Massey Ferguson un Torku daha fazla diğeri de FENDT yani sizce hangisi daha iyidir.
Yapma yaw öylemi allaalla bi traktorada kusur bulma hocam hep kusur hep kusur kusursuz olan hangisi 313 dede kusur buldun ya konuyu açan arkadaş kapatsın başka soyleycek söz kalmadıFendth 313 , çok patinajcı bir traktör , iki pancar römorkunu çekemeyip toprağa oturuyor , zor sürüme girince devir dalgalanması yapıyor.
MF 6714S , daha yeni model sayılır , marşa basınca 2 tam tur motor devir çevirmeden çalışmıyor , rektefelik motor tarzında çalışıyor , yazılım yapılan modellerde mazot pompası yetersizlikleri var.
3. nesil SCR sanırım iki modelde de bulunmuyor.
Servis hizmetlerini bilemiyoruz, forumda kullanan üyelerimiz daha iyi cevaplar.
Nerde bu millet , konu boş kalmasın diye biraz atıfta bulunduk o kadar.Yapma yaw öylemi allaalla bi traktorada kusur bulma hocam hep kusur hep kusur kusursuz olan hangisi 313 dede kusur buldun ya konuyu açan arkadaş kapatsın başka soyleycek söz kalmadı
Cemal kardeşim patinaj ve ağır sürüm konularında hocama katılıyorum 300 serisi kesinlikle ağır sürümü sevmiyor. Daha önceki konularda bu görüşümü belitmiştim. Ağırlığa gelirsek aynı segmentteki traktörler den en az 500 kğ daha hafif bu durumda patinaja sebep oluyor. Ben kullanmaya başladığımda patinaj şaşkınlığını atıp ağırlık artırıncaya kadar lastiklere ufak tefek hasar verdim. Ağırlık artırıp tutunmayı tam sağlayınca bu seferde ağır şartlarda devir dalgalanması baş gösterdi tms de kullandığım halde devir farkı oluşuyordu. Çözüm olarak artırdığım ağırlığı biraz düşürüp bir miktar patinaja izin veriyorum. Ayrıca ağır şartlarda pulluğu bir kulağını söküyorum, kendimce böyle bir çözüm buldum.Yapma yaw öylemi allaalla bi traktorada kusur bulma hocam hep kusur hep kusur kusursuz olan hangisi 313 dede kusur buldun ya konuyu açan arkadaş kapatsın başka soyleycek söz kalmadı
Öncelikle karşılaştırdığınız iki traktör de sıklet farkı var mf 4900cc,5700 kğ. Fendt 4400cc,4950kğ burada toprak yapısı, kullanacağınız ekipman belirleyici olacaktır. Massey ferguson etrafımda yok fiyat muhakkak fendte göre makul kalacaktır, fendt 313 s4 115-120 bin euro fiyatı var.Massey Ferguson un Torku daha fazla diğeri de FENDT yani sizce hangisi daha iyidir.
Fendt 313, ön kepçe aparatı takılıp kova bırakmadan 4 lü 12-14" dönerli pullukla sürüm yapabilecek nitelik taşıyor veyahut çizi dışı 3 lü dönerli pullukla kullanılıyor, geniş lastikler havası 12 psi basınca indirilip sürüm yapılıyor.Cemal kardeşim patinaj ve ağır sürüm konularında hocama katılıyorum 300 serisi kesinlikle ağır sürümü sevmiyor. Daha önceki konularda bu görüşümü belitmiştim. Ağırlığa gelirsek aynı segmentteki traktörler den en az 500 kğ daha hafif bu durumda patinaja sebep oluyor. Ben kullanmaya başladığımda patinaj şaşkınlığını atıp ağırlık artırıncaya kadar lastiklere ufak tefek hasar verdim. Ağırlık artırıp tutunmayı tam sağlayınca bu seferde ağır şartlarda devir dalgalanması baş gösterdi tms de kullandığım halde devir farkı oluşuyordu. Çözüm olarak artırdığım ağırlığı biraz düşürüp bir miktar patinaja izin veriyorum. Ayrıca ağır şartlarda pulluğu bir kulağını söküyorum, kendimce böyle bir çözüm buldum.
Hocam ağır şartlarda sabit tork aralığı daha mı iyidir mevzubahis iki traktör güç tork tabloları böyleFendt 313, ön kepçe aparatı takılıp kova bırakmadan 4 lü 12-14" dönerli pullukla sürüm yapabilecek nitelik taşıyor veyahut çizi dışı 3 lü dönerli pullukla kullanılıyor, geniş lastikler havası 12 psi basınca indirilip sürüm yapılıyor.
Devir dalgalanmasının sebebi motorun kompresyon düşüklüğüdür , motorda özel segman kullanılıp motor ömrünün uzun olması için tercih ediliyor.
Traktör için sürümde %10 patinaj ortalaması iyidir, şanzımana aşırı yükleme yapmaz , optimum yakıtla iş görülebilir.
Kuyruk mili işlerinde de motor esnekliği önemlidir , mibzerle ekim yaparken traktöre sarsıntı yaptırmaz, traktör hafiften akar , mibzer üst üste tohum bindirmez.
Kuru zeminde toprak işlemeye gelince de işin biraz tadını kaçırır.Sabit tork aralığı bulunan modeller cazip görünüyor.
Motorun tork eğrisi yarım yay şeklinde iyi tutunan özellik taşıyor, 1550 rpm devirde optimum yakıt tüketim noktası bulunuyor.
İki modeli de yakın çevrede kullanan var.
Sürüş tercihlerimizi motor grafiği değiştiriyor.Hocam ağır şartlarda sabit tork aralığı daha mı iyidir mevzubahis iki traktör güç tork tabloları böyle