Peki bu rodaj süreci her traktör için geçerlimi bu gün ilk defa caseyi işe koştuk tırmık çektik seri 2 ile 1500 gazda gittim 50 saatte ilk yağ değişimi olacak denildi o zamana kadar kaç devirle sürecem nelere dikkat edecem?
Rodaj süreci , yeni traktörler veya yeni rektefiye görmüş eski model traktörlerde geçerlidir.
Rodajdaki traktör, motor soğukken fazla gazlanmaz veya rölanti devirde çalıştırılmaz.
Motor ilk çalıştırmadan sonra 3 dakika gibi ısıtılır.
JX75C yi biz nasıl kullanıyoruz.
Pulluk ;
Tarlaya gidince, el gazı 1300 devire çekilir.
Pulluk aşağı salınır. 4 soklu 12" , 30 cm aralı Alpler tipi Palazoğlu pulluk.
İç kol 6-7 gibi dış kol 4-5 gibi ayara getirilir.
Normal tav varsa takviye 3. vitesle 1600-1700 rpm devirle sürüm yapılır.
Ağır tav varsa takviye 2. vitesle 2200-2400 rpm devirler kullanılarak süreriz.
11 bacak yüksek tip S bacak kaz ayağını takviye 4. vitesle 2200 rpm devirle süreriz.
19-25 bacak tilleri rahat çekiyor, rampa yerde 19 bacak tiller kullanırız.
60 diş geriye 6 sıralı tırmığı seri 1. vitesle 2200 rpm devirle süreriz.
185 cm tamburlu çayır makinesinde 1600 rpm devirle süreriz.
Römorkla nakliyede ;
Her viteste motoru 2600 rpm devire kadar gazlayıp , 1500 rpm devire düşünce vites düşeriz, sürekli 2500 rpm devirle de yolda sürebiliriz. Rampa şekline göre traktör gaz kısılıp yükselttiğinde vitesle fazla oynamak istemez.1500-2600 rpm arasını gayet iyi kullanıyor ve yakıt arttırmıyor, genel olarak 5 tonluk yüklerde, silaj , ahır ve kümes gübresi gibi nakliyelerde kullanırız.
Balye makinesinde ; tarla 2. , 3. , 4. , yol 1. , 2. vitesleri kullanabiliyoruz.
Ot bağlarken 1600 rpm , haşpaylı saman bağlarken 2200 rpm devirle süreriz.
Mısır silaj makinesinde ; tarla 2. ve 3. vitesleri kullanırız, 2200 rpm devirle süreriz.
5 lik salyangoz su pompasında 1600 rpm devirle su basarız.
20 li Matris Armoni ile tarla 4. vitesle 2000 rpm devirle süreriz.
4 sıra pinomatik mibzerle 1500 rpm devirle tarla 3. vitesle ekim yaparız.
Hidrolik pistonlu arka kepçe kullanırken el gazını 1300 rpm devire sabitleriz.
Debriyaj kavraması , motor devri 900 rpm lerde iken biraz sert kavrar, 1500 rpm devirlerde daha yumuşak kavrar.
Tarla 4. viteste motor sesi ayrıdır, pullukta farklı bir çekiş hissettiriyor, muhtemel şanzıman ekstra yağlaması bulunuyor.
Güç aktarımını %10-13 gibi değerlerde iyileştirir ve de pulluk vitesi dişlisinin daha uzun ömürlü olmasını sağlar.
Üst model traktörlerde olduğu gibi şanzıman inilti sesi verir.
Havalı mibzerde, son kaldırma yüksekliği biraz azdı , hidrolikleri frezelerden bir diş yukarı aldık, hidrolikler bozuk yüzeyli tarlada hafiften esniyor, mibzer silkelenmez.
Kuyruk mili , hiç kullanılmıyorsa da arada bir boş çalıştırmak gerekiyor, marş motoru sökülünce gövde içinde olan iletim milinin ayrıdan yağlanması gerekiyor, 1000 saatlik marş motoru temizliğinde bu işlem yapılabilir.
Klima vanası çok oynanırsa bozulabiliyor, hiç oynanmazsa da sıkıntı yazın arada bir sıcağa getirip çalıştırmak gerekiyor.
Ön kepçe kullanımlarında traktör 1600-2600 rpm arası devirleri kullanabilir, vitesle değilde daha çok gazla idare edilen motor gücü yönetimi tercih edilmiş.
Kuyruk milini devreye alan traktörün sağ altında bardak gibi parça var, traktör yıkandıktan sonra kurutulması gerekiyor ve kuyruk mili boş çalıştırılmalıdır.
Viteslerin rahat geçmesi için vites dibindeki körük sökülüp halatların yağlanması gerekir.
Şanzıman yağ filtreleri iki motor yağında bir değişiyor.
Bu filtrelerin sadece iç kağıt kısmı değişen yeni modellerini gördük, daha kullanışlı olabilir.
Şimdilik bu kadar, yeter sanırız.
Kolay gelsin.