Hocam pulluk, kazayağı, mibzer vb gibi rutin işlerde kullanılacak. Balya vb işlere kullanmıyoruz. Case ve New Holland'a karşı ısınamadık biraz ön yargı var pek sıcak bakmıyoruz şuan Massey Ferguson 5S 145 mantıklı gelmeye başladı. John Deere yakıt olarak bizi düşündürdüğü için kararsızlık var. Yoksa John Deere sağlamlık kalite olarak kendini ispatlamış marka sadece yakıt olayı işte. Birde Massey Ferguson'un Joystick gibi sezgisel kullanışı hoşumuza giden unsur.
Çevrede mısır tarımı ağırlıkta olduğundan MF ye de biz fazla ısınamıyoruz.
MF 5455 modeli yan köyümüzde çalışabiliyor.
MF 5612 , pullukta çekiş düşüklüğü sebebiyle satıldı.
MF 6714 ise kumsal tarlada çalıştığından çalışmaya devam ediyor.
Kara toprak tarlalarda pullukta istediğimiz randımanı göremiyoruz.
JD , ağır toprak işlemeye girdiğinde bizi korkutmuyor aksine gücünü hissettiriyor.
Eski nesil Fendt 313 serisi denginde T5 115 kullanıyoruz , yazılımda olduğundan gayette başarılı sayılır.
Motor güç yönetimi olarak eski traktörlere aşina olduğumuzdan ,
Motor haritasının ;
1300-1700 rpm sabit tork aralığı ,
2100-2200 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri,
2100-2500 rpm sabit güç aralığı ,
En az yakıt bölgesi devirleri 2000-2500 rpm olan traktör motorları bulunmuyor.
Fendt 700 serisinde motor tepkiselliğini iyileştirmek için
1500 rpm max tork devri , 1900 rpm max güç tepesi motor haritasını Gen6 seride 1800 rpm max güç tepesi şekline çevirdi.
Fendt 300 - 500 serilerinde 1400-1700 rpm en az yakıt bölgesi nitelikleri korunuyor.
Bu durum Perkins motor kullanıcıları için uygundur.
Ama Fiat , Steyr motor sürücüleri için aykırılık taşır.
Motorda zamanlama kayıplarının kısıtlanarak devirle , daha az güç kesintisi yaşayarak motor gücü yönetimi yapalım isteklerimizi kısıtlıyor.
Fiat 54C ,
1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
Kioti DK 551C ,
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 2500 - 2800 rpm sabit güç aralığı . 3000 rpm max çalışma devri.
Kioti 'de ön kepçe işlerinde vites değiştirme ihtiyacı az olur, devirle daha çok idare edilebilir.
Fakaaat , pulluk sürümüne girdiğimizde , zor alanlarda,
Fiat motor gibi 1500 rpm le sürerkene 2200 rpm devirlere çıktığımızda motor tam gücünü alamadığımızdan yaş alanlarda batıp kalabiliriz.
Traktör efsane oldu, zaten iş yapamadı ki , ne zor gördü.
Kademesiz şanzımanlı traktörlerde zamanlama kayıplarının kısa olması motor tepkiselliği için olumlu özelliktir.
Bugün hava yağmurluydu,
Mısır yerlerinde bozma sürüm yapacağız.
Pro dizel 3 lt/dk , euro dizel ise 3,5 lt/dk yakıt tüketimi yaptırıyor.
Yakıtı çokta düşünmeyiz, ürün para etmiyor.