Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?
okkangal link=topic=6987.msg73701#msg73701 date=1220887396' Alıntı:
vario 714 6600 kg civarı ... 145 hp
vario 415 5400 kg civarı ... 154 hp
vario 415 ile ilgili başka bir konuda dengi altı silindirler kadarr yakacağını tahmin ettiğimi söylemiştim ... kıyaslamam ise şu şekilde olacak fazla bir beygir farkı yokken arada bir tondan fazla fark var ... bu nedenle vario 714 daha dengeli ve daha optimal değerlere sahip duruyor... tercihim vario714 den yana ...
haksızmıyım atilla abi ...
sevgili arkadaşlar.....
uzun bir süreden beri işlerim nedeniyle pek aranızda olamadım....fırsat buldukça bakmaya çalışsamda şartlar bazen uygun oladı..imkanlar dahilinde yine yazmaya çalışacağımdan şüpheniz olasın.....
gelelim sorulan soruya....
birkere 400 serisi ile 700 serisi segment olarak farklı makineler...
basitçe bir bakacak olursak biri dört biri altı silindirli motora sahip..ancak 415 155hp güç üreten 657 nm torka sahip anlık yakıt tüketimi 204 gr/kwh %35 tork artışı olan ve maks.torku 1400 d/dk olan bir makina..full yükte yakıt sarfiyatı saatte 31 lt ye tekabül eder.....
714 e gelince....
altı silindirli 145 hp güç üreten,anlık yakıt sarfiyatı 198gr/kwh olan tork artışı %38,maks torkunu 1450 d/dk da verebilen full yükte saatte 29 litre yakıt sarfeden bir makina...
şimdi bu bilgilerden yola çıkarak şu sonuca varabiliriz.....
aradaki 10 hp lik gücü baz alarak yakıta etkisini değerlendirecek olursak...204 gr/kwh lık tüketim değerleriyle aradaki yakıt farklılığı gayet doğaldır..bu arada 714 ün torkunun 640 nm olduğunu yazmaya unuttum..
biri 155 hp diğeri 145 hp.aradaki yakıt farkı güç farklılığından kaynaklanmakta...
ağırlık farkına gelince.....tabiiki 700 serisi 400 serisinden boy ve en,ağırlık olarak farklı olduğundan yapılan işin şekline göre bilhassa kombine alet çalışmasında artı avantajlar getirecektir.kaldırma kapasitesi,transmisyon yapısı,şase yapısı ve herşeyden önemlisi ebetları nedeniyle 400 e nazaran farklı bir makinedir. eğer bir 414 le 714 ü karşılaştır denseydi yakıt olarak ikisininde 29 lt lik tam yükte yakıt yakacağını söyler ve ispat ederdim...çünki ikiside aynı güce sahip motorla donatılmış makinedir...
bu bilgilerin ışığında farklı düşüncede olan arkadaşlarım olabilir..şunuda ifade etmekte yarar olduğunu düşünüyorum........
bahsedilen makinalarda motor saadece döndürme momenti ile zorlanmakta.transmisyon(aktarma organı,şanzıman)yapılmakta olan işi direk olarak motora aksettirmemekte....yani bir işin yapılması esnasında çekilmekte olan takımla motor arasında uzayıp kısalan bir yay düşünün...zorlanma anında bu yay uzasın normal zamanda kısalsın...işte budur varionun avantajı...makina bundan dolayı sesini(motor sesini)değiştirmeden iş yapabllmekte.bundan dolayı ani zorlanmaya maruz kalmadan ,ani devir düşümü ve anvale ye kalkmadan stabil bir şekilde işini yapabilmekte. buda traktörün yakıt sarfiyatını düşüren en önemli özelliklerinden biridir.bu işe yardımcı unsurlardan biride
KAYMA SINIR AYARI dediğimiz,yapılan işin motoru zorlamasına engel olan bir kullanım şeklidir....yani arkamızdaki takımın traktörün motoruna yapacağı zorlamanın şiddetini değiştirebilmek
yakıt tasarrufunun ana unsurudur....bir soruya açıklık getirelim derken yine bir makale oldu..
biraz olsun aydınlanabildiysek ne mutlu bize...selam ve sevgilerimle.....