Explorer 90 çekiş düşüklüğü


Traktörü bir yıl oldu alalı 90 lik olmasina rağmen çok hantal kalıyor, gaz tepkisi çok kötü rampada 5,4,3 e düşüyor zor gidiyor. Pompa, yazılım veya turbo ayarı yapılması mümkün mü bilgisi olan var mı?
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20231230_185040.jpg
    IMG_20231230_185040.jpg
    252.1 KB · Görüntüleme: 32
1000.4 W , euro1 motorların tork rezervleri %15-25 aralığında ,
1000.4 WTi , euro3 motorların tork rezervleri %21-28 aralığında ,

Tanıtım kataloğunda traktör ikili dönerli pulluk kullanabiliyor.
Çeker, kaçar, uçar gider şeyler beklememek gerekir.
Regülatör ayarı ne kadar fayda eder, bilemeyiz.
Eski nesil motorlarda max tork devri 1600 rpm dense de ;
1400-1600 rpm stabile yakın, düz çizgi , motor tork çizgisi mevcutken ,
sonraki nesillerde 1600-1800 rpm aralığa kayma oluyor.
Motorun tork,güç çizgisi kesişim devri ilk modellerde 1800 rpm devirde olabiliyordu.
Motoru 1800 rpm devirle sürmeye çalıştığımızda ,
Steyr 768, MF 285 gibi süremiyorduk ,
Mühendisin kulağına fısıldadık,
Sabit tork aralığını az bişicik sağa çekin deyince sağ olsunlar, yaptılar.
1800 rpm devirle kullanım için harita değiştirilmiş.
Ayrıca normal 540 kuyruk mili kullanımında buçuk vites düşmeler iyileştirilmiş.
Balye bağlamak için esneklik yüksek bir motor çalışması verilmiş.

Tork rezervleri %40 larda olan aynı viteste iyi toplayan motor performansı beklememelisiniz.
65 kw, 345 n.m tork , kabinli 4 ton , ön kepçeyle 4,5 ton genel ağırlıkta bir traktörden bahsediyorsak ,
Traktörü rahat kullanmak için 70 kw , 40 kg.m tork , %35 tork rezervli motor gücünden bahsedebiliyor olmamız gerekir.
Burada Fiat 95 66S veya L95 olsaydı , çekişten şikayet olmazdı.
Same Explorer 95T , modelinde tork çizgisi daha kavisli yay şeklinde ,
Yeni nesil motorlarda bu grafik değiştirilmiş ve batak zemin performansları zayıflıyor.
15*15 vites yerine 60*60 şanzımanın motorla uyumu için yapılıyor.

Orman içinde traktör çok hırpalanır.
Römorkta odun yüklemek için vinçte bulunmuyor.
Odunlar römorktan kayabilir.
Tekerleri dıştan giden dar römorklar kullanışlı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
1000.4 W , euro1 motorların tork rezervleri %15-25 aralığında ,
1000.4 WTi , euro3 motorların tork rezervleri %21-28 aralığında ,

Tanıtım kataloğunda traktör ikili dönerli pulluk kullanabiliyor.
Çeker, kaçar, uçar gider şeyler beklememek gerekir.
Regülatör ayarı ne kadar fayda eder, bilemeyiz.
Eski nesil motorlarda max tork devri 1600 rpm dense de ;
1400-1600 rpm stabile yakın, düz çizgi , motor tork çizgisi mevcutken ,
sonraki nesillerde 1600-1800 rpm aralığa kayma oluyor.
Motorun tork,güç çizgisi kesişim devri ilk modellerde 1800 rpm devirde olabiliyordu.
Motoru 1800 rpm devirle sürmeye çalıştığımızda ,
Steyr 768, MF 285 gibi süremiyorduk ,
Mühendisin kulağına fısıldadık,
Sabit tork aralığını az bişicik sağa çekin deyince sağ olsunlar, yaptılar.
1800 rpm devirle kullanım için harita değiştirilmiş.
Ayrıca normal 540 kuyruk mili kullanımında buçuk vites düşmeler iyileştirilmiş.
Balye bağlamak için esneklik yüksek bir motor çalışması verilmiş.

Tork rezervleri %40 larda olan aynı viteste iyi toplayan motor performansı beklememelisiniz.
65 kw, 345 n.m tork , kabinli 4 ton , ön kepçeyle 4,5 ton genel ağırlıkta bir traktörden bahsediyorsak ,
Traktörü rahat kullanmak için 70 kw , 40 kg.m tork , %35 tork rezervli motor gücünden bahsedebiliyor olmamız gerekir.
Burada Fiat 95 66S veya L95 olsaydı , çekişten şikayet olmazdı.
Same Explorer 95T , modelinde tork çizgisi daha kavisli yay şeklinde ,
Yeni nesil motorlarda bu grafik değiştirilmiş ve batak zemin performansları zayıflıyor.
15*15 vites yerine 60*60 şanzımanın motorla uyumu için yapılıyor.

Orman içinde traktör çok hırpalanır.
Römorkta odun yüklemek için vinçte bulunmuyor.
Odunlar römorktan kayabilir.
Tekerleri dıştan giden dar römorklar kullanışlı olur.
Hocam güzel detaylandirmissin teşekkürler, ama çözüm olarak önerin var mı
 
1000.4 W , euro1 motorların tork rezervleri %15-25 aralığında ,
1000.4 WTi , euro3 motorların tork rezervleri %21-28 aralığında ,

Tanıtım kataloğunda traktör ikili dönerli pulluk kullanabiliyor.
Çeker, kaçar, uçar gider şeyler beklememek gerekir.
Regülatör ayarı ne kadar fayda eder, bilemeyiz.
Eski nesil motorlarda max tork devri 1600 rpm dense de ;
1400-1600 rpm stabile yakın, düz çizgi , motor tork çizgisi mevcutken ,
sonraki nesillerde 1600-1800 rpm aralığa kayma oluyor.
Motorun tork,güç çizgisi kesişim devri ilk modellerde 1800 rpm devirde olabiliyordu.
Motoru 1800 rpm devirle sürmeye çalıştığımızda ,
Steyr 768, MF 285 gibi süremiyorduk ,
Mühendisin kulağına fısıldadık,
Sabit tork aralığını az bişicik sağa çekin deyince sağ olsunlar, yaptılar.
1800 rpm devirle kullanım için harita değiştirilmiş.
Ayrıca normal 540 kuyruk mili kullanımında buçuk vites düşmeler iyileştirilmiş.
Balye bağlamak için esneklik yüksek bir motor çalışması verilmiş.

Tork rezervleri %40 larda olan aynı viteste iyi toplayan motor performansı beklememelisiniz.
65 kw, 345 n.m tork , kabinli 4 ton , ön kepçeyle 4,5 ton genel ağırlıkta bir traktörden bahsediyorsak ,
Traktörü rahat kullanmak için 70 kw , 40 kg.m tork , %35 tork rezervli motor gücünden bahsedebiliyor olmamız gerekir.
Burada Fiat 95 66S veya L95 olsaydı , çekişten şikayet olmazdı.
Same Explorer 95T , modelinde tork çizgisi daha kavisli yay şeklinde ,
Yeni nesil motorlarda bu grafik değiştirilmiş ve batak zemin performansları zayıflıyor.
15*15 vites yerine 60*60 şanzımanın motorla uyumu için yapılıyor.

Orman içinde traktör çok hırpalanır.
Römorkta odun yüklemek için vinçte bulunmuyor.
Odunlar römorktan kayabilir.
Tekerleri dıştan giden dar römorklar kullanışlı olur.
Hocam güzel detaylandirmissin teşekkürler, ama çözüm olarak önerin var mı
 
Same ler normalde yokuşu pek sevmez, sorunun çözümü tatmin edici olur mu bilmiyorum..

Eğer eskiden yok ise bu sorun yani yeni başladıysa;
Same den mümkünse iyi derecede anlayan bir ustaya ihtiyacınız olacak, genellikle 1000.4 serisi motora Same Explorer de regülatör ayarı yapılıyor, çok usta da ya anlamıyor, yada düzgün yapamamıyor.

Regülatörü düzgün çalışmayan bir same randıman vermez büyük olasılıkla.

Same den anlamayan bir usta sizi istemeden yanlış bile yönlendirebilir, biraz araştırma yapıp sonra onarıma geçmenizi öneririm..
 
Same ler normalde yokuşu pek sevmez, sorunun çözümü tatmin edici olur mu bilmiyorum..

Eğer eskiden yok ise bu sorun yani yeni başladıysa;
Same den mümkünse iyi derecede anlayan bir ustaya ihtiyacınız olacak, genellikle 1000.4 serisi motora Same Explorer de regülatör ayarı yapılıyor, çok usta da ya anlamıyor, yada düzgün yapamamıyor.

Regülatörü düzgün çalışmayan bir same randıman vermez büyük olasılıkla.

Same den anlamayan bir usta sizi istemeden yanlış bile yönlendirebilir, biraz araştırma yapıp sonra onarıma geçmenizi öneririm..
 
Hocam güzel detaylandırmışsın teşekkürler, ama çözüm olarak önerin var mı
Motor modifiyesinden ne kadar randıman alabiliriz ;
100 kw , 493 n.m. torku olan Silver 130 modeli , 120 kw civarlarına gücü yükseltilebiliyor.
65 kw, 345 n.m. torku olan motordan da benzer oranda güç arttırımı beklenebilir.

Same' lerin motor gücü yönetim tercihleri kendine has olduğundan farklı traktör tercihleri seçeneklere eklenebilir.
 
Traktörü bir yıl oldu alalı 90 lik olmasina rağmen çok hantal kalıyor, gaz tepkisi çok kötü rampada 5,4,3 e düşüyor zor gidiyor. Pompa, yazılım veya turbo ayarı yapılması mümkün mü bilgisi olan var mı?
Bizde de 5090G var o da çekmiyor sanırım aynı motoru kullanıyorlar çok hantal makinalar 2200 devirde tarla sürüyoruz hali ile çok yakıyor kalkışlarda da düz birde bayılıyor gaz vermezsen 1600 devirleri geçmek lazım eski motorumuz td75d bundan iyiydi
 
Bizde de 5090G var o da çekmiyor sanırım aynı motoru kullanıyorlar çok hantal makinalar 2200 devirde tarla sürüyoruz hali ile çok yakıyor kalkışlarda da düz birde bayılıyor gaz vermezsen 1600 devirleri geçmek lazım eski motorumuz td75d bundan iyiydi
Evet Same Explorer ile Deutz Fahr 5G olarak her ikisi de SDF 1000.4 serisi motorları kullanıyor. Motorun sol tarafında bulunan metal plakada motor kodu dahil ayrıntılı bilgi yazıyor. Same Deutz Fahr traktörlerinden iyi derecede anlayan bir usta bir yere kadar çözüm sağlayacaktır, lakin ne denli tatmin edecek motorun performansı tam bilmiyorum..
 
Traktörü bir yıl oldu alalı 90 lik olmasina rağmen çok hantal kalıyor, gaz tepkisi çok kötü rampada 5,4,3 e düşüyor zor gidiyor. Pompa, yazılım veya turbo ayarı yapılması mümkün mü bilgisi olan var mı?

Bu seri same motorlu motorun çekmesi için pompa , egzantrik , turbo , subap , regülatör ve ısı ayarı yapılması lazım yoksa bu motorlardan verim alınmaz cansız kalır bu dediğim ayarlamalar yapılıncada at gibi kişner
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
1000.4 W , euro1 motorların tork rezervleri %15-25 aralığında ,
1000.4 WTi , euro3 motorların tork rezervleri %21-28 aralığında ,

Tanıtım kataloğunda traktör ikili dönerli pulluk kullanabiliyor.
Çeker, kaçar, uçar gider şeyler beklememek gerekir.
Regülatör ayarı ne kadar fayda eder, bilemeyiz.
Eski nesil motorlarda max tork devri 1600 rpm dense de ;
1400-1600 rpm stabile yakın, düz çizgi , motor tork çizgisi mevcutken ,
sonraki nesillerde 1600-1800 rpm aralığa kayma oluyor.
Motorun tork,güç çizgisi kesişim devri ilk modellerde 1800 rpm devirde olabiliyordu.
Motoru 1800 rpm devirle sürmeye çalıştığımızda ,
Steyr 768, MF 285 gibi süremiyorduk ,
Mühendisin kulağına fısıldadık,
Sabit tork aralığını az bişicik sağa çekin deyince sağ olsunlar, yaptılar.
1800 rpm devirle kullanım için harita değiştirilmiş.
Ayrıca normal 540 kuyruk mili kullanımında buçuk vites düşmeler iyileştirilmiş.
Balye bağlamak için esneklik yüksek bir motor çalışması verilmiş.

Tork rezervleri %40 larda olan aynı viteste iyi toplayan motor performansı beklememelisiniz.
65 kw, 345 n.m tork , kabinli 4 ton , ön kepçeyle 4,5 ton genel ağırlıkta bir traktörden bahsediyorsak ,
Traktörü rahat kullanmak için 70 kw , 40 kg.m tork , %35 tork rezervli motor gücünden bahsedebiliyor olmamız gerekir.
Burada Fiat 95 66S veya L95 olsaydı , çekişten şikayet olmazdı.
Same Explorer 95T , modelinde tork çizgisi daha kavisli yay şeklinde ,
Yeni nesil motorlarda bu grafik değiştirilmiş ve batak zemin performansları zayıflıyor.
15*15 vites yerine 60*60 şanzımanın motorla uyumu için yapılıyor.

Orman içinde traktör çok hırpalanır.
Römorkta odun yüklemek için vinçte bulunmuyor.
Odunlar römorktan kayabilir.
Tekerleri dıştan giden dar römorklar kullanışlı olur.

Hocam benim motor nasıl videoya bakıp bir yorum yaparmısınız

 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hocam benim motor nasıl videoya bakıp bir yorum yapar mısınız.

Tarlada gayet güzel işçilik çıkarıyor.
Sürüş tercihleri olarak ,
Motoru kurcalayıp, güçlendirip ,
Sabit tork aralığı başlangıç deviri veya en az yakıt bölgesi başlangıç devir tercihlerinde kalıyorsunuz.
Eski nesil Fiat ve Same motorların tork,güç çizgisi kesişim devirleri 1700 rpm olduğundan ,
Sürüşlerde 1800 rpm tercihimiz fazla olurdu.
Zetor 8441 veya Proxima 120 modelinde pullukta motor devir tercihi 1800 rpm olur.
Traktör motorları da endüstriyel motorlardan biraz devşirme yapıldıklarından ,
Lamborghini 90 hp jeneratör kullandık ,
Yarım yükte 1800 rpm , tam yükte 2400 rpm de çalışması gerekirdi.
2000 model öncesi Same Explorer seri ve Lamborghini R3.75 modellerde pullukta 1800 rpm devirle sürülürdü.
1800 rpm çoğu motor modeli için standart devirlerden biridir , yüksek devir değildir.
Almanlar , çamurculuğu iyi olan traktör modellerine önem gösterirken ,
İtalyanlar , kuru kayranda iyi olan traktör modellerine önem gösteriyor.

Motor gücü yönetimi eleştirisi yapmak istemiyoruz.
JD traktörlere 60*60 veya 54*27 şanzıman koymaz.
Motorların zamanlama kayıpları şanzımana uyumludur.
Steyr 768 i güç gerektiren işte 2400-2500 rpm le sürüyorsak ,
JD 6130R de tork, güç çizgisi kesişim devri 1900 rpm de sürülebilirdi.
Motor anma gücü devrini kullanmaktan şikayet olmaması gerekir.

Tümosan 5155 rampayı yol 2. vitesle çıkarken 5270 rampayı yol 4. vitesle çıkıyor.
Gün sonunda depolar aynı dolmaz.
İşimize uygun motor gücü tercihi yapmalıyız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Baki TÜRKOĞLU
Same ler normalde yokuşu pek sevmez, sorunun çözümü tatmin edici olur mu bilmiyorum..

Eğer eskiden yok ise bu sorun yani yeni başladıysa;
Same den mümkünse iyi derecede anlayan bir ustaya ihtiyacınız olacak, genellikle 1000.4 serisi motora Same Explorer de regülatör ayarı yapılıyor, çok usta da ya anlamıyor, yada düzgün yapamamıyor.

Regülatörü düzgün çalışmayan bir same randıman vermez büyük olasılıkla.

Same den anlamayan bir usta sizi istemeden yanlış bile yönlendirebilir, biraz araştırma yapıp sonra onarıma geçmenizi öneririm..
Malesef dediğin gibi anlayan bir ustam yok.
 
Motor modifiyesinden ne kadar randıman alabiliriz ;
100 kw , 493 n.m. torku olan Silver 130 modeli , 120 kw civarlarına gücü yükseltilebiliyor.
65 kw, 345 n.m. torku olan motordan da benzer oranda güç arttırımı beklenebilir.

Same' lerin motor gücü yönetim tercihleri kendine has olduğundan farklı traktör tercihleri seçeneklere eklenebilir.
Yeni model Explorer 95 hakkında bilgin var mı hocam onların motoru da benim ki gibi acaba. Sıfır almayi düşünüyorum artık çözemezsem
 
Gerçekten öyle atak değil gaz tepkimesi zayıf.
Steyr ' lerinde ilk gaz tepkimeleri zayıftır.
1500-2500 rpm aralığında yapıştırıp dip gaz kullanıyoruz, zaten.
Gaz pedalına yarıya kadar oturup basmazsak traktörden çekiş bile göremeyiz.
Gaz pedalı yüksekte durur, kullanırken ayağa iyi oturur.

Bu traktörde böyleyse gaz pedalı dizaynına bir bakmak gerekir.

Eski nesil Explorer seride 95T seri sonu traktördü ve serinin en güçlüsüydü.
95E model de tork haritası düzeltildi, denildi.
İki modelin de motor haritası farklarını gösteren bir broşür bulamadık.
Mesela NH 'da TL100A ile T5050 arasındaki farkları tanıtım broşürleri veriyordu.
95E model seri başı bir traktör , seri sonu traktörün motor haritasından da farklı grafiğe sahip olabilir.
Sabit tork ve güç aralıkları devir boyları arasında farklar olabiliyor.
 

Benzer Konular