fendt te dört çeker traktör yokmuş :)


Diğer marka traktörler; çift çeker modunda iken sağ arka - sol ön tekerler beraber , sol arka - sağ ön tekerler beraber çalışmaktadır. Same, Deutz-Fahr, Lamborghini, Hürliman traktörler sol ön-sol arka tekerler, sağ arka - sağ ön tekerler birlikte çalışmaktadır. Bu yüzden gerçek 4*4 olarak anılması ve başka traktörlerde olmaması dile getirilmektedir. Artı olarak ön tekerlerde bulunan yağ banyolu disk fren cabası...
 
Benim de bildiğim kadarı ile satıcı doğru sölemiş..

Konuyu örneklendirmek gerekirse şu sekilde düşünebiliriz, Otomobil üzerinden gidersek Subaru die bir japon firması var hepimizin bildiği, bu firmanın Çift Çeker araçları AWD olarak geçer All Wheel Drive yani dewamlı olarak 4 çeker arabı havaya kaldırdığımız da 4 teker birden asılır ve motordan çıkan güç %25 oranla her tekere eşit olarak dağılır. Bu sistemin zemin koşullarına göre avantajları ve dezavantajları vardır.

Diğer bir firmayı ele alalım örneğin Toyota'nın Çift çeker sistemi bu sistemde devamlı olarak çapraz şekilde aktarım sağlanır, yere tutunamama halinde tekerlerdeki aktarım gücü bir diğer tekere geçer yani zemin tutuşu zayıfsa güç verilen tekerler değişir. Zemine en iyi tutunan tekere en fazla gücü gönderir.

Defransiyel kilidine gelince 4 tekere de eşit gücü gönderir yani Subaru da ki eşit dağıtım sistemine geçer.


NOT: Yazdıklarımda yanlışlıklar olabilir bilgi sahibi arkadaşlar bizi aydınlatsın.
 
olayı şu şekilde düşünelim: arkanızda pulluk dönüm başına geldiniz 180 derecelik dönüş ihtiyacınız bulunmakta malum olarak traktörünüz çift çeker modunda tek fren yapıp tekrardan pulluk izine düşme imkanınızı sağlamasından bahsediliyor. diğer traktörlerde çapraz çalışmasından dolayı çift çekerdeyken tek fren kullanılmaz.
 
Traktörün çift çekerde iken tek fren yapıp dönme gibi bir olasılığın var mı ?

çift çekerde iken tek fren yaparak dönme ihtimali var evet ama defransiyel içinde bulunan aynamahruti denilen tekerlere ayrı ayrı güçleri ileten pahalı bir parça var biliyorsunuzdur buna büyük zararı olur uzun süreli kullanımda sıkıntı çıkarabilir.

tek fren kullanımda önler bağlı iken, mesela arka sol frene basıldığında arka sol teker fren yapacak önler ise şanzımandan fren yapacak yani ön iki teker fren yapcak fakat bir dönüş için zorlama oluğundan sağ ön teker sol ön tekere göre daha fazla dönüşe ihtiyacı olaracak fakat fren durumunda sen fazla tur ihtiyacı olan tekeri yavaşlattığın için aynamahrutiye zarar vereceksin.
 
Arkadaslar.
Bugün bölgedeki deutz bayisine gittim bayi yetkilisi deutz dan başka hiç bir traktör 4x4 değil dedi. sizin traktör ler çapraz çalışır dedi. (bunu her çiftçi bilir zaten) ama deutz her bir tekerlek bağımsız çalışır dedi. aslında çift çeker şavti yeri basınçlı yağ hortumunu görünce mantıklı geldi
bu konuda sizin düşüncelerinizi merak ettim :)

hıcbır traktör 4x4 deıldır fızıken saga sola donemez ıllakı bır tarafları kırarr bu bayılerı seviyorum reklamda ve satıslar demedıgı soylemedıgı kalmıyorr sordugun sorunun detayına gelırsek lsd sıstem yag basınclı on dofransıyelın bır donmesını saglayan bır sıstem bu sıtem bır cok traktörde var 2073 4 wd basak tarktörde bıle mevcutt ama bu kendılıgınden olmuyor sdf gurubunda bır levye ıle aktıf hale gelıyor onlerı kıtlemıs oluyor suan bır cok traktörde otomatık lsd ler var
 
çift çekerde iken tek fren yaparak dönme ihtimali var evet ama defransiyel içinde bulunan aynamahruti denilen tekerlere ayrı ayrı güçleri ileten pahalı bir parça var biliyorsunuzdur buna büyük zararı olur uzun süreli kullanımda sıkıntı çıkarabilir.

tek fren kullanımda önler bağlı iken, mesela arka sol frene basıldığında arka sol teker fren yapacak önler ise şanzımandan fren yapacak yani ön iki teker fren yapcak fakat bir dönüş için zorlama oluğundan sağ ön teker sol ön tekere göre daha fazla dönüşe ihtiyacı olaracak fakat fren durumunda sen fazla tur ihtiyacı olan tekeri yavaşlattığın için aynamahrutiye zarar vereceksin.
Arka sol fren yaptığında arka sol yavaşlar onun yavaşladığı kadar sağ teker hızlanacak önlerde fren etkisi olmaz olması için arka iki teker birlikte frenlemesi lazım
 

Deutz same ve zetorda ön axlarda fren var yağ boruları onlar olabilir tam 4*4 traktor mc cormickte gordum ön aksa giden yağ borusu sahibine sordum ne bu diye diferansiyel kilidine basıldığında ön tekerler de kitleniyo demişti buda tam 4*4 oluyor belki de oda mc cormick gibidir
Su anki kullandığımız traktörlerin hiçbirinde tam 4*4 deyil ön axlarda otomatik kilitleme sistemi var mesela ön diferansiyel e iletilen gücün %50 sağ tekere %50sol tekere deyil %10sapma payi var dönüşlerde %60 sağ aksa%40sol aksa bunu geçerse otomatik diferansiyel kilidi devreye giriyor diye biliyom
 
Deutz same ve zetorda ön axlarda fren var yağ boruları onlar olabilir tam 4*4 traktor mc cormickte gordum ön aksa giden yağ borusu sahibine sordum ne bu diye diferansiyel kilidine basıldığında ön tekerler de kitleniyo demişti buda tam 4*4 oluyor belki de oda mc cormick gibidir
Su anki kullandığımız traktörlerin hiçbirinde tam 4*4 deyil ön axlarda otomatik kilitleme sistemi var mesela ön diferansiyel e iletilen gücün %50 sağ tekere %50sol tekere deyil %10sapma payi var dönüşlerde %60 sağ aksa%40sol aksa bunu geçerse otomatik diferansiyel kilidi devreye giriyor diye biliyom

Benim same gercek 4×4 bunu sdf kullananlar bilir
 
Tek frende SDF grubu traktörlerin ön tekerinin de durmasının mantığını ve faydasının olup olmadığını hala kavramış değilim.
Örnek bu video da ki :)

https://youtu.be/MqiWsLPv8Bw

Kullanirsan anlarsin abi.ters kalem surmeye basladigin tarlada ilk sirada bile ciziye lap diye girersin..eger dar biyerde sıkışıp kaldiysan o fren sayesinde cikarsin.tek cecerden daha iyi tek fren yaparsin.yapmis gavur tank dönüşü derler sdf grubunun tek fren yapisina
 
Kullanirsan anlarsin abi.ters kalem surmeye basladigin tarlada ilk sirada bile ciziye lap diye girersin..eger dar biyerde sıkışıp kaldiysan o fren sayesinde cikarsin.tek cecerden daha iyi tek fren yaparsin.yapmis gavur tank dönüşü derler sdf grubunun tek fren yapisina

Ben paletli yükleyici operatörüyüm, bahsettiğin olayı çok iyi biliyorum, fakat; palet ile yaptığın iş lastik olayında o kadar da iyi olmuyo gibi geldi bana, yine deneme fırsatım olur inşallah. Deutz Agrolux 75 var yan köyde bi deniyeyim bakalım.
 
Ben paletli yükleyici operatörüyüm, bahsettiğin olayı çok iyi biliyorum, fakat; palet ile yaptığın iş lastik olayında o kadar da iyi olmuyo gibi geldi bana, yine deneme fırsatım olur inşallah. Deutz Agrolux 75 var yan köyde bi deniyeyim bakalım.

Eyvallah abim komatsu 85 dozer kullandim tabiki traktor dozer gibi olmaz ama ona benziyor ozelligi
 
onler fren olması cok guzel bırsey ama bazende dezavantaj saglıyor argon 70 sılaj yaparken tek fren donuslerınde cok zorlanıyorduu sdf gurubu tek fren donuslerınde cok basarılı deıll bana gore
 
Same deutuz gurubunun on firenleri guzel frene basinca iki sag yada iki sol tekerin donmesi guzel ama on frenin traktore 4×4 ozelligi katma isini pek anlayamadim ben bu traktorleri capraz calisir biliyorum kuru ise uygun
Firenden baska bir sebep varmi traktore 4×4 ozelligi katacak on defransiyellerinde kilit oldugunuda biliyorum
4×4ozelligi ile bu tur fren bagdasmaz hem kilitli hem firen ile donmeye zorlamak olmaz bu freni ancak capraz calisan defransiyel yapar
On defransiyel kilidi ve on frenler guzel ozellik
Bu on fren ile 4×4 arasinda bir baglanti kuramadim
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt