hangi traktor az yakar yorumlarınız.


Ynt: hangi traktor az yakar yorumlarınız.

bence hangi traktör çok yakar sorusunu farklı algılamalıyız tabiki büyük traktör çok yakar küçükler az yakar ama çıkaradığı işe göre büyük traktörler daha az yakar biçerci arkadaştan duymuştum t6030 la td65d yi ölçmüş nadasta çıkardığı dekara göre büyük traktör küçükten az yakıyormuş
 
Ynt: hangi traktor az yakar yorumlarınız.

hacimmet link=topic=21126.msg302839#msg302839 date=1287593329' Alıntı:
bence hangi traktör çok yakar sorusunu farklı algılamalıyız tabiki büyük traktör çok yakar küçükler az yakar ama çıkaradığı işe göre büyük traktörler daha az yakar biçerci arkadaştan duymuştum t6030 la td65d yi ölçmüş nadasta çıkardığı dekara göre büyük traktör küçükten az yakıyormuş

evet bu bir gercek bizde 35 lik var bide büyük traktör 35 lik çiftte fazla yakıyo cunku 10 metre yol alabilmek için teker kaç tur dönüyo bir de teker çaplarıda önemli 60 80 in teker bi kere dönene kadar 35 liğin teker iki kere dönecek nerdeyse bide mantıkende öle zaten çocugun eline ver 10 kg yük taşıyamaz az bi gittinmi yorulur ama yetişkin birine ver 1 km taşısın çift te yakıtla büyüklük ters orantılı
 
Ynt: hangi traktor az yakar yorumlarınız.

hacimmet link=topic=21126.msg302839#msg302839 date=1287593329' Alıntı:
bence hangi traktör çok yakar sorusunu farklı algılamalıyız tabiki büyük traktör çok yakar küçükler az yakar ama çıkaradığı işe göre büyük traktörler daha az yakar biçerci arkadaştan duymuştum t6030 la td65d yi ölçmüş nadasta çıkardığı dekara göre büyük traktör küçükten az yakıyormuş
hacının dediği gibi büyük traktör iş bakımından küçügün yaktığının yarısını yakar
 
Ynt: hangi traktor az yakar yorumlarınız.
ekonomi için motorun dilinden anlamak gereklidir. motoru torkun yüksek olduğu devirlerde kullanmak ekonomikliği artıracaktır. ayrıca motorların beygir başına yakıt tüketiminin en az olduğu devirleri geçmemek gereklidir. buda genel olarak 1600-1800 devire tekamül ediyor.
motoru ne bağırtmalı ne de yalvartmalı yani kullanılan ekipman motorun gücüne uygun olmalı veya çok az büyük olmalı.
ayrıca motordaki fazla ağırlıkları atarak ve uygun lastik (radyal olabilir) kullanarak , patinaj fazla ise bir büyük lastik kullanarak ekonomiklik sağlanabilir.
hava filtresi sık sık temizlenmeli, bakım aralıklarına dikkat edilmeli diye düşünüyorum.....
Motorların yük dengeleme devirlerinde çalışması gerekir, her seri motor ailesi için yük dengeleme devirleri farklıdır.
Eski motorlarda tork ve güç noktaları varken yeni serilerde tork ve güç bandları bulunmaktadır.Bu devir bandları 600 devirlere kadar uzayabiliyor.
JD 7310 R modelinde 1400-1750 devir güç bandı ve 1300-1800 devir tork bandı bulunuyor, çift turbo bulunuyor.Bu istekten dolayı motor dizaynı 1600-1800 devir çalışmaya zorlanmış, şanzıman çift kavrama olduğundan verimli sonuç alınmış, tek turbo kullanılmış olsaydı, aşırı yükten turbo zarar görebilirdi.
Malzeme mukavemeti açısından motorun düşük devirde çalışması uzun ömürlü olmasına yardım eder.
Tarımsal motorda 1200-1700 arası tork bandı, 2000-2500 devir arası güç bandı tercih ederdim, turboya fazla yük vermeyiz.Kubota MGX4 serilerinde bu tercih ediliyor. :) Zamanlama kayıpları biraz artar ama nakliyede kullanımı rahat olur, şanzıman oranları rahat ayarlanabilir.Günümüz serilerinde anma güçlerinin konumu üst devirlere taşınırsa 2500 devirde çok yakıyor, demeyiz. :D
7 sınıfında Valtra T254 Versu modelde çift kademe güç bandı bulunuyor, yük dengeleme devri 2000 devirdedir, ek güç kademeleri 2000 devirdeyken seçilebiliyor.Bazı 7 sınıfları 1840-1900 devirlerde yük dengelerken bazı modellerde 2100 devirlerde yük dengeliyor, tam yük altında motorun anma gücünde kullanılması gerekir.
Düşük devirde tork yakalayıp, tork bandının başlangıç noktasında motoru zorlamamak gerekir.Aksine yüksek yakıt tüketimine sebep olur.
 
bence motorlarda devir ve tork eğrisine uydunmu yanılıyorsun.
yani bu en azından pulluk gibi zor işlerde değişiyor.
mesela dk/devir 1400'de 360 nm ile zirvede olan motor. işte zayıf ve çok yakarken
1700-1800 d/d ile kendine gelen aynı motor daha yırtıcı ve az yakıyor.
motorun en verimli hali sesi ile belli ediyor
ama duymak sart :)
 
İşe göre değişir.A işinde hafif olan B işinde ağır olan az yakar.C işinde seri motor D işinde ağır devir daha az yakar.Motor fiziksel yapısı yapılacak iş durumuna göre avantajı dezavantaja dönüşebiliyor.Bunun motor karakteristiği var vites uyumu var,var oğlu var.
 

Arazinin büyüklüğü, eğimi. toprak yapısı ve tavı , ekipmanın tasarımı , ayarı , hassasiyeti, işleme hızı , lastik basıncı, ağırlık,teknolojik donanım(common rail, turbo) vb. Vb bir sürü etken var. Ve nerede ne yapacağına da bağlı. Toprak işleme ağır işlerde td90d, gübre ilaç git gel 480-s8 kullanıyorum. İşine göre...
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt