fendt te dört çeker traktör yokmuş :)


Arkadaslar.
Bugün bölgedeki deutz bayisine gittim bayi yetkilisi deutz dan başka hiç bir traktör 4x4 değil dedi. sizin traktör ler çapraz çalışır dedi. (bunu her çiftçi bilir zaten) ama deutz her bir tekerlek bağımsız çalışır dedi. aslında çift çeker şavti yeri basınçlı yağ hortumunu görünce mantıklı geldi
bu konuda sizin düşüncelerinizi merak ettim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: fyaglikara
Ynt: fendt te dört çeker traktör yokmuş :)

kardeş galericiler de her türlü meslek var mühendislik bile..dün bizim burda tanıdığım bir dostum tümosan traktörün 65 liğini almış. demiş bu 65 beygir yazıyor ama bakma sen 75 beygir demiş yurdum insanı seviniyorlar fiat480 likten ona binince işte 10 beygir artmış tümosan
 
Ynt: fendt te dört çeker traktör yokmuş :)

Doğru söylüyorsun ustam yalan söylemeyen esnaf yoktur ama deutz-fahr katalogunda da gerçek 4x4 yazıyor konu ile bilgisi olan varsa bize anlatır herhalde
 
Ynt: fendt te dört çeker traktör yokmuş :)

Galericinin dediği bağımsız 4 çeker olayı. Diğer traktörleri bilmiyorum fakat dediği doğru olabilir araştırmak lazım. Eski 4 çeker traktörlerde bu yoktu mesela sağ ön boşaldığında sağ ön tekerleğe gidecek güç diğer 3 tekerleğe %33lük şekilde aktarılmazdı. Sağ ön dönmeye devam ederdi. Arabalarda artık bu sistem kullanılıyor. Yani Deutz bu sistemi kullanıyorsa diğer 4x4 rakiplerinden daha iyi bi çekiş sağlıyacağı aşikar. Birde yokuş falan çıkarken arka tekerler yükü omuzlayanlardır eğer arka teker sarmaya başladıysa onu frenleyip(küçük abs dokunuşları gibi falan demişti tam hatırlayamadım :) ) onun gücünü öndeki tekere verme gibi 4 çeker sistemleride vardı.

Yani galerici yalan söylememiş olabilir. Diğer Fendt falan onlarada bakmak gerek tabii ne kullanılıyor,nasıl kullanılıyor.
 
Ynt: fendt te dört çeker traktör yokmuş :)

banada fuarda same vırtus modelinde ön çiftçeker şaftı yok dedi yetkili eleman, Bende çok dikkat etmedim ama göremedim inanmamış gibi detaylı bakmakta istemedim :D Aynı olay deutz un 5100C serisinde de olması lazım belki bahsedilen özellik odur..
 
Ynt: fendt te dört çeker traktör yokmuş :)

arkadaşlar burda bayının bahsetmek istedi deutzlarda difransiyel kilidine basıldığında diğer 4 çeker traktörler sadece arkayı kitlerken deutz ön difransiyelide kitliyor diğer traktörler 3 teker asılırken deutz 4 teker asılıyor bu özelliği olan traktörler hangisi bilmiyorum ama tümosan ' da da olduğu söyleniyor.
 
Her hangi bir aracı askıya alalım ve altına girelim. Sağ veya sol tekerden birisini öne veya arkaya döndürelim. Diyelim ki sağ arka tekeri öne elimizle döndürdüğümüz de sağ teker arkaya dönecektir.Tersini yaptığımızda tersi olacaktı. Bu böyledir. Bundaki maksat araç düz yoldan viraja girdiğinde içteki teker az tur atarken dışarıdaki teker fazla tur atmasıdır. aksi taktirde kırılma ve kopmaya sebebiyet verir. Her hangi bir aracın çekişte olan tekeri engel ile karşılaşınca diğeri harekete geçer, diğerinde tam tutunamadığı zamanda boştaki teker gibi dönerek bildiğimiz pati/patinaj durumu oluşur. Özellikle arazili araçlarda bu durumu önlemek için her iki veya her dört tekeri eşit şeklinde döndürmek istenildiğinde manüel (el ile) yapıldığında (Kilite Alma) sıkıntı giderilmiş veya en aza indirilmiş olur. Ancak kilitten tekrar alınması gerekir. aracın donanımına bağlı olarak otomasyon (İnsan Eli Değmeden/Doğrudan Sistemin müdahale etmesi) durumunda da aynı işlemi görür. Burada maliyetinin pahalı olmasından dolayı otomatik sistem bilinmesine rağmen geç kullanmaya başlanmıştır. GALERİCİ'de Galerici şivesi ile konuşarak ÇOOOK farklı bir sistem gibi ürünü satış amaçlı tanıtım yoluna gitmiş olabilir. Bazı arazili araçta yarı otomatik/havalı, tam otomatik ve dijital (sayısal) programlı modeller bulunmaktadır.
 
Diğer traktörlerden farklı olarak deutuz same traktörlerin öntekerlerindeki fren sistemini böyle bir güç dağilımı için kullanmış olabilir ama arabalardaki ASR gibi bir sistem bildiğim kadar çok pahalı bir sistem ithal seriler çok pahalı onlarda kullanılmış olabilir

Gene bildiğim kadar ASR patinajda kalan tekerleğe otomatik olarak frenleyip sağlamdaki diğer tekerin çekmesini sağlıyor bizim bazen çift sürerken tek firen kullanmamıza benzer, tabi bu sistem vardır yada yoktur bir şey diyemem , olsa güzel olur
 

Ben NewHolland kullanıyorum. Defransiyel kilidi kullanılmadığı sürece çapraz çalışıyor fakat yeni Deutz Fendt ve Claas traktörlerde herhangi bir tekerlek boşa dönmeye başladığında diğer tekerleklerden fazla dönen otomatik olarak frenleyip gücü tamamına eşit dağıtıyor. Dört tekerlekte ayrı fren oluyor patinaj yapan durdurulunca güç diğer tekerlere dağıtılıyor. Lastik aşınmasınıda %30 azaltıyormuş.
 
Neyi paylasamiyonuz :) olay deutz da 4 tekerde firen var onlerde de balata var diger cogu marka safti kilitleyerek firen yapiyor ikinciside diger cogu markalar 4*4 te capraz calisirken deutz gurubu karsilikli calisiyor sol onle sol arka beraber sag onle sag arka beraber olayin hepsi bu iste
 

Benzer Konular