir kullanirken onlar platinyum kullanmislar 10 yillik musterileri var cokca 10 yil dayanmis bir sistem hatta 2003 ten beri neredeyse 15 yil

Gelelim alman ve japon muh lerin durumun farkindaliklarina asagiya link koyuyorum izlersiniz

https://youtu.be/KbyuvnrdJZk

Ben mecburdum kara duman atiyordu muayeneden emisyondan gecemezdim ve 650 tl yi bosada olsa harcayabilicegim bir butcem vardi bir kumar oynadim ve tuttu

Eeee ne var bu videoda? Hidrojenin ne kadar muazzam bir yakıt olduğunu çocuklar bile biliyor. Üretimi ve depolanması ticari değil bu kadar basit.

Otomobilin kapısına Hydrogen fuel cell yazmakla araç kanatlanıyor mu? Gönderdiğin videodaki araç hareket bile etmiyor ki yakıt hücresi bambaşka bir teknoloji. Ortaokulda fen bilgisi derslerine biraz ilgi gösterseydin böyle yanılmaz ve insanları yanıltmazdın. Konu ile o kadar ilgin yok ki elektrolizin saf su ile olacağını yazmışsın :) Daha da diyecek bir şey yok :)
 
Eeee ne var bu videoda? Hidrojenin ne kadar muazzam bir yakıt olduğunu çocuklar bile biliyor. Üretimi ve depolanması ticari değil bu kadar basit.

Otomobilin kapısına Hydrogen fuel cell yazmakla araç kanatlanıyor mu? Gönderdiğin videodaki araç hareket bile etmiyor ki yakıt hücresi bambaşka bir teknoloji. Ortaokulda fen bilgisi derslerine biraz ilgi gösterseydin böyle yanılmaz ve insanları yanıltmazdın. Konu ile o kadar ilgin yok ki elektrolizin saf su ile olacağını yazmışsın :) Daha da diyecek bir şey yok :)

Arkadas sen Ortaokul kitaplarina devam et benim sana soyleyecek baska bir lafim yok sen orada kalmissin
bir isi iyi yapabildigini sanip

Hadi ben birsey bilmiyorum Videosunu gonderdigim anlatan adam odtu makine muh. O dami yalan yanlis biliyor yani [emoji23]

Su veya safsu yazdim dikkatini cekerim suve turevi demek istedim anektodlara takilmissin

Saf su içinde önceden var olan minerallerin, damıtma gibi yöntemlerle, alınmış olduğu sudur.

H2O =Su dur. Saf suda da H2O vardir sadece mineral yoktur hidrojensiz su olmayacagi gibi oksijensizde su olmaz benim babam saf su imalatcisiydi

Hadi sen Ortaokul anilarina don kardesim
 
Arkadas sen Ortaokul kitaplarina devam et benim sana soyleyecek baska bir lafim yok sen orada kalmissin
bir isi iyi yapabildigini sanip

Hadi ben birsey bilmiyorum Videosunu gonderdigim anlatan adam odtu makine muh. O dami yalan yanlis biliyor yani [emoji23]

Su veya safsu yazdim dikkatini cekerim suve turevi demek istedim anektodlara takilmissin

Saf su içinde önceden var olan minerallerin, damıtma gibi yöntemlerle, alınmış olduğu sudur.

H2O =Su dur. Saf suda da H2O vardir sadece mineral yoktur hidrojensiz su olmayacagi gibi oksijensizde su olmaz benim babam saf su imalatcisiydi

Hadi sen Ortaokul anilarina don kardesim

Şahane aydınlandım sayende. Saf suyun ne olduğunu, suyun H2O olduğunu falan öğrendim :) suyla çalışan motoru yapmaya çok yakınsın. Ha gayret
 
Yürü git bak işine. Katalitik konvertör ve egr yi iptal etmişsin. Muayeneden kalacağım diye ne olduğu belirsiz bir zihni sinir icadını övüyorsun burada. Koskoca mühendislik devleri emisyon için katalitik konvertör, egr, dpf gibi sistemlere dünyanın ar-ge yatırımını yapıyor senin konyalı ustan hepsini çöpe atıyor he mi?

Köylüdür çiftçidir bunların kafası basmaz diye reklam yapmaya mı geldin? Sana inanan varsa 650 değil 3650 lira versin ne taktırıyorsa taktırsın.
 
Bir de yazılımlı araba kullanıyormuş. Yazılıma da meraklıymış. Bak hele bak. 2-3 kişi paslaşa paslaşa yorum yapıyorlar, forum yönetimi de ayakta uyuyor. Garibanın birini dolandırsalar ne yapacaksınız ey forum yönetimi ??
 
Hidrojen gazı yanıcı özelliğe sahiptir, oksijen yakıcı özelliktedir.Yanma süresi kısaldığı için piston kafaları erimiyor.
Sıkışan hava yakıt karışımı sıcaklığı artar ve belli derecede patlar.
Motor kompresyon (sıkıştırma) oranları değişmez ve motor ömrü uzamaz.
Asit içine metal parçası atılırsa hidrojen gazı çıkışı gözlenir.Saflık derecesi değişkendir.
Kullanım süresi uzun asit solüsyonu ve metal kullanılmış,
Mazot + hidrojen yakıt olarak kullanılmış.
Emisyonlar 1 ppm altında denilmiş, yanma sonucu karbondioksit,karbonmonoksit, azotoksit ve kurum( partikül,minik parçacık) çıkar.Emisyonlara katkısı var denilemez,Euro4 standartları 0,025 ppm seviyelerindedeir.
Sistem maliyetleri uygunsa kullanılabilir, asit solüsyonu tehlikeli madde, dikkatli kullanmak gerekir.
 
Solüsyon dediğin bildiğin kosnik.
Atarken biraz usturuplu atın, silindir kapağının sürekli soğuk kaldığını iddaa ediyorsunuz bu gerçek dışı, zaten silindir kapağının sürekli soğuk olması motor çalışma sistemine zararlı.
Siz burdakileri geleneksel cifcilerler karışırmışsınız, ortama biraz göz atarsaniz durumun öyle olmadığını anlarsın.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Yürü git bak işine. Katalitik konvertör ve egr yi iptal etmişsin. Muayeneden kalacağım diye ne olduğu belirsiz bir zihni sinir icadını övüyorsun burada. Koskoca mühendislik devleri emisyon için katalitik konvertör, egr, dpf gibi sistemlere dünyanın ar-ge yatırımını yapıyor senin konyalı ustan hepsini çöpe atıyor he mi?

Köylüdür çiftçidir bunların kafası basmaz diye reklam yapmaya mı geldin? Sana inanan varsa 650 değil 3650 lira versin ne taktırıyorsa taktırsın.

Ben sana konuşulacaklarımı konustum. ama haddini aşıyorsun hem kimseye birsey kanitlamak pesinde degilim sende hic birseyi bizlere kanitlamak zorunda degilsin.
Hic kimsenin yonlendirmesiyle ne yapacima karar veren bir yapi icerisinde asla bulunmam

Bunuda konudaki diger arkadaslar icin yaziyorum

Evet aracim yili ve km si geregi katalitik konvertoru doldu yenisi 2200 tl bosalttim

Egr min tapasi firladi yola giderken bu fortlarda kronik yenisi 850 tl iptaline karar verdik

Ben araca keyfi bir yaptirim uygulamadim arizalanan yerlere ekonomik ama performans saglayacagi bir sistem uyguladim

Ha yazilima gelince yol 2012 den beri kullaniyorum5. Senesi halen daha yol bilgisayarinda 2 litrelik bir yakit tasarrufu sagladigini gosteriyor yakitimdan cok memnunum keyfi bir yontem degildi bilincli olarak yaptirdim 900 tl harcadim o zamanlar...hala parasini defalarca amorti etti.

Beni buralardan vurmaya calisiyor o arkadas konuya donsun bence

Reklam yapiyorsun demis arkadas ben konuyu acarken ne bir kan bagim ne bir ticari bagim olmadigini soylemistim sizlere

Ovuyorsun demis Ben kimseyi ovmuyorum kullandigim icin tavsiye ediyorum

https://youtu.be/fKjreLnSWzE
 
Bir de yazılımlı araba kullanıyormuş. Yazılıma da meraklıymış. Bak hele bak. 2-3 kişi paslaşa paslaşa yorum yapıyorlar, forum yönetimi de ayakta uyuyor. Garibanın birini dolandırsalar ne yapacaksınız ey forum yönetimi ??

Evet bende forum yonetimini merak ediyorum neden mudahale etmiyorlar?

Ben bir reklami yada kendimi yada birisini ovmuyorum konuyu bile ben açmadım yardimci olmamı istediler eğer bir reklam olarak goruyorsanız... kendimi yada birilerini ovmedigimi anlatamiyorum galiba ?

kendimi ovsem ben soyle ucuyorum ben soyle kaciyorum su kadar az yakiyorum Ama SÖYLEMEM der gecerdim ben paylasimci olmaya calisiyorum bakin bunlarda var haberiniz olsun demeye calisiyorum

Kavgaci bir yapiya bürünmemeye calisiyorum yoksa paylasim olmaz kardeslik olmaz

Cogu insan bilmiyor ki eski mekanik motorlarin yeni elektronik motorlara kiyasla daha uzun omurlu oldugunu

HEPİMİZ BİLİYORUZ ;
Gundemde bir konu var Abd nin neden kyoto protokolunu izalamadığı olay diye

Bir kac ciftcilik konusunda olan tv kanallari yeni traktörleri anlatirken emisyon konusuna cok ozen gostererek anlatiyorlar

Ulkemizinde imzaladigi kyoto protokolu geregi artik stage 0 moto asla uretilmiycek tier 3 lerde Euro 4 lerin scr li sinifinda uretilmeye ozen gosterilecek bu demek oluyor ki emisyonda egzostdan su sadece buhari cikartmak

İste az once konusu gecen EGR kat kon. DPF ve SRC vb teknolojilerde geregini yerine getiren cihazlar havayi kirletmeyen EURO motor teknolojisi gereksinimleri
Buraya kadar sorun yok
Hepimizi biliyoruz

Lakin gaz cikisini gorece aksatan cihazlar motoru kismen boguk calistiriyorlar kurum daha cabuk olusuyor bir yandan turboda basiyor havayi celik pistonda olsa titanyum piston olmadigini icin asinmalara basliyor gidiyor yani motorun omrunden neyse konu dagiliyor
 
Solüsyon dediğin bildiğin kosnik.
Atarken biraz usturuplu atın, silindir kapağının sürekli soğuk kaldığını iddaa ediyorsunuz bu gerçek dışı, zaten silindir kapağının sürekli soğuk olması motor çalışma sistemine zararlı.
Siz burdakileri geleneksel cifcilerler karışırmışsınız, ortama biraz göz atarsaniz durumun öyle olmadığını anlarsın.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

olumsuzda olsa yorumunuza tesekkur ederim cunki guzel bir konuya dokunmissunuz

Hocam ben silindir kapagina elinizi tuttugunuzda buz etkisi yapiyor demedim ki yazilarimi dikkatli okumamissiniz önyargili davranarak okumayin

Eskiye gore patlama oranlari dahada kisaldigi icin isinmasi gorece daha serin oluyor dedim su kalanallari daha iyi calisiyor yani 83derceden 81 dereceye ve bu gercek disi değil gercegin ta kendisi cunki anlik isinma uzun surmuyor ama su devirdaimi eskisi gibi ayni hizda calisiyor

Ben herkesin bilgisine saygi duyuyorum...
herkes buraya birseyler ogretmeye gelmis gibi anlatiyor kendini. sizler neden ogrenmeye de geldigini unutuyorsunuz?
Burasi bir paylasim platformu bende soruyorum tavsiye aliyorum ama bildiklerimi de anlatiyorum
 
Hidrojen gazı yanıcı özelliğe sahiptir, oksijen yakıcı özelliktedir.Yanma süresi kısaldığı için piston kafaları erimiyor.
Sıkışan hava yakıt karışımı sıcaklığı artar ve belli derecede patlar.
Motor kompresyon (sıkıştırma) oranları değişmez ve motor ömrü uzamaz.
Asit içine metal parçası atılırsa hidrojen gazı çıkışı gözlenir.Saflık derecesi değişkendir.
Kullanım süresi uzun asit solüsyonu ve metal kullanılmış,
Mazot + hidrojen yakıt olarak kullanılmış.
Emisyonlar 1 ppm altında denilmiş, yanma sonucu karbondioksit,karbonmonoksit, azotoksit ve kurum( partikül,minik parçacık) çıkar.Emisyonlara katkısı var denilemez,Euro4 standartları 0,025 ppm seviyelerindedeir.
Sistem maliyetleri uygunsa kullanılabilir, asit solüsyonu tehlikeli madde, dikkatli kullanmak gerekir.

Hocam tesekkurler
Ama[emoji5] lutfen bari siz demeyin oyle kendiniz soyluyorsunuz Yanma süresi kısaldığı için piston kafaları erimiyor demissiniz ve de motorda gözle gorulur bir kurum temizligi aciga cikiyor bu motor omrunuzu uzatmak degildirde ya nedir ?[emoji6]

4,5 birim civari emisyon degerim vardi suan 0.5 birim degerleri gosteririm bayram sonrası cunki artik cig gaz atmiyor eskiden acik ve sakin havada arabanin arkasinda duramazdim koku bunaltirdi simdi dibine kadar egiliyorum cok birsey alaniyorum

Ebetteki bir SRC degil ama fabrika verilerinin daha da altinda bir oran cikiyor Tuv Türkculer sasirmis acaba makinami bozuk diye ertesi sene gelince adamlar arabayi tanimislar boylede bir olay gerçekleşmiş
 
Hocam tesekkurler
Ama[emoji5] lutfen bari siz demeyin oyle kendiniz soyluyorsunuz Yanma süresi kısaldığı için piston kafaları erimiyor demissiniz ve de motorda gözle gorulur bir kurum temizligi aciga cikiyor bu motor omrunuzu uzatmak degildirde ya nedir ?[emoji6]

4,5 birim civari emisyon degerim vardi suan 0.5 birim degerleri gosteririm bayram sonrası cunki artik cig gaz atmiyor eskiden acik ve sakin havada arabanin arkasinda duramazdim koku bunaltirdi simdi dibine kadar egiliyorum cok birsey alaniyorum

Ebetteki bir SRC degil ama fabrika verilerinin daha da altinda bir oran cikiyor Tuv Türkculer sasirmis acaba makinami bozuk diye ertesi sene gelince adamlar arabayi tanimislar boylede bir olay gerçekleşmiş

Soba zehirlenmelerinde insanlar ölüyor, karbonmonoksit gaz kokusu yok, egzozda kurum koku yapıyor.SCR %32,5 üre çözeltisi(Ad-blue) azot oksit gazıyla tepkimeye girerek su buharı ve azot gazı oluşturuyor.Püskürtme tiplerine göre SCR ler değişir. Piyasada 3. nesil SCR makineler var.Zaten havanın %21 oksijen %78 azot gazından oluşuyor.Pistonda gömlek yüzeyi gözeneklidir, eskiden taşlama yapılırdı, şimdi honlama yapılıyor, bir miktar yüzeyin kurum tutmasında fayda var,sıkıştırma oranı iyileşir.Yeni motor fazla yakar.
Yanma kalitesi ve süresi iyileşmiş.
Karbon(C),yakıt + oksijen(O^2) ; karbondioksit(CO^2)
Azot (N^2) + oksijen ; azotokist (NO^x)
Seçici katalitik indirgeme SCR
Üre + Azotoksit ; su buharı, azot gazı
 
Bir de yazılımlı araba kullanıyormuş. Yazılıma da meraklıymış. Bak hele bak. 2-3 kişi paslaşa paslaşa yorum yapıyorlar, forum yönetimi de ayakta uyuyor. Garibanın birini dolandırsalar ne yapacaksınız ey forum yönetimi ??

Arkadaş ayıp etmiş,paslaşma diye bir şey yok,Kubilay arkadaşıda sitede yazan diğer arkadaşlar kadar bilirim.Konuyu ben açtım.,çünkü uygulamayı merak ettim.Yaşı 25 'in altında olanlar muhtemel tüm benzinli araçları lpg opsiyonlu bilir. Daha eskiler lpg konusunda ne fırtınalar estiğini iyi bilir.Yok motoru yer.,yok günler vs.Tum mevzuları bugünkü uygulanışı ve garipliği nedeniyle asıl yakıtlardan biri haline dönüştü. Eğer böyle bir uygulama varsa,değil %20-40 Benim içi %10 bile kullanışlıdır derim.Ha dediginiz gibi yse bir zamanlar motor up lar444 ler gibi olur.Silinir giderler. Konunun açılmasının bi faydası da konunun konuşulması,tabiki tüm yönleriyle...
Ama itham etmeden selam ile...
Bu sistemi yaptirirsamda işe yaramazsa buradanda yazarim#uzak durun,dolandırıyorla#r derim...
 
Arkadaş ayıp etmiş,paslaşma diye bir şey yok,Kubilay arkadaşıda sitede yazan diğer arkadaşlar kadar bilirim.Konuyu ben açtım.,çünkü uygulamayı merak ettim.Yaşı 25 'in altında olanlar muhtemel tüm benzinli araçları lpg opsiyonlu bilir. Daha eskiler lpg konusunda ne fırtınalar estiğini iyi bilir.Yok motoru yer.,yok günler vs.Tum mevzuları bugünkü uygulanışı ve garipliği nedeniyle asıl yakıtlardan biri haline dönüştü. Eğer böyle bir uygulama varsa,değil %20-40 Benim içi %10 bile kullanışlıdır derim.Ha dediginiz gibi yse bir zamanlar motor up lar444 ler gibi olur.Silinir giderler. Konunun açılmasının bi faydası da konunun konuşulması,tabiki tüm yönleriyle...
Ama itham etmeden selam ile...
Bu sistemi yaptirirsamda işe yaramazsa buradanda yazarim#uzak durun,dolandırıyorla#r derim...
Konu ile ilgili söylenecek her şey söylendi. LPG başka zihni sinir icadı bu sistem başka. Vw ve Honda gibi ciddi firmaların fabrika çıkışı LPG'li araçları varken hiçbir firma bu çakma işe 1 lira para harcamıyor. Gidin sanayi ustalarına yıkılın bana hava hoş.
 
Konu ile ilgili söylenecek her şey söylendi. LPG başka zihni sinir icadı bu sistem başka. Vw ve Honda gibi ciddi firmaların fabrika çıkışı LPG'li araçları varken hiçbir firma bu çakma işe 1 lira para harcamıyor. Gidin sanayi ustalarına yıkılın bana hava hoş.

Kardeşim ben bu sistemi savunmuyorum, sistem doğru bişey ise zaman onu gündemde tutacaktır. Dediğin markaların lpg si var mı bilmem ama 10 yıl önce ciddi markalar için lpg ucuz,basit ve tehlikeliydi.Kullanici yoğunluğu loy yi ciddi markalar ve tüketiciler için seçenek haline dönüştürdü...
Tekrar ediyorum dediginiz gibi olabilir ama farlı birseyde olabilir...
Hadi hayırlısı...
 

Arkadaş ayıp etmiş,paslaşma diye bir şey yok,Kubilay arkadaşıda sitede yazan diğer arkadaşlar kadar bilirim.Konuyu ben açtım.,çünkü uygulamayı merak ettim.Yaşı 25 'in altında olanlar muhtemel tüm benzinli araçları lpg opsiyonlu bilir. Daha eskiler lpg konusunda ne fırtınalar estiğini iyi bilir.Yok motoru yer.,yok günler vs.Tum mevzuları bugünkü uygulanışı ve garipliği nedeniyle asıl yakıtlardan biri haline dönüştü. Eğer böyle bir uygulama varsa,değil %20-40 Benim içi %10 bile kullanışlıdır derim.Ha dediginiz gibi yse bir zamanlar motor up lar444 ler gibi olur.Silinir giderler. Konunun açılmasının bi faydası da konunun konuşulması,tabiki tüm yönleriyle...
Ama itham etmeden selam ile...
Bu sistemi yaptirirsamda işe yaramazsa buradanda yazarim#uzak durun,dolandırıyorla#r derim...

Yakıt olarak bio dizelde kullanılabilir, ülkemizde yaygın olmamasının sebebi görenek yok. Kanola,tütün,zeytin,pamuk yağı v.s. Yalnız egzozda azotoksit gaz miktarları fazladır, Ad-blue oranını arttırmak istiyor.Mazotla SCR Euro4 emisyonlarını sağlarken, biodizelle Euro3B sağlıyor.Bunun için pek gündem oluşturulmuyor.Avrupa'da büyük işletmeler kanola yağı kullanıyor.
 
Ben bu sistemi çok araştırdım ve elektroliz ünitesini kendim yaptım. Dakikada 2 lt hidrojenle karışık oksijen elde ettim. Ancak motorda deneyecek zamanım olmadı. Hidrojen oksijenle birlikte çok patlayıcı oluyor. Biçerdövere traktöre tüm motorlara takmayı planlıyorum. Sistemin yaygın olmamasının sebebide hidrojeni depolamanın zor olmasından kaynaklanıyor. Bizim mucitlerimizde elektroliz ile gazı anlık üretiyor. Ve bence güzel bir sistem. Ben kendim yaptım ve tüm motorlarımıza takmayı planlıyorum. Bu arada karbüratörlü motorlarda hiç benzinsiz çalışanıda gördüm.

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt