1990 lı yıllardan bu yana 4 sıra havalı mibzer kullanıyoruz.
Şaftlı makinenin yatakları boşluk yapsa bile az yürüdüğümüzde millerin boşluğu doluyor ve ekimde atlama yapmaz.
Hep balta ayaklı makine kullandık.
Balta ayaklar zamanla körelir ve biter, zamanı gelince değiştirilir.
Makinelerin ekim sıklık ayarları arasında firmaya özgün farklılıklar var, çokta önemsenecek durum değildir.
3 cm gibi sıklıkta ekim yapılacak ürün varsa Gaspardo daha sık ekime imkan tanıyor.
Kullandığımız makineler ;
Güngör , Çelmak , Mertsan , İrtem , (15 yıl zincirli), Şakalak , Gaspardo, (16 yıl şaftlı)
Mısır ve süpürge ekiminden sonra sıraları traktörle çiğneriz.
Ayçiçek ve kabak ekiminden sonra sıralar çiğnenmez, tavda ekeriz.
Gübresiz 4 sıra Şakalak havalı mibzerde kullanıyoruz, gübreli 5 sıra Şakalak havalı mibzerde kullanıyoruz.
Gübreli 4 sıra Gaspardo havalı mibzerde halen aktif kullanıcıyız.
Makinenin toprağa batmasının ekipman genel ağırlığı ile ilgisi yoktur,
Tarla halı gibi hazırlanmışsa gayette iyi işçilik yapılır.
Markörlerin hidrolik pistonlu olması iyi olur.
Elektrik tesisatı takılmadan gelen makine olabiliyor.
Derinlik tekerlerinin sabitleme yüzüğü boşta olabiliyor.
Gübre ve tohum tekeri sola kayık olduğunda araya toprak sıkıştırır, konum ayarlaması gerekir.
Ön toprak sıyırıcıların derinlik ayarı gerekir.
Başka sorunuz olursa cevaplarız, kolay gelsin.