ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

harika bir deneme teknoloji hergeçen gün ilerliyor erkunta helal olsun diyorum yük altında bu ileri ve geri hızlı yön değiştirme yeteneği aktarma yada dif grubuna bir zararı olma ihtimali olabilirmi malüm traktörler uzun vadeli makinalar ve öyle kullanıcılar varki demirden g.. olsa dayanmaz bu insanlara tekrardan yük altında
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Lastikler aşınmasın diye fabrika içinde yaptım denemeyi, yoksa beton zeminde yanık konusundan traktörün yanında durulmuyor. Şu an için başka testlere de tabi tutuyoruz traktörleri. Fren testleri esnasında çıkma lastikleri kullanacağız. O zaman daha hareketli videolar çekmeye çalışırım.

atilla link=topic=22895.msg188740#msg188740 date=1245432408' Alıntı:
ersan kardeşim güzel bir deneme ... lastikleri ne yaptınız...
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Traktörü yeterince zorladığımıza kanaat getirdikten sonra şanzumanı söküp senkromeçleri inceleyeceğiz. Tahminimce bu şekilde kullanımda en çok zarar görecek parça, ileri-geri vites senkromeçi olacaktır. Onun da sürtünme plakaları aşınabilir, değiştirildiğinde sorun kalmaz. Zaten bu plakaların görevi de bu.

Tabi kimseye bu şekilde kullanımı tavsiye etmiyorum, sonuçta traktörü binlerce saat deneyecek imkanımız yok. Bu şekilde kullanım, bir bakıma hızlandırılmış ömür testi oluyor.

insomnia link=topic=22895.msg188738#msg188738 date=1245432131' Alıntı:
harika bir deneme teknoloji hergeçen gün ilerliyor erkunta helal olsun diyorum yük altında bu ileri ve geri hızlı yön değiştirme yeteneği aktarma yada dif grubuna bir zararı olma ihtimali olabilirmi malüm traktörler uzun vadeli makinalar ve öyle kullanıcılar varki demirden g.. olsa dayanmaz bu insanlara tekrardan yük altında
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

ersanakyai link=topic=22895.msg188743#msg188743 date=1245432841' Alıntı:
Traktörü yeterince zorladığımıza kanaat getirdikten sonra şanzumanı söküp senkromeçleri inceleyeceğiz. Tahminimce bu şekilde kullanımda en çok zarar görecek parça, ileri-geri vites senkromeçi olacaktır. Onun da sürtünme plakaları aşınabilir, değiştirildiğinde sorun kalmaz. Zaten bu plakaların görevi de bu.

Tabi kimseye bu şekilde kullanımı tavsiye etmiyorum, sonuçta traktörü binlerce saat deneyecek imkanımız yok. Bu şekilde kullanım, bir bakıma hızlandırılmış ömür testi oluyor.

belirli bi hız limiti aşıldığındada anlık ileri geri yapması uzun vadede elbet sıkıntı olur yük ve hız limitine göre buna imkan kılmak yada devre dışı bırakan bir sistemle sorun aşılabilir böylece makina yavaşlatılarak güvenli ve sağlıklı bir yön değiştirmede elde eder
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Mekanik şanzumanlarda böyle bir emniyet kilidi oluşturmak biraz zor tabi. Yalnız şu da var, yüksek hızlarda ters yöne takmak istediğinizde zaten senkromeçler buna izin vermiyor, vites koluna kuvvet uyguladıkça traktörün frenleme yaptığını hissediyorsunuz, tabi vites koluna çok aşırı bir kuvvet uygulanırsa da arıza oluşması muhtemeldir. Bu gibi bir sistemde insiyatif kullanıcıya bırakılmış.

insomnia link=topic=22895.msg188747#msg188747 date=1245433360' Alıntı:
belirli bi hız limiti aşıldığındada anlık ileri geri yapması uzun vadede elbet sıkıntı olur yük ve hız limitine göre buna imkan kılmak yada devre dışı bırakan bir sistemle sorun aşılabilir böylece makina yavaşlatılarak güvenli ve sağlıklı bir yön değiştirmede elde eder
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

ersanakyai link=topic=22895.msg188752#msg188752 date=1245433789' Alıntı:
Mekanik şanzumanlarda böyle bir emniyet kilidi oluşturmak biraz zor tabi. Yalnız şu da var, yüksek hızlarda ters yöne takmak istediğinizde zaten senkromeçler buna izin vermiyor, vites koluna kuvvet uyguladıkça traktörün frenleme yaptığını hissediyorsunuz, tabi vites koluna çok aşırı bir kuvvet uygulanırsa da arıza oluşması muhtemeldir. Bu gibi bir sistemde insiyatif kullanıcıya bırakılmış.

bu uygulanan senkromeçten ziyade mekikle yön değiştirme daha ilave yada değişik bir sistem diye düşündüm yoksa bildiğimiz şanzımanlarda bu arabalarda dahi böyle zorlandıkça sıkıştırma yapıldığı hissediliyor emme köyde kahvenin önünde yapılacak ilk hareket budur
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

ersanakyai link=topic=22895.msg188722#msg188722 date=1245430167' Alıntı:
Arkadaşlar, buyrun size iki video daha. Bu video, şanzuman üzerine yaptığımız bir çalışmanın ilk deneme sürüşünü gerçekleştirirken çekildi.

http://www.izlesene.com/video/arabalar-ecv/972600

http://www.izlesene.com/video/arabalar-esd/985446
ersan bey bişey sorucam,traktör ileri geri manevralarda yük altında aynı hızlılığı gösterebilirmi ayrıca aktarma organlarına zarar vermezmi örnek vereyim kullandığım için söylüyorum ts 110 ileri giderken geriye geçmeden önce kendini durduruyor sonra geri geliyor bilmem anlatabildimmi
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Yük altında tabiki tekerleklerde kayma oluşması daha zor olacaktır. Yani büyük olasılıkla traktör patinaj yapmaz. Bana göre sadece kepçe ile yüklemede buna yakın bir kullanım olacaktır, bunun dışında herhangi bir işte buna benzer bir sürüş olmaz kanısındayım.

Benim de TS90 kullanmışlığım var ve ondaki sistem de bunun aynısı yani senkomeçli mekik. Ts 110daki sistemden tam emin değilim. Ama Ts110A ' daki ileri-geri sistemi power-shuttle yani hidrolik kavramalı bir sistem (direksiyon altından kumandalı) . Eğer bahsettiğiniz sistem buysa dediğiniz doğru, traktör tamamen durduktan sonra geri yönde harekete başlıyor. Tabi bildiğim kadarıyla New hollandın powershuttle ' lı bu modellerinde (Ts ve tl serisi) 3 ayrı seçenek (hızlı,orta,yavaş) bulunmakta ve bu özellik, yetkili servis tarafından ayarlanabiliyor. Eğer ayarı hızlı konumuna aldırırsanız o zaman traktör tam olarak durmadan vitesin değiştiğini göreceksiniz.

Bu sistemde daha önce de belirttiğim gibi insiyatif kullanıcının elinde. Traktörler son sürat giderken herhalde kimsenin aklına kontağı kapatmak ya da aniden direksiyonu kırmak veya arkada ekipman varken hidrolik kollarını salmak gibi saçma davranışlar gelmez. Bu saydığım durumlar için herhangi bir güvenlik sistemi geliştirilmiş değil. Dolayısıyla bu vites değişiminde de bence aynı durum sözkonusu.

Sonuçta aklı başında traktör sahipleri yüksek hızda giderken bırakın geri vitese takmayı, en düşük vitese dahi takmazlar. Ama tabiki kullanıcıya hata yapma olasılığını bırakmamak en doğrusu. Bu konuda size katılıyorum.

samsunbafra link=topic=22895.msg188792#msg188792 date=1245436608' Alıntı:
ersan bey bişey sorucam,traktör ileri geri manevralarda yük altında aynı hızlılığı gösterebilirmi ayrıca aktarma organlarına zarar vermezmi örnek vereyim kullandığım için söylüyorum ts 110 ileri giderken geriye geçmeden önce kendini durduruyor sonra geri geliyor bilmem anlatabildimmi
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

ersanakyai link=topic=22895.msg188770#msg188770 date=1245434873' Alıntı:
Lakin videoda görünen yeni modelleri henüz göremezsiniz bayide.
yeni model derken şanzumanı yeni mi yoksa yeni görünümün tamamı modellermi
kiraz festivalinde ekrem usta getirmişti 70 lik tenteli ama bilgi alma imkanım olmadı
birşey sorucam kabin alt platformda kilitleme pedalına yakın bir kol war hız ile alakalıymış tam olarak ne gibi bi sistemdir
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Yeni görünümlü modelleri kastettim. Şanzuman değişikliğinin devreye alınması en az 1 yıl sürer.

Diferansiyel kilitleme pedalının yanında kuyruk mili devir seçme kolu var, yani 540-750 veya seçenekli olarak 540-1000 kolu.

O kolun solunda da tarla-yol (tavşan-kaplumbağa) kolu var. Hız ile alakalı olan kol bu.

naıl_59 link=topic=22895.msg188896#msg188896 date=1245450990' Alıntı:
yeni model derken şanzumanı yeni mi yoksa yeni görünümün tamamı modellermi
kiraz festivalinde ekrem usta getirmişti 70 lik tenteli ama bilgi alma imkanım olmadı
birşey sorucam kabin alt platformda kilitleme pedalına yakın bir kol war hız ile alakalıymış tam olarak ne gibi bi sistemdir
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Çok Harika bir paylaşım Ersan abi emeklerine saglık... Erkunt hergün gelişiyor umarım bu hep davam eder...
Abi bişey soracagım ya ben bu sychro hakkında fazla bir bilgiye sahip değilim bi açıklasan en baştan bu nedir eger sahmet olzsa?
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Sağol Emre.

Aslında Türkçe ' de tam karşılığı olsaydı onu yazmak isterdim konu başlığına. Sychro-shuttle, senkronizeli levye veya mekik kolu diye de adlandırabiliriz.

Mekanik şanzumanlarda vites geçişleri 3 şekilde gerçekleştirilebiliyor:

Birincisi kara şanzuman diye tabir edilen tip. Bu şanzumanda vites kolu doğrudan dişliye hareket verir. Vites değişiminde dişlinin mil üzerinde hareket etmesi sağlanarak eş çalışan karşılık dişlisine hareketi iletmesi prensibine dayanır. Vites geçişleri çok zor ve seslidir. Eski kamyon ve traktörlerde sıkça kullanılmaktaydı. Ara gazı yapmadan vitesi geçirmek neredeyse imkansızdır, ustalık ister.

İkincisi ise manşonlu tip. Bu tür vites geçişinde dişliler sabittir. Vites değişimlerinde dişli ile mil arasında sabitlemeyi sağlayan manşonlar bulunmaktadır. Manşonlar, dişli üzerindeki spline tabir edilen küçük dişlere geçerek o dişlinin yataklandığı mil üzerinde sabitlenmesini ve milden aldığı hareketi karşılık dişlisine iletmesini sağlar. Eş dişliler daima birbirine geçmiş durumdadır. Dolayısıyla kara şanzumana oranla özellikle düşük devirlerde vites geçişleri daha kolay ve sessizdir. Fakat devir farkı olan durumlarda sesli çalışmaktadırlar.

Üçüncüsü ise senkromeçli tiptir. Bu tür vites geçişi de 2. tipe benzer mantıktadır. Sadece dişli ile mil arasında hareket iletimini sağlayan manşonlar yerine senkromeç adı verilen parçalar kullanılmaktadır. Bu senkromeçler sayesinde yüksek devir farkı olan durumlarda dahi sessiz ve kolay vites geçişi sağlanabilmektedir. Senkromeç üzerindeki açılı yüzeye sahip sürtünme plakaları ile birleştirilecek olan dişli - mil gruplarının hızları birbirine eşitlendikten sonra vites geçişi sağlanmaktadır. Şu an birçok traktör üreticisi firma tarafından kullanılmaktadır.

Mevcut şanzumanda 1-2-3-4 numaralı viteslerde sekromeç, diğer viteslerde manşon bulunmakta. Bu videodaki şanzumanda ise H-L-R viteslerinde de senkromeç kullanılmıştır.

Şu an mekanik şanzuman kullanan birçok traktör markasının orta güçteki modellerinde uygulanan bir yöntemdir. Bizim için biraz geç kalınan bir çalışma aslında.

-*M@L!CL!_€MR€*- link=topic=22895.msg188923#msg188923 date=1245489985' Alıntı:
Çok Harika bir paylaşım Ersan abi emeklerine saglık... Erkunt hergün gelişiyor umarım bu hep davam eder...
Abi bişey soracagım ya ben bu sychro hakkında fazla bir bilgiye sahip değilim bi açıklasan en baştan bu nedir eger sahmet olzsa?
 

Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

Bu da kara şanzumana ait basit bir video. Videoda vites değişimlerinde dişlilerin kaydırıldığı görülmekte:

http://www.youtube.com/watch?v=XoUmQdyF0yU&feature=related



Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=XoUmQdyF0yU&feature=related]=

Bu videoda da senkromeçli şanzuman görülmekte. Gayet açıklayıcı bir video. 2:10 saniyeden itibaren senkromeçler görülmekte.

http://www.youtube.com/watch?v=MBmLJCeGu7o&feature=related

Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=MBmLJCeGu7o&feature=related
 
Ynt: ERKUNT SYNCHRO-SHUTTLE TRANSMİSYON denemesi

erkunt traktörün herşeysi iyi yanlız bnm gözüme gelen 2 tane açığı war 1.motor komprosör sıfır motor aşaya doğru boş olduğu halde tam gaz gibi gidio 2.vitesleri çok sert gibi geldi ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular