Fendt 313 vario mu MF 6714s mi

Fendth 313 , çok patinajcı bir traktör , iki pancar römorkunu çekemeyip toprağa oturuyor , zor sürüme girince devir dalgalanması yapıyor.
MF 6714S , daha yeni model sayılır , marşa basınca 2 tam tur motor devir çevirmeden çalışmıyor , rektefelik motor tarzında çalışıyor , yazılım yapılan modellerde mazot pompası yetersizlikleri var.
3. nesil SCR sanırım iki modelde de bulunmuyor.
Servis hizmetlerini bilemiyoruz, forumda kullanan üyelerimiz daha iyi cevaplar.
 
Fendth 313 , çok patinajcı bir traktör , iki pancar römorkunu çekemeyip toprağa oturuyor , zor sürüme girince devir dalgalanması yapıyor.
MF 6714S , daha yeni model sayılır , marşa basınca 2 tam tur motor devir çevirmeden çalışmıyor , rektefelik motor tarzında çalışıyor , yazılım yapılan modellerde mazot pompası yetersizlikleri var.
3. nesil SCR sanırım iki modelde de bulunmuyor.
Servis hizmetlerini bilemiyoruz, forumda kullanan üyelerimiz daha iyi cevaplar.
Yapma yaw öylemi allaalla bi traktorada kusur bulma hocam hep kusur hep kusur kusursuz olan hangisi 313 dede kusur buldun ya konuyu açan arkadaş kapatsın başka soyleycek söz kalmadı😂😂
 
Yapma yaw öylemi allaalla bi traktorada kusur bulma hocam hep kusur hep kusur kusursuz olan hangisi 313 dede kusur buldun ya konuyu açan arkadaş kapatsın başka soyleycek söz kalmadı😂😂
Cemal kardeşim patinaj ve ağır sürüm konularında hocama katılıyorum 300 serisi kesinlikle ağır sürümü sevmiyor. Daha önceki konularda bu görüşümü belitmiştim. Ağırlığa gelirsek aynı segmentteki traktörler den en az 500 kğ daha hafif bu durumda patinaja sebep oluyor. Ben kullanmaya başladığımda patinaj şaşkınlığını atıp ağırlık artırıncaya kadar lastiklere ufak tefek hasar verdim. Ağırlık artırıp tutunmayı tam sağlayınca bu seferde ağır şartlarda devir dalgalanması baş gösterdi tms de kullandığım halde devir farkı oluşuyordu. Çözüm olarak artırdığım ağırlığı biraz düşürüp bir miktar patinaja izin veriyorum. Ayrıca ağır şartlarda pulluğu bir kulağını söküyorum, kendimce böyle bir çözüm buldum.
 
Massey Ferguson un Torku daha fazla diğeri de FENDT yani ☺️ sizce hangisi daha iyidir.
Öncelikle karşılaştırdığınız iki traktör de sıklet farkı var mf 4900cc,5700 kğ. Fendt 4400cc,4950kğ burada toprak yapısı, kullanacağınız ekipman belirleyici olacaktır. Massey ferguson etrafımda yok fiyat muhakkak fendte göre makul kalacaktır, fendt 313 s4 115-120 bin euro fiyatı var.
 

Cemal kardeşim patinaj ve ağır sürüm konularında hocama katılıyorum 300 serisi kesinlikle ağır sürümü sevmiyor. Daha önceki konularda bu görüşümü belitmiştim. Ağırlığa gelirsek aynı segmentteki traktörler den en az 500 kğ daha hafif bu durumda patinaja sebep oluyor. Ben kullanmaya başladığımda patinaj şaşkınlığını atıp ağırlık artırıncaya kadar lastiklere ufak tefek hasar verdim. Ağırlık artırıp tutunmayı tam sağlayınca bu seferde ağır şartlarda devir dalgalanması baş gösterdi tms de kullandığım halde devir farkı oluşuyordu. Çözüm olarak artırdığım ağırlığı biraz düşürüp bir miktar patinaja izin veriyorum. Ayrıca ağır şartlarda pulluğu bir kulağını söküyorum, kendimce böyle bir çözüm buldum.
Fendt 313, ön kepçe aparatı takılıp kova bırakmadan 4 lü 12-14" dönerli pullukla sürüm yapabilecek nitelik taşıyor veyahut çizi dışı 3 lü dönerli pullukla kullanılıyor, geniş lastikler havası 12 psi basınca indirilip sürüm yapılıyor.
Devir dalgalanmasının sebebi motorun kompresyon düşüklüğüdür , motorda özel segman kullanılıp motor ömrünün uzun olması için tercih ediliyor.
Traktör için sürümde %10 patinaj ortalaması iyidir, şanzımana aşırı yükleme yapmaz , optimum yakıtla iş görülebilir.
Kuyruk mili işlerinde de motor esnekliği önemlidir , mibzerle ekim yaparken traktöre sarsıntı yaptırmaz, traktör hafiften akar , mibzer üst üste tohum bindirmez.
Kuru zeminde toprak işlemeye gelince de işin biraz tadını kaçırır.Sabit tork aralığı bulunan modeller cazip görünüyor.
Motorun tork eğrisi yarım yay şeklinde iyi tutunan özellik taşıyor, 1550 rpm devirde optimum yakıt tüketim noktası bulunuyor.
İki modeli de yakın çevrede kullanan var.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: hydrbezirci
Fendt 313, ön kepçe aparatı takılıp kova bırakmadan 4 lü 12-14" dönerli pullukla sürüm yapabilecek nitelik taşıyor veyahut çizi dışı 3 lü dönerli pullukla kullanılıyor, geniş lastikler havası 12 psi basınca indirilip sürüm yapılıyor.
Devir dalgalanmasının sebebi motorun kompresyon düşüklüğüdür , motorda özel segman kullanılıp motor ömrünün uzun olması için tercih ediliyor.
Traktör için sürümde %10 patinaj ortalaması iyidir, şanzımana aşırı yükleme yapmaz , optimum yakıtla iş görülebilir.
Kuyruk mili işlerinde de motor esnekliği önemlidir , mibzerle ekim yaparken traktöre sarsıntı yaptırmaz, traktör hafiften akar , mibzer üst üste tohum bindirmez.
Kuru zeminde toprak işlemeye gelince de işin biraz tadını kaçırır.Sabit tork aralığı bulunan modeller cazip görünüyor.
Motorun tork eğrisi yarım yay şeklinde iyi tutunan özellik taşıyor, 1550 rpm devirde optimum yakıt tüketim noktası bulunuyor.
İki modeli de yakın çevrede kullanan var.
Hocam ağır şartlarda sabit tork aralığı daha mı iyidir mevzubahis iki traktör güç tork tabloları böyle
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20210316_150755_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210316_150755_com.android.chrome.jpg
    59.6 KB · Görüntüleme: 34
  • Screenshot_20210316_151431_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20210316_151431_com.google.android.apps.docs.jpg
    69.2 KB · Görüntüleme: 34
Hocam ağır şartlarda sabit tork aralığı daha mı iyidir mevzubahis iki traktör güç tork tabloları böyle
Sürüş tercihlerimizi motor grafiği değiştiriyor.
MF 285 ile çalışırken 1000-1700 rpm sabit tork aralığı 2000 rpm sabit güç noktası, 1400 rpm ve 1800 rpm de en az yakıt noktaları varken tav durumunda 1400 rpm seri 1. vitesle sürüm yaparız, ağır tav durumunda takviye 3. vites patinaj pedalı kilitli 1800 rpm devirle sürüm yaparız.
MF 3105 , 1600 rpm max tork , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , tork eğrisi Fendt gibi yay şeklinde , tork artış yüzdesi %35 gibi en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , tork eğrisi yay şeklinde olduğundan tutunma bir tık iyi olur, 1600 rpm devirle çalışırız.
Euro 2 motor güç arttırımı yapıldığında 81 kw dan 100 kw ya geçmiş gibi tepki veriyor.
MF 6714 , 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı , Sisu motor , 1300-1800 rpm en az yakıt bölgesi , 1600 rpm de çalışıyor.
Tork güç eğrisinin kesişme noktası motorlar için en verimli çalışma devri olur.
MF 6000 serisinde 1900 rpm devire konumlanmış , NH TSA seride 1950 rpm de bulunuyor, dik rotovatör çalışmalarında bu devirleri düşmeyecek şekilde kullanılıyor.
Motorların en az yakıt bölgeleri , Same 1200-1600 rpm, NH T5 , 1400-1900 rpm , Fiat 80 66 , 1900-2300 rpm , Ford 2100 rpm , Steyr 2500 rpm , konumlanabildiği için sabit tork aralığında ağır işte kullanmak iyi değildir diyemeyiz.
Traktörün genel ağırlığına göre motor gücünü yüksek tutup düşük devirlerde kullanmak uygun olabilir, MF 3105 gibi.
Fendt 313 seride , motor torklarını bir üst tercih edip 1600-1800 rpm devirle sürüm yapabilecek nitelik taşıyor.
NH T5 115 , yazılımlı , 105 kw, 550 n.m. torkla 1600-1900 rpm devirle sürüm yapıyor.
1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı kullanıyoruz.
Asfalt zemin hızlanmalarında sabit tork aralığı iyi ivmelenme yakalar , toprakta patinajı arttırıyor.
Fendt 313 motor grafiği klasik Same motor grafiğidir, toprak zeminde tercihimdir.
Yeni nesil motorlarda max tork devri tepe şeklinde olmaktan çıkarılmış, sabit bir devir aralığı boyunca devam eden şekle bürünmüştür.
Max güç devri de tepe şeklinde olanları hala varken 600 rpm devire varan güç aralıkları bulunmaktadır.
Kuyruk mili işlerinde sabit güç aralığında çalışmak bence daha iyidir yalnız motor grafiklerinde tork eğrisinin uç kısmı aşırı düşük dizaynlar bulunuyor.
Traktörün en az yakıt bölgesi de ortanca devirlerde tercih edilmişse mecbur 1600-1800 rpm devir aralığı kullanılmak durumunda kalınıyor.
JD 5R seride ek güç arttırımında tork eğrisinin ucu yükseltilmiş , 2200 rpm motor devriyle kuyruk milinde çalışabilir.
NH TD serisinde ise motor grafiği Fendth 313 ile benzer nitelik taşıyor, tork eğrisinin ucu fazla düşük olmadığından yaş sürümde 2000-2300 rpm devir aralığını rahat kullanabiliyoruz.
Motor güç yönetimi dizayn tercihleridir.
Düşük devirler malzeme mukavemetleri açısından dizaynı zorlar , standart ve kaliteli olmayan bir motor krankını kestirmeye sebep olabilir, turbonun kalitesini test eder, motor ve şanzıman yağlamalarının durumunu etkiler, soğutma sistemini de etkileyecektir.
Motorda genel geçer kural max tork noktası devirler ile max güç noktası devirlerde motorun rahat kullanılabilmesidir,
Tork eğrisinin başı kırpılırsa kalkışlarda silkelenme, sonu kırpılırsa rampada sinme hareketleri görürüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrbezirci

Benzer Konular