Ynt: hangi traktor az yakar yorumlarınız.
ekonomi için motorun dilinden anlamak gereklidir. motoru torkun yüksek olduğu devirlerde kullanmak ekonomikliği artıracaktır. ayrıca motorların beygir başına yakıt tüketiminin en az olduğu devirleri geçmemek gereklidir. buda genel olarak 1600-1800 devire tekamül ediyor.
motoru ne bağırtmalı ne de yalvartmalı yani kullanılan ekipman motorun gücüne uygun olmalı veya çok az büyük olmalı.
ayrıca motordaki fazla ağırlıkları atarak ve uygun lastik (radyal olabilir) kullanarak , patinaj fazla ise bir büyük lastik kullanarak ekonomiklik sağlanabilir.
hava filtresi sık sık temizlenmeli, bakım aralıklarına dikkat edilmeli diye düşünüyorum.....
Motorların yük dengeleme devirlerinde çalışması gerekir, her seri motor ailesi için yük dengeleme devirleri farklıdır.
Eski motorlarda tork ve güç noktaları varken yeni serilerde tork ve güç bandları bulunmaktadır.Bu devir bandları 600 devirlere kadar uzayabiliyor.
JD 7310 R modelinde 1400-1750 devir güç bandı ve 1300-1800 devir tork bandı bulunuyor, çift turbo bulunuyor.Bu istekten dolayı motor dizaynı 1600-1800 devir çalışmaya zorlanmış, şanzıman çift kavrama olduğundan verimli sonuç alınmış, tek turbo kullanılmış olsaydı, aşırı yükten turbo zarar görebilirdi.
Malzeme mukavemeti açısından motorun düşük devirde çalışması uzun ömürlü olmasına yardım eder.
Tarımsal motorda 1200-1700 arası tork bandı, 2000-2500 devir arası güç bandı tercih ederdim, turboya fazla yük vermeyiz.Kubota MGX4 serilerinde bu tercih ediliyor.
Zamanlama kayıpları biraz artar ama nakliyede kullanımı rahat olur, şanzıman oranları rahat ayarlanabilir.Günümüz serilerinde anma güçlerinin konumu üst devirlere taşınırsa 2500 devirde çok yakıyor, demeyiz.
7 sınıfında Valtra T254 Versu modelde çift kademe güç bandı bulunuyor, yük dengeleme devri 2000 devirdedir, ek güç kademeleri 2000 devirdeyken seçilebiliyor.Bazı 7 sınıfları 1840-1900 devirlerde yük dengelerken bazı modellerde 2100 devirlerde yük dengeliyor, tam yük altında motorun anma gücünde kullanılması gerekir.
Düşük devirde tork yakalayıp, tork bandının başlangıç noktasında motoru zorlamamak gerekir.Aksine yüksek yakıt tüketimine sebep olur.