Benim düşüncem, hidrolik shutle yapmamasının sebebi, ellerinde bulunan zf serisi şanzımanın, hidrolik kullanıma uygun olmaması , ellerindeki bu şanzımanın dökümünü üretimini kendi fabrikalarında yapıyorlarsa zf firmasıyla böyle bi anlaşmaları olması lazım, başka bi zf şanzımanın almanya'dan getirilmesi yada yada türkiye de üretimin anlaşmalarını yapamaması yada maliyeti artırması gibi etkenler yüzünden, sadece ve sadece ellerinde bulunan şanzımanı geliştirmeye çalışıyorlar, mekanik bi şanzımanı hidroliğe ćevirmek nerdeyse imkansız olması nedeniyle bi nevi chip veya beyin takarak mekatronik bi şanzıman üretiyorlar...eğer bunda hata yaparlarsa erkunt un sonu olabilir. İlerde hatayı düzeltseler bile bunu çiftçiye anlatamazsın en iyi reklam TAVSİYE dir. Bi köyden bi çiftçi benim mekatronik traktör de bu sorunlar oldu dediyse, o köye bidaha erkunt satamazsın.
Bu kadar riske girmeye ne gerek var. ZF firmasının ne güzel şanzıman serisi var povershiftli hidrolik shutle veya povershutle modellerinden biriyle anlaş, erkunt un adı dahada büyüsün bizde hernekadar az yerli olsada destek vermekten mutlu olalım adını yüceltelim, kimsenin karalamasına müsade etmeyelim.
Bi arkadaş yazmış şuraya ne zamandır bende aynı şeyi düşünüyordum bi hidrolik hortumunu okadar platformlarda söylememize rağmen duzeltmiyorlarsa dikkate alınmıyorsa, orda bile maliyet meselesi oluşuyorsa, başka önemli bi arızada erkunt firması müşterilerini hiç dikkate almıcak önemsemicek sonucu çıkıyor.
Saygılar..