Hangi marka turbo kullanıyorsunuz?


Mrb arkadaşlar ben traktöre saffer marka turbo taktırdım bir sene oluyor ama pek memnun degilim siz hangi marka turbo kullanıyorsunuz ve turbodan en yüksek düzeyde verim alabilmek için ne gibi ayarlamalar yapmak gerekiyor aklımda şuan perkins marka turbo takmak geçiyor sizce ne yapmalıyım
 
Mrb arkadaşlar ben traktöre saffer marka turbo taktırdım bir sene oluyor ama pek memnun degilim siz hangi marka turbo kullanıyorsunuz ve turbodan en yüksek düzeyde verim alabilmek için ne gibi ayarlamalar yapmak gerekiyor aklımda şuan perkins marka turbo takmak geçiyor sizce ne yapmalıyım
Traktorun markasi ne kardesim oncelikle ona yonlendireyim..Genel olarak ;turbonun basinci cok cok dusuktur randiman alamadim diyorsan..yuksek devirler ister ve pek saglikli degildir..yuksek devirlerde motor guc kaybina ugrar tork v.s duser...Bir turbonun normal sartlarda 1300-1600 devir arasinda faaliyet gostermesi beklenirken dusuk basincli turbolar 2000-2300 devir de faliyet gosterir...zaten turbosuz bi traktor bile bu kadar devire ihtiyac duymaz..turbo oldugu halde boyle bi durumda daha kotu bi sonuc elde edersiniz bayilma yapar motor ornegin..kesinlikle ama kesinlikle ithal turbo orjinal bulursaniz Garret,Holset,Schwitzer,Perkins..gibi turbolar kullaniniz ve motoru turboya dayanikli hale getirmek icin gomlekleri ve pistonlari celik yaptiriniz..sayet kullandiginiz traktor Perkins motorsa gomlek ve pistonu degismesenizde olur..perkins motor tork ve max. hp lere dusuk devirde yakalar o yuzden asinma ve isinmaya dayaniklidir..Bir diger unsur muhakkak Intercooler takiniz ki turboyu tamamlasin..kuru filtre takiniz..yagli kesinlikle olmaz yag alir turbo o basincla ve toz alir motorunuz yipranmasin..Alacaginiz turbolari da basinclar 0.8-1.3 olmalidir..Holset turbo cok yuksek basincli bir turbodur..1300 devirde calisir oneririm Holseti..Newholland TDD serilerinde kullanilir...kaliteli bi turbo ve iscilik gorur ise traktor guc elde edersiniz.yakit tasarrufu bile saglarsiniz 1800 devirde yapacaniz bi isi 1400 devirde yapabilirsiniz..%25 güc artisini garanti edenler bile var..pompa ayari felan iyi yapilmalidir..revizyon durumuda cok onemli tabi..bu arada ithal turbolar en az kit halinde 2500-3500 arasidir..intercooler ile 4500-5000tl yi bulabilir..Ankarada Gentrak Turbo var oradan kaliteli turbo ve intercoler temin edebilirsiniz..http://www.gentrak.com.tr/
 
Traktorun markasi ne kardesim oncelikle ona yonlendireyim..Genel olarak ;turbonun basinci cok cok dusuktur randiman alamadim diyorsan..yuksek devirler ister ve pek saglikli degildir..yuksek devirlerde motor guc kaybina ugrar tork v.s duser...Bir turbonun normal sartlarda 1300-1600 devir arasinda faaliyet gostermesi beklenirken dusuk basincli turbolar 2000-2300 devir de faliyet gosterir...zaten turbosuz bi traktor bile bu kadar devire ihtiyac duymaz..turbo oldugu halde boyle bi durumda daha kotu bi sonuc elde edersiniz bayilma yapar motor ornegin..kesinlikle ama kesinlikle ithal turbo orjinal bulursaniz Garret,Holset,Schwitzer,Perkins..gibi turbolar kullaniniz ve motoru turboya dayanikli hale getirmek icin gomlekleri ve pistonlari celik yaptiriniz..sayet kullandiginiz traktor Perkins motorsa gomlek ve pistonu degismesenizde olur..perkins motor tork ve max. hp lere dusuk devirde yakalar o yuzden asinma ve isinmaya dayaniklidir..Bir diger unsur muhakkak Intercooler takiniz ki turboyu tamamlasin..kuru filtre takiniz..yagli kesinlikle olmaz yag alir turbo o basincla ve toz alir motorunuz yipranmasin..Alacaginiz turbolari da basinclar 0.8-1.3 olmalidir..Holset turbo cok yuksek basincli bir turbodur..1300 devirde calisir oneririm Holseti..Newholland TDD serilerinde kullanilir...kaliteli bi turbo ve iscilik gorur ise traktor guc elde edersiniz.yakit tasarrufu bile saglarsiniz 1800 devirde yapacaniz bi isi 1400 devirde yapabilirsiniz..%25 güc artisini garanti edenler bile var..pompa ayari felan iyi yapilmalidir..revizyon durumuda cok onemli tabi..bu arada ithal turbolar en az kit halinde 2500-3500 arasidir..intercooler ile 4500-5000tl yi bulabilir..Ankarada Gentrak Turbo var oradan kaliteli turbo ve intercoler temin edebilirsiniz..http://www.gentrak.com.tr/

Traktörüm tümosan 6080 2005 model pistonlar çelik diye söyledi usta herhangi bir gömlek değiştirmeye felan gerek olmadığını söyledi biz sadece turboyu taktık pompa ayarı eskisi gbi duruyor intercooler mevcut değil şuan bulabilirsem perkins turbo almayı düşünüyorum
 
Traktörüm tümosan 6080 2005 model pistonlar çelik diye söyledi usta herhangi bir gömlek değiştirmeye felan gerek olmadığını söyledi biz sadece turboyu taktık pompa ayarı eskisi gbi duruyor intercooler mevcut değil şuan bulabilirsem perkins turbo almayı düşünüyorum
Tumosan da motor olarak cnh grubuna benzer o yuzden Holset alirsaniz pisman olmazsiniz...perkins te olur gercide..Intercooler de olmali piston gomlek olayi olmazsa motor asinmisinin yani sira hararete biner..radyatorun sira sayisini buyutmelisiniz zarar verir motora..kesinlikle usta profesyonel olmali pompayi uyarlamali turboya gore..iyibir turboyla 8085 Tumosanin randimani alirsiniz hemen hemen..
 
Traktörüm tümosan 6080 2005 model pistonlar çelik diye söyledi usta herhangi bir gömlek değiştirmeye felan gerek olmadığını söyledi biz sadece turboyu taktık pompa ayarı eskisi gbi duruyor intercooler mevcut değil şuan bulabilirsem perkins turbo almayı düşünüyorum
Mavzer99 açiklamis, bikaç bisey de ben soyleyim. Turbonun performansı markasından çok uyumu önemli bence. Kaliteli turbo uzun ömürlü olur fakat performans için uyum şart. Traktörlerin orjinal turboları az çok uyumlu.
Bence tümosanın senin 2,9 cc motorun 65 veya 70 hp turboluların turbosunu alman menfaatine olur.
Bir de turboyu sen mi taktırdın, sen taktirdiysan önceki haline göre olumlu ve olumsuz yönleri hangi devirlerde hissrdiyorsun?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mavzer99
Mavzer99 açiklamis, bikaç bisey de ben soyleyim. Turbonun performansı markasından çok uyumu önemli bence. Kaliteli turbo uzun ömürlü olur fakat performans için uyum şart. Traktörlerin orjinal turboları az çok uyumlu.
Bence tümosanın senin 2,9 cc motorun 65 veya 70 hp turboluların turbosunu alman menfaatine olur.
Bir de turboyu sen mi taktırdın, sen taktirdiysan önceki haline göre olumlu ve olumsuz yönleri hangi devirlerde hissrdiyorsun?

Ben taktırdım önceden hararet ibresi yeşile zor gelirdi şimdi ise tarla aktarırken bile yarıyı geçiyor fazla sıkıştıramıyorum traktörü ve şuan conta yaktı yaptırladım bekliyorum en uygun olanı yaptırmak için. Güç olarak turbosuz haline göre çekiş arttı ama yakıtta arttı
 
Yakit illâ ki artar fakat gücünden fazla mi yaktı acaba. Traktörün gücü eskiye göre alt devirlerde yani 1000-1500 dd göre artis oldu mu, yoksa daha yüksek gazlarda mı fark ortaya cikiyordu.
 

Elindeki turbonun blow off ayarı var ise 2000 dd gibi devreye girmesini sagla, yüksek gazda harareti engel olur belki. elindeki turboyu kullanmiş ol, bi daha para harcama. Videodaki performansı güzel.
 
Elindeki turbonun blow off ayarı var ise 2000 dd gibi devreye girmesini sagla, yüksek gazda harareti engel olur belki. elindeki turboyu kullanmiş ol, bi daha para harcama. Videodaki performansı güzel.

Tumosan da motor olarak cnh grubuna benzer o yuzden Holset alirsaniz pisman olmazsiniz...perkins te olur gercide..Intercooler de olmali piston gomlek olayi olmazsa motor asinmisinin yani sira hararete biner..radyatorun sira sayisini buyutmelisiniz zarar verir motora..kesinlikle usta profesyonel olmali pompayi uyarlamali turboya gore..iyibir turboyla 8085 Tumosanin randimani alirsiniz hemen hemen..

Peki abiler bu turbolu bazı traktörlerde geri emiş hortumu yok bunun Avantajı veya dezavantajı var mı
 
Egzozun altından cikan hortumu diyorsan aspirasyondur, yani egzozun içinde iki boru vardir, arada sicak hava yükselir mantigiyla pervanesiz hava emiş sağlanır. Turbo ile ilgili değildir.
Bu emme gücünü hava filtresinin önündeki tozları çekmek için kullanirlar. Emme gücü filtreyi temizlige faydası cüzi dir.
 
ben entere opel combo 1.7 turbosu taktim 1500 devirde calismaya basliyordu iki pullugu cekemeyen enter 3 pulluga banamisin demiyodu bos remorkla cikamadigi rampayi 2 ton gubreyle 4 vitesle cikiyodu
yakit%40 dustu turboyu ankara ivedik den hurdacilardan aldim garet di markasi
 
ben entere opel combo 1.7 turbosu taktim 1500 devirde calismaya basliyordu iki pullugu cekemeyen enter 3 pulluga banamisin demiyodu bos remorkla cikamadigi rampayi 2 ton gubreyle 4 vitesle cikiyodu
yakit%40 dustu turboyu ankara ivedik den hurdacilardan aldim garet di markasi

En iyi turbo markası garret ve perkins diyorlar ne kadar dogru bilmiyorum abi şimdiki gibi bilgim olsa bende iyisini takardım
 
Egzozun altından cikan hortumu diyorsan aspirasyondur, yani egzozun içinde iki boru vardir, arada sicak hava yükselir mantigiyla pervanesiz hava emiş sağlanır. Turbo ile ilgili değildir.
Bu emme gücünü hava filtresinin önündeki tozları çekmek için kullanirlar. Emme gücü filtreyi temizlige faydası cüzi dir.

Ustanın dediği yanmadan çıkan gazları yakıyor demişti bana bende karbondioksit veriyor traktörün içerisine diye iptal etmeyi düşünüyordum
 
Çiftçi bilgi kutusu, Dizel motorda turbo açıklama var.
Motora motor hacmine göre uygun turbo takılabilir.
Turbo atmosferik olarak 1 atm basınçla çalışan motora 1,5 veya 3 atm basınçla hava gönderebilir.
Basıncı 3 atm gibi turbo kullanırsanız,turbonun gönderdiği sıkışan sıcak hava motor sıcaklığını yükseltir.Motor hararet yapar ve conta yakar.
Uygun büyüklükte 1,5 atm basınçta turbo takarsanız,radyatör yeterlidir ve pompa ayarıda yaparak çekiş farkı görürdünüz.Özellikle yüksek rakımlı yerlerde daha faydalıdır.
3 atm basınçlı turbo taktığınızda turbo havasını soğutmak için intercooler, aftercooler veya EGR cooler kullanılır.Ayrıca motora giden yakıt az geleceğinden volümetrik verim (yanma kalitesi) düşer, pompa ayarını biraz yükseltmemiz gerekir.Bu geçici çözümdür.Mazot pompası verimini yükseltmek için LDA takılması daha iyi sonuç verir.LDA sız turbolu motorlar rampada çabuk bayılır,pompa mazot yetiştiremez.
Waste gate li turbo düşük devirde daha az, yüksek devirde kanatlarını açarak daha fazla hava verir.Daha verimlidir.Motora turbo takılırsa %15 veya %20 ek güç alırsınız.
Yakıtı düşürmek için motor sıkıştırma oranları yükseltilir.Comman rail enjeksiyon ve 4 valf takılır.Bunun içinde motorun çelik piston gömlek olması gerekir.Motor bloğu farklıdır.
Aynı seri motorlarda motorların yanma odası hacimleri ve yakıt oranlarıda farklıdır.
Pompa açılırsa zengin hava yakıt karışımı olur,tork(çekiş) ve güç biraz artar,yakıtta aynı oranda artar, motor ömrü kısalır, emisyon seviyeleri bozulur.Yağlama miktarı düşer.Krank mili dayanımı azalır.Önerilmez.

Motor hacmine uygun büyüklükte turbo taktıktan sonra motor sıcaklığını düşürmek için intercooler kullanmalısınız.Ayrıca ya pompa ayarı yapılacak yada LDA takılması gerekir.Kuru hava filtresi kullanmalısınız.Sisteme göre santrüfijlü filtreden çıkan toz hortumu egzoza veya pervanenin önüne bağlanıp kaba toz temizliği yapılır.60 hp motordan 70 hp motor gibi verim alabilirsiniz.
Turbonuz yeterli sanırım fakat motor sıcaklığı arttığı için conta yakmışsınız.Kapak contasının değişmesi gerekiyor.Egzoza bağlı hortum toz temizliği yapıyor.Arz ederim.
 
Turbo görünüşte basit ama kaliteli malzeme,işçilik ve mühendislik ile üretildiğinde motoru oldukça güçlendiren bir ürün.Traktörünüze turbo taktırmayı düşünüyorsunuz.İlk önce ustanıza uğrayın motorun durumuna baksın kompresyon, yağ kaçakları, soğutma sisteminin durumu.Bu işi yaptınız turbo montajını gerçekleştirdiniz mutlaka intercooler olmalı yoksa hararet ile uğraşır durursunuz.yapılan montaja uygun pompa ayarı yaptırdınızmı iş tamam.Turbo markasına gelince saffer markasını bir çok yerli üretici motorunda kullanıyor.Sıkıntılı bir ürün olsa kullanmazlar diimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: pmyohayrani

Sıkıntı büyük veya yüksek basınçlı turboyu küçük motora takmak, soğutmayı sağlamak, yeterli avansları vermek,çelik piston gömlek olması ve malzeme dayanımına uygun ayar verilirse sorun olmaz.
Yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder, derler. :)
Cevapladım ama okuyan yok maalesef.....
 
Sıkıntı büyük veya yüksek basınçlı turboyu küçük motora takmak, soğutmayı sağlamak, yeterli avansları vermek,çelik piston gömlek olması ve malzeme dayanımına uygun ayar verilirse sorun olmaz.
Yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder, derler. :)
Cevapladım ama okuyan yok maalesef.....

Abi bilgilendirdin saol birşey daha sorcam bu cuntanın tekrar yanmaması için çelik conta taktır diyorlar varmı acaba öyle birşey birde pompa ayarı dedikledi sadece 8-9 anahtar ile acılıp tornavida ile ayar yaptıkları milden mi ibaret :)
 

Benzer Konular