Teşekkürler. Steyr in vites ve kuyruk mili seçenekleri sunma konusundaki cömertliği hakkında sizin ile aynı görüşteyim.ismayil gardaş söylediklerin mantıklı güzel amma bi yannış var kuyruk mili.. stayir potoz motorudur. 640 da ne ozellik var kuyruk mili olarak. ben söyleyeyim bir tane. tak çalıştır. ş,tayır kuyruk mili 8 ayrı hızda çalışır. 540 ve 1000 levyesi vardır. vitesle kullanabilirsin. hareket etmeden takviye levyesini boşa alıp gene vietste kullanab,lirsin. her viteste ayrı hızda çalışır. motor devrinden bağımsız hız artırıp diüşürebilirsin. gaz verneden vitesi yüksel yem,ni kır az mozut harca. yani bu kuyruk mili çok önemli mi gunumüzde yook. potoz zamanının motoru. gavur tedavülden 70 de kaldırmış biz 80 de fabrikasını kurmuşuz. neyse.. yani yeni con con motorlar hariç kuyruk mili konusunda en üst seviyedir ştayir
Fakat yukarıda alıntı yaptığınız mesajımda kuyruk mili olarak neden steyr değil de 640 önerdiğimi açıklayacak olursam;
Şahsi fikrim olarak hem durduğu yerde çalışma (Patos, santrifüj) olarak, hemde hareketli çalışma olarak (Balya makinası özellikle) gerek hararet olarak, gerek sağlamlık olarak bence 640, steyr den daha başarılı bir traktör.
Fazla uzun yazmak istemiyorum, eski konularda mevcut zaten, Steyr motor sahiplerinden bazıları çok zorlayınca çekiş yada kuyruk mili olarak arka tarafa yani şanzıman yada diferansiyele zarar verebiliyor ve yine bizim taraflarda çift zamanı Steyr lar bazen kaputu yada yan kapakları söküp geziyorlar, hemde yaz sıcağında değil, Ekim ayında. 640 ise Ağustos sıcağında bile koca gün anız bozup hararet göstergesi yarıya geliyor ancak, yine 640 lar bazı bölgelerde ideal balya makinası traktörü olarak kullanılıyor, yakıt ekonomisi, hareket ve arıza yapmadığı için.
Bunun haricinde eğer Steyr'ın Fiat kadar sağlam ve dayanıklı olduğunu düşünseydim, şiddetle 8073 tavsiye ederdim.
Yazdıklarım tamamıyla benim görüşümdür, herkesin görüşüne saygım sonsuz..