Ynt: herhalde tümosanın suçu yok var bir sıkıntı valtrada
BABACANNN link=topic=62665.msg713632#msg713632 date=1362502707' Alıntı:
arkdslar ben inanmiom o bolnme videosuna ama
valtra bu ise karsi bi dava dir arastirmadir. yaptimi... ben bilmiorum tek bildgm... valtra nin v.... sini demeden.. bolunmuo ya o yalan dienler var haklisinz. valtra kaliteli ve ozellikli makinalar arasinda. tumo. fln buna vizz gelir ama. bi solein bilen varsa ...
Video konusundaki olayda durum benim yukarıda anlattığım gibi gelişmiş olduğunu biliyorum, çok daha detaylı bilgiye sahip değilim.Fabrikada bu işin ne pazarlayanı nede üretimindeki birimler oralı bile değillerdir, sebebini yazacağım.
Fabrika bu ülkede asıl valtra üretip satma amacında değil, anlaşma gereği valtrayı üretim yapıyor, esas amaçları yerli üretim hattat traktörlerini yapmak olduğundan valtra hiçde umurlarında değil.
Fakat bu umursamazlık global valtra şirketinin çalışma yapmadığı anlamına gelmiyor, buradaki üretimide kontrol ediyorlar, hatta üretilen valtra traktörlerinde projeye harfiyen uymalarını, hiçbir değişikliğe gidilmeden üretilmesini sağlamaya çalışıyorlar, bu yüzden buradaki hattat tarımın fabrikasında üretilen valtralarda en ufak değişiklik yapılmadan önce global valtradan izin alması şart, o iznide vermiyorlar haliyle.
Yani burada üretilende evet belki yerli kabin imalatı takılabiliyor ama buna izin verir çünkü değişik bişey takılmadığından, bu bi örnek, fakat tabi yerli kabin aynısı olsada kalite bakımından avrupada üretilen gibi kablo tesisatından tutunda her malzemesi avrupayla kıyaslanmaz, zaten yerli kabin sanayiine yaptırılıyor, baktığın zaman görünüşte aynısı.
Bunun dışında valtralarda motor zaten burada yapılmıyor direk dışardan geliyor sadece pompa ayarı vs. buradaki fabrikada imalat sırasında motor takılma aşamasında yapılıyor, onuda yine global valtra kontrol eden mühendis göndermiş buradakilere kalsa onuda yapamayacak yani.
Değilse burada hangi pompayı tedarik ettiyse onu takar buradaki fabrika, hangi koltuğu, hangi kabini, hangi aküyü, hangi lastiği, nerden tedarik edebildiyse oradan alır takar.Bunun haricinde zaten kendileri dişli üreten grup, kovanlarıyla beraber kendileri yapıp takıyor, diğer yerli bütün traktörlerede hattat grubunun yaptığı dişli takımları takılır, ne Türk Fiat nede başkası kendi yapmaz, ya bunlardan alır yada dışardan getirir diğer yerli traktörler.
Şimdi bu durumda haliyle adamların valtra satma gibi derdi yok, belirli sayıda üretim zaten yapılıyor satılıyor, esas dertleri yerli markaları olan Hattat ı bol bol üretmek, hattat ile piyasada olmak istiyorlar, dertleri valtra olmadığı içinde haliyle reklam veya iç piyasada aman bu iyi traktör gibi bi uğraşları yok.
İlk zamanlar valtra larda değişiklik yaparak bizim piyasada satmaya niyetlenmişler fakat global valtra kesinlikle benim patentli traktörümün projesi dahilindeki tek bir vidasını dahi benden izinsiz değiştirerek, yok efendim ağırlığıyla görüntüsüyle malzemesinde değişiklik yapamazsın buna izin vermeyiz demeleri üzerine, şu anda mecbur kaldıkları yukarda saydığım lastik, kabin akü, çeki demiri hidrolik kolu gibi malzemeler haricinde hiçbişeysini değişik yapmaya müsait değiller zaten, bu gibi donanımları bile izinsiz kafalarına göre istediklerini takamıyorlar.
Kısaca hattat traktörü yapıp satan grup bu ülkede valtrayı yapıp satıyor, valtranın bu yüzden reklama yada pazarda ekstradan sahiplenilmesi durumu yok. Valtra tutuluyomuş tutulmuyomuş umurlarında bile değil, çünkü asıl yoğunlaştıkları tarktör hattat traktörleri, haliyle durum böyle olunca fabrika ve hattat grubunca hattat traktörleri ön plana çıkarılmaya çalışılıyor , fakat valtranında her parçası var, her türlü servis hizmeti her türlü garantisi var ve üretiliyor.
Hattat traktörleri ise tamamen yerli ve istedikleri gibi üretim yapabilmekteler, kesinlikle global valtra ile bir bağı olmayan traktördür hattat, yerli proje herşeyiyle yerli ve istedikleri yerden motor ve malzeme alıp takmaktalar, istedikleri gibi kabin motor ölçü değişikliği yapabilmekteler karışanları yok, kendi markaları kendi projeleridir.
İlginç değilmi?