FİAT 640-480-540-750-780


Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

1006 link=topic=1585.msg236408#msg236408 date=1261416249' Alıntı:
640 ın ek ağırlıksız ağırlığı 2175kg ama motorda bişey var cidden en sağlam motor ve hafif olduğu içinde çiftte tutamazsın..
Yanlşn war ruhsatta yazan 2660kg!
 
Bordan Araç Yakıtı

EN UZUN TOPİC, HERKES OKUSUN İLGİLENSİN, HABERDAR OLSUN DİYE BURAYA EKLEMEK ZORUNDA KALDIM ARKADAŞLAR..
BU YAZI MİLLİYET ' TE ÇIKTI.

Türk teknoloji firması nano teknolojiyi kullanarak, bor madeninden araç yakıtı üretmeyi başardı.
NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri AR-GE Sanayi Ticaret A.Ş Genel Müdürü Mehmet Can Arvas, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketlerinin araştırma geliştirme dairesi çalışmalarının olumlu sonuç verdiğini belirterek, bor madeninden araç yakıtı ürettiklerini söyledi.

Petrol rezervlerinin tükenecek olmasının kendilerini böyle bir araştırmaya ve üretmeye yönelttiğini ifade eden Arvas, 'Dünya da petrol rezervlerinin tükenmesi bizi nano teknoloji ve bor ile üretim yapan Türk firması olarak harekete geçirmiştir. Uzun yıllar üzerinde çalıştığımız Ar-Ge sonucunda bor madenini sonunda araç depolarına koymayı başarmanın heyecanını yaşıyoruz' dedi.

Bilim insanlarının temiz ve çevreci bir yakıt olarak petrole alternatif olarak gördüğü hidrojenin, bordan üretilen yakıtla kıyasla depolama sorunu olduğunun altını çizen Arvas, şöyle devam etti: 'Son yıllarda yaşanan ekolojik sıkıntılar, küresel ısınma problemi, tükenen petrol rezervleri ve karbon içerikli yakıtların çevre kirliliği yaratmasına karşın alternatif yakıt sistemleri üzerinde çok ciddi çalışmalar yapılmaktadır. Dünyanın önde gelen bilimsel araştırma laboratuvarlarında gerçekleştirilen bu çalışmalarda Hidrojen yakıt sistemlerinin temiz, verimli ve güvenilir olduğu görülmüştür. Fakat depolama problemi hidrojen yakıtlı araç üretiminin önünde en büyük engeli teşkil etmektedir.

Hidrojen depolama problemi bilim ve teknoloji çevrelerini alternatif madde arayışına itmiş, yapılan araştırmalar ve deneyler 1970’li yılların ikinci yarısından itibaren bor elementinin alternatif yakıt olarak kullanılabileceği üzerinde görüş birliğine varılmış, günümüze kadar sayısız ar-ge çalışmaları sonunda borun yakıt olarak kullanılabilirliği otoritelerce kabul edilmiştir.'
-20 YILLIK ÇALIŞMANIN ÜRÜNÜ-
Bordan yakıt üretmenin haklı gururunu yaşadıklarını ve bunun 20 yıllık bir araştırmanın ürünü olduğunu vurgulayan Arvas, sözlerini şöyle sürdürdü: 'NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri AŞ, ar-ge laboratuvarlarında 20 yıla yakın bir süredir yaptığı çalışmalar sonucunda nano ve nano altı (angstrom) bor kristallerinde, 23 proje geliştirilmiş ve bu alternatifsiz projeleri etap, etap endüstriyelleştirmeye başlamıştır. Firmamız dünyada ve ülkemizde ilk defa bor madenini yakıt olarak üretmiş, ’Nano fuel’ markasıyla yurt dışında ve yurt içinde satışa arz etmeye başlamıştır.

Bizim ürettiğimiz yakıttır, ancak şuan araçların sistematiği benzin ve mazotla hareket etme özelliğine sahip olduğu için şuanda yakıtlara katkı maddesi olarak kullanılıyor. Ancak, bor yakıtına uygun araçlar üretildiğinde benzin ve mazota ihtiyaç duyulmadan bu tür araçlar bor yakıtı ile ilerleyebilecek. Bizim firmamız, bu tür araçların üretilmesinde de çalışmalarda bulunmaktadır.

NNT AŞ’nin diğer proje ürünlerinde olduğu gibi Bor Power Nanofuel’de dünyada bir ilk olarak yakıt ve otomotiv sektöründe heyecan oluşturmuştur. '
-YAKITIN KULLANIMI-
Bor yakıtının hem benzinle hem mazotla çalışan araçlara konulabileceğini bildiren Arvas, şöyle konuştu: 'Ürettiğimiz bor yakıtı direk aracın yakıt deposuna konuluyor. Hem benzine hem mazota katkı olabiliyor. Bor uzay araçlarında da kullanıyor. Yanması çok yüksek. Yakıta katıldığı zaman, araçlar en az 300 - 350 kilometre fazla gidecektir.

Benzinle bin kilometre giden bir araç bu katkıyla bin 350 kilometre yapar. Gelecek zamanlarda benzin istasyonları gibi, bor istasyonları kurulacak ve bor yakıtı benzinden 10 kat daha düşük olacak. Çünkü madenin kaynağı Türkiye’de.

Biz teknolojiyi üreterek dünyanın hizmetine sunduk, henüz bor yakıtına fiyat biçmedik. Biz Türk borunun depolara girdiğini göstermek istedik, bunu da başardık.'
-BOR YAKITININ AVANTAJLARI-
Bor yakıtının çevreci, güvenli oluşu ve kolay taşınabilirliği ile avantajlı bir yakıt olduğunu ifade eden Arvas, 'Bor yakıtı, kolaylıkla yanmayan bir yapıdadır. Dolayısıyla infilak etme, kıvılcımla, ateşle tutuşma riski yoktur.

Bir kaza anında patlama meydana gelmeyecektir. Bu yönüyle bor çok önemli bir yakıttır ve nakliyesinde risk olmayışı Bor yakıtı için bir üstünlük ve alternatifsizlik kazandırmaktadır. Bor çevre dostudur, yanma sonrası gaz emisyonu oluşturmamaktadır. Bor yakıtı kara ve deniz kazalarında toprağa ve suya karışması halinde hiçbir zaman kirlenmeye neden olmayacak, toprakta doğal bitkiler için besleyici olacak ve, denizlerde de kolay çözülerek, zaten deniz suyunda olan Bor elementi ilave bir risk oluşturmayacaktır' diye konuştu.

-TÜRK MİLLETİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ-
Arvas, şirketlerinin Türk milletinin kalkınmasında rol almayı düstur edindiğini ifade ederek, şunları kaydetti: 'Teknoloji ve otomotiv sektörü gelecek 5-10 yıl içerisinde tamamen bor yakıtı ile çalışan arabalar üretecek. Ancak, Türk nano teknolojisinin 'nano fuel infinite' ürünlerini kullanmak mecburiyetinde olacaklardır. Bu da bizlere gösteriyor ki nano yağlayıcı ürünlerinde olduğu gibi, yakıt sektöründe de ilkleri başarmanın onur ve gururunu tüm milletimize yaşatacak ve paylaşacaktır.

Bor madeninin depoya girmesi konusunda dünya teknoloji firmaları birbirleri ile yarışırken biz NNT AŞ olarak bunu başardık ve depoya koyduk. Şimdi bütün dünyanın kullanımına sunuyoruz. Gelişmiş ülkelerde bir çok firma bu teknolojiyi bizden talep etti, talepler devam ediyor. Bu teknoloji Türk milleti adına gerçekleştirmiştir ve bu başarı bir milli Türk firması olarak 70 milyon insanımıza aittir.'
 
Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

ozkan723 link=topic=1585.msg236701#msg236701 date=1261507838' Alıntı:
gerek mi war ki? yanlş yazcak hali yok!
valla bilemem ya o iş modele göre deişiyo örnek 77 model 640 2500 kg se 84 model 640 2700 veya daha düşük olabiliyor bu çoğunda öle bi stiden baktım mf 265 in ek ağırlıksız ağırlığı 2352 kg di yaa..
 

Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

fiat 640 ın üstüne motor yoktur yaLnız frenLerı hidroLık fren oLsa nedeN dersenız 1-) yakıt 2-) hız 3-)çekiş 4-)yükte 1 numaradır 640
 
Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

RAMPADA ÇİFTE 5000 FORT 5875 HEMANIN ÜSTÜNE TRAKTÖR TANIMAM ÇELİK BALATA FREN SİSTEMİ VARDIR BİDE 654 ENTER 640 RAMPADA CİFTTE BES PARA ETMEZ KURU BALATA FREN SİSTEMİ SALAM DEİL FRENLERİ BİDE COK PATİNAJ EDER HE SAGLAMLIK YÖNÜNDEN FORDA ENTERE ON BASAR HEMALARDA FİAT MOTORU VARDIR
 
Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

koylu19 link=topic=1585.msg285384#msg285384 date=1279314997' Alıntı:
BU TRAKTÖRLER 780 DENDE İYİDİR İŞTE SAGLAMLIKLARINA BİŞEY DİYEMEM FİAT ÖMÜRLÜK TIRAKTÖRDÜR

aynen katılıyorum dostum fiatlar ömür boyu gider taş gibi traktördür. Bende 73 model kırmızı jant avrupa 480 lik var ve benim diyen sıfır traktöre taş çıkartıyor. O derece süper traktör. Canavar gibi çekişi var. Hatta 5. viteste gazağı çekiyor. Ve 4 lü pulluğu bana mısın demiyor 4.vitesdeyken. Ayrıca bide frenleri varki süper tutuşu var. Hele rampa aşağıya inerken bile acayip tutuyor frenleri. Tabi bizim 480 liklerde sürat yok ama deli gibi kuvveti var. Bize sürat değil kuvvet lazım. Ayrıca traktörü alalı 10 sene oldu ve hiç hararet yapmadı. haraet ibresi yerinden bile kıynaşmadı. ibreler sağlam ve bozuk değil.traktörüme milyarlar verseler asla değişmem. Vede asla satmam. yeni traktör alırsam 2.ci fiat alırım.
 
Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

Fıat 480 in 73 modeli Motoru ithaldir.ve FIAT TÜRK TRAKTÖRÜ yazar...Çok sağlamdır..540 SPECIAL adında belli oldugu için özel üretimdir.Motoru ve silindir hacmi 480 le aynıdır sadece Pompası Farklıdır.Önü Yüksektir.Akisleri Uzundur...En tutulanı 75 Model Beyaz Jantlı olanıdır..Ondan sonrakiler pek yaramaz.640 bir dönem ithal edilmiş.1976 model var bende..Avrupa..Daha Arka bijonları Orjinal..!Motor Yapılmadı.13500 saatde..
 
Ynt: FİAT 640-480-540-750-780

ceyar inşaat link=topic=1585.msg135265#msg135265 date=1231960878' Alıntı:
bizde 77 model 780 lik ve 76 model640 var 780 i sattık gücüne diyecek yoktu ama hidrolik düzen tutmadı 640 canavar 91 yılında rektefe oldu daha gidiyo yağda eksilme filan yok 780 i verip 2007 8580 tümosan aldık tümodanda memnunuz ama ben 780 i unutamıyorum canım benim şimdi nerdedir bilmem ama ben onu özlüyorum tam 5 sene kullandık elinizdeki fiatlara sahip çıkın traktörün hası onlar ah ulen 780 lik ne vardı arıza yapacak hayırlısı
[....SENDEKİ 640 AVRUPA OLABİLİR..780 ZATEN İTHALDİR..BİRDE 540 MODELİ İTHALDİR..78-79 MODELLERİ HARİÇ..ONLAR İZMİR MONTAJI..64O İYİ MOTORDUR..540 A GÖRE BİRAZ FAZLA YAKAR..AMA 540 GİBİ CİGERLİ DEGİLDİR..BENDE 77 540 ve 77 640 VAR...İKİ MODEL HAKKINDA BİLMEDİGİNİZ,MERAK ETTİĞİNİZ BİR KONU OLURSA YARDIMCI OLURUM... şety*-*
 

Benzer Konular