Turbo egzoz manifoldundan gelen hava ile bir pervane çevirir, bu pervane bir mil ile başka pervaneye bağlıdır, arkadaki pervane dönünce öndeki de döner, öndeki dönen pervanenin bastığı hava motora girilir.
Eğer egzoz yerine kasnak yardımı ile güç alınıp fan çevrilir ve motora girilirse buda supercharger oluyor, burda da bu şekilde supercharger yapmışlar.
Supercharger turbodan daha zordur kasnak olduğu için, ancak gücü direk kayışla kranktan aldığı için çok daha tepkiseldir.
Gaza basılır motorda patlama olur krank dönerken supercharger hava basar, turbonun hava basması için patlamanın bitip egzoz manifoldunda gitmesi egzozdaki fanı çevirmesi gerekir, supercharger turboya göre daha stabil bir sistemdir, güç devir grafiğine bakıldığında abi bir zıplama görülmez ancak turboya göre dezavantajı motordan güç çalmasıdır. Tıpkı klima pompasının güç çalması gibi supercharger da güç çalar ancak bastığı havadan dolayı çok daha fazla güç alırsınız.
Motor 80 beygir +20 beygir turbo/ - tepki
Motor 80 beygir +20 beygir charger/ -3 bg
Gibi bir durum var